AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #1 Del Skrevet 15. august 2024 Inspirert av tråd der flere sier de spiser mer kjøtt osv enn frukt og grønt. Hvordan kan jeg begynne å spise mer av det som er bra for kroppen og redusere det andre? Spiser også brød, pizza, boller og snop. Bruker ikke hvitt sukker, hvete. matolje og slikt hjemme. Men synder med å kjøpe ferdig pizza, boller, hamburger og kake på butikken og takeaway. Hva ville du anbefalt meg å gjøre allerede nå og fokusere på den første uka? Jeg liker kjøttsupper med grønnsaker, ville du anbefalt meg å fortsette med å lage det? Liker å spise maks 2 måltider, hva ville du anbefalt som måltid 1 og 2? Jeg er ikke så glad i smør, men liker cottage cheese, kylling, biffkjøtt, egg, fisk. Er bare ikke vant til at det har hovedrollen på tallerkenen. Ps er ikke interessert i å ha diskusjon rundt kostholdsrådene. Vet allerede at kroppen min ikke har det bra med mye korn, rotvekster, belgvekster, frukt og grønt. Vonde og hovne ledd er ett av kjennetegnene mine på det. Takk på forhånd for at du leser og gir tips 🙂 Anonymkode: a593d...632 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #2 Del Skrevet 15. august 2024 Hva med å spise typ moderat lavkarbo, med kylling/kyllingkjøttdeig/fisk og vegetaralternativer? feks ovnsbakt fisk med creme fraiche er knallgodt. Hvis du tåler det, kan du ha potet også. Noe annet er med kyllingkjøttdeig og ost. Brukte å lage noe med philadelphia, kyllingkjøttdeig på (husk å steke det først) og ost over, og så i ovnen til osten er smelter. Finnes flere variasjoner av denne på nettet. Så dropper du bare grønnsaker. Egg er knallgodt og sunt! Ville nok eksperimentert med eggerøre, omelett..sånn egg som er flytende inni og som du må spise med skje, gir også mer måltidsfølelse enn bare kokt egg, føler jeg, men er kanskje bare litt rar😄 Anonymkode: de607...b7a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #3 Del Skrevet 16. august 2024 Jeg spiser mye kjøttdeig. Ikke bare fordi det er billigere kjøtt, men også fordi vi har godt av å få i oss mer bindevev fra kjøtt. Forskjellige kjøttstykker har forskjellig næringsinnhold faktisk. Det er ikke slik at alt storfekjøtt er likt. Jeg liker godt animalsk taco. Jeg blander stekt kjøttdeig (med litt hjemmelaget tacokrydder) med seterrømme og revet gulost i en dyp tallerken. Eventuelt med bittelitt tacosaus og/eller guacamole. Ovnbakt omelett er både godt og enkelt. Kylling med bittelit skikkelig pesto (pass på at du velger en som er laget med olivenolje, ikke frøoljer) og bacon rundt. Favoritten er jo biff. Ingenting slår en god biff. ❤️ Jeg er veldig glad i rømme og bruker ofte bare en god klatt rømme i panna etter at jeg har stekt kjøttet. Så blander de gode smakene i panna seg med rømmen. Enkel og god saus. En veldig god ting lavkarbo lærte meg var at man ikke trenger å spise en spesiell type mat til et visst tidspunkt. Man kan spise middagsrester til frokost. Anonymkode: 8a09f...5e5 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #4 Del Skrevet 16. august 2024 55 minutter siden, AnonymBruker said: Favoritten er jo biff. Ingenting slår en god biff. ❤️ Jeg er veldig glad i rømme og bruker ofte bare en god klatt rømme i panna etter at jeg har stekt kjøttet. Så blander de gode smakene i panna seg med rømmen. Enkel og god saus. Anonymkode: 8a09f...5e5 Skal du virkelig kose deg kan du erstatte rømme med creme fraiche og kverne litt pepper over Anonymkode: f2730...e7a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #5 Del Skrevet 16. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skal du virkelig kose deg kan du erstatte rømme med creme fraiche og kverne litt pepper over Anonymkode: f2730...e7a Når jeg sier rømme, så er det ofte creme fraiche jeg velger, ja. Men pepper står jeg over. Ikke noen fan av pepper. Trenger bare salt. Anonymkode: 8a09f...5e5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #6 Del Skrevet 16. august 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hva med å spise typ moderat lavkarbo, med kylling/kyllingkjøttdeig/fisk og vegetaralternativer? feks ovnsbakt fisk med creme fraiche er knallgodt. Hvis du tåler det, kan du ha potet også. Noe annet er med kyllingkjøttdeig og ost. Brukte å lage noe med philadelphia, kyllingkjøttdeig på (husk å steke det først) og ost over, og så i ovnen til osten er smelter. Finnes flere variasjoner av denne på nettet. Så dropper du bare grønnsaker. Egg er knallgodt og sunt! Ville nok eksperimentert med eggerøre, omelett..sånn egg som er flytende inni og som du må spise med skje, gir også mer måltidsfølelse enn bare kokt egg, føler jeg, men er kanskje bare litt rar😄 Anonymkode: de607...b7a AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg spiser mye kjøttdeig. Ikke bare fordi det er billigere kjøtt, men også fordi vi har godt av å få i oss mer bindevev fra kjøtt. Forskjellige kjøttstykker har forskjellig næringsinnhold faktisk. Det er ikke slik at alt storfekjøtt er likt. Jeg liker godt animalsk taco. Jeg blander stekt kjøttdeig (med litt hjemmelaget tacokrydder) med seterrømme og revet gulost i en dyp tallerken. Eventuelt med bittelitt tacosaus og/eller guacamole. Ovnbakt omelett er både godt og enkelt. Kylling med bittelit skikkelig pesto (pass på at du velger en som er laget med olivenolje, ikke frøoljer) og bacon rundt. Favoritten er jo biff. Ingenting slår en god biff. ❤️ Jeg er veldig glad i rømme og bruker ofte bare en god klatt rømme i panna etter at jeg har stekt kjøttet. Så blander de gode smakene i panna seg med rømmen. Enkel og god saus. En veldig god ting lavkarbo lærte meg var at man ikke trenger å spise en spesiell type mat til et visst tidspunkt. Man kan spise middagsrester til frokost. Anonymkode: 8a09f...5e5 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Skal du virkelig kose deg kan du erstatte rømme med creme fraiche og kverne litt pepper over Anonymkode: f2730...e7a AnonymBruker skrev (5 timer siden): Når jeg sier rømme, så er det ofte creme fraiche jeg velger, ja. Men pepper står jeg over. Ikke noen fan av pepper. Trenger bare salt. Anonymkode: 8a09f...5e5 Takk for gode svar! 🙂 Hva med drikke? Rent vann? Anonymkode: a593d...632 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #7 Del Skrevet 16. august 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Takk for gode svar! 🙂 Hva med drikke? Rent vann? Anonymkode: a593d...632 Vann er alltid å foretrekke, ja. Hvis du kutter veldig ned på karbohydrater så vil jeg anbefale å drikke Farris (den originale) for å få litt ekstra elektrolytter for å kompensere for det ekstra vannet som kroppen slipper. Hvis du drikker kaffe, så kutt gjerne ut det etter hvert også. Anonymkode: 8a09f...5e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #8 Del Skrevet 16. august 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Vann er alltid å foretrekke, ja. Hvis du kutter veldig ned på karbohydrater så vil jeg anbefale å drikke Farris (den originale) for å få litt ekstra elektrolytter for å kompensere for det ekstra vannet som kroppen slipper. Hvis du drikker kaffe, så kutt gjerne ut det etter hvert også. Anonymkode: 8a09f...5e5 Drikker hverken kaffe eller koffeinholdig te. Her har problemet vært cola zero.. Jeg måtte kutte ut all vann med kullsyre nylig, da det ga meg oppsvulmede ben. Så det utgår. Finnes det gode elektrolytter å blande i vann som ikke er søtet eller uten smak? Anonymkode: a593d...632 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #9 Del Skrevet 16. august 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Finnes det gode elektrolytter å blande i vann som ikke er søtet eller uten smak? Anonymkode: a593d...632 Har ikke noen erfaring med det dessverre. Jeg vet om LMNT i USA, men det selges ikke i Norge. Anonymkode: 8a09f...5e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #10 Del Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Drikker hverken kaffe eller koffeinholdig te. Her har problemet vært cola zero.. Jeg måtte kutte ut all vann med kullsyre nylig, da det ga meg oppsvulmede ben. Så det utgår. Finnes det gode elektrolytter å blande i vann som ikke er søtet eller uten smak? Anonymkode: a593d...632 Farris o.l er ikke god kilde til elektrolytter, annet enn salt. Du må også få i deg de andre elektrolyttene, så jeg syns det er best å bruke pulver eller tilskudd. Denne er uten søtning https://superstate.no/product/salte-elektrolytter-unflavoured-30-poser/ Du kan også ta kapsler https://sunkost.no/keto-elektrolytter?gad_source=1&gbraid=0AAAAADcyTOHq3kY0Z1nGZBrKgBIBP4zFq&gclid=EAIaIQobChMI15b0jcP7hwMV5wuiAx1dJSaeEAQYBCABEgJq1fD_BwE#gad_source=1 Anonymkode: 1d161...48b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #11 Del Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (På 17.8.2024 den 9.42): Farris o.l er ikke god kilde til elektrolytter, annet enn salt. Du må også få i deg de andre elektrolyttene, så jeg syns det er best å bruke pulver eller tilskudd. Denne er uten søtning https://superstate.no/product/salte-elektrolytter-unflavoured-30-poser/ Du kan også ta kapsler https://sunkost.no/keto-elektrolytter?gad_source=1&gbraid=0AAAAADcyTOHq3kY0Z1nGZBrKgBIBP4zFq&gclid=EAIaIQobChMI15b0jcP7hwMV5wuiAx1dJSaeEAQYBCABEgJq1fD_BwE#gad_source=1 Anonymkode: 1d161...48b Takk for tips! Anonymkode: a593d...632 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå