Gå til innhold

3 menn vil ha et forhold med meg. Hvem velger jeg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 hours ago, AnonymBruker said:

Nr 1. Men, må høre mer om hvordan han er manipulerende? 

Anonymkode: 5ebf0...7a3

Han kan lett gi meg skyldfølelse og dårlig samvittighet, og sette seg selv som offer ved en diskusjon. Ts

Anonymkode: df55a...1cf

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor gammel er du TS? 

Anonymkode: 98aa9...7b6

33. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Har du datet alle tre like lenge og kjenne dem like godt?

Skjønner godt ‘luksusdilemmaet’ om du har følelser for alle tre. Bare hev deg over alle dem som mener det er umoralsk å date flere samtidig. Det er helt normalt. Særlig i dagens datingkultur. Regner også med du ikke har avtalt med noen av dem å date ekslusivt enda.

Jeg hadde også flere jeg datet litt før jeg slo meg til ro frem til jeg var 34. Jeg hadde vel 4 stk på det meste som jeg kjente det kriblet litt rundt og det jeg rett og slett gjorde var å ta frem den gamle dagboka fra ungdomsårene☺️ Der skrev jeg ned episoder og dater dammen med dem. Og hva jeg likte/ikke likte ved dem. De gjorde meg også mer reflekser over dårlige vibber, røde flagg, eller situasjoner som ga meg litt ekstra sommerfugler. Husker også jeg skrev en liste litt tilsvarende du har gjort med positive og negative sider. Der jeg luket litt bort dersom de negative sidene ble flere enn de positive. Og der det stod ca likt veide jeg opp de positive sidene mot de negative.

Det er derimot en risiko ved å leke ungkarskvinne og gruble for lenge. Mennene kan gå lei. Så når du går i god tro om at du kan velge og vrake til uendelig tid, så er de plutselig ikke single lengre likevel. Det opplevde jeg at skjedde med meg da jeg endelig bestemte meg. Og da kom jo fort følelsen at neste mann var ‘nest best’. Så da mistet jeg også følelsene for dem.

En annen ting er at man ikke kan stole 100% på at alt mannen sier av framtidsønsker faktisk stemmer. Det er nok av menn som i virkeligheten trives best med å ikke forplikte seg og bevisst går for kvinner som holder tilbake. De kan gjerne si at de ønsker en framtid sammen og flytte sammen formå være romantiske. Men den dagen det blir et aktuelt tema stikker de.

Nå har jeg jo forsåvidt ikke svart direkte på spørsmålet ditt her😆 Men jeg ville nok kanskje gått for nr 3. Han hørtes u som ett godt menneske og de negativ sidene var ingen røde flagg i mine øyne. Så her veier de positive sidene absolutt opp for de negative. At han bor hjemme med foreldrene er kanskje litt spesielt. Ihvertfall om han nærmer sg 30, men likevel ikke ett rødt flagg. Bare smart. Og tro meg, det er ikke lett. Gjorde det selv frem til jeg hadde studert ferdig og det var beinhardt. Men har aldri angret et sekund i ettertid. 

Så jepp, svaret mitt er nummer 3☺️

Anonymkode: fcb87...b8d

Takk for dette innlegget. :) Nei, ingen avtale om å date ekslusivt og alle tre vet at jeg fortsatt er på datingapper.

Nr. 3 nærmer seg 40. Derfor jeg synes det er spesielt å bo hos foreldre for å spare penger. Jeg flyttet ut da jeg var 21 år liksom. 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, lillevill said:

Mann 1. Er manipulerende og trygg? Hva i alle dager betyr det? 🤷 Mann 2 og 3 høres ut som de ikke har noe særlig boevne. Finnes det ikke bedre muligheter enn disse 3?

Han er trygg på deg selv og er til å stole på. Jeg vet at jeg kan regne med han. Manipulerende kommer ofte til stede når vi har diskusjoner, der han prøver å få meg til og få dårlig samvittighet og gjør seg selv til offer. Det er hans svakeste side føler jeg. Det er ikke det at vi diskuterer så ofte, men det har skjedd. Da trekker jeg meg automatisk litt unna. 

Hvor lenge skal jeg date og være på dating apper da? Jeg har vært singel i 5 år nå 😛 Jeg drømmer om ekteskap og få flere barn. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du setter opp "ekstrovert" som en av dine positive sider, og "introvert" som en av nr. 3 sine negative sider synes jeg du skal la han gå. 

Dette er et område som påvirker samliv mye, og dersom ekstroverte og introverte skal holde sammen er det viktig at begge respekterer og ser fordeler av hva den andre er.

Anonymkode: b2aed...798

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Siden du setter opp "ekstrovert" som en av dine positive sider, og "introvert" som en av nr. 3 sine negative sider synes jeg du skal la han gå. 

Dette er et område som påvirker samliv mye, og dersom ekstroverte og introverte skal holde sammen er det viktig at begge respekterer og ser fordeler av hva den andre er.

Men introvert og ekstrovert trenger ikke ha noe med å være sosial å gjøre. Det er det asosiale du skal passere. Hvis du ikke er asosial selv da?

Endret av Hoia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen av de! Du er bare ikke interessert nok i de når du ikke klarer å ta et valg mellom de. 

Stakkars menn...

Anonymkode: 2b3f4...96c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper de også dater og har 3 kvinner som vil ha forhold me de. Da får du kjenne hvordan det smaker og hvor lett det blir .

Anonymkode: ab63b...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoia skrev (1 minutt siden):

Men introvert og ekstrovert trenger ikke ha noe med å være sosial å gjøre. Det er det asosiale du skal passere. Hvis du ikke er asosial selv da?

Hva mener du? 

Jeg vet ikke nøyaktig hva TS mener når hun skriver introvert og ekstrovert, men det forskjellen er om man får overskudd av å være alene eller sammen med andre. Så det har jo noe med å være sosial å gjøre.

Å være introvert i et forhold med en ekstrovert kan være veldig slitsomt i seg selv.
Dersom den ekstroverte i tillegg mener at ekstroversjon er positivt, og introversjon er negativt, blir det fort uutholdelig for den introverte. Spar han.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva mener du? 

Jeg vet ikke nøyaktig hva TS mener når hun skriver introvert og ekstrovert, men det forskjellen er om man får overskudd av å være alene eller sammen med andre. Så det har jo noe med å være sosial å gjøre.

Å være introvert i et forhold med en ekstrovert kan være veldig slitsomt i seg selv.
Dersom den ekstroverte i tillegg mener at ekstroversjon er positivt, og introversjon er negativt, blir det fort uutholdelig for den introverte. Spar han.

Jeg kan ikke masse om dette, men dette er det jeg har tenkt:

Det å være asosial er det å ikke skjønne hvordan andre har det, ikke ha empati, ikke forstå at andre blir satt i en ugunstig situasjon og diverse, hvordan man formulerer seg selv etc.

Det å være introvert er at man henter energi når en er alene, eller i mindre menneskemengder, eller med noen få. Men det handler ikke om at en ikke er sosial når en først er sammen med andre, en møter/trenger kanskje bare ikke så mange folk av gangen.

Ekstrovert så slapper du av sammen med mange mennesker. Du henter energi fra andre rundt deg. Men du trenger ikke være veldig sosial av den grunn, du kan for eksempel ha et uhensiktsmessig mønster, nyttetankegang som er usosialt.

Introvert og ekstrovert kan fint fungere sammen, men asosial og sosial kan bli skikkelig ille. En kan også være introvert og asosial, men det trenger ikke være en logisk sammenheng der.

Endret av Hoia
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoia skrev (3 minutter siden):

Jeg kan ikke masse om dette, men dette er det jeg har tenkt:

Det å være asosial er det å ikke skjønne hvordan andre har det, ikke ha empati, ikke forstå at andre blir satt i en ugunstig situasjon og diverse, hvordan man formulerer seg selv etc.

Det å være introvert er at man henter energi når en er alene, eller i mindre menneskemengder, eller med noen få. Men det handler ikke om at en ikke er sosial når en først er sammen med andre, en møter/trenger kanskje bare ikke så mange folk av gangen.

Ekstrovert så slapper du av sammen med mange mennesker. Du henter energi fra andre rundt deg. Men du trenger ikke være veldig sosial av den grunn, du kan for eksempel ha et uhensiktsmessig mønster, nyttetankegang som er usosialt.

Introvert og ekstrovert kan fint fungere sammen, men asosial og sosial kan bli skikkelig ille.

Men de skal ikke bare fungere sammen.

De skal dele hjem og liv, det er det TS ønsker seg.

Å bo sammen, og ha barn sammen er noe helt annet enn å date/ omgås.

Det kan absolutt fungere for ekstrovert + introvert, men ikke hvis den ene ser mye ned på den andres måte å lade på.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men de skal ikke bare fungere sammen.

De skal dele hjem og liv, det er det TS ønsker seg.

Å bo sammen, og ha barn sammen er noe helt annet enn å date/ omgås.

Det kan absolutt fungere for ekstrovert + introvert, men ikke hvis den ene ser mye ned på den andres måte å lade på.

De fleste er jo ikke introverte i sitt eget hjem, og nær vennekrets. For meg virker det som om det ikke er en jevnbyrdighet der in the first place, det handler ikke om det. Men det er jo ikke av verdi hva en kaller det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Han er trygg på deg selv og er til å stole på. Jeg vet at jeg kan regne med han. Manipulerende kommer ofte til stede når vi har diskusjoner, der han prøver å få meg til og få dårlig samvittighet og gjør seg selv til offer. Det er hans svakeste side føler jeg. Det er ikke det at vi diskuterer så ofte, men det har skjedd. Da trekker jeg meg automatisk litt unna. 

Hvor lenge skal jeg date og være på dating apper da? Jeg har vært singel i 5 år nå 😛 Jeg drømmer om ekteskap og få flere barn. Ts

Du er klar over manipuleringen og den høres ikke alt for ille ut. Han høres ikke ut som voldsmann neste, liksom. Så da hadde jeg gått for ham, de to andre liker du ikke godt nok.

Anonymkode: 0f027...00a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er dine positive og negative sider? 

Anonymkode: fa917...bf2

Det har jeg svart på tidligere om du leser bak i tråden. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orket ikke lese teksten din engang. Men tenker at hvis du MÅ velge mellom tre menn, så burde du vente til du finner den ene mannen som er den rette for deg. Stakkars menn som ikke engang er førstevalg, men en av mange. 

Anonymkode: 1b194...04c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoia skrev (3 timer siden):

De fleste er jo ikke introverte i sitt eget hjem, og nær vennekrets. 

Jo. Det er man absolutt. Det er jo nettopp i et forhold det blir tydelig om man kobler av på svært ulike måter. 

Anonymkode: 24f5c...396

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du er klar over manipuleringen og den høres ikke alt for ille ut. Han høres ikke ut som voldsmann neste, liksom. Så da hadde jeg gått for ham, de to andre liker du ikke godt nok.

Anonymkode: 0f027...00a

Det er sånn manipulative folk argumenter. "Jeg er kanskje slem men ihvertfall ikke voldelig"... Plutselig er det å avstå fra vold nærmest et kompliment og ikke en selvfølge. 

Så god sex finnes ikke, at det veier opp for en mann som vil styre hele forholdet. 

Anonymkode: 24f5c...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...