AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #61 Del Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Dette er bare en konspirasjonsteori og antagelse. Og direkte feil. Temu har eget EU kontor. Hver vare følges opp av en ansvarlig. Temus varer skal følge EUs regulativ. At de enda ikke har lykkes med alle varer, betyr jo ikke at dette er totalt uregulert. Når Temu blir litt mer "varme i trøya" tipper jeg alt vil være på stell. Kanskje blir det den tryggeste nettbutikken av dem alle? Med det fokus de har fått på seg, ser jeg ikke bort fra det. Anonymkode: fad2b...772 Og hvor har du dette fra? Anonymkode: 4b6ec...fb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #62 Del Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): De handlet heeeelt sikkert på Temu, selv om den ikke fantes da. 1 000 styrkeklemmer til deg ❤️ Anonymkode: 9514d...891 Mest idiotiske kommentar så langt. Skulle tro det kom fra Trump-land. Anonymkode: 00bae...371 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 17. august 2024 #63 Del Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis du liker kjemikalier og kreft kjøper du ting som skal sitte inntil kroppen, gjerne mens du svetter for bedre absorbsjon av godsakene. Du har INGEN kontroll hva som faktisk befinner seg i disse plaggene, hadde styrt glatt unna. Anonymkode: 7764c...b82 Da bør du holde deg unna klær fra hm...kosedyr... solkrem..baby ting etc også...og mat 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 17. august 2024 #64 Del Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Se der ja. Da nle det stilt Anonymkode: 9514d...891 Nå har de faktisk satt i gang at dette ikke skal være lov...og dette var 3 år siden de begynte med dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #65 Del Skrevet 17. august 2024 mommyaka skrev (4 timer siden): For å si det sånn...dere som eks er redd for hormonforstyrrende ting i klær..hvor mange av dere bruker niva og denne typen solkrem til barna? Dette? Forbrukerrådet har analysert barneklær hos de største kleskjedene og funnet hormonforstyrrende kjemikalier i klær fra HM, Cubus, KappAhl og Zara. Det fant de også i seks kosebamser. – Det er urovekkende at hvert tredje barneplagg vi sjekket og kosebamser inneholder stoffer med egenskaper som kan være skadelige. Barn sutter og tygger på lekene sine og er spesielt sårbare for disse kjemikaliene. Dette er stoffer som ikke bør finnes i barneklær eller leker, sier forbrukerdirektør Randi Flesland. Forbrukerrådet ber nå miljøvernminister Tine Sundtoft få på plass et handlingsplan for bedre forbrukerbeskyttelse og strengere regulering av giftstoffer i hverdagsprodukter. Skumle bamser Stoffet Nonylfenoletoxilat, som ble funnet i bamsene, brytes ned til det hormonforstyrrende stoffet nonylfenol. Forskere frykter hormonforstyrrende kjemikalier kan være årsak til raskt økende omfang av ulike kreftformer, nedsatt forplantningsevne, diabetes type 2, fedme og ADHD. – Farlige stoffer i hverdagsprodukter er et økende problem. Det er helt uakseptabelt at forbrukerne skal bære denne risikoen på vegne av bransjen, sier Randi Flesland. – Når framstående forskere roper varsko om hva hormonforstyrrende stoffer kan gjøre med helsa vår, må politikere og produsenter våkne. Norske myndigheter må legge betydelig mer press på EU for å forby stoffene, samtidig som bransjen må starte utfasingen straks, sier https://dinside.dagbladet.no/fritid/skremmende-funn-okt-risiko-for-barn/81336603 ( mat) Eller vaske du baby din med denne? Blant de ti sjampoene i testen som inneholder kjemikalier som er mistenkt å være hormonforstyrrende, finner vi også produkter for barn. En av testtaperne er barnesjampoen Natusan No More Tangles Kids Shampoo. Denne inneholder stoffet BHT, som er mistenkt å være hormonforstyrrende.3. juni 2024 Og dere tror temu er ille? Ja, selvsagt passer jeg på alt dette. Bruker solkrem fra Derma som har fått god score i forbrukerrådets test. Bruker såper og krem laget av nonnene på Tautra Mariakloster. Er også påpasselig på klesfronten. Handler ikke klær i de butikkene du nevner Anonymkode: 32f16...aa6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 17. august 2024 #66 Del Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Dette er bare en konspirasjonsteori og antagelse. Og direkte feil. Temu har eget EU kontor. Hver vare følges opp av en ansvarlig. Temus varer skal følge EUs regulativ. At de enda ikke har lykkes med alle varer, betyr jo ikke at dette er totalt uregulert. Når Temu blir litt mer "varme i trøya" tipper jeg alt vil være på stell. Kanskje blir det den tryggeste nettbutikken av dem alle? Med det fokus de har fått på seg, ser jeg ikke bort fra det. Anonymkode: fad2b...772 Jeg jobber bl.a. med å ta ulike ting inn i Norge. Ikke Temu, selvfølgelig, men kan en del om det. Det er ikke konspirasjonsteorier at de kan bruke andrerangs skitt i varer av lugubre merker. Deres kvalitetskontroll er "få se papirene. Ok". Så går det falske kvalitetssertifikatet gjennompg folk får selge. Ingen som drar og ser på fabrikkene, produksjonsforhold etc (det eneste vi vet er at varene er giftige). 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #67 Del Skrevet 17. august 2024 katties skrev (23 minutter siden): Jeg jobber bl.a. med å ta ulike ting inn i Norge. Ikke Temu, selvfølgelig, men kan en del om det. Det er ikke konspirasjonsteorier at de kan bruke andrerangs skitt i varer av lugubre merker. Deres kvalitetskontroll er "få se papirene. Ok". Så går det falske kvalitetssertifikatet gjennompg folk får selge. Ingen som drar og ser på fabrikkene, produksjonsforhold etc (det eneste vi vet er at varene er giftige). Dette kan sikkert forekomme, og du bruker også ordet "kan". Men du er en konkurrent av Temu, og neppe objektiv. Anonymkode: fad2b...772 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #68 Del Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette er bare en konspirasjonsteori og antagelse. Og direkte feil. Temu har eget EU kontor. Hver vare følges opp av en ansvarlig. Temus varer skal følge EUs regulativ. At de enda ikke har lykkes med alle varer, betyr jo ikke at dette er totalt uregulert. Når Temu blir litt mer "varme i trøya" tipper jeg alt vil være på stell. Kanskje blir det den tryggeste nettbutikken av dem alle? Med det fokus de har fått på seg, ser jeg ikke bort fra det. Anonymkode: fad2b...772 Bare gi opp forsøket på å snakke fornuft til enkelte. Anonymkode: 9514d...891 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #69 Del Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mest idiotiske kommentar så langt. Skulle tro det kom fra Trump-land. Anonymkode: 00bae...371 Så det å sende klemmer til en syk person er idiotisk? Anonymkode: 9514d...891 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #70 Del Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Bare gi opp forsøket på å snakke fornuft til enkelte. Anonymkode: 9514d...891 Kanskje prøve å innhente litt fakta.. Anonymkode: fad2b...772 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #71 Del Skrevet 17. august 2024 Jeg vet ikke om turndrakter fra Temu inneholder giftstoffer, men de er overhode ikke i god kvalitet. Turndrakter er svært fleksible. Jeg har en tiåring. Hun bruker feks samme nike pro shorts som hun fikk når hun starta som seksåring. Kjøp en størrelse størrelse, så varer draktene lenge. Kjøp her: www.gymkids.no https://dagymnastica.com https://www.vvsport.no eller her: https://www.doda.no kanskje klubben har ei klubbdrakt? Anonymkode: edf17...0b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #72 Del Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bare gi opp forsøket på å snakke fornuft til enkelte. Anonymkode: 9514d...891 Sier du 🤣🤣 Anonymkode: 32f16...aa6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #73 Del Skrevet 17. august 2024 Ville ikke kjøpt noe derfra. At man ikke kan spandere på seg de ekstra kronene det koster å lage noe etisk, trygt og mer miljøvennlig fatter jeg ikke. De gangene jeg kom til skade å kjøpe noe der har det stinket så kjemikalie -aktig av produktene at jeg har måtte kaste de. Anonymkode: 052db...7d2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 17. august 2024 #74 Del Skrevet 17. august 2024 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette kan sikkert forekomme, og du bruker også ordet "kan". Men du er en konkurrent av Temu, og neppe objektiv. Anonymkode: fad2b...772 "Konkurrent av Temu"? 🤣 Nei, heldigvis er jeg ikke i den type bransje! Har derimot jobbet en del år opp imot leverandører av ulike ting! Jeg vet en del om hva slags merkeligheter som kan komme. Temu selger aaaaalt for billig til å ha noen seriøs form for kvalitetskontroll. Mest sannsynlig sitter det ukvalifiserte folk der og ser så raskt som mulig gjennom masse forfalskede papirer som de ikke har peiling på. Så later de som de liksom er seriøse om å ha et trygt nettsted ved å fjerne selgere som ANDRE LAND har testet og sett ikke følger reglene. Det med at det finnes masse ulike grenser for hva som er tillatt i ulike land er sant også. Et kjemikalie kan produseres og være totalt utenfor kravene til et land, såvidt innenfor hos et annet, fint innenfor i et tredje, osv. Jo lavere disse grensene er og jo færre ting som testes, jo billigere får du kjemikaliet, for er det utenfor alle lands grenser for urenheter og farlige stoffer, så er det en kostnad for produsenten å bli kvitt søpla. Mye bedre å selge veldig billig til hvem enn som vil ha det. Endret 17. august 2024 av katties Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #75 Del Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg vet ikke om turndrakter fra Temu inneholder giftstoffer, men de er overhode ikke i god kvalitet. Turndrakter er svært fleksible. Jeg har en tiåring. Hun bruker feks samme nike pro shorts som hun fikk når hun starta som seksåring. Kjøp en størrelse størrelse, så varer draktene lenge. Kjøp her: www.gymkids.no https://dagymnastica.com https://www.vvsport.no eller her: https://www.doda.no kanskje klubben har ei klubbdrakt? Anonymkode: edf17...0b8 Turndraktene du linker til koster rett under og rett over tusenlappen. Jeg gjorde et tilfeldig Temu søk, der koster en rekke turndrakter rett over hundredelappen. Har du tenkt at pris kan være av betydning for TS? Hvor mye og hvor ofte brukes turndrakter? Kanskje en time en gang eller to i uka, på ett 10 ukers kurs? Så er turndrakten for liten når vi kommer til vårsemesteren. Derfor forstår jeg faktisk at ts spør som hun gjør. Noen bruker strømpebukse og undertøy under, da kommer ikke turndrakten i kontakt med hele kroppen. Blåfarger inneholder koboltgruvene blått, så marineblått ville jeg kanskje styrt unna? Og ikke bland meg og mine barn inn i den diskusjonen, det er ts som spør og ts du sender dette til. Anonymkode: 6b332...ea4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #76 Del Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Turndraktene du linker til koster rett under og rett over tusenlappen. Jeg gjorde et tilfeldig Temu søk, der koster en rekke turndrakter rett over hundredelappen. Har du tenkt at pris kan være av betydning for TS? Hvor mye og hvor ofte brukes turndrakter? Kanskje en time en gang eller to i uka, på ett 10 ukers kurs? Så er turndrakten for liten når vi kommer til vårsemesteren. Derfor forstår jeg faktisk at ts spør som hun gjør. Noen bruker strømpebukse og undertøy under, da kommer ikke turndrakten i kontakt med hele kroppen. Blåfarger inneholder koboltgruvene blått, så marineblått ville jeg kanskje styrt unna? Og ikke bland meg og mine barn inn i den diskusjonen, det er ts som spør og ts du sender dette til. Anonymkode: 6b332...ea4 Aldri hørt om noen som har strømpebukse under turndrakt... Anonymkode: 00bae...371 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #77 Del Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg vet ikke om turndrakter fra Temu inneholder giftstoffer, men de er overhode ikke i god kvalitet. Turndrakter er svært fleksible. Jeg har en tiåring. Hun bruker feks samme nike pro shorts som hun fikk når hun starta som seksåring. Kjøp en størrelse størrelse, så varer draktene lenge. Kjøp her: www.gymkids.no https://dagymnastica.com https://www.vvsport.no eller her: https://www.doda.no kanskje klubben har ei klubbdrakt? Anonymkode: edf17...0b8 Tror du virkelig alle har mulighet til å betale 10 ganger så mye for en turndrakt? Hvis ikke pris spiller noen rolle, hadde ikke Temu vært en suksess. Men mange har dårligere råd nå, høye renter, dyr mat. Derfor omfavner de Temu, og mulighet for å skaffe seg ting som de ellers ikke har råd til. Men mange bortskjemte unger, som skriver her inne, skjønner ikke det. Idealisme gir ingen penger i pungen. Temu derimot, gir folk ekstra muligheter. Anonymkode: fad2b...772 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #78 Del Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Tror du virkelig alle har mulighet til å betale 10 ganger så mye for en turndrakt? Hvis ikke pris spiller noen rolle, hadde ikke Temu vært en suksess. Men mange har dårligere råd nå, høye renter, dyr mat. Derfor omfavner de Temu, og mulighet for å skaffe seg ting som de ellers ikke har råd til. Men mange bortskjemte unger, som skriver her inne, skjønner ikke det. Idealisme gir ingen penger i pungen. Temu derimot, gir folk ekstra muligheter. Anonymkode: fad2b...772 Det er bare det at helse kan ikke kjøpes for penger. Ei heller en forurenset og ødelagt klode. Men det går an å forebygge begge deler med fornuftige valg. Anonymkode: 00bae...371 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milly GeoCad Skrevet 18. august 2024 #79 Del Skrevet 18. august 2024 Synes det er flott at folk bryr seg om hva som er i varer og hvordan det er laget, men er litt overrasket over hvor lite kunnskap folk har. Temu er en plattform der det samles produkter fra masse bedrifter fra hele verden (men mest er nok fra Kina), dette er produkter som også kan finnes i norske butikker eller andre nettbutikker. Ofte har de bare annonsert varen annerledes slik at den er mer klar for det norske markedet. Men det er fortsatt samme varen, produsert på samme måte uavhengig om det ble solgt på Temu eller på Felleskjøpet. (Jeg påstår ikke at alle varer fra Felleskjøpet er fra samme leverandør som ligger på Temu, men jeg har funnet flere produkter) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #80 Del Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Det er bare det at helse kan ikke kjøpes for penger. Ei heller en forurenset og ødelagt klode. Men det går an å forebygge begge deler med fornuftige valg. Anonymkode: 00bae...371 Dette er jo en direkte avsporing. Klær blir ikke mer giftig om de selges gjennom Temu, enn gjennom andre kanaler. Har funnet helt identiske (ja, IKKE kopier) i norske butikker. Eneste forskjellen er at de har gått gjennom flere ledd, og koster mye mer. For det er jo nettopp det som har gjort mange rike i Norge, kjøpe billig og selge dyrt. Temu hopper rett og slett over disse leddene, og gir deg som kunde denne "fortjenesten". Anonymkode: fad2b...772 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå