AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #21 Del Skrevet 20. august 2024 AnonymBruker skrev (På 16.8.2024 den 20.19): TS må betale en jurist, altså ikke en advokat, for å lese en avtale hun skal kunne lese og forestå selv ? Ja, ja, mye råd på lite vet. Anonymkode: 0fd45...b8b Dette står ikke i forsikringsavtalen. Jeg har jobbet med forsikring i 7 år og jobber nå i bank med blant annet forsikring. Man kan ikke kreve forsikringssummen tilbakebetalt så lenge det ikke er snakk om svindel eller uriktig grunnlagsinformasjon så lenge alt er korrekt på utbetalingstidspunktet og vilkår er oppfylt. Anonymkode: 18ad2...9cb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #22 Del Skrevet 22. august 2024 AnonymBruker skrev (På 20.8.2024 den 17.13): Dette står ikke i forsikringsavtalen. Jeg har jobbet med forsikring i 7 år og jobber nå i bank med blant annet forsikring. Man kan ikke kreve forsikringssummen tilbakebetalt så lenge det ikke er snakk om svindel eller uriktig grunnlagsinformasjon så lenge alt er korrekt på utbetalingstidspunktet og vilkår er oppfylt. Anonymkode: 18ad2...9cb Beklager å kuppe tråden litt her. Kan jeg spørre deg om hvordan forsikring selskapet regner ut ufør pensjon fra gruppeliv forsikring via arbeidsgiver. Det står viss arbeidstaker er sammenhengende syk i 12 mnd gis det ufør pensjon fra arbeidsgiver i tillegg til folketrygden. 3 % prosent av grunnlaget opptil 12 G. 66 av grunnlaget mellom 6 G - 12G. Er ikke sykemeldt nå, men viss helsa ryker om noen år hva vil dette bety for meg i utbetalinger? Anonymkode: cede2...3a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #23 Del Skrevet 22. august 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Beklager å kuppe tråden litt her. Kan jeg spørre deg om hvordan forsikring selskapet regner ut ufør pensjon fra gruppeliv forsikring via arbeidsgiver. Det står viss arbeidstaker er sammenhengende syk i 12 mnd gis det ufør pensjon fra arbeidsgiver i tillegg til folketrygden. 3 % prosent av grunnlaget opptil 12 G. 66 av grunnlaget mellom 6 G - 12G. Er ikke sykemeldt nå, men viss helsa ryker om noen år hva vil dette bety for meg i utbetalinger? Anonymkode: cede2...3a1 Nå var det uførekapital det var snakk om i denne tråden (engangsutbetaling) nen den du prater om vil gi en liten utbetaling månedlig etter 12nnd sykemelding Anonymkode: 298af...9bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #24 Del Skrevet 20. oktober 2024 Hvordan gikk det med deg ts? Anonymkode: 298af...9bb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #25 Del Skrevet 20. oktober 2024 IF anbefaler at man alltid velger uføreforskring med månedtlig utbetaling, denne stanses helt eller delvis om du kommer tilbake i arbeid. Siden du skriver at du har fått utbetalt hele summen så vil nok IF ha tilbakebetalt alt minus de månedene du faktisk var uføre og de 20% de fortsatt har redusert. Anonymkode: 0168b...cf3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #26 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 16.8.2024 den 12.14): Du trenger da ikke ringe om dette, som skrevet over alt skal stå i papirene dine. Finn de frem og les. På Nav sine papirer står det alltid at du er pliktig til å melde fra dersom det skjer endringer i situasjonen som er av betydning for ytelsen. Helt vanlig. Skal man først bli ufør og så begynne og jobbe igjen, så kan man ikke få i både pose og sekk, og på den måten berike seg. Anonymkode: 0fd45...b8b Er ikke automatikk i det, en jeg studerte med var 100% ung ufør mens hn gikk et tøft fulltidsstudium. Og slik jeg forsto det på hn var hn ufør helt frem til hn hadde fått fast jobb. Anonymkode: 64476...21d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #27 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 20.8.2024 den 14.41): Nå har jeg (ikke ts) pratet med forsikringen min. De skal ikke ha tilbakebetalt noe om jeg arbeider mer Anonymkode: 298af...9bb Betingelsene i din forsikringsavtale trenger ikke være de samme som ts har i sin forsikringsavtale. TS kan du oppdatere din egen tråd? Anonymkode: 0fd45...b8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå