Gå til innhold

Beste bakeribrød i Kristiansand


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter flere brød å prøve ut fra ulike bakerier her i byen (Kristiansand). Tåler både gjær og gluten, men vil helst ha litt myk skorpe, og helst ikke store frø (som gresskarfrø) siden vi har en med regulering som sliter litt. Gjerne ikke loff, men må ikke være 100% grovt. 

Ble litt skuffet over Grims bakeri. Både hvilke varianter de hadde, men speltbrødet var dyrt, og bare helt ok. Er hver tredje gratis, som jo er fint. Geheb har jo flere 3/4 brød for 110kr, så prøvd litt ulike, og jeg føler kvaliteten er mye bedre enn Grims bakeri. Edgars har jeg vel bare prøvd ett brød hos, og samme med Odds (altfor hard skorpe, men kjempegodt!) og f.eks Dampbakeriet, Kjøkkenskapet, og Drømmeplassen er det enten år siden eller ikke prøvd hos. Det finnes vel flere også, så tar gjerne imot anbefalinger på ulike steder og især type brød 😊🍞

Anonymkode: 69995...488

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min erfaring er desverre at det ikke finnes veldig gode  bakeri i kr.sand. 
 

Dampbakeriet er nok det jeg ville valgt. The Odd bakery har jeg ikke prøvd. 
 

Det finnes et veldig bra et som heter Moseid bakeri , men ligger noen min utenfor Kristiansand. Men sjekk ut om de har noen utsalgssteder , har hørt de selger fra foodtrucks men vet ikke hvor disse ligger

Anonymkode: bf272...a49

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Min erfaring er desverre at det ikke finnes veldig gode  bakeri i kr.sand. 
 

Dampbakeriet er nok det jeg ville valgt. The Odd bakery har jeg ikke prøvd. 
 

Det finnes et veldig bra et som heter Moseid bakeri , men ligger noen min utenfor Kristiansand. Men sjekk ut om de har noen utsalgssteder , har hørt de selger fra foodtrucks men vet ikke hvor disse ligger

Anonymkode: bf272...a49

Tusen takk! Hørt Moseid i Vennesla er bra, og må sjekke ut Dampbakeriet. Jeg vil anbefale å teste Odds. Flere resturanter i byen bruker deres brød, og de har mye godt. 

Anonymkode: 69995...488

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hva enn du gjør, styr unna Geheb.

Anonymkode: 404e3...2d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva enn du gjør, styr unna Geheb.

Anonymkode: 404e3...2d6

Hvorfor det? Tror nemlig jeg har funnet favorittbrødet fra nettopp Geheb. Stenovnsbakt rustikk er rågodt etter en runde i brødristeren etter å ha vært fryst 😋

Tar gjerne i mot både tips til brød og andre bakerier og hvorfor jeg må droppe Geheb. Er innflytter og brødet var også billigere enn f,eks fra Edgars eller Grims. 

Anonymkode: 69995...488

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva enn du gjør, styr unna Geheb.

Anonymkode: 404e3...2d6

Hvorfor? Flere av brødene der er knallgode, spesielt om man kjøper dem halvstekte og steker ferdig selv. Fikk masse skryt for dem i hotellfrokost.

Anonymkode: 5d204...464

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker Moseidbakeriene 🤤

Anonymkode: f02ee...3fe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter Grim Bakeri, ikke Grims. Hilsen Grimboer

Anonymkode: 03c78...3da

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det heter Grim Bakeri, ikke Grims. Hilsen Grimboer

Anonymkode: 03c78...3da

Beklager 🫣 Skal prøve å rette meg, hørt flere bare kalle den for «Grims» også, men som sagt tar det til meg 😊

Anonymkode: 69995...488

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg elsker Moseidbakeriene 🤤

Anonymkode: f02ee...3fe

Tusen takk 😊 Hørt så mye bra om dem, så må få prøvd de ut 😊 Har du noen favoritter derfra? Gjerne brød, men ellers også 😊

Anonymkode: 69995...488

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glade flere av brødene til Geheb. Spesielt om jeg kjøper de på Vågsbygdsenteret, men mulig det bare er innbilning.

Anonymkode: dfb3b...2dd

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvorfor? Flere av brødene der er knallgode, spesielt om man kjøper dem halvstekte og steker ferdig selv. Fikk masse skryt for dem i hotellfrokost.

Anonymkode: 5d204...464

Jeg har prøvd flere av brødene fra Geheb og er kjempefornøyd selv 🥰 Det er nok det bakeriet jeg er mest fornøyd med i byen av det jeg har prøvd. Steinovnsbakt grovt er nok favoritten, men jeg er også glad i Sjefens favoritt, og valnøttbrødet 😋 Har du noen favoritter der? Tar gjerne mot tips 😊 

Forstår jeg det riktig at Geheb er brukt som leverandør av brødprodukter på ihvertfall ett hotell i byen? Da hadde ihvertfall jeg vært en fornøyd gjest 😊 Det å kunne kjøpe de halvstekte er også flott, eller motsatt få de ferdig oppdelt. Veldig god brøddeal de har også med 3 for 100kr eller noe. 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er veldig glade flere av brødene til Geheb. Spesielt om jeg kjøper de på Vågsbygdsenteret, men mulig det bare er innbilning.

Anonymkode: dfb3b...2dd

Kun kjøpt i byen, men mulig jeg må teste der ute også 😊 Har du noen favoritter? 

Anonymkode: 69995...488

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.9.2024 den 8.52):

Jeg har prøvd flere av brødene fra Geheb og er kjempefornøyd selv 🥰 Det er nok det bakeriet jeg er mest fornøyd med i byen av det jeg har prøvd. Steinovnsbakt grovt er nok favoritten, men jeg er også glad i Sjefens favoritt, og valnøttbrødet 😋 Har du noen favoritter der? Tar gjerne mot tips 😊 

Forstår jeg det riktig at Geheb er brukt som leverandør av brødprodukter på ihvertfall ett hotell i byen? Da hadde ihvertfall jeg vært en fornøyd gjest 😊 Det å kunne kjøpe de halvstekte er også flott, eller motsatt få de ferdig oppdelt. Veldig god brøddeal de har også med 3 for 100kr eller noe. 

Kun kjøpt i byen, men mulig jeg må teste der ute også 😊 Har du noen favoritter? 

Anonymkode: 69995...488

Det er noen år siden jeg bodde i byen, så hvordan status er nå, vet jeg ikke. Jeg er også veldig glad i valnøttbrødet, så det kjøpte jeg på ferie sørpå i sommer. Ser ut som utvalget har endret seg noe, vi hadde spesialkneip som var god, og gourmetloff. Resten husker jeg ikke navnene på.

Anonymkode: 5d204...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer jo litt an på hva du er ute etter. Liker du masse frø og kjerner? Liker du lett og luftig? 
Vi har handlet mye på geheb pga lett tilgjengelig og ikke så galt på pris om man benytter det tilbudet. Vi likte da veldig godt «sjefens favoritt» og grovbrød. 
Ellers er jeg veldig glad i speltbrødet på drømmeplassen, men det er dyrt og kanskje litt sært. 
 

Et brød jeg er veldig glad i - men som ikke er så lett tilgjengelig pga beliggenhet- er gulrotbrødet e.l på Randesund lysstøperi. Drar aldri ut for bare å kjøpe det, men tar nesten alltid med et når jeg er der. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fabriken eller Odd Bakery

Ferdig snakka

Anonymkode: 4e153...13c

Fabrikken har jeg ikke prøvd, men Odd Bakery er fantastisk. Eneste med siste er at det ikke er så lett brød å spise for noen med regulering. Kjempe seig skorpe, så mye av brødet må bort. Flere av brødene på Geheb har så myk og god skorpe at det ikke blir noe matsvinn av det. Billigere på Geheb også, men liker veldig godt å støtte Odd Bakery. Han som står bak er en skikkelig fin fyr. Kjenner han ikke sånn, men vært borti han igjennom arrangementer og litt ulikt. Heier også på små som vil opp og frem på en fin måte :duskedame:

Anonymkode: 69995...488

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...