Gå til innhold

Er jeg sær fordi jeg blir skuffet/trist når fremmede kommer bort til meg og sier at jeg er pen/fin ol.?😔

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Rosa Gnom skrev (4 timer siden):

Hensikten er åpenbar. Det er en icebreaker og personen har mest sannsynlig lyst til å bli kjent med deg eller ligge med deg. Eller begge deler. Noen sier slikt bare for å være høflig også. Jeg er enig i at det er ekstremt rart å si slikt til fremmede. Jeg gjør det aldri selv,men jeg klarer å tenke meg frem til hvorfor de gjør det.

Det er jo veldig overfladisk da. Litt som å se at en mann i en kassekø viser frem en veldig tykk lommebok og så sier man at han har en flott og fyldig lommebok, og at den ser spennende ut. 

Jeg synes det virker litt som en sånn situasjon hvor man ikke helt ser hva man skal gjøre med det som har blitt sagt. Hvor man får et slags ansvar for den andre personen.. for jeg ser for meg at han bare står der og har stooore forventninger til svaret hun kommer til å gi… urk 🙈

Anonymkode: 25fa4...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kommer fremmede fram til deg og sier du er fin? Er det virkelig vanlig at fremmede går rundt og kommenterer utseendet til folk?

Anonymkode: 00f5a...a5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjønner at det kan bli slitsomt hvis man er veldig pen.

Har fått det kun et par ganger i løpet av mine 30 år og det har gjort dagen min. 

Anonymkode: db1a8...b30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er jo veldig overfladisk da. Litt som å se at en mann i en kassekø viser frem en veldig tykk lommebok og så sier man at han har en flott og fyldig lommebok, og at den ser spennende ut. 

Jeg synes det virker litt som en sånn situasjon hvor man ikke helt ser hva man skal gjøre med det som har blitt sagt. Hvor man får et slags ansvar for den andre personen.. for jeg ser for meg at han bare står der og har stooore forventninger til svaret hun kommer til å gi… urk 🙈

Anonymkode: 25fa4...34f

Jajo. Jeg aner ikke jeg. Jeg driver ikke å sier slikt til fremmede folk. Det er bare rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har i hvert fall aldri gått bort til en mann og sagt "Du er veldig fin". Folk ville jo trodd jeg var rømt fra et psykiatrisk sykehus. 

Anonymkode: 00f5a...a5d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PurpleTuliip skrev (På 22.8.2024 den 9.42):

Jeg komplimenterer mennesker rundt meg stadig vekk. Det er alt fra kledelige farger, fin frisyre til vakre øyne. Har aldri i livet tenkt at den jeg komplimenterer opplever det negativt. 

Jeg synes det er veldig hyggelig med slike kompliment!

Her om dagen var jeg på butikken, gikk omkring med handlevogn da en dame i 60-årsalderen kom bort til meg. "Måtte bare si at du har så nydelig hår", sa hun. Jeg fikk mumlet fram et "tusen takk", så gikk hun videre. Jeg syntes det var en så fin ting å gjøre/si, og det gjorde dagen min bedre. 

Jeg gir også ofte kompliment til andre, både kvinner og menn. Ikke nødvendigvis på utseendet, men også andre ting som er positivt med dem eller hva de får til. Det ER hyggelig å få en kompliment. Og om man gir en kompliment, enten det gjelder klær, hår, utseende, interiør eller annet, så blir den andre stort sett glad. Den andre føler seg sett og litt spesiell.

Så om man kan si noe hyggelig til noen, gi et kompliment, så er min erfaring at man gjør hverdagen litt lysere for den personen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 15.8.2024 den 22.33):

Jeg blir trist fordi inntrykket jeg da får er at jeg «bare» er et pent ansikt. Hadde noen sagt «flott kjole» eller noe slikt hadde det vært positivt, men det er det kvinner som sier.

Blir trist fordi jeg håper at de ser noe mer enn et pent ansikt, og at ikke bare det er grunnen til at de tar kontakt med meg. Om de hadde sagt «fint smil», «flott utstråling», «ser ut som om du har det gøy» eller ett eller annet annet hadde det vært bedre.

Anonymkode: f46d2...da6

Noe sier meg at du kanskje er typen som hadde blitt lei deg dersom noen sa at du hadde en flott kjole eller "ser ut som om du har det gøy" også. Da hadde du kanskje tenkt at det de EGENTLIG mente var at puppene dine ble fremhevet av kjolen eller at ingen la merke til at du hadde pyntet deg og følte deg fin og at du ikke fikk kompliment, kun en kommentar om at du så ut som om du koste deg?

Jeg vet ikke. Men en ting vet jeg: ikke ta deg selv og folk rundt deg så innmari høytidelig. De fleste prøver bare å være hyggelige, tro det eller ei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette skjedde ofte med meg da jeg var tenåring og i 20-årene. Opplevde ofte at folk på skolen og venner av venner gikk rundt og var «avstandsforelsket» i meg uten noen gang å ha snakket med meg, eller at tilfeldige folk tok kontakt med meg på gata eller offentlig transport og ville ha nummeret mitt for å invitere meg på date.

Det var stas første gangen, men etter hvert gjorde at jeg følte meg objektifisert, og tenkte alltid at mennene som gjorde dette var creepy og dehumaniserende. 

Anonymkode: c7b7e...4e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 hours ago, Julius Cæsar said:

Er 2 år dårlig? 😢 (jeg har aldri fått et kompliment)

Haha, om det er noe trøst er det det eneste komplimentet jeg har fått fra en kvinne i livet mitt, utenom  eksen min naturligvis.

Anonymkode: 842c3...c91

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 hours ago, ufiltrert said:

Menn gir komplimanger fordi de vil knulle deg.

Så at du reagerer negativt mot en som regelrett sier "du er fin jeg vil knulle" er ikke så uforståelig.

Trangsynt perspektiv. Gjelder kanskje for alle fuckboysa i samfunnet, men upassende å  gruppere alle menn som gir et kompliment slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Trangsynt perspektiv. Gjelder kanskje for alle fuckboysa i samfunnet, men upassende å  gruppere alle menn som gir et kompliment slikt.

Trangsynt å kalle alle suer/'normies'/narcissister/fuckboys tillnærmelse "et håp om å få knulle"? Sier en mann noe som helst om kropp, utseende, etc, så er det bokstavelig talt 99 av 100 ett fiskespø for å få seg noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ufiltrert skrev (2 timer siden):

Trangsynt å kalle alle suer/'normies'/narcissister/fuckboys tillnærmelse "et håp om å få knulle"? Sier en mann noe som helst om kropp, utseende, etc, så er det bokstavelig talt 99 av 100 ett fiskespø for å få seg noe.

Det er fordi holdninger som du viser skremmer bort gode menn, så sitter dere igjen med drittsekkene som ikke følger normer 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Julius Cæsar skrev (Akkurat nå):

Det er fordi holdninger som du viser skremmer bort gode menn, så sitter dere igjen med drittsekkene som ikke følger normer 

Så du har ikke en sexualitet? Å har ikke ønsket sex med ei, og sakt du liker lårene hennes eller lignende? 

Anonymkode: 0f6e0...0be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så du har ikke en sexualitet? Å har ikke ønsket sex med ei, og sakt du liker lårene hennes eller lignende? 

Anonymkode: 0f6e0...0be

Jeg har aldri sagt jeg liker lårene til en dame. Man kan kommentere snillere som f.eks. at hun har fine øyne, fint smil, er søt osv… jeg har uansett aldri turt det pga sosial angst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julius Cæsar skrev (1 time siden):

Er det du babler om? TS synes det er ekkelt å få komplimanger som pen fin søt osv, som menn kun gir til en dame de vil knulle.

Så du sutrer over at "jeg har en holdning som holder bra menn unna?"

Så din holdning er altså at du må ty til å "være drittsekk" for å "få deg noe?"

Kanksje les første innlegg igjen, du. Forsøk å lese hvert ord høyt for deg selv så du ikke misser noe.

Endret av ufiltrert
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...