Gå til innhold

Endre på protokoll fra offentlig sykehus

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har 3 forsøk bak oss privat. De to første forsøkene hadde jeg masse follikler som var ujevne, var over 12mm i forskjell ved uttak og alltid en lead follikel. Tredje forsøk fikk jeg Progynova i 8 dager før sprøyter, "østrogen priming" for å hjelpe med ujevne follikler. Denne gangen var alle folliklene helt jevne og ingen dominant follikel så det funket veldig bra på meg. 

Vi er nå offentlig i Oslo. De har sagt nei til å gjøre noe "ekstra" selvom vi er erfaring på at det funker. Jeg skal begynne på sprøyter og kort protokoll ved neste mens og vurderer sterkt å ta Progynova siden vi hadde så god effekt.. Samtidig så sier legene i Oslo nei. Måtte eventuelt fått det privat utskrevet. Vi har holdt på så lenge og de offentlige virker så firkantene.. Jeg har rett og slett ikke mer tid å miste. Hva hadde dere gjort? 

Anonymkode: 09e12...bf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har 3 forsøk bak oss privat. De to første forsøkene hadde jeg masse follikler som var ujevne, var over 12mm i forskjell ved uttak og alltid en lead follikel. Tredje forsøk fikk jeg Progynova i 8 dager før sprøyter, "østrogen priming" for å hjelpe med ujevne follikler. Denne gangen var alle folliklene helt jevne og ingen dominant follikel så det funket veldig bra på meg. 

Vi er nå offentlig i Oslo. De har sagt nei til å gjøre noe "ekstra" selvom vi er erfaring på at det funker. Jeg skal begynne på sprøyter og kort protokoll ved neste mens og vurderer sterkt å ta Progynova siden vi hadde så god effekt.. Samtidig så sier legene i Oslo nei. Måtte eventuelt fått det privat utskrevet. Vi har holdt på så lenge og de offentlige virker så firkantene.. Jeg har rett og slett ikke mer tid å miste. Hva hadde dere gjort? 

Det offentlige ER firkantet. De følger ikke med på hva en potensielt har forsøkt privat. 

De tar egne vurderinger, har egne preferanser med stimulering og egne måter å gjøre det på. De bryr seg ikke om hva som er forsøkt privat. Det er det som er en av de store forskjellen mellom offentlig og privat. 

Du kan alltids sjekke om det private vil skrive ut til deg for å supplere behandlingen din, men de kan også si nei til dette da det ikke er de som nå er ansvarlig for behandlingen din etc. 

Anonymkode: 9644c...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med fastlegen eller en privat gynekolog med kunnskap om IVF. Den mannlige gynekologen på Oslo City Legesenter (Aage?) samarbeider mye med Hausken og kan mye om IVF. Jeg fikk selv antibiotika av han da min IVF-klinikk (ikke Hausken) sa nei.

Om han vil blande seg inn med østrogen vet jeg ikke da, antibiotika er liksom noe helt annet og ikke relatert til behandling sånn sett.

.

Da fu prøvde østrogenpriming så fikk du like store egg sier du, men du går over i det offentlige fordi du hadde negative innsett etter denne behandlingen? Eller har du fått barn av det og skal igang med søskenforsøk og ønsker å spare pengene ved å gå offentlig nå?

Anonymkode: 647cf...d1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Var i lignende situasjon, der jeg visste at jeg trengte mer enn det offentlige ville gi, og jeg hadde ikke mer tid å miste. Hadde derfor offentlig forsøk med oppfølging privat ved siden av. Fikk da antibiotikakur før forsøket samt støttemedisiner underveis av privat gynekolog. Det funket og jeg ble gravid. Ville absolutt vurdert å gjøre det om jeg var deg. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venterpåregnbuen skrev (39 minutter siden):

Var i lignende situasjon, der jeg visste at jeg trengte mer enn det offentlige ville gi, og jeg hadde ikke mer tid å miste. Hadde derfor offentlig forsøk med oppfølging privat ved siden av. Fikk da antibiotikakur før forsøket samt støttemedisiner underveis av privat gynekolog. Det funket og jeg ble gravid. Ville absolutt vurdert å gjøre det om jeg var deg. 

Tusen takk for svar - godt å høre at andre har gjort tilsvarende ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt det samme, men jeg har endometriose (neida, ikke påvist via lapraskopi) - så i følge det offentlige er det jo ikke 110% sikkert at jeg har det. Men, jo, der er det. Etter et innsett som failet ba jeg om prednisolon, det var blankt avslag. De var ikke villige til å teste noe som helst. Gikk da til fastlegen, og fikk resept på prednisolon - da klaffet det. Ikke sikkert at prednisolonen og det at det faktisk klaffet har noen sammenheng selvfølgelig. Jeg ville forhørt meg med en annen lege og kjørt mitt eget løp (med oppfølging av annen lege) ved siden av den offentlige ivf-behandlingen 🤞🏼  

Anonymkode: 4cb46...5b9

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ikke helt det samme, men jeg har endometriose (neida, ikke påvist via lapraskopi) - så i følge det offentlige er det jo ikke 110% sikkert at jeg har det. Men, jo, der er det. Etter et innsett som failet ba jeg om prednisolon, det var blankt avslag. De var ikke villige til å teste noe som helst. Gikk da til fastlegen, og fikk resept på prednisolon - da klaffet det. Ikke sikkert at prednisolonen og det at det faktisk klaffet har noen sammenheng selvfølgelig. Jeg ville forhørt meg med en annen lege og kjørt mitt eget løp (med oppfølging av annen lege) ved siden av den offentlige ivf-behandlingen 🤞🏼  

Anonymkode: 4cb46...5b9

Tusen takk ❤️ så bra at det klaffet for dere!! 🫶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venterpåregnbuen skrev (På 15.8.2024 den 21.00):

Så bra det fungerte for dere! Lurer på hvordan det offentlige stilte seg til at du hadde oppfølging privat ved siden av? Var det type kun ultralyd eller også medisinering du fikk fra det private parallelt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eplemos skrev (2 timer siden):

Så bra det fungerte for dere! Lurer på hvordan det offentlige stilte seg til at du hadde oppfølging privat ved siden av? Var det type kun ultralyd eller også medisinering du fikk fra det private parallelt? 

Man sier jo ikke noe om det da.

Anonymkode: 24844...5cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eplemos skrev (3 timer siden):

Det sa jeg ingenting om til det offentlige. Hadde et forsøk ved privat klinikk innimellom runder offentlig, så hadde allerede erfaring med å ta de aktuelle støttemedisinene. Under forsøket offentlig var det en privat gynekolog som skrev ut og fulgte opp støttemedisinene.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...