Gå til innhold

Gi nytelse når sexlysten er borte?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

takinova skrev (15 minutter siden):

Ja, men jeg svarte ikke ts. Jeg svarte en som sammenlignet manglende sexlyst med å være stappmett. 

Ja, jeg er også mett av og til fordi jeg har spist noe annet eller bare ikke har lyst på. Det betyr ikke at jeg kan velge bort det relasjonelle samværet rundt middagsbordet.

Helt greit det, men sex er uansett sex og måltider måltider. Å trekke paralleller betyr ikke at det er nøyaktig det samme. 

Sex er noe vi har fordi det er deilig. Tar man bort at det oppleves fint og deilig ødelegger man fort grunnlaget for å kunne få lyst og å ha en fin seksuell relasjon. Dette handler veldig mye om å oppføre seg klokt og hensiktsmessig for å ivareta sitt eget sexliv. Handler man uklokt angående dette gir det fort konsekvenser man ikke er tjent med selv heller. Ts sin kone er nå syk/dårlig, men blir forhåpentligvis frisk/bedre. Ufattelig uklokt av ts å handle slik mens kona er syk at det skader den seksuelle relasjonen og forholdet slik at sexlyst byttes ut med utlyst mer permanent, uavhengig av sykdom, og det blir fort resultatet dersom kona blir mentalt/emosjonelt presset/maset til å utføre seksuelle handlinger hun ikke ønsker nå. Sexlyst og sexglede opprettholdes kun på at seksuelle handlinger er fine ,gode og lystige. Sex (og relasjon til partner) blir noe negativt dersom man pålegges seksuelle handlinger man ikke ønsker. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erfarenmann skrev (21 minutter siden):

Ja dette blir noe helt annet. Dette med å "stå til tjeneste" er en kink som noen har - i større eller mindre grad. Da er det jo felles lyst og da er det greit. 

Du kaller det en kink....Jeg kaller det ubetinget kjærlighet, for det fungerer kun med en mann jeg elsker veldig veldig høyt ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (2 minutter siden):

Du kaller det en kink....Jeg kaller det ubetinget kjærlighet, for det fungerer kun med en mann jeg elsker veldig veldig høyt ❤️

Synes dette er litt på siden av det TS snakker om for å være ærlig. Synes det er helt greit av en (syk) person å si nei til å gi partneren seksuell oppmerksomhet når man ikke har sexlyst. Det du sier, er at du egentlig har sexlyst selv om du er syk. Du ønsker å gi partnere BJ selv om du ikke har lyst på penetrerende sex.  Det blir ikke det samme som det TS snakker om her.  Å ikke ha sexlyst, er heller ikke det samme som å ikke elske noen ubetinget, som du trekker paralleller mot her. Det kan man jo ikke vite i TS' tilfelle siden vi ikke kjenner dama hans, men vi er jo mange som elsker partneren vår ubetinget selv om sexlysten er lav innimellom. 

Anonymkode: 1bca7...4c4

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Synes dette er litt på siden av det TS snakker om for å være ærlig. Synes det er helt greit av en (syk) person å si nei til å gi partneren seksuell oppmerksomhet når man ikke har sexlyst. Det du sier, er at du egentlig har sexlyst selv om du er syk. Du ønsker å gi partnere BJ selv om du ikke har lyst på penetrerende sex.  Det blir ikke det samme som det TS snakker om her.  Å ikke ha sexlyst, er heller ikke det samme som å ikke elske noen ubetinget, som du trekker paralleller mot her. Det kan man jo ikke vite i TS' tilfelle siden vi ikke kjenner dama hans, men vi er jo mange som elsker partneren vår ubetinget selv om sexlysten er lav innimellom. 

Kan ikke dette være individuelt da? 

Jeg deler bare hvordan det er for meg....

Det kommer selvfølgelig an på hvor syk jeg er, for jeg må jo nødvendigvis orke det fysisk, men psykisk er ikke det noe problem slik jeg ser det...

Har absolutt ingenting med å gjøre at det ikke er greit å si nei..Det må hver og en kjenne på, for seg selv, og det må selvfølgelig respekteres. 

Jeg hevder ikke å eie sannheten, jeg bare skriver om hvordan det er for meg.

Er ikke det lov det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (8 minutter siden):

Kan ikke dette være individuelt da? 

Jeg deler bare hvordan det er for meg....

Det kommer selvfølgelig an på hvor syk jeg er, for jeg må jo nødvendigvis orke det fysisk, men psykisk er ikke det noe problem slik jeg ser det...

Har absolutt ingenting med å gjøre at det ikke er greit å si nei..Det må hver og en kjenne på, for seg selv, og det må selvfølgelig respekteres. 

Jeg hevder ikke å eie sannheten, jeg bare skriver om hvordan det er for meg.

Er ikke det lov det? 

Det er vel ingen som har sagt at det ikke er individuelt. Du bare dro noen paralleller her som ikke ga mening ifht HI. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er vel ingen som har sagt at det ikke er individuelt. Du bare dro noen paralleller her som ikke ga mening ifht HI. 

For meg ser det ut som det er rett og slett mange som angriper i denne tråden...Det er uhensiktsmessig spør du meg. 

Er bare det at mitt poeng er at det er individuelt, og at det ikke er noen fasit siden vi er ulike som mennesker. 

Så jo jeg føler det er relevant. Om TS føler det har relevans er noe annet siden det var hen som startet tråden. 

Betyr ikke at jeg ikke forstår andre med lavere sexlyst enn meg selv....(ergo min relevans). 

Videre så skriver TS at dette er sårt, noe som også er fullt forståelig. 

Uansett så må dere klare og kommunisere, og forstå hverandre TS. Hvis ikke går det ikke. Ønsker dere masse lykke til 🤞❤️

Håper du ble klokere av svara i tråden. 

Mange varme tanker til deg 🤗

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 18.8.2024 den 13.33):

Vi har kommet i en situasjon hvor hennes sexlyst er veldig lav pga sykdom. Men det er en ting jeg ikke skjønner helt, som jeg heller ikke får noe tydelig svar på fra henne 

Når hun ikke har lyst å knulle, så er hun også helt uinteressert i å gi nytelse. Dette synes jeg er veldig sårt, og klarer ikke forstå det helt siden jeg ikke ville taklet det på denne måten. Om jeg hadde ereksjonsproblemer en periode, så ville jeg da ikke sluttet å slikke henne eller  bruke leketøy osv, tror jeg ville følt meg veldig ego om jeg bare sluttet å gi henne kos 

Siden jeg ikke får noe fornuftig svar fra henne, så ønsker jeg høre fra kvinner i lignende situasjon. Dere som mistet sexlyst av andre grunner enn mannen, men som alikevel ikke ønsker å gi BJ eller gi annen nytelse, hva er årsaken til at dere  ikke ønsker det? Føler dere at dere må få for å ville gi, eller hva er tankene og følelsene bak dette?

Det er så fjernt for meg, for vet jeg ville gitt henne nytelse selv om jeg slet med sexlyst en periode, da klarer jeg ikke helt forstå. 

Kommentarer som prøver å si at kanskje jeg er grunnen vil bli ignorert da det ikke er noe jeg lurer på, siden det er medisinsk. Ønsker høre fra kvinner som kjenner seg igjen i hvordan jeg beskriver hennes reaksjon på manglende sexlyst 

Anonymkode: 942ac...802

Du blander ereksjon og lyst. Ereksjonen er som å bli våt, om det ikke funker så bruker man litt glidemiddel.. 

Men når man ikke kjenner på lyst, så blir det noe helt annet. Du har helt rett i at du ikke kan forestille deg hvordan det er, når du sammenligner det med å bli hard..

