Gå til innhold

Hva skal jeg kle på meg for å ikke se gravid ut? Jobbintervju

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Takk for alle svar, da skal jeg "lure det inn" at jeg ikke er gravid og ferdig med barneproduksjon, som en bisetning til noe annet, og går i klær jeg føler meg fin i. Når det gjelder antall barn, så er de eldste to voksne, ett er på ungdomsskolen og minstemann er 10, altså begrenset med sykt barn-dager, ingen behov for å ta fri ved planleggingsdager osv.

TS 

Anonymkode: dbff0...96f

Det ville jeg kanskje fått med. De spør nok om du kan fortelle litt om deg selv. Si du har 4 barn mellom 10-20år (vet ikke hvor gammel de eldste er). Da sier det seg selv at du ikke er midt i den "verste" perioden med 4 barn i barnehage/barneskole som blir smittet på rad og rekke og er helt avhengig av deg ved sykdom. Også kan du jo legge til at du er ferdig med barn. Siden det allerede er et større alderspenn, så kan de jo tenke at du ikke bryr deg særlig om det mtp å få barn igjen etter 10år.

Anonymkode: 5bcf0...0c3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

storetora skrev (2 timer siden):

Jeg jobber mye med ansettelser av nye arbeidere. I et jobbintervju kommer livsituasjon alltid opp. Du lyver ikke om dette altså om dette er en jobb du ønsker. Det gjerder å selge seg inn, for i praksis er det det du gjør. Om en person søker jobb hos meg så er det 0 betydning om vedkommende har 2 eller 4 barn. Heller ikke om en har 0. Jeg velger den med mest kompetanse, eller som jeg ser vil passe best inn i flokken min. De få dagene, om det er 10- 15 med barns sykdom utgjør i den store sammenheng lite. Om en i ny og ne må hente tidlig. Så løser vi det. Kjernetid med full innsats er absolutt viktigst.

Var ikke snakk om å lyve, mener det holder å si har barn/ferdig med barn. Veldig fint at du har ansatt kvinner som har barn men jeg kjenner flere innen rekruttering som sier at antall barn, alder osv spiller en rolle for arbeidsgiver og at dette kan resultere i at mann ikke blir ansatt. Spørsmål som hvem som henter i barnehagen er også noe enkelte arbeidsgivere dessverre spørre om da de gjerne vil slippe ansatte som går tidlig. Denne diskrimineringen er selvsagt ikke lov men er noe som skjer på arbeidsplasser som ikke er kvinnedominerte.

Anonymkode: d370d...2cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...