AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #41 Del Skrevet 17. august 2024 Hele skrev (26 minutter siden): Takk. Denne var konstruktiv og ikke full i hat som mange andre her. Jeg skal gi beskjed om at jeg er gravid på 2. gangs intervju så får de velge hva de ønsker. Tror ikke jeg har lyst på jobben lenger uansett. har fått avsmak nå. De ønsker at jeg spør min nåværende sjef om å fjerne oppsigelsestid. Hvis de trenger noen så fort er kanskje ikke jeg å satse på i denne situasjonen. får prøve å finne meg en plass å jobbe hvor de ønsker min erfaring og utdanning som jeg har brukt 7 år på og ansette meg for at jeg kam jobbe der i mange år. Da har nok ikke de månedene med permisjon så mye å si i det lange løp Jeg må bare spørre hvor mange ganger har du vært sykemeldt i løpet av de 7 årene? Anonymkode: f9a74...abf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #42 Del Skrevet 17. august 2024 Rucula skrev (2 minutter siden): Jepp enig Når TS allerede er sykemeldt i uke 6 og ikke er sterk nok til å holde ut på gammel arbeidsplass noen måneder så er dette en kandidat som veldig lett blir sykemeldt og ikke har sterk arbeidsmoral. Hadde jeg vært deg TS så hadde jeg gått tilbake til jobben, håndtert mobbingen som en voksen person! Jobbet der frem til permisjonsstart og sørget for å få en god referanse! Du høres ut som en som mobber. Anonymkode: 6d58f...f8f 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 17. august 2024 #43 Del Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du høres ut som en som mobber. Anonymkode: 6d58f...f8f Det er jeg ikke. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 17. august 2024 #44 Del Skrevet 17. august 2024 Hun sier ikke noe annet enn det alle tenker. Det er negativt, men man lar det ikke være avgjørende. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 17. august 2024 #45 Del Skrevet 17. august 2024 Hele skrev (1 time siden): Takk. Denne var konstruktiv og ikke full i hat som mange andre her. Jeg skal gi beskjed om at jeg er gravid på 2. gangs intervju så får de velge hva de ønsker. Tror ikke jeg har lyst på jobben lenger uansett. har fått avsmak nå. De ønsker at jeg spør min nåværende sjef om å fjerne oppsigelsestid. Hvis de trenger noen så fort er kanskje ikke jeg å satse på i denne situasjonen. får prøve å finne meg en plass å jobbe hvor de ønsker min erfaring og utdanning som jeg har brukt 7 år på og ansette meg for at jeg kam jobbe der i mange år. Da har nok ikke de månedene med permisjon så mye å si i det lange løp Jeg synes du overdriver det som ble sagt under intervjuet. Hvis ting eller virker ok etter 2. gangs intervju - og de tilbyr deg jobben til tross for at du er gravid så viser jo det at de ikke diskriminerer gravide! I og med at du er sykemeldt pga forhold på nåværende jobb så kan det jo hende du kan starte tidligere i ny jobb - hvis nåværende arbeidsgiver sier ok. Mulig du kan være sykemeldt i nåværende jobb - og samtidig begynne i den nye jobben siden du er syk pga forhold på nåværende jobb! Snakk evt med NAV eller fastlege hvis du er interessert. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 17. august 2024 #46 Del Skrevet 17. august 2024 (endret) Hele skrev (11 timer siden): Jeg har veldig lyst til det, tro meg. Men, det har ikke mulighet til, da det er mobbing på jobb og det er ikke bra for babyen i magen heller. Bryr meg mest om babyen akkurat nå, og er selvsagt viktig at jeg også har det bra. Ikke at du bryr deg med den kommentaren der tydeligvis😅 Jeg forstår deg. Det er lett å si "du må si ifra, være tøff i trynet, sette deg i respekt" men ofte er det sånn at det er psykisk sykdom inne i bildet