Anonymkode: 7d260...3e5

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvordan single kvinner, gjerne på Tinder og denslags klarer seg i dating verden dersom de har nedsatt sexlyst enten det sykdom eller psykisk. Er dette noe man gjerne forteller på 2-Date? Eller er ikke disse sykdommene/fenomenet like utbredt blant single kvinner på jakt etter en mann?🤷

Anonymkode: 410fd...92d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Du vet at sykdom oftest bare er midlertidig og at man har gode perioder også? 

Man kan bli psykisk syk av langvarig sextørke også.  Ensomhet, depresjon, og mistanke om at hun kanskje har en annen siden hun ikke vil ha sex med deg lenger, kommer snikende inn og starter et hælvete av en tankekvern. Det gagner ikke forholdet. Been there.

Anonymkode: c3db3...ad9

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bamseklemmer skrev (På 18.8.2024 den 14.10):

Det må være lett å forstå.. Det blir som om hun spise, selv om hun er mett😉

Eller å lage mat til andre, selv om man er mett. Det går an det også ;) 

Anonymkode: 4c91d...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Man kan bli psykisk syk av langvarig sextørke også.  Ensomhet, depresjon, og mistanke om at hun kanskje har en annen siden hun ikke vil ha sex med deg lenger, kommer snikende inn og starter et hælvete av en tankekvern. Det gagner ikke forholdet. Been there.

Anonymkode: c3db3...ad9

Men det bør kunne snakkes om. Man skal ikke "tvinge" noen til å utføre seksuelle tjenester når man ikke vil. Det er faktisk skikkelig grenseoverskridende og respektløst.

• Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men det bør kunne snakkes om. Man skal ikke "tvinge" noen til å utføre seksuelle tjenester når man ikke vil. Det er faktisk skikkelig grenseoverskridende og respektløst.

Selvfølgelig er det det. Det er alltid to sider av en sak, og det er viktig å huske på. Såvidt meg bekjent så er det vel ingen som har skrevet noe om tvang...

Noen mennesker bare passer ikke sammen... Ihvertfall hvis de ikke klarer å kommunisere, og evt inngå kompromiss. 

Endret av Irak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Eller å lage mat til andre, selv om man er mett. Det går an det også ;) 

Anonymkode: 4c91d...5b8

Jo.. forresten.. Jeg kan jo onanere kvinnen hvis hun ønsker det.. selv om jeg ikke ønsker å bli onanert😉 Dette blir vi nok enige om😅😍

Endret av Bamseklemmer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Irak skrev (4 minutter siden):

Selvfølgelig er det det. Det er alltid to sider av en sak, og det er viktig å huske på. Såvidt meg bekjent så er det vel ingen som har skrevet noe om tvang...

Noen mennesker bare passer ikke sammen... Ihvertfall hvis de ikke klarer å kommunisere, og evt inngå kompromiss. 

Derfor skrevet i gåseøyne. Men vil jo tro TS har spurt noen ganger om dette og fått nei til svar, siden han sier han ikke får noe tydelig svar fra dama. Hun er uinteressert i å gi ham nytelse når hun ikke vil knulle. Da tenker jeg at

1. Det ikke handler om interesse eller uinteresse i så måte, men når man er syk handler dagen heller om andre ting enn å gi noen nytelse.
2. De klarer ikke kommunisere skikkelig, eller 
3. HUN kommuniserer, men han vil ikke høre hva som er grunnen fordi han ikke ser på det som en reel akseptabel grunn.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Derfor skrevet i gåseøyne. Men vil jo tro TS har spurt noen ganger om dette og fått nei til svar, siden han sier han ikke får noe tydelig svar fra dama. Hun er uinteressert i å gi ham nytelse når hun ikke vil knulle. Da tenker jeg at

1. Det ikke handler om interesse eller uinteresse i så måte, men når man er syk handler dagen heller om andre ting enn å gi noen nytelse.
2. De klarer ikke kommunisere skikkelig, eller 
3. HUN kommuniserer, men han vil ikke høre hva som er grunnen fordi han ikke ser på det som en reel akseptabel grunn.

4. De klarer ikke å inngå kompromiss. 

Ja det har han nok, som er noe av grunnen til at han opprettet denne tråden, for å prøve å forstå slik jeg tolker det. Det man forstår er som oftest lettere å klare å 

A) Akseptere 

B) Ta et veloverveid valg basert på ny informasjon. 

Syns det i det hele tatt er drøyt å nevne tvang...For det er det overhodet ikke snakk om slik jeg leser innlegget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (Akkurat nå):

4. De klarer ikke å inngå kompromiss. 

Ja det har han nok, som er noe av grunnen til at han opprettet denne tråden, for å prøve å forstå slik jeg tolker det. Det man forstår er som oftest lettere å klare å 

A) Akseptere 

B) Ta et veloverveid valg basert på ny informasjon. 

Syns det i det hele tatt er drøyt å nevne tvang...For det er det overhodet ikke snakk om slik jeg leser innlegget. 

Jeg synes det er nødvendig, for mas om sex når man absolutt ikke er i stand til det, oppleves som tvang. For oss som faktisk ikke alltid har sexlyst, er det veldig belastende. Og man skal legge mye godvilje til for å inngå et kompromiss hvis man hele tiden må forsvare at man er syk og derfor ikke har overskudd. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Glemte at jeg ikke kan redigere anonym-kommentar, men pliktsex er skadelig. Nå vil ikke dama til TS knulle, så hun slipper jo det artikkelen handler om. Men BJ eller HJ er også helt uakseptabelt å gjennomføre hvis man ikke vil, etter min mening. Da er det psyken som får seg en real knekk. Hadde TS godtatt at dama er syk, og latt henne være når hun sier nei, kunne det godt hende hun hadde vært mer villig til å bidra senere. Jo mer press, jo mindre sexlyst. Sånn er det for ekstremt mange av oss. Synd at det ikke er en god, akseptabel grunn. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg synes det er nødvendig, for mas om sex når man absolutt ikke er i stand til det, oppleves som tvang. For oss som faktisk ikke alltid har sexlyst, er det veldig belastende. Og man skal legge mye godvilje til for å inngå et kompromiss hvis man hele tiden må forsvare at man er syk og derfor ikke har overskudd. 

Et kompromiss kan feks være å åpne opp forholdet hvis de klarer det...

Joda jeg kan forstå det. Kan dere forstå det motsatte da? At det er fryktelig sårt og ikke få elske med den du elsker? 

Noen skriver at ja men det er jo bare sex...Det syns jeg er fryktelig kynisk for å si det rett ut.

Sykdom går selvfølgelig foran, det er ikke det, men det er jo fint å kunne samarbeide og kommunisere tenker jeg. 

Å ta hensyn til begge parter er jo det beste, eller er det for mye forlangt?...

Som en nevnte her så kan det faktisk gå på helsa løs og hele tiden bli avvist, ikke føle seg god nok, ikke få nærhet osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Glemte at jeg ikke kan redigere anonym-kommentar, men pliktsex er skadelig. Nå vil ikke dama til TS knulle, så hun slipper jo det artikkelen handler om. Men BJ eller HJ er også helt uakseptabelt å gjennomføre hvis man ikke vil, etter min mening. Da er det psyken som får seg en real knekk. Hadde TS godtatt at dama er syk, og latt henne være når hun sier nei, kunne det godt hende hun hadde vært mer villig til å bidra senere. Jo mer press, jo mindre sexlyst. Sånn er det for ekstremt mange av oss. Synd at det ikke er en god, akseptabel grunn. 

Selvfølgelig er det en akseptabel grunn. Ingen skal ha sex mot sin vilje...Det fører ingenting godt med seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...