Felidays Skrevet 18. august 2024 #81 Skrevet 18. august 2024 Jeg anbefaler deg følgende. Går til 2. gangs intervjue. Ikke si noe før uke 12. Også Går du etter følelser du får da. Fet er fortsatt tidlig i svangerskapet. 2 1
Hele Skrevet 18. august 2024 Forfatter #82 Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Enig. En venninne fikk jobb. I løpet av fem - seks år hadde hun vel jobbet ett år tilsammen, og fått fem barn. Da jobben endret stillingen hennes da de trengte en som faktisk var tilstede endte det opp med rettsaker - og venninnen min fikk en stor sum. Jeg har medfølelse for bedriften hun jobbet i. Anonymkode: 2862c...57c Jeg ser den! Nå har jeg ikke planer å få fem barn på rappen da 😝 det er nok ikke fult så vanlig. 1
Hele Skrevet 18. august 2024 Forfatter #83 Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hvis du liker å jobbe i en bedrift som driter i dine og andres rettigheter, så vær så god. Jeg personlig har minstemål for hva jeg finner meg i, og dette er langt under den grensen. Slik sjefer er tikkende og ustabile bomber. Anonymkode: e1bc1...a29 Det respekter jeg! Bestevenninnen min spurte meg HVORFOR jeg takket ja til 2. gangsintervju med en leder som sier slikt. Skulle gjerne funnet drømmejobben med hyggelige kolleger og god ledelse, men er dessverre ikke så lett å få jobb, og jeg har lyst å komme meg ut av min nåværende jobb hvor jeg er sykemeldt på grunn av kjipe kolleger og dårlig ledelse. Ønsker virkelig ikke gå i en spiral med flere dårlige ledere. 2
Hele Skrevet 18. august 2024 Forfatter #84 Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Sykemeldt 6 uker gravid pga "arbeidsmiljø". Ikke merkelig om en mann på 40 blir foretrukket . Anonymkode: 37913...d70 Haha hva mener du med «arbeidsmiljø» i gåsetegn egentlig? Haha Jaaa jeg er sykemeldt fordi det er digg å ikke ha en dritt å gjøre😻😻😻😻 hvem vil vel ikke det? Tror du det er gøy å være sykemeldt? Det er faktisk MYE kjekkere å jobbe. Hadde jeg kunne gjort det hadde jeg gjort det. Har holdt ut i to år og gitt beskjed flere ganger. Ikke blitt noe bedring, men blitt værre for meg. idiot sier jeg bare. 1 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #85 Skrevet 18. august 2024 Hele skrev (På 16.8.2024 den 23.40): Jeg har veldig lyst til det, tro meg. Men, det har ikke mulighet til, da det er mobbing på jobb og det er ikke bra for babyen i magen heller. Bryr meg mest om babyen akkurat nå, og er selvsagt viktig at jeg også har det bra. Ikke at du bryr deg med den kommentaren der tydeligvis😅 Fosteret gir da faen i om det er litt dårlig stemning på jobb, hva er det fornye tull. Du skulker og skylder på fosteret. Ta deg sammen. Anonymkode: bb552...512 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #86 Skrevet 18. august 2024 BobbySocks skrev (På 17.8.2024 den 7.58): Dette. Enig. Babyen i magen trenger du ikke tenke på. Den tåler at mor er i arbeid. Anonymkode: 4a3e1...f56 1
Maleficenta Skrevet 21. august 2024 #87 Skrevet 21. august 2024 AnonymBruker skrev (På 18.8.2024 den 18.03): Fosteret gir da faen i om det er litt dårlig stemning på jobb, hva er det fornye tull. Du skulker og skylder på fosteret. Ta deg sammen. Anonymkode: bb552...512 Fosteret gir da faen? Du vet stress hos mor påvirker babyen og mobbing medfører da vitterlig stress 4
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #88 Skrevet 21. august 2024 Maleficenta skrev (21 minutter siden): Fosteret gir da faen? Du vet stress hos mor påvirker babyen og mobbing medfører da vitterlig stress Jepp! https://www.vg.no/nyheter/i/JQk0X7/gravide-med-psykisk-stress-kan-faa-barn-med-atferdsproblemer-ifoelge-studie https://www.nrk.no/trondelag/stress-medan-babyen-er-i-magen-kan-sende-barn-tidlegare-i-puberteten-1.16949166 Den siste linken stemmer godt på meg. Jeg hadde akutt stress store deler av svangerskapet med tredje barnet, og hun kom i puberteten i alder av 9. Anonymkode: 0f1a2...198 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #89 Skrevet 21. august 2024 AnonymBruker skrev (På 17.8.2024 den 9.10): Jeg forstår arbeidsgiver godt, hun har helt rett. Dagens gravide er dessuten så sykt veike, de fleste er sykemeldt store deler av svangerskapet og skal ha tilrettelegging for alt de få dagene de er tilstede, så det er en stor merbelastning på de andre ansatte og dyrt for bedriften. Når du allerede har begynt sykemeldingskarusellen i uke 6, så kan man jo anta du er en av de som også kommer til å drive redebygging frem til fødsel, så er det permisjon, så er det ammefri i mange måneder, bhg-oppstart med fravær pga barns sykdom og så skal du i gang med nestemann. I realiteten får ikke arbeidsgiver brukt deg før om halvannet år, og da blir det en del fravær og snakk om nr 2. Men etter loven har kan ikke ikke diskriminere deg pga graviditet, så du kan gå på 2.gangs intervju og se hvordan det går, er jo ikke sikkert du får jobben, og da har du muligheten neste gang. Eller at du mister (uke 6 er tidlig) og da er jo ikke problemstillingen lenger til stede. Om du vil begynne hos ny arbeidsgiver med et så dårlig forhold er jo en annen sak Anonymkode: 73e3f...a58 Kvinner er kvinners verste fiende. Virkelig. Er ofte kvinner som har slike nedlatende holding til andre kvinner. Menn tar faktisk mye mer hensyn etter min erfaring. Men til TS. Jeg ville ha venta litt. Søk jobb i permisjonen eller etter permisjon. Fokuser nå på den lille i magen. Lykke til. Anonymkode: eb3f9...b47 2
Hele Skrevet 25. august 2024 Forfatter #90 Skrevet 25. august 2024 Oppdatering: jeg dro på 2. gangs intervju. Det virket som de likte meg veldig godt, men jeg fikk ikke lyst til å jobbe der. Jobben var ikke noe for meg. Så jeg skal takke nei til stillingen om jeg får tilbud. Hun nevnte også igjen «har du barn». Så hun vil nok sterkt unngå noen som er gravid, da gjør jeg henne tjenesten selv. har to uker igjen med sykemelding, men vurderer å dra tilbake til jobben min nå fordi jeg blir litt gal av å gå hjemme og ikke jobbe. Håper på ting har bedret seg litt nå som jeg er sykemeldt, og kanskje folk slutter å være idioter når jeg sier at jeg er gravid. skal ikke tilbake etter permisjon, jeg søker ny jobb da. 4
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #91 Skrevet 25. august 2024 Jeg synes det faktisk står respekt av at arbeidsgiver faktisk er ærlig nok til å si det rett ut, for det er slik de fleste tenker og vurderer når de skal ansette nye mennesker. Anonymkode: 49e76...fa9 1 1
Stjertmeis Skrevet 25. august 2024 #92 Skrevet 25. august 2024 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg synes det faktisk står respekt av at arbeidsgiver faktisk er ærlig nok til å si det rett ut, for det er slik de fleste tenker og vurderer når de skal ansette nye mennesker. Anonymkode: 49e76...fa9 De skal ha for at de er ærlige på at de har til intensjon å diskrimminere, for da vet man som arbeidstaker hva man har med å gjøre. Men respekt? Det er å trekke den aaaaltfor langt. Endret 25. august 2024 av Stjertmeis 2
Stjertmeis Skrevet 25. august 2024 #93 Skrevet 25. august 2024 Hele skrev (11 minutter siden): Oppdatering: jeg dro på 2. gangs intervju. Det virket som de likte meg veldig godt, men jeg fikk ikke lyst til å jobbe der. Jobben var ikke noe for meg. Så jeg skal takke nei til stillingen om jeg får tilbud. Hun nevnte også igjen «har du barn». Så hun vil nok sterkt unngå noen som er gravid, da gjør jeg henne tjenesten selv. har to uker igjen med sykemelding, men vurderer å dra tilbake til jobben min nå fordi jeg blir litt gal av å gå hjemme og ikke jobbe. Håper på ting har bedret seg litt nå som jeg er sykemeldt, og kanskje folk slutter å være idioter når jeg sier at jeg er gravid. skal ikke tilbake etter permisjon, jeg søker ny jobb da. Så fint at du oppdaterer ❤️ Så fint at du har kommet til egen konklusjon om hva du gjør videre og at du følger egen intuisjon. Ønsker deg masse lykke til, både med barnet, livet og gammel og ny jobb ❤️ 1
Rucula Skrevet 25. august 2024 #94 Skrevet 25. august 2024 Hele skrev (19 minutter siden): Oppdatering: jeg dro på 2. gangs intervju. Det virket som de likte meg veldig godt, men jeg fikk ikke lyst til å jobbe der. Jobben var ikke noe for meg. Så jeg skal takke nei til stillingen om jeg får tilbud. Hun nevnte også igjen «har du barn». Så hun vil nok sterkt unngå noen som er gravid, da gjør jeg henne tjenesten selv. har to uker igjen med sykemelding, men vurderer å dra tilbake til jobben min nå fordi jeg blir litt gal av å gå hjemme og ikke jobbe. Håper på ting har bedret seg litt nå som jeg er sykemeldt, og kanskje folk slutter å være idioter når jeg sier at jeg er gravid. skal ikke tilbake etter permisjon, jeg søker ny jobb da. Lykke til! dra tilbake på gamle jobben, stå på og sørg for å få en god referanse
beepbeep Skrevet 28. august 2024 #95 Skrevet 28. august 2024 On 8/16/2024 at 11:45 PM, AnonymBruker said: Det skal vel fryktelig mye til for at babien blir skadet. Utrolig at legen din gir deg 100% sykemelding for noe sånt. Hva med å gå tilbake på jobb og ta tak i situasjonen selv. Gravide i Norge tåler så sinnsykt lite hilsen 2 barnsmor Anonymkode: f9a74...abf Så fint at du vet alt og er så mye bedre enn 'alle andre'. Du er tydeligvis svært kvalifisert til å bedømme TS sin helse og de valg hun tar. Helt uten kjennskap til vedkommendes situasjon. Gratulerer! 🤦 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå