Gå til innhold

Pleier du å handle for panten eller ta den ut i kontanter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og de 6000 bakterier på mobilen...

Anonymkode: ad702...f42

Min mobil går inn i en helt ny ren liten plastpose før den går ut, like obligatorisk som å ta sko på seg før man går ut. 

Anonymkode: 05e20...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi handler for panten ja. Har stort sett rukket å bli ett par søppelsekker før vi panter så det blir noen hundrelapper. Og neida vi er ikke de som okkuperer pantemaskinen i evigheter da vi har pantemaskin vi bare kan hive hele sekken i, og da tar det maks ett par minutter 😊
Pleier også å ta ett par flasker som vi prøver på pantelotteriet, men vinner så og si aldri. 

Anonymkode: 09d6c...060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Min mobil går inn i en helt ny ren liten plastpose før den går ut, like obligatorisk som å ta sko på seg før man går ut. 

Anonymkode: 05e20...2a5

Oj 

Anonymkode: 9b54c...458

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går pant i egen sparing

Anonymkode: f5877...f25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Min mobil går inn i en helt ny ren liten plastpose før den går ut, like obligatorisk som å ta sko på seg før man går ut. 

Anonymkode: 05e20...2a5

Meget spesielt og forsatt mange tusen bakterier med mindre du har sterilisert mobilen 

Anonymkode: ad702...f42

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pantelotteriet. Pengene for meg er allerede «brukt». Om jeg vinner blir jeg glad, håper jo på en større premie en dag. Men om jeg ikke vinner har jeg nå donert litt penger tenker jeg. 

Anonymkode: cf300...57a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begge deler. Noen ganger tar jeg ut pengene og setter dem rett på konto (kan gjøres hos Kiwi) og noen ganger bruker jeg pantelappen til å betale for varer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler som regel, men sørger for å alltid ha noen hundrelapper i kontanter siden den gangen jeg sto i butikken med full handlevogn og måtte trille alt tilbake i hyllene fordi terminalen ikke virket. 

Anonymkode: 803f4...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og de 6000 bakterier på mobilen...

Anonymkode: ad702...f42

Kun egne bakterier da. Ikke andres døde og etsende hudceller som er på mynter 🤢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Uglems said:

Handler...

Kun egne bakterier da. Ikke andres døde og etsende hudceller som er på mynter 🤢

Hva gjør du de gangene betalingsterminalen ber deg taste koden? Tar på gummihansker? Eller løper skrikende fra stedet? Og hvordan sjekker du at du får varer ingen har tatt i før?

Anonymkode: 803f4...46a

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min mobil går inn i en helt ny ren liten plastpose før den går ut, like obligatorisk som å ta sko på seg før man går ut. 

Anonymkode: 05e20...2a5

Uffda..hvor mange ganger sjekker du at døra er låst på vei ut da? 

Anonymkode: 70732...76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det kun er noen få flasker (under 50 kr) så bruker jeg det på handelen. Hvis jeg har samlet opp en stor sekk med pant (500+ kr), så tar jeg det ut i kontanter og setter det inn på bankkontoen. Jeg vasker selvfølgelig hendene etterpå – kontanter er så skittent.

Anonymkode: 1bf8c...47c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hva gjør du de gangene betalingsterminalen ber deg taste koden? Tar på gummihansker? Eller løper skrikende fra stedet? Og hvordan sjekker du at du får varer ingen har tatt i før?

Anonymkode: 803f4...46a

Jeg gjør jo ingenting, gjør det jeg skal. Har med antibac i veska for å dempe paranoiaen dersom det er en sånn dag, og vasker hendene når jeg kommer hjem:) 

Er egentlig ikke bakteriene jeg er redd for, men myntene er av metall eller noe sånt, og det etser hudceller som lager en helt forferdelig og intens lukt. 

Jeg liker heller ikke når ting nettopp er holdt av noen andre og jeg kjenner den personens varme på tingen jeg skal ha. Feks handlevogn, sånne gule stenger på bussen, eller sette meg ned på en benk hvor andre har sittet netopp... 

Lever jo normalt blant ubehageligheter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pantelotteri

Anonymkode: 5bcd1...59e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pleier av og til å trykke Røde Kors knappen, men vanligvis handler jeg for pengene.

Anonymkode: 16135...a43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhåiii😁 var flink og pante for 190,- kroner i kveld går mye brus ble kjøpt ny brus så jeg kan begynne og samle opp flasker igjen 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett tas de ut, puttes på sparebøssa

Rydder jeg bilen er det pantelotteri. Tidligere handlet jeg for de, men nå sparer vi pantepengene. 

Anonymkode: 88527...d19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett inn på høyrente til 5,20% straks jeg kommer hjem. Et anseelig beløp gjennom årenes løp

Anonymkode: a9f4a...9b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...