Gå til innhold

Dårlig gjort å ta avstand fra min beste venninne fordi hun dater eksen min?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke dårlig gjort, det er forståelig. Kanskje etter en tid vil du 'komme over det', men jeg hadde også trukket meg tilbake. Det blir litt for nært når to av dine nærmeste slår seg sammen og du ikke lenger vet om det du deler og delte blir samtaleemner? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer kanskje litt an på hvor ferskt det er, men hadde min eks og min kompis funnet lykken sammen, så hadde jeg vært glad på deres vegne. De er begge viktige personer i livet mitt, jeg ønsker de jo begge alt godt, så hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (7 timer siden):

Ikke dårlig gjort, det er forståelig. Kanskje etter en tid vil du 'komme over det', men jeg hadde også trukket meg tilbake. Det blir litt for nært når to av dine nærmeste slår seg sammen og du ikke lenger vet om det du deler og delte blir samtaleemner? 

Ja, det er akkurat det! 

Anonymkode: 0319a...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd dette selv. Kuttet kontaktet fra dag en. Har ikke snakket med noen av de på 12 år.

Han prøver fortsatt å få meg i tale når vi går på hverandre på butikken.  Jeg svarer han aldri. Bare går, vil ikke ha kontakt. Hun briljerer fortsatt over at hun " har han". Jeg liker ingen av de to. Hun også prøver seg på en hallo. Jeg svarer aldri.

Når jeg møter de begge to sammen på butikken. Sier de ingenting. Så hun vet nok ikke hva han prøver på. Å han vet ikke hva hun sier alene. 

Anonymkode: 15081...c72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde egentlig ikke tro på at det skulle bli noe, da hun hørtes svært usikker ut og aldri hadde noe positivt å si når hun snakket om deres relasjon (kanskje hun gjorde det for å skåne meg?), plutselig fant jeg ut at de var kjærester via Instagram. Kanskje det er det som er det mest sårende, at jeg føler jeg har mistet bestevenninnen min siden hun ikke lenger er ærlig med meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.8.2024 den 12.48):

En eks er vel en eks og hvis hun er fornøyd med andres leftovers....

Anonymkode: 076c7...0f3

😂😂😂

Du er fortsatt sammen med barndomskjæresten altså?

Anonymkode: f0a9a...414

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 18.8.2024 den 13.16):

Jo, vi tok en prat om det før sommeren hvor jeg sa hva jeg hadde behov for og at det enkleste for meg var å ta avstand fra situasjonen. Noe hun helst ikke ville da jeg er en av hennes beste venner, kanskje jeg blir vandt til det osv, og er jo ikke sikkert det blir noe... 

Kanskje jeg er veldig barnslig/dramatisk, men det er bare vanskelig for meg å være i nærheten av det

Hun her har jo ikke noe respekt for deg. Og du må få litt mere respekt for deg selv, og etterleve dine egne grenser og behov. Andre kommer ikke til å etterleve disse om du selv ikke gjør det. 

Anonymkode: 691fc...4e1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du var tydelig på dine grenser og hun respekterer ikke det. Da er det ikke en bestevenn (eller venn). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...