Gå til innhold

Stemmer det at så fort vi er ferdig med sommerferien så er sommerkjolene borte også?

sigrid106

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Her på nordvestlandet er det ikke ofte man ser noen i sommerkjole uansett, må være på de få varme sommerdagene vi har. 

Anonymkode: 79488...9f2

Om man ikke er ute hele tiden, går det jo an å gå i inne? Ha følelsen av sommer i vertfall.

Anonymkode: 8f0cb...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Om man ikke er ute hele tiden, går det jo an å gå i inne? Ha følelsen av sommer i vertfall.

Anonymkode: 8f0cb...ff0

De fleste har en jobb, mange tar kollektivtransport og må bevege seg ut av huset selv om en ikke "bor" ute. Nå er ikke jeg den du svarer men jeg bor på vestlandet i en by hvor det regner 2250 mm i året. Sommerkjoler er sesong basert og knapt nok det engang. Jeg skjønner at det er vanskelig å sette seg inn i for noen at det ikke er strålende sol over hele Norge om det er det en er vandt til men sånn er ikke realiteten for hele Norge.

Dessuten foretrekker de fleste å ha det komfortabelt hjemme, skulle jeg ha gått i sommerkjoler hele året hjemme måtte også strømregningen økt betraktelig. Det er helt unødvendig og sløsing så det gjør jeg jo selvfølgelig ikke. Da er det bedre å ta på deg noe litt mer varmende som er komfortabelt hjemme som ikke er sommerkjoler. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går i mine så lenge temperaturen tillater det, senest på fredag. Håper jeg får noen dager til med kjolene før sesongen er over for i år…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg « pakker « ikke vekk, men det blir blir jo alltid en dag for siste bruk for i året. I fjor gikk gikk jeg i sommerkjoler til slutten av september, det var jo en spesiell september på Østlandet. I går gikk jeg på shopping. Det sto 22 grader og 4 uv stråler på værmeldingen , så jeg tok på en kort sommerkjole med spaghettistropper som var behagelig i været som var. Jeg så veldig mange hadde gått over til jeans, og til og med boblejakker møtte jeg på. August er jo en sommermåned, men med varierende vær selvsagt. Virker som at sommer slutter med skolestart for mange, så da de på varm ytterjakke uten og se ut av vinduet. Rart fenomen. 

Anonymkode: a8bc8...42f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stiller som regel i sommerkjole første skoledag, og ser mange kolleger som også gjør det. Ellers er det temperaturen som styrer, er det varmt nok, bruker jeg gjerne skjørt eller kjole.

Anonymkode: 290db...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ikke sommerkjoler og pakker aldri bort sommerklær. Caprishorts bruker jeg til 15.sept uansett. 

Anonymkode: 551a2...f65

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser folk i kjole året rundt, jeg. Bruker det selv også. Bruker ikke den hvite linkjolen min med blomstermønster til jul riktignok, men jeg har kjoler til hele året.

Anonymkode: 644a7...d1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pakket dem vekk i dag. Jeg ryddet i skapet, og det skal regne så langt jeg kan se på yr. Jeg håper jo at det kommer noen soldager i september, men tviler på at det blir sommerkjole...

Jeg har andre kjoler og skjørt til høst og vinter.

Anonymkode: 97740...341

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...