Gå til innhold

Varer sendt i retur, hvor lang tid før selger henter vare og retur er gjennomført?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi kjøpte en stol via en nettbutikk men dessverre passet den ikke som vi hadde tenkt og valgte å sende den i retur. Nettbutikken har fortsatt ikke hentet varen hos de som fraktet den. Alt med returen er gjort i henhold til instrukser på nettsiden. Kjøpet er gjort via Klarna så den er ikke betalt, kun registrert som retur.

Hvor lang tid bruker det å ta? Noen her som har opplevd at nettbutikken ikke har hentet før siste frist?

Anonymkode: 492a7...a04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi kjøpte en stol via en nettbutikk men dessverre passet den ikke som vi hadde tenkt og valgte å sende den i retur. Nettbutikken har fortsatt ikke hentet varen hos de som fraktet den. Alt med returen er gjort i henhold til instrukser på nettsiden. Kjøpet er gjort via Klarna så den er ikke betalt, kun registrert som retur.

Hvor lang tid bruker det å ta? Noen her som har opplevd at nettbutikken ikke har hentet før siste frist?

Anonymkode: 492a7...a04

Hvorfor bruker du noe så idiotisk som Klarna, når kredittkort finnes? 
Du kan lese i lovverket at du skal ha pengene tilbake inn enten 12 eller så er det 14. dager etter at retur er gitt beskjed om. Hvilken lov det er får du finne ut av selv, jeg gidder ikke søke. Forbrukerrådet har sikkert opplysning på sidene sine. 

Anonymkode: e3a8a...ce0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor bruker du noe så idiotisk som Klarna, når kredittkort finnes? 
Du kan lese i lovverket at du skal ha pengene tilbake inn enten 12 eller så er det 14. dager etter at retur er gitt beskjed om. Hvilken lov det er får du finne ut av selv, jeg gidder ikke søke. Forbrukerrådet har sikkert opplysning på sidene sine. 

Anonymkode: e3a8a...ce0

Eh, tror du må lese en gang til.

Klarna er helt supert. Man bestiller, får hjem og har 30 dager betalingsfrihet. Slik at man kan returnere før det betales dersom det er nødvendig.. 

Hvorfor skal jeg belaste kredittkortet når det finnes noe så genialt som Klarna med et system der man får hjelp og alt holdes ryddig og ordentlig? Hvor man kan registrere retur og nettbutikken må forholde seg til Klarna. Vet du hva du snakker om i det hele tatt?

Anonymkode: 492a7...a04

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.8.2024 den 17.51):

Hvorfor bruker du noe så idiotisk som Klarna, når kredittkort finnes? 
Du kan lese i lovverket at du skal ha pengene tilbake inn enten 12 eller så er det 14. dager etter at retur er gitt beskjed om. Hvilken lov det er får du finne ut av selv, jeg gidder ikke søke. Forbrukerrådet har sikkert opplysning på sidene sine. 

Anonymkode: e3a8a...ce0

Jeg er enig i at kredittkort er kjekt å bruke og anbefales på nettkjøp. Men Klarna er ikke helt uten fordeler, det heller.

Man kan registrere retur på nettet hos Klarna på fakturaene/kjøpene sine, og få enda lenger utsatt betalingsfrist på fakturaen mens de venter på at returen avklares. De er veldig ryddige. Sist jeg returnerte noe som skulle helt til Sverige, tok det veldig lang tid pga tollen etc, og da fikk jeg en høflig epost fra Klarna om jeg hadde returens sendingsnummer og om jeg kunne legge til det i Klarna. Så da gjorde jeg det, og det var det. Resten ordnet de, de purret på selger og spurte sikkert om de ikke snart hadde fikset den returen. Det ble i orden kort tid etter det i alle fall.

Alt ordnet seg og jeg trengte ikke betale en krone. Fakturaen ble slettet automatisk av Klarna etter returen var registrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...