og mobbere som nekter å ta tak i sine egne probemer. De som mobber, sliter med selvbildet. Men jeg kan knapt fatte at noen skulle ønske mobbe en som er gravid, og utsette vedkommede ( og babyen) for stresset. Og om man selv er litt usikker og "redd" så lukter sånne folk dette. En eks leder jeg hadde sa til meg en gang "når man merker at noen er usikre, så vil man gjerne ta dem" Og det er søren meg ikke vanlig, og hun var ikke vanlig heller. Hun var alltid på jakt. Noen ganger trigger man hverandre og man sliter med å akseptere de dårlige sidene i et annet menneske. Og det er da man er toxic sammen, selv om man ikke mobber de som man har en annen kjemi med. Noen mennesker har en fremtoning der man som et lett offer. Og da er det lurt å kvinne seg opp litt, og fremtre mer selvsikker, streng, spesielt med de personene som er litt sånn på "jakt" etter noen å "ta" Kansje det er lurt å tenke på i en evt ny jobb. Fremstå som tøff og selvsikker og trygg på deg selv. Da går ikke "sykoene" etter akkurat deg. Endret 17. august 2024 av lillevill 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 17. august 2024 #47 Del Skrevet 17. august 2024 For meg vil det at noen er sykmeld på grunn av arbeidsforholdene på nåværende jobb være mye mer negativt enn om vedkommende er gravid. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #48 Del Skrevet 17. august 2024 lillevill skrev (21 minutter siden): Jeg forstår deg. Det er lett å si "du må si ifra, være tøff i trynet, sette deg i respekt" men ofte er det sånn at det er psykisk sykdom inne i bildet og mobbere som nekter å ta tak i sine egne probemer. De som mobber, sliter med selvbildet. Men jeg kan knapt fatte at noen skulle ønske mobbe en som er gravid, og utsette vedkommede ( og babyen) for stresset. Og om man selv er litt usikker og "redd" så lukter sånne folk dette. En eks leder jeg hadde sa til meg en gang "når man merker at noen er usikre, så vil man gjerne ta dem" Og det er søren meg ikke vanlig, og hun var ikke vanlig heller. Hun var alltid på jakt. Noen ganger trigger man hverandre og man sliter med å akseptere de dårlige sidene i et annet menneske. Og det er da man er toxic sammen, selv om man ikke mobber de som man har en annen kjemi med. Noen mennesker har en fremtoning der man som et lett offer. Og da er det lurt å kvinne seg opp litt, og fremtre mer selvsikker, streng, spesielt med de personene som er litt sånn på "jakt" etter noen å "ta" Kansje det er lurt å tenke på i en evt ny jobb. Fremstå som tøff og selvsikker og trygg på deg selv. Da går ikke "sykoene" etter akkurat deg. Jeg husker jeg var gravid med mitt første barn etter å ha mistet mange ganger. Jeg var så stresset. I tillegg hadde jeg lang pendlevei og mye stress på jobb Da snakket jeg med 2 forskjellige leger om dette med om stress skdrt barnet. De sa at det skal svært mye til. Vi snakker folk som lever i krig eller blir banket av sin mann. Overdreven sykelighet blant gravide er et ekstremt kostbart samfunnsproblem. Gravide legger seg ned i sofaen så fort de får to streker på testen og samfunnet punger ut Få litt tykk hud folkens! Har dere aldri opplevd motstand? Anonymkode: f9a74...abf 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest issoras Skrevet 17. august 2024 #49 Del Skrevet 17. august 2024 4 hours ago, Brunello said: Hun sier ikke noe annet enn det alle tenker. Det er negativt, men man lar det ikke være avgjørende. Men det er jo bullshit. Hvis det er negativt så kan det bli avgjørende. Noe annet er jo bare løgn. Har du to kandidater som du vurderer ganske likt, men den ene er gravid, og du synes det er negativt, så blir det jo avgjørende. Når en faktor anses som SÅ negativ at man til og med advarer om det på intervju, så kan den faktoren ende opp med å bli avgjørende. Arbeidsgiver kan jo ikke på forhånd vite hvilke faktorer som er avgjørende. Skjønner ikke poenget med å si noe sånt på intervju. For meg er det et stort rødt flagg og jeg styrer glatt unna den type arbeidsgivere. Alle -vet- at det ikke er optimalt med svangerskap i ny jobb, men ledere som ikke har sterke nok antenner til å forstå hva man skal holde kjeft om bør man styre unna (hvis man er i en situasjon der man kan velge vekk dårlige arbeidsgivere/ledere). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 17. august 2024 #50 Del Skrevet 17. august 2024 issoras skrev (58 minutter siden): Men det er jo bullshit. Hvis det er negativt så kan det bli avgjørende. Noe annet er jo bare løgn. Har du to kandidater som du vurderer ganske likt, men den ene er gravid, og du synes det er negativt, så blir det jo avgjørende. Når en faktor anses som SÅ negativ at man til og med advarer om det på intervju, så kan den faktoren ende opp med å bli avgjørende. Arbeidsgiver kan jo ikke på forhånd vite hvilke faktorer som er avgjørende. Skjønner ikke poenget med å si noe sånt på intervju. For meg er det et stort rødt flagg og jeg styrer glatt unna den type arbeidsgivere. Alle -vet- at det ikke er optimalt med svangerskap i ny jobb, men ledere som ikke har sterke nok antenner til å forstå hva man skal holde kjeft om bør man styre unna (hvis man er i en situasjon der man kan velge vekk dårlige arbeidsgivere/ledere). Å si det er selvsagt idiotisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #51 Del Skrevet 17. august 2024 AllahBallah skrev (7 timer siden): Sykt useriøst å sitte der hos ny potensiell arbeidsgiver, vite at du er gravid, men ikke si noe. Ja, en ting er lover og regler. Men det handler også litt om respekt. Også selvrespekt. Ha litt karakter. Men, det er vel sånn det er blitt for tiden. «Andre skal bry seg om meg, men jeg skal ikke bry meg om andre». Andre bryr seg ikke om deg i et kapitalistisk samfunn. Alle må sørge for seg selv. Anonymkode: 0f1a2...198 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #52 Del Skrevet 17. august 2024 Rucula skrev (6 timer siden): Det er jeg ikke. Du har i hvert fall ingen forståelse for hva mobbing er, siden du mener at man bare kan overse den. Anonymkode: 0f1a2...198 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #53 Del Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg husker jeg var gravid med mitt første barn etter å ha mistet mange ganger. Jeg var så stresset. I tillegg hadde jeg lang pendlevei og mye stress på jobb Da snakket jeg med 2 forskjellige leger om dette med om stress skdrt barnet. De sa at det skal svært mye til. Vi snakker folk som lever i krig eller blir banket av sin mann. Overdreven sykelighet blant gravide er et ekstremt kostbart samfunnsproblem. Gravide legger seg ned i sofaen så fort de får to streker på testen og samfunnet punger ut Få litt tykk hud folkens! Har dere aldri opplevd motstand? Anonymkode: f9a74...abf Hun ble mobbet før graviditeten. Les svarene hennes. Hun er ikke sykmeldt fordi hun er gravid, men fordi hun blir mobbet. Anonymkode: 0f1a2...198 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #54 Del Skrevet 17. august 2024 Har du lest på Likestillings og dirskrimineringsombudets nettsider? Du kan få saken vurdert hos dem om du sender den inn skriftlig. Anonymkode: 6432b...bb6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #55 Del Skrevet 17. august 2024 5 hours ago, Brunello said: For meg vil det at noen er sykmeld på grunn av arbeidsforholdene på nåværende jobb være mye mer negativt enn om vedkommende er gravid. Mener du dette, uavhengig av type jobb? Har for eksempel en venninne som ble sykemeldt som sykepleier fra å jobbe med barn med nedsatt funksjonsevne, grunnet at hun ble slått ned, forsøkt kvalt og opplevde flere lignende episoder, og til slutt ikke taklet å komme tilbake i jobb. Hun jobber i dag i hjemmesykepleien i stedet og stortrives, men om nåværende arbeidsgiver hadde tenkt at hun ikke var brukbar, fordi hun ble sykemeldt grunnet arbeidsforholdene på daværende arbeidsplass, så ville jo arbeidsgiver gått glipp av en dyktig arbeidstaker? Anonymkode: d7c3c...8ce 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #56 Del Skrevet 17. august 2024 TS, hvis personen du ble intervjuet av også blir lederen din.. Tenk på hvordan vedkommende vil forholde seg til deg når du blir synlig gravid. Du blir allerde mobbet på nåværende arbeidsplass, ønsker du virkelig å utsette deg for en slik situasjon? Forøvrig er det ulovlig å faktisk diskriminere grunnet kjønn og alder (og fruktbarhet og graviditet), men ikke ulovlig, bare jævlig idiotisk å si på et intervju.. Anonymkode: d7c3c...8ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #57 Del Skrevet 17. august 2024 9 minutter siden, AnonymBruker said: Har du lest på Likestillings og dirskrimineringsombudets nettsider? Du kan få saken vurdert hos dem om du sender den inn skriftlig. Anonymkode: 6432b...bb6 Men da må ts også være i stand til å dokumentere at dette er noe som faktisk er blitt sagt på intervjuet... Og jeg antar at det ikke finnes opptak av intervjuet akkurat. Anonymkode: d7c3c...8ce 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #58 Del Skrevet 17. august 2024 21 minutter siden, AnonymBruker said: Har du lest på Likestillings og dirskrimineringsombudets nettsider? Du kan få saken vurdert hos dem om du sender den inn skriftlig. Anonymkode: 6432b...bb6 Hva skal de vurdere, og hva ville målet med dette vært? Anonymkode: 1d5b3...11c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjertmeis Skrevet 17. august 2024 #59 Del Skrevet 17. august 2024 Brunello skrev (5 timer siden): For meg vil det at noen er sykmeld på grunn av arbeidsforholdene på nåværende jobb være mye mer negativt enn om vedkommende er gravid. Med andre ord, mener du at en sykemeldin på grunn av arbeidsforholdene sier noe om arbeidstakeren? Jeg tenker det motsatte. En sykemelding på grunn av arbeidsforholdene sine noe om arbeidsplassen og, ja, nettopp arbeidsforholdene. Om noen sykemeldes på grunn av arbeidsforholdene, er ikke det et varsku til dennes fremtidige arbeidsgivere, men heller et varsku til potensielle arbeidssøkere til den belastende arbeidsplassen. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 17. august 2024 #60 Del Skrevet 17. august 2024 Stjertmeis skrev (3 minutter siden): Med andre ord, mener du at en sykemeldin på grunn av arbeidsforholdene sier noe om arbeidstakeren? Jeg tenker det motsatte. En sykemelding på grunn av arbeidsforholdene sine noe om arbeidsplassen og, ja, nettopp arbeidsforholdene. Om noen sykemeldes på grunn av arbeidsforholdene, er ikke det et varsku til dennes fremtidige arbeidsgivere, men heller et varsku til potensielle arbeidssøkere til den belastende arbeidsplassen. Ja, ofte gjør det det. Det er utallige tråder her inne der folk skriver at de har måttet skifte jobb mange ganger grunnet arbeidsmiljøet. Da er det ofte en selv det er noe med. Har heldigvis begrenset erfaring selv. Men i de få tilfellene jeg har observert fra utsiden, har den som har påberopt dårlig arbeidsmiljø selv vært hovedårsaken til det dårlige miljøet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå