AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #61 Del Skrevet 17. august 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Tenk deg en varm og fin sommerdag, eller en dag med regn. Du er for sen til å rekke bussen, og tenker du får gå inn i bussskuret. Men der stinker det så ufyselig av 14. dager gammel solvarmen hundedritt at du kan ikke sette deg ned, men må stå på mange meters avstand, enten i regn eller i steikende solskinn. Få hundedritten deres med dere hjem, og kast den i egen søppel. Finnes mange løsninger for at dere ikke skal stinke dritt på veien hjem, om dere må på buss eller bane. Anonymkode: 2891e...fdc Kan trøste deg med at om en hundebæsjepose ikke er tett nok til at den holder lukten, så er det heller ikke noe lukt igjen etter et par dager, for da har bæsjen tørket ut. Men om det flest er så varmt og søpla lukter, så er det oftest råtten mat det lukter ved bussholdeplassene hvor jeg bor. Deilig lukt av råtten sjokolademelk og halvspist, råtten burger... Og her tømmes uansett søppeldunkene ved bussholdeplassene minst en gang i uken. Som jeg også skriver i et annet innlegg, jeg er av typen som helst putter bæsjeposene i en ny bæsjepose, før de samles i en zip-lock-pose, som blir med hjem til egen søppeldunk.. Men om det først er en offentlig søppeldunk, så er det vel å forvente at den brukes, tenker nå jeg. Folk røyker og vaper på bussholdeplassene også, og det lukter dessverre på lengre avstand enn søppeldunkene. Anonymkode: 8734e...502 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #62 Del Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Gjennom alle de årene jeg har hatt hund har jeg aldri, ikke en eneste gang, opplevd at en hundepose har gått i stykker. De er laget av sterk plast. Så jeg skjønner faktisk ikke problemet med å kaste disse i en hvilken som helst søppelkasse. Om noen har en lapp på søppelkassa si om at de ikke ønsker at hundeposer kastes der, ja da respekterer jeg selvsagt det. Men som sagt - skjønner ikke problemet. Anonymkode: 550ae...eed Men det har jeg opplevd, spesielt om hundeposene havner nederst i søppelkassa, og når den blir full, trykker man søppelet ned for å skape mer plass. Vipps, så er det gått hull på noe. Jeg har måttet skrape, spyle og vaske min egen søppelkasse på grunn av dette. Nå legger jeg alle hundeposene i en egen liten pose ved siden av søppelkassen, som går oppi søppelkassen på tømmedagen. At du selv ikke forstår problemet med det, betyr ikke at du er fri til å ture frem som du ønsker. Jeg kaster selvfølgelig ikke hundeposer i andre sine søppelkasser. Aldri gjort det, og vil aldri gjøre det. Anonymkode: e6622...dd0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #63 Del Skrevet 17. august 2024 Druid skrev (5 minutter siden): Det er ikke ENESTE alternativet, det er det mest NATURLIGE utfallet. Husker du hvor lang tid det tok og hvor mye tiltak som ble iverksatt for at det ble ansett som det naturlige? Kan du vise meg statistikken på påstanden din? For det finnes jo et alternativ 3 her, offentlige søppeldunker. Jeg har da sett nok av hundeeiere gå rundt med bæsjeposen sin til de finner en offentlig søppeldunk, det er ikke sant at de bare slipper alt de har i hendene å bakken om de ikke ser en søppelkasse med en gang. Om det ikke er søppeldunker der TS bor, men mange som går med hunden, så er jo gjerne det et problem å addressere til kommunen e.l. Men ut fra svarene her, så virker det som noen bare driter bokstavelig talt i om det er privat, de ser ikke problemet, søppel er søppel. Den går i den første og beste, og det er no ikke i stedet for å pælme den i naturen, men i stedet for at de kanskje må gå x antall meter lengre til en offentlig. Anonymkode: cfedd...ca3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonymkode Skrevet 17. august 2024 #64 Del Skrevet 17. august 2024 Samme problem, bor også i Skien. Ta med drittposen hjem til deres egen søppeldunk! Skjønner ikke hvorfor den må kastes i andres dunk, bær på den selv til dere kommer hjem. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #65 Del Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): HA! Noe så åndssvakt å ha som kampsak!😂 Jeg kommer ALLTID til å kaste hundeposer i søppelkasser til folk. Må helt ærlig være fullstendig gal om dere beskytter søppelkassene deres! Si meg: er det en fetisj? Står dere og sniffer inn søppel!? Skjerp dere rigide gærne og usiviliserte folk! Anonymkode: 99497...2c6 Det som er usivilisert er å påberope seg bruksrett til andres eiendom. Anonymkode: 055f6...49a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #66 Del Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke bare lukter det, men går posen i stykker må VI vaske dritten ut av kassen! Har skjedd flere ganger, og er nå LEI. HVA kan vi gjøre for å forhindre dette videre? Anonymkode: 45623...615 Flytt søppelkassen lengre inn på eiendommen deres?🤷♀️ Anonymkode: f485a...a86 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Huldraisør Skrevet 17. august 2024 #67 Del Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Gjennom alle de årene jeg har hatt hund har jeg aldri, ikke en eneste gang, opplevd at en hundepose har gått i stykker. De er laget av sterk plast. Så jeg skjønner faktisk ikke problemet med å kaste disse i en hvilken som helst søppelkasse. Om noen har en lapp på søppelkassa si om at de ikke ønsker at hundeposer kastes der, ja da respekterer jeg selvsagt det. Men som sagt - skjønner ikke problemet. Anonymkode: 550ae...eed Opplevde nettopp to (dobbel) hundeposer som raknet så jeg ble full av hundedritt på hendene. Ikke noe hyggelig opplevelse, så det skjer🥴🤣 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #68 Del Skrevet 17. august 2024 Er hundeeiere tilbakestående? Man kaster selvsagt sitt eget søppel i egen søppelkasse. Klarer man ikke bære posen hjem så må man finne seg en annen hobby. Trodde ikke det var mulig å bli så nedsnødd. Anonymkode: 34c74...0fe 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #69 Del Skrevet 17. august 2024 Jeg vet at det er folk i nabolaget som hiver, og siden det ikke er så langt hjem, så synes jeg de kan hive i egen søppelkasse. Vurderer å ha lås på, som henvist til i noen innlegg her, eventuelt også noen «Vennligst ingen hundeposer», men lås burde være nok? ~Ts Anonymkode: 45623...615 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #70 Del Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, bedre enn at det havner i naturen Anonymkode: a129b...4fb Bedre at de tar det med seg hjem. Anonymkode: 6d818...ed0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #71 Del Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er hyggelig på bussen🤣 Anonymkode: 28447...266 Det er ditt problem. Din hund er ditt problem. Anonymkode: 6d818...ed0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #72 Del Skrevet 17. august 2024 Hvis Norge hadde hatt flere offentlige søppelbøtter rundt omkring hadde vi sluppet dette problemet. Anonymkode: b9f4a...a50 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #73 Del Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg vet at det er folk i nabolaget som hiver, og siden det ikke er så langt hjem, så synes jeg de kan hive i egen søppelkasse. Vurderer å ha lås på, som henvist til i noen innlegg her, eventuelt også noen «Vennligst ingen hundeposer», men lås burde være nok? ~Ts Anonymkode: 45623...615 Egentlig burde det være nok at man ikke har et skilt som sier "kast gjerne hundeposen din her", men noen hundeeiere tar seg til rette og kaster hundeposer i andre sine søppeldunker, lar de tisse på private gjerder og busker osv uansett. Lås er en mulighet ja, men det er jo ikke gøy å måtte styre med en lås som kanskje forsvinner hver gang man skal kaste søppel. Hva med å prøve ut et klistremerke først? Man finner sikkert noe man kan bestille om man googler. Jeg har en krok jeg fester til buksa, båndet, hoftesela eller hva som måtte passe best, og de henger jeg hundeposene på så jeg slipper å bære det i hånda. Er det gøy å kjenne to fulle hundeposer klaske mot låret mitt som et par slappe, illeluktende ballesekker ved hvert steg jeg tar? Nei, ikke spesielt. Men, det er sannsynligvis ikke gøy for folk som ikke eier hund å måtte vaske hundedritt fra dunken sin. Mine (det vil si, hundene sine) hundeposer blir med meg hjem. Anonymkode: e6622...dd0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 17. august 2024 #74 Del Skrevet 17. august 2024 Jeg er hunde-eier og har aldri fått meg til å kaste bæsjeposen til hunden min i andre sin søppeldunk. Jeg får meg ikke til å gjøre det. Disse posene veier jo ikke akkurat ett tonn, så hva er problemet med å kaste den i en offentlig søppeldunk eller ta den med seg hjem til sin egen søppeldunk? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #75 Del Skrevet 17. august 2024 Dagens overraskelse for min del, at enkelte synes det er helt ok å slippe en pose ekskrementer i andres dunk. Må være behagelig å leve i såpass tilrettelagte omgivelser? Anonymkode: 7e52c...1ed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå