AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #21 Del Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, bedre enn at det havner i naturen Anonymkode: a129b...4fb Så alternativet er å hive den i andres dunk og å hive den i naturen? Offentlige dunker eksisterer ikke, og du har heller ikke dunk hjemme? Anonymkode: 055f6...49a 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #22 Del Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): En i nabolaget her har løst dette fint. Han satte et «Hundeposer uønsket»-skilt på søppelkassa si. Like ved hengte han opp en ekstra boks med en lapp der det sto: «Her kan du kaste hundeposen din». Problem solved og alle er happy Anonymkode: 550ae...eed Kunne aldri falt meg inn å sette opp kasse til andre folks hundedritt. Den får de ta med seg hjem! Noe ansvar får folk med hun utvise. Anonymkode: 2891e...fdc 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #23 Del Skrevet 17. august 2024 Just now, AnonymBruker said: Nei, bedre enn at det havner i naturen Anonymkode: a129b...4fb Å ta med deg din egen søppel hjem eller til en offentlig dunk er ikke et alternativ? Det er enten andres søppeldunker eller naturen? Anonymkode: 3e505...f0e 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #24 Del Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Gjennom alle de årene jeg har hatt hund har jeg aldri, ikke en eneste gang, opplevd at en hundepose har gått i stykker. De er laget av sterk plast. Så jeg skjønner faktisk ikke problemet med å kaste disse i en hvilken som helst søppelkasse. Om noen har en lapp på søppelkassa si om at de ikke ønsker at hundeposer kastes der, ja da respekterer jeg selvsagt det. Men som sagt - skjønner ikke problemet. Anonymkode: 550ae...eed Men nå har altså ts opplevd at poser går i stykker i søppelkassen. Jeg har også opplevd det. Har også venner som forteller det samme. Ergo skjer det altså. Ser ikke problemet - det dummeste svaret man kan oppdrive. Det er lov å tenke litt lenger. Anonymkode: 8c98c...28e 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 17. august 2024 #25 Del Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Du skjønner ikke problemet med å kaste søpla di i andres private søppeldunker? Anonymkode: 055f6...49a Så lenge det bare er en pose i ny og ne, og de ikke fyller søppeldunken, så vil jeg heller det enn at folk kaster den i naturen. Det får være grenser for å være firkantet. Det ser jeg på som å ta en for laget for å holde naturen ren. Det gjør jeg gjerne. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 17. august 2024 #26 Del Skrevet 17. august 2024 Så sett lås på kassen da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #27 Del Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kunne aldri falt meg inn å sette opp kasse til andre folks hundedritt. Den får de ta med seg hjem! Noe ansvar får folk med hun utvise. Anonymkode: 2891e...fdc Synes det var veldig hyggelig gjort av han. Han har en pose oppi boksen, og når den er full legger han posen over i egen kasse før den skal tømmes. Kanskje er han bare et veldig godt menneske ❤️ Anonymkode: 550ae...eed 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #28 Del Skrevet 17. august 2024 Seff skrev (2 minutter siden): Så lenge det bare er en pose i ny og ne, og de ikke fyller søppeldunken, så vil jeg heller det enn at folk kaster den i naturen. Det får være grenser for å være firkantet. Det ser jeg på som å ta en for laget for å holde naturen ren. Det gjør jeg gjerne. Vi har 40 hundeeiere i nabolaget , om alle skal kaste så blir det mye Anonymkode: c6a66...f22 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 17. august 2024 #29 Del Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi har 40 hundeeiere i nabolaget , om alle skal kaste så blir det mye Anonymkode: c6a66...f22 Hvis alle bor i nabolaget, er det vel lite sannsynlig at alle hundene bæsjer utenfor akkurat ditt hus og at alle eierne kaster posen i akkurat din søppelkasse? Har inntrykk av at når folk hiver i andres søppelkasse, er det for det meste når de er langt hjemmefra og det ikke er offentlige søppelkasser i nærheten. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klarinetta Skrevet 17. august 2024 #30 Del Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ikke meg du spør, men jeg ser ikke problemet. Er ikke som at man kommer med en hel søppelpose. Jeg synes det er hyggelig å være forståelsesfull mot andre mennesker. Anonymkode: 1550b...d03 Men kan du forstå at det fins grunner til andres ønsker selv om du ikke forstår det? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klarinetta Skrevet 17. august 2024 #31 Del Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er vel litt mer for å hindre kråker enn mennesker. Anonymkode: cfedd...ca3 Kanskje, det blir likevel hakket mer omstendelig når man må bruke to hender for å fjerne steinen. Verdt et forsøk, vel. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #32 Del Skrevet 17. august 2024 Dette er et typisk ilandsproblem. Legg en stein på lokket, eller sett opp en lapp på kassa dersom dette er så plagsomt. Anonymkode: 550ae...eed 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #33 Del Skrevet 17. august 2024 Nå har ikke jeg hund, men skjønner ikke helt at dette er et problem? Jeg har ingen anelse om noen kaster hundeposer i bosset mitt - studerer ikke akkurat innholdet før jeg kaster neste pose. En hundepose tar ikke stor plass, og søpla står jo utendørs. Anonymkode: 27d80...be3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #34 Del Skrevet 17. august 2024 Som de andre nevner, så burde det holde med en lapp og evt. så kan du låse søppelkassen. Jeg er selv hundeeier, men av typen som helst putter bæsjeposene i en ny bæsjepose, og deretter samler dobbeltposene i en egen zip-lock-pose som har sin egen lomme i tur-sekken, som deretter går i søpla hjemme... Har 100% forståelse for at andre ikke er begeistret for hundebæsj og synes det er ekkelt med bæsjeposene. Anonymkode: 8734e...502 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
senior Skrevet 17. august 2024 #35 Del Skrevet 17. august 2024 Dette har jeg aldri forstått med på. Jeg ville syntes det bare var helt OK om noen kastet hundeposen i søppelkassa mi, fremfor å slenge den i veikanten foran huset mitt, som faktisk noen gjør. Hva som egentlig skjer vet jeg ikke, for jeg stikker ikke hodet nedi kassa for å sjekke . . Det at det kan gå hull på posen inne i søppelkassa tror jeg svært lite på. Selv kaster jeg grønne poser med kjøkkenavfall i samme kassa (i henhold til anbefalt prosedyre fra renholsverket). DE posene lukter ofte skikkelig pyton før kassa tømmes, ikke minst i sommervarmen. En hundepose fra eller til burde gå bra der . . . Og dere som har hund kaster vel som regel hundeposene i søppelkassa hjemme? Hender det at det går hull på posen . . ? Må dere vaske kassa av og til . . ? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #36 Del Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Gjennom alle de årene jeg har hatt hund har jeg aldri, ikke en eneste gang, opplevd at en hundepose har gått i stykker. De er laget av sterk plast Den nye typen "miljøvennlige" poser går lett i stykker, særlig i kontakt med fukt. Vanlige poser kan selvsagt også sprekke, særlig under press eller i kontakt med noe spisst. Hundeposene tar jeg med hjem, eller til en offentlig søppelkasse. TS: Et skilt på søppelkassen er kanskje en mulighet? Anonymkode: b9a7d...fd9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #37 Del Skrevet 17. august 2024 Dette burde strengt tatt ikke være et tema for diskusjon. Det burde ikke være nødvendig med lapper og låser for at hundeeiere ikke skal kaste bæsjeposer der. Det burde gå på automatikk for alle hundeeiere at bikkjas etterlatenskaper skal hjem i egen dunk eller i offentlig dunk. Anonymkode: 055f6...49a 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #38 Del Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Man tar den med hjem, enkelt ogreit Anonymkode: c6a66...f22 Det er hyggelig på bussen🤣 Anonymkode: 28447...266 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #39 Del Skrevet 17. august 2024 Just now, AnonymBruker said: Nå har ikke jeg hund, men skjønner ikke helt at dette er et problem? Jeg har ingen anelse om noen kaster hundeposer i bosset mitt - studerer ikke akkurat innholdet før jeg kaster neste pose. En hundepose tar ikke stor plass, og søpla står jo utendørs. Anonymkode: 27d80...be3 Jeg har selv hund. Det finnes bæsjeposer som skal være "miljøvennlige", som ligner på sånne tynne, grønne matavfallsposer. Som likevel skal kastes i restavfallet... Uansett, hvis du har en sånn type pose, men ikke får ut all luften først når du knyter igjen, så blir den litt sånn "slapp ballong-aktig". Havner den da under en full pose med restavfall, så er det nesten garantert at det går hull på posen. Og jeg forstår godt at TS ikke liker å vaske hundebæsj ut av søppeldunkene sine.. Anonymkode: 8734e...502 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #40 Del Skrevet 17. august 2024 Dere som skriver hiv dem i offentlig søppelbøtter. Har dere sett noen i det siste? Det er flere og flere som fjerner disse. Ingen står igjen. Foe meg så får folk kaste i søpla mi. Heller det enn at jeg tråkker i dem. Og jeg har bestandig med meg posen hjem igjen. Men når jeg var ung og mine foreldre hadde hund så kasta jeg dem i offentlig søppelbøtter. Men de er som sagt borte no. Anonymkode: e89a2...a40 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå