Gå til innhold

Vasker dere katteskålene i oppvaskmaskin?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ja, selvsagt. Jeg ville aldri brukt bestikk/glass fra en oppvaskmaskin jeg ikke trodde klarte vaske bort bakterier... Da er katteskålen den minste bekymringen...

Dette.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Av og til, av og til ikke. Har ikke noe fast system. Vasker også truser sammene med håndklær som jeg tørker meg i fjeset med, på 60 grader. Synes det er verre egentlig men vil ikke være hysterisk redd bakterier. (Er litt redd men prøver å leve normalt)

Anonymkode: 4c2b6...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker alltid på grytevask, usikker på om det er 60 eller 70 gr.  Vasket katteskåler et par ganger i uka i den i 17 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, innimellom.

Anonymkode: acb6e...f93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, aldri tenkt over en gang at det skulle være noe problem. Aner ikke hvor mange grader maskina vasker på en gang, det er bare noe jeg ikke tenker over. Den vasker jo ting som mennesker har slikket på og hatt i munnen rent nok så jeg skjønner liksom ikke hvorfor det skulle vært noe problem med katteskålene. 
Jeg er vel en skikkelig gris for jeg setter både katte og hundeskåler i maskina..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 8/16/2024 at 11:26 AM, AnonymBruker said:

Oppvaskmaskinen min vasker ikke varmere enn 60 grader. Har ikke fått meg til å putte katteskålene inni sammen med våre ting enda. Det er en utekatt som sikkert spiser mye fugl og mus og de bakteriene vil jeg ikke ha på glass, bestikk og fag. Er jeg overhysterisk? Hva gjør dere?

Anonymkode: d95b6...aad

60 grader er nok for å drepe dei fleste  bakterier (bortsett frå nokon vulkanske bakterier), i tillegg er det såpe og skylling i maskina, så det går heilt fint:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. På grytevask, 70 grader.

Anonymkode: 2ca79...40a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker i maskinen når jeg kommer på det, men ellers slikker jeg de rene med tunga.

Anonymkode: 497e9...b19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Har mange metallskåler og bytter hver dag.  Skraper av og vasker i oppvaskmaskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men jeg vasker den først for hånd.

Anonymkode: 0c49c...683

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.8.2024 den 12.21):

Ja en sjelden gang, vannskåla. Matskåla vasker jeg hver dag med børste og Zalo. Gjelder hund🥰 

Anonymkode: ee6b6...b41

Dyrlegen min sa at hunder har ekstremt sterk luktesans og anbefalte sterkt at jeg sluttet å bruke såpe på skålene dens, så nå bruker jeg bare veldig varmt vann og en oppvask kost

Anonymkode: deee8...ce6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tesss skrev (På 16.8.2024 den 11.27):

Nei det gjør vi ikke, men vi har en egen oppvaskbørste og vasker de for hånd. 

Samme her. Syns det lukter litt kattemat av oppvasken hvis vi vasker det i maskina. Den våtforlukta er gjennomtrengende :) Syns det er sånn jeg skjønner at noen har katt, hvis jeg besøker et hus for første gang.

Anonymkode: 59f8c...46c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. Er så varmt i oppvaskmaskina at det tar vel knekken på det meste.

Anonymkode: 98131...742

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vasker skålene godt for hånd.

Anonymkode: df841...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker de for hånd, har aldri tenkt tanken på å ta de i oppvaskmaskinen. Visste ikke at noen gjorde det. 

Tror ikke jeg kommer til å begynne med det nå, det byr meg litt i mot, uten at jeg har et godt argument for hvorfor det byr meg i mot. 

Anonymkode: 983b0...9a5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, vasker de daglig med zalo og vann og papir. 

Anonymkode: 3fd8c...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.8.2024 den 20.56):

Dyrlegen min sa at hunder har ekstremt sterk luktesans og anbefalte sterkt at jeg sluttet å bruke såpe på skålene dens, så nå bruker jeg bare veldig varmt vann og en oppvask kost

Anonymkode: deee8...ce6

Ikke samme oppvaskkost som til det dere mennesker spiser og drikker av, håper jeg? 🤢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ikke samme oppvaskkost som til det dere mennesker spiser og drikker av, håper jeg? 🤢

Jeg skrubbet med samme kost som jeg brukte til våre ting, så ingen problemer med det.

Anonymkode: d0a6b...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...