Tripptrapp1 Skrevet 18. august #81 Del Skrevet 18. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor jævlige disse barna er? Jeg har ikke skrevet en eneste konkret ting som disse barna har gjort, nettopp fordi jeg ikke ville henge de ut. Men denne gutten har gjort mye ting mot sønnen min tidligere, som gjorde at vi ikke ønsket at de skulle være så nære venner... Anonymkode: e8e65...87a Selv om du ikke nevnte konkrete hendelser, så er det krystallklart hva du syns om barna i den andre familien. Du har faktisk ikke hatt en eneste positiv ting å si om noen av dem. Og som andre har påpekt her: Den informasjonen er faktisk helt irrelevant for problemstillingen du står overfor. 1 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august #82 Del Skrevet 18. august Kan du ikke bare si at dere vil reise på ferie alene neste år eller at dere vil reise et annet sted enn det de har foreslått. Du trenger ikke utdype noe mer enn det. Hvorfor er dette vanskelig? Anonymkode: d3a29...0e1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august #83 Del Skrevet 18. august Alternativ 1 Kom med masse unnskyldninger om ønsker, planer, økonomi, vær vage og diffuse. Resultat: de spør mer, foreslår kanskje alternativer, fortsetter å invitere dere på andre ting senere. Dårlig gjort av dere, dersom dere ikke ønsker slik kontakt. Alternativ 2 Si nei takk uten mer forklaring. Resultet: Det blir ingen ferietur. Kanskje slutter de å spørre om andre ting og invitere, men er det ikke det dere egentlig vil? Det virker jo ikke som dere synes noen av barna passer sammen, og dere unngår jo i det lengste å tilbringe tid, så what to loose? Anonymkode: 3e30a...711 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august #84 Del Skrevet 18. august Da foreslår jeg at du bare fortsetter å være UNNVIKENDE og plages med spørsmålene som vil fortsette å komme om denne ferien. Ditt valg. Anonymkode: 1bce6...3cf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainstorm2.0 Skrevet 19. august #85 Del Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg forstår deg godt, jeg, og jeg er overrasket over hvor mange som tilsynelatende synes det er greit å bare svare at de ikke vil blir med, uten kvaler. Og det er jo litt rart at den andre familien ikke tar hintene fra dere. Kan dere si at dere ikke blir med fordi det er planer om en tur med storfamilien? Hvis det blir tema senere, og de spør om den turen, kan dere si at den allikevel ikke ble noe av (dere har jo bare sagt at det var planer om det). Ferie sammen med andre kan være krevende, og iallefall når man egentlig ikke er så gode venner! Anonymkode: 7ff8c...7a7 "Tilsynelatende synes det er greit å bare svare nei" og som TS skrev "hvilken verden lever dere i": Hvis det stod mellom to alternativ: A) Å si tydelig fra hva en vil, med høflighet ala "Det passer dessverre ikke for oss, det var hyggelig at dere spurte" versus B) Å utlevere familien på nett, med negative karakteristikker om både barn og voksne, være utydelig og kaste bort den andre familien sin tid med å holde dem på gress fordi de tror at kanskje de blir med, og dessuten skape hodebry for seg selv, og sutre om at en "må bruke 50 000 på noe vi ikke vil" Hvilket alternativ er best, og ikke minst, hvilket alternativ er frekt? Jeg tror ikke jeg er alene om å foretrekke alternativ A, og helt ærlig synes jeg TS er frekk som kaster bort denne familiens tid, og dessuten utleverer barna i familien som urokråker og dårlig innflytelse på nett. 3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august #86 Del Skrevet 19. august Bare si nei. Klart og tydelig. 50K er mye i seg selv og grunn nok til å si nei. Ville heller ikke risikert en kjip ferie ved å reise med noen man ikke kommer så godt overens med. Har brent meg på det før. Anonymkode: c49ac...095 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august #87 Del Skrevet 19. august TS, du blir virkelig bombardert med sure og nedsettende innlegg i denne tråden. Mange er utrolig bråkjekke når de kan sitte bak en skjerm, men ute i det virkelige liv vil de fleste av oss ha litt problemer med å avvise noen uten en forklaring. Skjønner problemstillingen din. Jeg ville ha takket for invitasjonen deres, men sagt at vi trives best med å feriere for oss selv, eller med storfamilien. Det er jo sant, og du gir samtidig tydelig beskjed slik at du slipper at de spør på ny senere. Synes det er viktig at du takker og sier at det er hyggelig å bli spurt i starten, det er bedre enn å gå rett på avvisningen. Jeg ville aldri bare ha sagt nei, og uten noen forklaring. Familien som inviterer gjør jo ikke dette for å være ekle på noen måte, så en hyggelig invitasjon fortjener et høflig og hyggelig svar. Anonymkode: 52af2...71a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august #88 Del Skrevet 19. august Jeg hadde svart, takk for tilbudet, men det er lenge til, det er litt tidlig for oss å vite hva vi ønsker neste år. Også foretrekker vi egentlig å reise alene da det er kvalitetstid sammen for familien vår. Dere må ikke finne på å si ja bare fordi de maser!!! Anonymkode: d0686...4a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august #89 Del Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (11 timer siden): Herregud. Snakke dritt? Skrev bare at barna har en del utfordringer som gjør at det er uheldig for våre barn å være med de. Det må da være lov Anonymkode: e8e65...87a Hvis dette ikke er drittslenging, da synes jeg synd på barna deres. Anonymkode: ff18b...10b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august #90 Del Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (12 timer siden): TS her. I hvilken verden lever dere i, hvor det er ok å bare svare nei, og si at vi foretrekker å feriere alene? I hvilken verden lever du, der du må lyve om alt?! Anonymkode: ff18b...10b 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august #91 Del Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis dette ikke er drittslenging, da synes jeg synd på barna deres. Anonymkode: ff18b...10b Nå må du virkelig roe ned. Han forklarer hva som er grunnen til at de ikke har lyst på noen ferietur med dem, og heller ikke så lyst til at ungene er sammen. Det må det være lov til. Vi har masse tråder her inne der folk gir en forklaring på bakgrunnen for at de spør om noe. Har selv vært borte i at barna våre hang med venner vi ikke var så begeistret for. Det var et par av barna som ble tatt i å stjele på butikken (og prøvde å få med seg andre), og de var utagerende på skolen. Det er helt fair å ikke ønske at sitt barn blir en del av den type negativ oppførsel. TS går ikke i detaljer, men det er lett å skjønne at han har sine grunner. Anonymkode: 52af2...71a 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august #92 Del Skrevet 19. august En gyllen anledning til å vise barna dine TS at noen ganger må man stå i ubehag for det man ønsker, i dette tilfellet å si nei til en ferie. Anonymkode: 87af8...1d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august #93 Del Skrevet 19. august Jeg er som mange andre overrasket over at du synes det er nødvendig å bruke så mye tid på å forklare hvorfor dere ikke har lyst. Jeg har veldig få mennesker i verden som jeg ville reist på ferie med. Var akkurat i bursdag hos en venninne, hvor det med ferie var et tema rundt bordet, og folk var veldig tydelige på at ferietid vil de bruke med de aller nærmeste. Men nok om det. Jeg ville sagt at ferietid er familietid for dere og at dere derfor ikke har kan/lyst til å feriere med dem. Hvis barna ikke går så godt sammen kan jo det også være en grunn til å si tydelig nei. “Barna våre har bruk for at vi holder ferie med familien, så nei takk. Men takk for tanken.” Anonymkode: 443c5...609 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august #94 Del Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå må du virkelig roe ned. Han forklarer hva som er grunnen til at de ikke har lyst på noen ferietur med dem, og heller ikke så lyst til at ungene er sammen. Det må det være lov til. Vi har masse tråder her inne der folk gir en forklaring på bakgrunnen for at de spør om noe. Har selv vært borte i at barna våre hang med venner vi ikke var så begeistret for. Det var et par av barna som ble tatt i å stjele på butikken (og prøvde å få med seg andre), og de var utagerende på skolen. Det er helt fair å ikke ønske at sitt barn blir en del av den type negativ oppførsel. TS går ikke i detaljer, men det er lett å skjønne at han har sine grunner. Anonymkode: 52af2...71a Men at TS breier ut i det vide og brede om at hun ikke syns at den andre familien er gode nok for hennes familie (oppsummert er det faktisk det hun skriver), er helt irrelevant for spørsmålet hun står overfor. Sett at hun ikke var tenkt å bruke den informasjonen som begrunnelse for å komme seg ut av ferieturen da, men det virker lite sannsynlig siden hun ikke engang klarer å si «nei» uten å finne akkompagnere det med en omfattende løgn om hvorfor de ikke kan bli med. Anonymkode: e97d3...67d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august #95 Del Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Men at TS breier ut i det vide og brede om at hun ikke syns at den andre familien er gode nok for hennes familie (oppsummert er det faktisk det hun skriver), er helt irrelevant for spørsmålet hun står overfor. Sett at hun ikke var tenkt å bruke den informasjonen som begrunnelse for å komme seg ut av ferieturen da, men det virker lite sannsynlig siden hun ikke engang klarer å si «nei» uten å finne akkompagnere det med en omfattende løgn om hvorfor de ikke kan bli med. Anonymkode: e97d3...67d TS her. Altså, nå må jeg faktisk få forsvare meg her. Blir angrepet av omtrent alle her inne fordi jeg skrev om at en del av grunnen til at vi ikke vil dra på tur med denne familien er pga utfordringene barna deres har. Det har ikke noe med å "ikke være god nok", men at utfordringene spesielt sønnen i familien der har potensielt kan føre til at min sønn havner i situasjoner vi virkelig ikke vil han skal havne i. Men vi kan jo selvsagt ikke bruke det som grunn overfor foreldrene. Da sier vi jo direkte til de at vi ikke vil at barna skal ha så mye med hverandre å gjøre. Ikke kom og fortell meg at alle dere som kritiserer meg her inne hadde sagt fra til foreldrene om dette, mennesker med sosiale antenner sier ikke slikt direkte til folk. Det har ingenting med å være konfliktsky å gjøre. Kom hit for å få tips om hvirdan man kan løsd dette på en skånsom måte som ikke sårer folk, og så får jeg bare kritikk🙄 Anonymkode: e8e65...87a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august #96 Del Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (15 timer siden): Sønnen min har en kompis som for 3-4 år siden var hans bestevenn. De har imidlertid av mange grunner sklidd litt fra hverandre, og jeg kan telle på en hånd hvor mange ganger i løpet av det siste skoleåret de har vært sammen på fritiden. Da guttene var bestekompiser, så hadde vi også en del kontakt med foreldrene hans, og de har satt alltid pris på vennskapet deres. Vi har imidlertid, etter mange episoder her hjemme hvor denne gutten viste dårlig oppførsel, oppfordret sønnen vår til å skaffe noen andre venner, noe han har gjort. Sønnen vår har en positiv påvirkning på denne gutten i følge foreldrene hans. Det samme kan dessverre ikke sies at han har på vår sønn. Dette er en gutt med mange utfordringer, og mange instanser er i bildet både i forhold til han og hans lillesøster. Nå har vi imidlertid blitt bedt med på ferie til neste år av denne familien, og dette er noe hverken kona eller jeg har spesielt lyst til. For det første så er guttene knapt venner lenger, og datteren vår kommer virkelig ikke overens med datteren deres, hun er egentlig redd henne, da denne jenta er ganske grenseløs og uforutsigbar. I tillegg foretrekker vi å være på ferie bare vår lille familie på 4, og kunne gjøre akkurat som vi vil hele tiden. Har vært på tur med storfamilien(besteforeldre, tanter, onkler, kusiner og fettere), og selv om det har vært hyggelig nok det, så er det også slitsomt, men da har vi tross alt fått påspandert tur i det minste. Nå må vi evt betale nesten 50.000 på en tur vi ikke har så veldig lyst til å dra på. Reisemålet vi evt skal til er et sted/land vi har null interresse av å besøke, og vi vil helst dra et annet sted, ALENE. Har svart ganske ullent når de har spurt, og de har spurt 3-4 ganger bare på ett par uker. Sier at vi ikke vet om vi har råd, mulig vi har andre planer, må se om vi har ferie på det tidspunktet osv. Men de gir seg ikke med maset, selv om vi har vist liten interresse. Og om vi sier nå at vi ikke har råd til en tur med de, og så bestiller en tur et annet sted, og de finner ut av det, så blir de jo sikkert både sure og lei seg. Noen som har vært borti noe liknende, hva gjorde dere for å komme unna, og likevel ha ett godt forhold til foreldrene? Gutta går jo i samme klasse og på samme fritidsaktivitet, så vi kommer jo til å møte de ofte, og vil jo ikke at stemningen skal være ubehagelig når vi treffes. Anonymkode: e8e65...87a Det enkle er alltid det beste, bare si nei - vi foretrekker å feriere alene. Anonymkode: 59cb6...0bc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august #97 Del Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): TS her. Altså, nå må jeg faktisk få forsvare meg her. Blir angrepet av omtrent alle her inne fordi jeg skrev om at en del av grunnen til at vi ikke vil dra på tur med denne familien er pga utfordringene barna deres har. Det har ikke noe med å "ikke være god nok", men at utfordringene spesielt sønnen i familien der har potensielt kan føre til at min sønn havner i situasjoner vi virkelig ikke vil han skal havne i. Men vi kan jo selvsagt ikke bruke det som grunn overfor foreldrene. Da sier vi jo direkte til de at vi ikke vil at barna skal ha så mye med hverandre å gjøre. Ikke kom og fortell meg at alle dere som kritiserer meg her inne hadde sagt fra til foreldrene om dette, mennesker med sosiale antenner sier ikke slikt direkte til folk. Det har ingenting med å være konfliktsky å gjøre. Kom hit for å få tips om hvirdan man kan løsd dette på en skånsom måte som ikke sårer folk, og så får jeg bare kritikk🙄 Anonymkode: e8e65...87a Siden begrunnelsen er helt irrelevant, da du ikke bruke den, hvorfor spurte du ikke heller om gode formuleringer på å takke nei høflig? Anonymkode: ff18b...10b 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august #98 Del Skrevet 19. august 17 hours ago, AnonymBruker said: Nå må vi evt betale nesten 50.000 på en tur vi ikke har så veldig lyst til å dra på. Reisemålet vi evt skal til er et sted/land vi har null interresse av å besøke, og vi vil helst dra et annet sted, ALENE. Hva med å si nei? Hva med å kommunisere med mennesker, sette grenser, være tydelge? Det er sånn man kommuniserer, men hvem kan vel sånt lenger nå som sosiale medier og ai erstatter fysiske mennesker med tilhørende kommunikasjon? Sorry, not sorry. Anonymkode: c82c9...098 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august #99 Del Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (19 timer siden): TS her. I hvilken verden lever dere i, hvor det er ok å bare svare nei, og si at vi foretrekker å feriere alene? For det første, så er det godt mulig at vi drar på ferie med storfamilien neste år, så da et det litt vanskelig å skylde på at vi foretrekker å reise alene. Og for all del, det er veldig hyggelig å bli bedt, men vi ønsker ikke å bruke 50.000 på en tur ingen av oss vil på, men dette virker det ikke som de forstår. Om jeg hadde spurt noen om å dra på ferie sammen, og de hadde virket lunknr/avvisende, så hadde jeg ikke mast mer på de Drittslenging? Er det drittslenging å fortelle hvorfor guttene ikke er venner lenger? Anonymkode: e8e65...87a Personlig lever jeg i en verden der man fint kan kommunisere hva man vil og ikke vil, jeg tror det er ganske normalt? Mener du at det er galt av noen om de ønsker å dra på sin egen ferie, og dermed takke nei til å dra med noen man ikke vil? Klarer du å forklare hva som er galt/feil ved å gjøre som man vil, istedenfor å bruke mye penger, og tid, sammen med noen man ikke har lyst til? AnonymBruker skrev (17 timer siden): Det er da ingen som har sagt at vi skal dra på en tur vi har lyst til. Bare lurte på hvordan vi skulle slippe. Å bare si nei uten å begrunne det er det ingen som gjør Anonymkode: e8e65...87a Høres nesten ut som at de har en pistol mot hodet deres og tvinger dere med? Hvorfor må man begrunne det så grundig? Det er jo bare til å takke for tilbudet, men at dere hadde sett for dere noe annet? AnonymBruker skrev (13 timer siden): Da foreslår jeg at du bare fortsetter å være UNNVIKENDE og plages med spørsmålene som vil fortsette å komme om denne ferien. Ditt valg. Anonymkode: 1bce6...3cf Ja, også ende opp med å dra fordi dem ikke våger å si nei takk🤷♀️ AnonymBruker skrev (4 timer siden): TS her. Altså, nå må jeg faktisk få forsvare meg her. Blir angrepet av omtrent alle her inne fordi jeg skrev om at en del av grunnen til at vi ikke vil dra på tur med denne familien er pga utfordringene barna deres har. Det har ikke noe med å "ikke være god nok", men at utfordringene spesielt sønnen i familien der har potensielt kan føre til at min sønn havner i situasjoner vi virkelig ikke vil han skal havne i. Men vi kan jo selvsagt ikke bruke det som grunn overfor foreldrene. Da sier vi jo direkte til de at vi ikke vil at barna skal ha så mye med hverandre å gjøre. Ikke kom og fortell meg at alle dere som kritiserer meg her inne hadde sagt fra til foreldrene om dette, mennesker med sosiale antenner sier ikke slikt direkte til folk. Det har ingenting med å være konfliktsky å gjøre. Kom hit for å få tips om hvirdan man kan løsd dette på en skånsom måte som ikke sårer folk, og så får jeg bare kritikk🙄 Anonymkode: e8e65...87a Hvorfor ikke være ærlig, på en høflig og grei måte? Anonymkode: d87a5...be5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august #100 Del Skrevet 19. august Er ikke verre enn å si at nei det passer ikke. Skjønner ikke at det kan være så vanskelig for voksne folk. Om du trenger å forklare deg så er det jo bare å si at dere ønsker feriere kun dere som familien for tiden går så fort så plutselig ønsker ikke ungdommen være med mor og far på tur mere Anonymkode: 1b3cc...523 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå