Slaskepott Skrevet 18. august #21 Del Skrevet 18. august Mezzosoprena skrev (5 minutter siden): Retta opp beskjeden jeg 😉 Enig med @Mezzosoprena Det er mye bedre å svare enkelt og høflig nei, enn å komme med unnskyldninger, bortforklaringer, eller ulne svar. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 18. august #22 Del Skrevet 18. august Takk, men vi har andre planer svarer dere da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august #23 Del Skrevet 18. august TS her. I hvilken verden lever dere i, hvor det er ok å bare svare nei, og si at vi foretrekker å feriere alene? For det første, så er det godt mulig at vi drar på ferie med storfamilien neste år, så da et det litt vanskelig å skylde på at vi foretrekker å reise alene. Og for all del, det er veldig hyggelig å bli bedt, men vi ønsker ikke å bruke 50.000 på en tur ingen av oss vil på, men dette virker det ikke som de forstår. Om jeg hadde spurt noen om å dra på ferie sammen, og de hadde virket lunknr/avvisende, så hadde jeg ikke mast mer på de Drittslenging? Er det drittslenging å fortelle hvorfor guttene ikke er venner lenger? Anonymkode: e8e65...87a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august #24 Del Skrevet 18. august 1 minutt siden, AnonymBruker said: TS her. I hvilken verden lever dere i, hvor det er ok å bare svare nei, og si at vi foretrekker å feriere alene? For det første, så er det godt mulig at vi drar på ferie med storfamilien neste år, så da et det litt vanskelig å skylde på at vi foretrekker å reise alene. Og for all del, det er veldig hyggelig å bli bedt, men vi ønsker ikke å bruke 50.000 på en tur ingen av oss vil på, men dette virker det ikke som de forstår. Om jeg hadde spurt noen om å dra på ferie sammen, og de hadde virket lunknr/avvisende, så hadde jeg ikke mast mer på de Drittslenging? Er det drittslenging å fortelle hvorfor guttene ikke er venner lenger? Anonymkode: e8e65...87a Selvsag er det helt greit å si at dere ønsker å feriere alene. Jeg lurer litt på hva slags verden du lever i, hvor dere er så konfliktsky at dere vurderer å bruke 50K på en ferie ingen i familien ønsker fordi dere ikke klarer å si nei. Hvorfor skrev du i startinnlegget at dere vil feriere alene hvis dere vurderer å bli med storfamilien på ferie likevel? Du kan uansett helt fint si nei. Si at neste år har dere planer om å enten reise med deres storfamilie eller reise alene. Anonymkode: 0dc97...901 22 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august #25 Del Skrevet 18. august Skjønner godt at dere syns dette er vanskelig jeg! Tror likevel det er lurt å gi dem et tydelig svar så raskt som mulig. Dere trenger ikke å gi dem en forklaring, men svar på en fin måte og takk for invitasjonen, men at dere har andre planer for ferie neste sommer. Anonymkode: bcd52...1bb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tantemor Skrevet 18. august #26 Del Skrevet 18. august Ts, det er litt rart du føler deg nærmest forpliktet til å etterkomme bekjentes ønsker. Det ER helt ok å si at dere takker nei til å reise med de for dere har andre planer. De har ingenting med hva dere så gjør. De trenger ikke forklaring. 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august #27 Del Skrevet 18. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selvsag er det helt greit å si at dere ønsker å feriere alene. Jeg lurer litt på hva slags verden du lever i, hvor dere er så konfliktsky at dere vurderer å bruke 50K på en ferie ingen i familien ønsker fordi dere ikke klarer å si nei. Hvorfor skrev du i startinnlegget at dere vil feriere alene hvis dere vurderer å bli med storfamilien på ferie likevel? Du kan uansett helt fint si nei. Si at neste år har dere planer om å enten reise med deres storfamilie eller reise alene. Anonymkode: 0dc97...901 Ts her To grunner til at vi vurderer å dra på tur med storfamilien neste år: 1. En i familien fyller rundt år og vil finne på noe med familien 2. Vi får turen påspandert Anonymkode: e8e65...87a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august #28 Del Skrevet 18. august 3 minutter siden, AnonymBruker said: Ts her To grunner til at vi vurderer å dra på tur med storfamilien neste år: 1. En i familien fyller rundt år og vil finne på noe med familien 2. Vi får turen påspandert Anonymkode: e8e65...87a Da har du jo allerede en legitim grunn for å si nei. Da skjønner jeg enda mindre problemet. Anonymkode: 0dc97...901 18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hactar Skrevet 18. august #29 Del Skrevet 18. august Problemet med å komme med begrunnelser som økonomi eller allerede planer, er at det ikke legger diskusjonen død. Da får dere et nytt problem om de foreslår en billigere ferie til et annet tidspunkt. Det beste er nok om dere klarer å på en fin måte si at dere ønsker å sette av ferien til familie. Dere kan jo fortsatt bli invitert med på en helgetur, og må manøvrere det, men om det er helt uaktuelt å reise på tur med dem, bør dere legge ballen mest mulig død. Kanskje fører det til såre følelser eller at de blir fornærmet, men samtidig ser det ikke ut til at dette er en relasjon dere ønsker å bygge videre på. Å invitere på ferie og ikke ta ulne svar som et hint, er ganske invaderende oppførsel. Så lenge du takker nei på en ok måte, er de andres eventuelle negative reaksjoner de andres ansvar. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mimifin72 Skrevet 18. august #30 Del Skrevet 18. august Bare å si nei. Trenger ikke unnskyldninger eller forklaringer. Før følte jeg også at det var vanskelig å si nei, men etter at jeg ble litt tøffere og lærte å sette grenser så har jeg det mye bedre. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august #31 Del Skrevet 18. august 0/10 Anonymkode: 1072a...226 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainstorm2.0 Skrevet 18. august #32 Del Skrevet 18. august "Nå må vi kanskje bruke 50000 på noe vi ikke vil", nei, det MÅ dere aldeles ikke. Det dere må er å skaffe dere en ryggrad og lære å si det dere mener. "Nei takk, neste år skal vi reise bare oss i kjernefamilien. Hyggelig at dere tenkte på oss" elns. 14 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august #33 Del Skrevet 18. august AnonymBruker skrev (16 minutter siden): TS her. I hvilken verden lever dere i, hvor det er ok å bare svare nei, og si at vi foretrekker å feriere alene? For det første, så er det godt mulig at vi drar på ferie med storfamilien neste år, så da et det litt vanskelig å skylde på at vi foretrekker å reise alene. Og for all del, det er veldig hyggelig å bli bedt, men vi ønsker ikke å bruke 50.000 på en tur ingen av oss vil på, men dette virker det ikke som de forstår. Om jeg hadde spurt noen om å dra på ferie sammen, og de hadde virket lunknr/avvisende, så hadde jeg ikke mast mer på de Drittslenging? Er det drittslenging å fortelle hvorfor guttene ikke er venner lenger? Anonymkode: e8e65...87a Svar at dere ikke har råd til en så dyr ferie da… dere trenger ikke grunngi hvorfor det ikke passer for dere faktisk. Det holder med et nei. Anonymkode: 14515...228 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattugla Skrevet 18. august #34 Del Skrevet 18. august Jeg skjønner ikke helt problemet? Det er vel bare å si - som flere før meg har foreslått - at det er hyggelig av de å foreslå det, men at dere har andre planer. 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boletta Skrevet 18. august #35 Del Skrevet 18. august Det er så teit og provoserende med ulne svar og hvite løgner. Jeg ville satt mye mer pris på en enkel og høflig avvisning. Nei takk, men takk for at dere spør. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august #36 Del Skrevet 18. august Folk sier vanligvis nei, når det er snakk om ting de ikke ønsker. Jeg skjønner ikke hvorfor du må utdype så veldig i HI? Anonymkode: 4aa04...2d5 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august #37 Del Skrevet 18. august AnonymBruker skrev (20 minutter siden): TS her. I hvilken verden lever dere i, hvor det er ok å bare svare nei, og si at vi foretrekker å feriere alene? For det første, så er det godt mulig at vi drar på ferie med storfamilien neste år, så da et det litt vanskelig å skylde på at vi foretrekker å reise alene. Og for all del, det er veldig hyggelig å bli bedt, men vi ønsker ikke å bruke 50.000 på en tur ingen av oss vil på, men dette virker det ikke som de forstår. Om jeg hadde spurt noen om å dra på ferie sammen, og de hadde virket lunknr/avvisende, så hadde jeg ikke mast mer på de Drittslenging? Er det drittslenging å fortelle hvorfor guttene ikke er venner lenger? Anonymkode: e8e65...87a Jeg lever i en verden der jeg ikke er så konfliktsky. Om du syns det er så ubehagelig å si nei til andre mennesker, til og med mennesker dere omtrent ikke har noe med å gjøre lengre, så si at dere ikke har råd da vel? Det er jo det du skriver i HI… Anonymkode: 4aa04...2d5 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august #38 Del Skrevet 18. august Hactar skrev (10 minutter siden): Problemet med å komme med begrunnelser som økonomi eller allerede planer, er at det ikke legger diskusjonen død. Da får dere et nytt problem om de foreslår en billigere ferie til et annet tidspunkt. Det beste er nok om dere klarer å på en fin måte si at dere ønsker å sette av ferien til familie. Dere kan jo fortsatt bli invitert med på en helgetur, og må manøvrere det, men om det er helt uaktuelt å reise på tur med dem, bør dere legge ballen mest mulig død. Kanskje fører det til såre følelser eller at de blir fornærmet, men samtidig ser det ikke ut til at dette er en relasjon dere ønsker å bygge videre på. Å invitere på ferie og ikke ta ulne svar som et hint, er ganske invaderende oppførsel. Så lenge du takker nei på en ok måte, er de andres eventuelle negative reaksjoner de andres ansvar. De har allerede bestilt tur til det stedet til et bestemt tidspunkt, og så spurt om vi vil være med. Har ikke noe i mot å ha en relasjon til de. Det må vi jo uansett ha så lenge gutta går i samme klasse/fritidsaktivitet Anonymkode: e8e65...87a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august #39 Del Skrevet 18. august AnonymBruker skrev (20 minutter siden): TS her. I hvilken verden lever dere i, hvor det er ok å bare svare nei, og si at vi foretrekker å feriere alene? Anonymkode: e8e65...87a Det er jo det dere foretrekker. At familien eventuelt kommer med påspandering av tur i forbindelse med runddag er noe helt annet og som ingen andre har noe med. Fortsatt ingen dårlig stemning blant voksne folk. Anonymkode: 46ffa...713 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomBombadil Skrevet 18. august #40 Del Skrevet 18. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Sønnen min har en kompis som for 3-4 år siden var hans bestevenn. De har imidlertid av mange grunner sklidd litt fra hverandre, og jeg kan telle på en hånd hvor mange ganger i løpet av det siste skoleåret de har vært sammen på fritiden. Da guttene var bestekompiser, så hadde vi også en del kontakt med foreldrene hans, og de har satt alltid pris på vennskapet deres. Vi har imidlertid, etter mange episoder her hjemme hvor denne gutten viste dårlig oppførsel, oppfordret sønnen vår til å skaffe noen andre venner, noe han har gjort. Sønnen vår har en positiv påvirkning på denne gutten i følge foreldrene hans. Det samme kan dessverre ikke sies at han har på vår sønn. Dette er en gutt med mange utfordringer, og mange instanser er i bildet både i forhold til han og hans lillesøster. Nå har vi imidlertid blitt bedt med på ferie til neste år av denne familien, og dette er noe hverken kona eller jeg har spesielt lyst til. For det første så er guttene knapt venner lenger, og datteren vår kommer virkelig ikke overens med datteren deres, hun er egentlig redd henne, da denne jenta er ganske grenseløs og uforutsigbar. I tillegg foretrekker vi å være på ferie bare vår lille familie på 4, og kunne gjøre akkurat som vi vil hele tiden. Har vært på tur med storfamilien(besteforeldre, tanter, onkler, kusiner og fettere), og selv om det har vært hyggelig nok det, så er det også slitsomt, men da har vi tross alt fått påspandert tur i det minste. Nå må vi evt betale nesten 50.000 på en tur vi ikke har så veldig lyst til å dra på. Reisemålet vi evt skal til er et sted/land vi har null interresse av å besøke, og vi vil helst dra et annet sted, ALENE. Har svart ganske ullent når de har spurt, og de har spurt 3-4 ganger bare på ett par uker. Sier at vi ikke vet om vi har råd, mulig vi har andre planer, må se om vi har ferie på det tidspunktet osv. Men de gir seg ikke med maset, selv om vi har vist liten interresse. Og om vi sier nå at vi ikke har råd til en tur med de, og så bestiller en tur et annet sted, og de finner ut av det, så blir de jo sikkert både sure og lei seg. Noen som har vært borti noe liknende, hva gjorde dere for å komme unna, og likevel ha ett godt forhold til foreldrene? Gutta går jo i samme klasse og på samme fritidsaktivitet, så vi kommer jo til å møte de ofte, og vil jo ikke at stemningen skal være ubehagelig når vi treffes. Anonymkode: e8e65...87a Har dere tenkt å dra på en ferie med en familie dere ikke ønsker å dra på ferie med fordi dere er konfliktsky? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå