Gå til innhold

Klær på date

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kvinne 40 skal på date. Og da oppstår spørsmålet; hva har man på seg?! 

jeg har diverse svarte bukser, et par kjipe skjørt, lite topper, så må ut å handle. Trenger alt fra innerst til ytterst, inkl jakke. Har flate pensko eller støvletter. 

Kom med tips!

Anonymkode: 9ed68...ed6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt umulig å si uten å vite hva dere skal... 
Sist date jeg var på så hadde jeg på meg en 3/4 svart treningstights, lys blå singlet og joggesko... 
Noen ganger har jeg brukt en enkel sommerkjole. Eller skjorte og en pen jeans eller linbukse. 
I fjor sommer ble det god klaff etter en date der jeg hadde maxiskjørt og en hvit cropped topp, og olajakke. 

Jeg har to "regler" for meg selv når jeg skal på date, jeg kler meg etter hva man skal, og jeg kler meg i noe jeg føler meg vel i. 

k38

Anonymkode: 9a2b4...5c4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som over. Jeg vet med meg selv hvilke antrekk jeg føler meg vel i, og da går jeg for de fordi jeg vet at de øker selvtilliten min. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså, skal di på en kaffedate eller en middag på maccern vs trestjerners liksom, eller er det en klatredate eller en tur i skogen? 

Anonymkode: 4ad91...006

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs jo hva du skal da.. 

Mine dater er typisk øl på en pub, eller ut og spise. 

Sånn generelt så pynter jeg meg ikke så voldsomt til date, altså jeg kan bruke mye tid og penger på hår og sminke og klær, men ikke så det er åpenbart, sånn at jeg ser stivpynta ut. Jeg bare våknet og slengte på meg noe og ser helt fantastisk ut liksom. 

Så jeg går mer eller mindre i hverdagsklærne mine, men den fineste versjonen av dem. Bukse/jeans og topp, noen ganger kjole (men ikke sånn "ut på nattklubb"-kjole, mer hverdagskjole som jeg også kan bruke på kontoret). 

Hvis du vil gå etter hva menn liker, så liker de sånn generelt at ting er litt stramme, at man viser former.

Litt hud er fint, gå for en diskret kløft om du vil det, men holder også med bare en bar skulder, å vise litt kragebein, litt åpen rygg. Det er in med litt asymmetriske topper om dagen, hvor du gjerne har en arm, viser en skulder etc. Det kunne vært et fint dateplagg om du bare skal ta en drink etter jobb.

Så du kommer langt med svart bukse så lenge den sitter bra, og så kjøpe en fin topp til den som er din stil og flatterende. 

Det blir litt rart/vanskelig å svare på hvilken jakke du skal ha, jeg aner jo ikke om du liker skinnjakke eller hvite kåper liksom. Du må jo kjøpe en jakke du liker, som er deg, og som du kommer til å bruke etter daten også.

Det viktigste: Kjøp noe du elsker og føler deg fin og komfortabel i. Selvtilliten din vil skinne gjennom og være tiltrekkende :) Så det hjelper alltids å kjøpe et nytt antrekk til date, uansett hva antrekket er nesten. Det gjør noe med hodet. 

Anonymkode: 825ce...6d1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daten er en middag. Burde skrevet det, og kanskje noen øl etterpå. Så det må være noe pent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det helt feil å bruke støvletter til kjole nå? Tenker i forhold til årstid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det helt feil å bruke støvletter til kjole nå? Tenker i forhold til årstid. 

feil er det vel ikke men om det er typ +25 og pent vær er kanskje ikke vinterstøvler helt riktig mens typ lekre skinnboots kan funke lizm.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innerst har du på deg bomullstruse med blonder på. Ikke polyester/silke etc som det setter seg lukt i om du blir våt dere nede under daten. 
Utenpå der bruker du strømper med svart nyanse. Så en kjole (svart el rød) som går til midten av knærne. Viktig å fremheve rumpa her.  Til slutt bh og en fin bluse eller t-skjorte som viser frem puppene dine. 

Anonymkode: 63c21...777

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

feil er det vel ikke men om det er typ +25 og pent vær er kanskje ikke vinterstøvler helt riktig mens typ lekre skinnboots kan funke lizm.. 

Tror det blir mellom 14-18 grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Innerst har du på deg bomullstruse med blonder på. Ikke polyester/silke etc som det setter seg lukt i om du blir våt dere nede under daten. 
Utenpå der bruker du strømper med svart nyanse. Så en kjole (svart el rød) som går til midten av knærne. Viktig å fremheve rumpa her.  Til slutt bh og en fin bluse eller t-skjorte som viser frem puppene dine. 

Anonymkode: 63c21...777

Setter du likhetstegn mellom polyester og silke??

Anonymkode: c112d...6ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...