Grüner Skrevet 17. august #21 Del Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg drikker 1-1,5 liter kun på/etter trening... Jeg hadde krepert om jeg ikke skulle drukket resten av døgnet. Anonymkode: a41cb...7d4 1,5t bare på trening ? Det var mye! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august #22 Del Skrevet 17. august Hjemmelaget iste er det beste utenom vann. Unngå de butikkjøpte teposene med blekemiddel i seg, kjøp ekte te i løsvekt. Med bittelitt honning eller stevia dersom du må ha det søtt. Uendelige muligheter ved å tilsette sitron, lime, bær, ingefær osv. 😀 Jeg lager en stor mugge som holder i 2-3 dager. Anonymkode: e94e6...b8b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 17. august #23 Del Skrevet 17. august Er jeg tørst bælmer jeg innpå med masse kald melk helst skummet 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august #24 Del Skrevet 18. august AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg trener en del. De dagene jeg trener trenger jeg minst en liter mer enn vanlig, men blir uggen og kvalm av kun vann. Presser i meg så mye jeg klarer, likevel er tisset mørkt. Sliter også med magen om jeg drikker for mye kunstig søtning og har diabetes, så skal ikke ha for mye sukker. Derfor ønsker jeg tips til andre ting å drikke så jeg kan få i meg mer. Men kort fortalt ønsker jeg bare å vite hva andre drikker utenom vann for å få inspirasjon 😊 Anonymkode: dbadd...c7f Men da høres det ut som du kanskje mangler elektrolytter. Når man trener og svetter mye, så er det kjempeviktig å fylle på med dette,så man ikke blir dehydrert. De beste elektrolyttene er de i pulverform (tas opp raskere), dette kan du enten bestille eller kjøpe hos Life helsekost. Det er også bra å drikke kokosvann. Anonymkode: 2b9ab...932 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august #25 Del Skrevet 18. august AnonymBruker skrev (På 15.8.2024 den 21.58): For å klare å drikke nok i løpet av døgnet så tillater jeg meg å drikke sukkerfri brus. Drikker appelsinjuice til frokost og noe eplejuice. Da kjøper vi bare Sunniva Juice, selv om den er uforskammet dyr. I tillegg, jeg lever ikke evig og skal leve best mulig den tiden jeg lever. Anonymkode: 9b3a2...43d Men det blir fort i overkant mye syre for tennene dine.. Plutselig blir det ikke så kult å leve, med ødelagte tenner. Anonymkode: 7f2d7...8c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august #26 Del Skrevet 18. august Jeg tar noen sitronbåter og litt fersk ingefær i en presskanne, heller på iskaldt vann og lar det stå i 10 minutter før jeg presser ned. Oppbevarer det i kjøleskapet. Friskt og deilig! Anonymkode: a7d14...d4c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august #27 Del Skrevet 18. august Grüner skrev (10 timer siden): 1,5t bare på trening ? Det var mye! Jeg har vanligvis rundt en halv til en liter vann i løpebelte,og en halv liter i bilen til etter løpetur. På treningssenter så bruker jeg halvliters flaske som jeg fyller på etter 40-45 minutter. Og drikker alltid 1-2 store glass vann etter treningen. Det er ikke veldig vanskelig komme opp i 1-1,5 liter under/etter trening hvis man trener hardt/lenge. Anonymkode: a41cb...7d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 18. august #28 Del Skrevet 18. august Bris Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillebamsemums Skrevet 18. august #29 Del Skrevet 18. august drikker en del saft (prøver å drikke sukkerfri, men de med sukker er så mye bedre), utvannet juice og melk. Er også veldig lei vann, men drikker en del vann på jobb! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august #30 Del Skrevet 18. august AnonymBruker skrev (På 15.8.2024 den 21.48): Drikker allerede rundt 1-2 liter vann per dag. Ønsker tips til noe annet. Må ikke være supersunt, men unngår brus og saft med sukker og kunstig søtning. Anonymkode: dbadd...c7f Hvis du drikker 1-2 liter vann daglig, samt sikker annet drikke også, hvorfor skal du sa drikke enda mer? Jeg har aldri drukket så mye som 1 liter vann daglig. Drikker kanskje 1,5 l max tilsammen daglig. Innser at det er lite, men du ser ut til å være over anbefalt nivå, kun i vann. Anonymkode: 88590...3ec 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august #31 Del Skrevet 18. august AnonymBruker skrev (På 15.8.2024 den 21.48): Drikker allerede rundt 1-2 liter vann per dag. Ønsker tips til noe annet. Må ikke være supersunt, men unngår brus og saft med sukker og kunstig søtning. Anonymkode: dbadd...c7f Hvorfor tror du at du trenger å drikke mer vann? Anonymkode: fed2d...d74 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august #32 Del Skrevet 18. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor tror du at du trenger å drikke mer vann? Anonymkode: fed2d...d74 Hvis du leser senere innlegg fra TS, så står det at hun har mørk urin. Så da er det nok ikke pga mengden eller type væske, men at hun trenger å drikke elektrolytter. Anonymkode: 2b9ab...932 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaraThrace Skrevet 18. august #33 Del Skrevet 18. august Hvis du drikker 2 liter vann om dagen, men enda har mørk urin så tenker jeg du kanskje må snakke med legen din? Europeisk anbefaling på væskeinntak er 2 liter for en voksen kvinne, med mindre du er ammende. Håper du vet at målet ikke er transparent urin, det skal være farge på det. Tiss skal være gulfarget, helst lyst gult. Er det helt blant er du overhydrert og risikerer å mangle viktige mineraler og elektrolytter. Bare til info. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august #34 Del Skrevet 18. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis du leser senere innlegg fra TS, så står det at hun har mørk urin. Så da er det nok ikke pga mengden eller type væske, men at hun trenger å drikke elektrolytter. Anonymkode: 2b9ab...932 Du vet at elektrolytter bare er salt og sukker? Anonymkode: fed2d...d74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august #35 Del Skrevet 18. august AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du vet at elektrolytter bare er salt og sukker? Anonymkode: fed2d...d74 Elektrolytter er salt, kalium, magnesium, og kalsium. Noen ganger er det tilsatt søtning, man kan fint kjøpe noe som ikke er det. Vi mister mye av dette når vi svetter regelemssig. Elektrolytter er veldig viktig for væskebalansen. Anonymkode: 2b9ab...932 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august #36 Del Skrevet 18. august AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har vanligvis rundt en halv til en liter vann i løpebelte,og en halv liter i bilen til etter løpetur. På treningssenter så bruker jeg halvliters flaske som jeg fyller på etter 40-45 minutter. Og drikker alltid 1-2 store glass vann etter treningen. Det er ikke veldig vanskelig komme opp i 1-1,5 liter under/etter trening hvis man trener hardt/lenge. Anonymkode: a41cb...7d4 Drikker du opp til en liter vann mens du løper? Løper du langt? Jeg løper en del, og pleier ikke å ha med meg drikke på løpetur så lenge turen ikke overstiger 1,5 time, da har jeg litt vann i et løpebelte. Men ikke så mye som du beskriver. Jeg skjønner nesten ikke at du klarer å løpe med så mye vann som skvulper rundt i magen. Etter trening, derimot, drikker jeg også en del. Men til spørsmålet ditt, så drikker jeg mye Farris. Og litt te på kvelden. Kaffe om morgenen. Drikker også et glass appelsinjuice blandet 50/50 med Farris til frokost, sammen med et lite glass skummet kulturmelk. Drikker aldri søt drikke uten å spise noe mtp blodsukkerstigning (har også diabetes). Anonymkode: 0e2e1...379 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august #37 Del Skrevet 18. august AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Drikker du opp til en liter vann mens du løper? Løper du langt? Jeg løper en del, og pleier ikke å ha med meg drikke på løpetur så lenge turen ikke overstiger 1,5 time, da har jeg litt vann i et løpebelte. Men ikke så mye som du beskriver. Jeg skjønner nesten ikke at du klarer å løpe med så mye vann som skvulper rundt i magen. Etter trening, derimot, drikker jeg også en del. Men til spørsmålet ditt, så drikker jeg mye Farris. Og litt te på kvelden. Kaffe om morgenen. Drikker også et glass appelsinjuice blandet 50/50 med Farris til frokost, sammen med et lite glass skummet kulturmelk. Drikker aldri søt drikke uten å spise noe mtp blodsukkerstigning (har også diabetes). Anonymkode: 0e2e1...379 Løper vanligvis 8-13 km i terreng på de turene hvor jeg har med en liter vann. Har aldri lagt merke til at vann skvulper i magen om jeg drikker 1-2 dl pr 20 min løping. Blir svimmel og får ekstrem hodepine om jeg ikke drikker nok vann. https://olympiatoppen.no/en/fagomrader/idrettspsernaering/faktaark/fakta-om-mat-og-drikke-under-trening/ Sitat Det anbefales derfor å innta drikke både før, under og etter trening og med jevne mellomrom. For de fleste vil det passe å drikke 0,5-1 liter pr time (avhengig av temperatur og intensitet), fordelt jevnt over økten (hvert 15-20 minutt). Denne gir en liten pekepinne. Det er omtrent samme anbefaling man finner flere andre steder også. Anonymkode: a41cb...7d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august #38 Del Skrevet 18. august Te og mineralvann med smak. Anonymkode: a89a1...c5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august #39 Del Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (På 15.8.2024 den 21.34): Trenger å få i meg mer væske, men sliter med å kun drikke vann. Hva drikker du som ikke er vann? Alle tips ønskes 😊 Anonymkode: dbadd...c7f Farris med smak Anonymkode: 1c264...8f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultima Skrevet 21. august #40 Del Skrevet 21. august Jeg liker å drikke sukkerfri saft. Kjøper billigste type jeg kan finne bare og blander det svakt. Samboeren sverger til boblevann fra kullsyremaskin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå