AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #41 Del Skrevet 15. august 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): TS får nesten håpe det var planen, og ikke et påskudd for andre utdrikningslag-aktivitet. Det er vel veldig standard å invitere til noe, også overrasker man med flere gjester og aktiviteter. Pub tidlig morgen, høres suspekt ut. Anonymkode: c7720...fa2 Dersom det hadde vært tilfelle, hadde de nok ikke gitt seg så lett… Anonymkode: f1acf...784 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #42 Del Skrevet 15. august 2024 Satansopp skrev (2 timer siden): Nei, hun mener åpenbart at det var DA hun skjønte at det IKKE kom til å bli noe utdrikningslag. Det er jo helt vanlig ikke å vite noe om sitt eget utdrikningslag på forhånd. Er det virkelig det? Da risikerer man jo at den viordende brud har reist vekk eller har andre avtaler. Alle jeg har vært i er avtalt med bruden (dag og gjester). Anonymkode: 970cf...bf4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #43 Del Skrevet 15. august 2024 Gran00 skrev (2 timer siden): Det er forlover som burde spurt om hvem hun ville ha med i utdrikningslaget Ja, men som brud som ønsket utdrikningslag ville jeg ikke vente til en uke før bryllupet med å sjekke planene. Antar jeg helga før bryllupet vil ha hendene fulle med forberedelse og ikke tid til noen fest akkurat…. Anonymkode: 970cf...bf4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #44 Del Skrevet 15. august 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er det virkelig det? Da risikerer man jo at den viordende brud har reist vekk eller har andre avtaler. Alle jeg har vært i er avtalt med bruden (dag og gjester). Anonymkode: 970cf...bf4 Føler det er vanligst å avtale med brudgommen slik at han sørger for at bruden tror hun er opptatt og ikke legger andre planer, og så blir hun istedet overrasket med utdrikkingslag. Dette har vært tilfellet hver gang jeg vet om hverfall. Anonymkode: f1acf...784 9 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #45 Del Skrevet 16. august 2024 Dette høres ikke ut som gode venner TS, men mer som bekjente? Ble de invitert i bryllupet for å være "listefyll" på gjestelisten? Eller er dette mennesker du med hånden på hjertet anser som gode nære venner du kan betro deg til? Er denne forloveren din aller beste venn som kjenner deg godt? Jeg spør ikke for å være ufin, men fordi jeg ser at mange blir skuffet over at "venner" ikke legger ned større innsats når man f.eks. har det tøft i livet eller skal feire noe stort som f.eks.et bryllup. Da tenker jeg at at begrepet venn kanskje er blitt så utvannet at det egentlig er mer snakk om bekjente, og at disse ikke tar "vennskapet" like seriøst som deg? Anonymkode: 8eac6...b91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #46 Del Skrevet 16. august 2024 teit av de å tro at dette kunne bli en suksess men også teit av deg å lukke døra.. Anonymkode: c9ad7...fd4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #47 Del Skrevet 16. august 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Forstår skuffelsen, spesielt om de på forhånd også har gitt uttrykk for at drt blir noe. Samtidig må du nok forvente at vennskapene er over etter at du sa nei og lukket døren. Dere kunne heller hatt en bedre dialog når de først kom og kanskje skværet ordentlig opp. Anonymkode: 4893f...a2e Hvorfor det? De har arrangert et "utdrikningslag" på en torsdag to uker etter bryllupet. For å få slutt på maset fra TS. Hvorfor skal hun ha dialog med dem? De kunne ha beklaget seg og sagt at det var deres feil at det ikke ble noe. Punktum. Anonymkode: 8c703...b76 4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #48 Del Skrevet 16. august 2024 What... jeg skjønner du blir såret. Forloveden din, som jeg antar er din aller beste venn, har GLEMT den ene jobben en forlover faktisk har. Jeg hadde blitt skuffet. I all fall om det var sånn at det var vanlig i deres gjeng (det er jo ikke alle som driver med babyshowers og utdrikingslag og sånt, eller legger så mye vekt på det). Og skal man gjøre opp for det, så kan det ikke bare være en øl på nabolagspuben. Da må man smelle til. Det KAN jo være - selv om det ikke høres ut som det er sannsynlig - at de hadde kastet deg inn i en bil og kjørt til Gardermoen hvor alle vennene dine sto og rope SURPRISE!, og så hadde dere flydd rett til Vegas og de hadde ordnet og avtalt med både mannen din og arbeidsgiveren. Men da hadde de jo banket på en gang til og sagt det.. Anonymkode: 878dc...038 7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #49 Del Skrevet 16. august 2024 AnonymBruker skrev (På 15.8.2024 den 12.27): Det er ålreit, ts, å bli skuffet. Men du er en voksen. Du er ikke et lite barn. Det forventes, og skal forventes av deg, at du evner kommunisere dine ønsker og skuffelser på en normalt høflig måte. Når du da velger å kommunisere din skuffelse passivt-aggressivt og ufint? Da må vi alle - dine venner inkludert - anta at det er noe du har både planlagt og mener alvor med. Og det valget, ts, om å være ufin mot folk du har valgt å kalle venner? Det vil ha konsekvenser. Og som voksen så tåler du konsekvensene av dine valg. Konsekvenser er ikke straff. Om noen av vennene dine velger å droppe deg etter dine oppgulp så er det verken fortjent eller ufortjent - det er en helt naturlig og udramatisk konsekvens. Du tåler leve med den. Om du ikke ønsker nær kontakt med dine venner etter at de ikke arrangerte for deg? Helt ok. Det - igjen - er en konsekvens. Helt udramatisk og greit. Men du kan ikke begynne å mumle om at du ikke «gidder arrangere». Det er jo valg du tok, fordi det gav deg noe. Ønsker du slutte med noe så gjør du bare det, uten å bli ufin. Anonymkode: e1ee1...6e9 TS er da ikke passiv-aggressiv? Hun er svært tydelig med sin skuffelse. Hun sier hun er såret, at hun ble lei seg, og når de kommer luskende på døra med noe halvkveda greier er hun tydelig sint og viser dem at dette ikke er godt nok. Anonymkode: e131f...f3f 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #50 Del Skrevet 16. august 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg skjønner ikke helt tidslinjen her, jeg. Forventet du er overraskelses-stunt siste helg før bryllupet? De fleste har vel utdrikningslaget litt tidligere enn det, fordi det er travelt helga før. Og uansett måtte vel du og forlover bli enige om en dag som passet deg? Og antar hun ville sjekke ut deltakerlista med deg? Tenker du burde spurt henne en måneds tid før om hvilken dag det skulle være, og sagt fra hvem du ville ha med. Anonymkode: 970cf...bf4 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Er det virkelig det? Da risikerer man jo at den viordende brud har reist vekk eller har andre avtaler. Alle jeg har vært i er avtalt med bruden (dag og gjester). Anonymkode: 970cf...bf4 Det er overhodet ikke vanlig at tidspunkt avtales med bruden, det avtales med brudgom som sørger for at det kan gjennomføres mht andre planer, barn etc, men tidspunktet et i seg selv en overraskelse for bruden. Gjestelisten er derimot naturlig å diskutere med bruden Anonymkode: fbd44...a97 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #51 Del Skrevet 16. august 2024 Så ræva venner du har, TS Anonymkode: da03a...922 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #52 Del Skrevet 16. august 2024 Du har virkelig all grunn til å være skuffet. Ikke bare over forlover, men resten av gjengen. Som venninne hadde jeg begynt å etterlyse dato for utdrikningslag dersom det ikke kom. Og en i gjengen må ha baller nok til å dra sammen til noe dersom ikke forlover har evne. Det er ikke mulig at INGEN husker at det vanligvis er et utdrikningslag før et bryllup og ingen minner hverandre på. Det høres helt åndssvakt ut. Jeg hadde vært så såret at jeg er usikker på om jeg kunne blitt helt ferdig med dette, faktisk. ALL støtte til deg. Anonymkode: b1c87...3ff 12 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #53 Del Skrevet 16. august 2024 AnonymBruker skrev (På 15.8.2024 den 11.28): De rakk ikke ut en hånd. Å rekke ut en hånd hadde vært å anerkjenne tabben før jeg truet med å slutte å arrangere for dem. De kom med et halvhjertet «utdrikningslag» når det var for sent og først da jeg poengterte at det såret meg og at jeg ikke kom til å arrangere mer for dem. Det er ikke en hånd. Det er et hån. ts Anonymkode: 5a14c...372 Og når du ikke uten videre sa "bare glem det, det går så bra, gjør ingenting" så blir de sure og synes du er vanskelig. Ikke mye til verken reparasjon eller unnskyldning. Nei takk. Anonymkode: 8ed77...2b6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #54 Del Skrevet 16. august 2024 AnonymBruker skrev (På 15.8.2024 den 11.07): I etterkant av bryllupet tok jeg opp med forloveren min at det såret meg at hun ikke arrangerte noe. At jeg hadde vært fornøyd bare med et glass vin uten barn til en forandring. Og at jeg ble lei meg 😞 Hun ble tydelig flau men sa ikke noe mer. Jeg sa at hvis det er dette nivået jeg verdsettes på så legger jeg åpenbart mer i vennskapet enn det hun og de andre venninnene mine gjør. Og at jeg ikke kommer til å stå for flere feiringer for dem. Det er nå to uker siden bryllupet og i dag morges stod forloveren min og to andre venninner i døren og skulle ha meg med på nabolagspuben og ha utdrikningslag for meg. Jeg sa nei takk og lukket døren i ansiktet på dem. Venninnene mine forstår ikke problemet for de prøvde jo å arrangere utdrikningslag nå. De mener jeg har barnslig og slem som lukket døren uten å bli med. Det handlet aldri om utdrikningslaget, men at verken de eller noen andre av vennene mine klarte å gjøre seg umaken å arrangere et utdrikningslag før jeg sa jeg ble lei meg og at jeg ikke kom til å gidde å arrangere mer for dem. Og etter bryllupet er det ærlig talt for sent. En halvhjertet tur på en pub to uker etter bryllupet føles mer som et hån enn noe annet. Og jeg føler de kun gjør det fordi de er redd for at jeg slutter å arrangere ting for dem. Du tok det opp med forloveren din, og nå prøver de å redde seg inn. Det er jo også litt merkelig at ingen har minnet forloveren på dette med utdrikningslag. Jeg antar at alle vennene dine visste om bryllupet. Men jeg hadde også slutte å arrangere feiringer og tilstelninger for disse såkalte vennene. Det kan se ut som du har blitt tatt for gitt av de... Forstår veldig skuffelsen din og at du lukka døra på de. At de kommer to uker etterpå, helt plutselig på døra, det er for svakt. Hvordan du skal gjøre det utenom dette med vennene dine, vet jeg ikke. Men du er ikke den dumme her. Anonymkode: 43e94...159 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #55 Del Skrevet 16. august 2024 Satt på spissen - om man ikke klarer å smelle i sammen et utdrikkingslag bør man ikke si ja til å være forlover, forutsatt at bruden faktisk ønsker å bli drukket ut. Det er også fullt mulig å delegere oppgaver til flere, jeg dro inn hele gjestelista i planleggingen. Hadde de tatt den turen på puben før bryllupet og gjort bare litt mer ut av det så er jeg sikker på at TS hadde blitt langt mindre skuffet. Nå har man i tillegg chat GPT, du kan legge inn et godt promt og få ut en ferdig plan på 60 sek., inkl. talen i bryllupet. Her synes jeg TS hadde vært ganske tydelig, og at hun er berettiget skuffet. Jeg er ikke god på slikt i det hele tatt, blir superstresset av både vertinneoppgave og taler, men tok likevel oppgaven på dypeste alvor den ene gangen jeg har vær forlover. Pga. litt vansker med å finne dato som passet flest mulig ble det ikke så veldig overraskende (ble på siste aktuelle dag), men det ble en fin dag likevel. Anonymkode: f7cd9...32c 7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #56 Del Skrevet 16. august 2024 AnonymBruker skrev (På 15.8.2024 den 11.46): Dette var en veldig trist stemning å være i to uker etter et bryllup! Ja, det var dårlig at de ikke arrangerte utdrikningslag, men å reagere så dramatisk på det syns jeg var over the top! Når de også prøver å rette opp, så lukker du døra i ansiktet deres. Dette er en overreaksjon, og det virker jo som om utdrikningslaget var viktigere enn vielsen. Jeg syns du virker som en som liker å være i fokus, og som bestreber deg på å gjøre ting best for å utmerke deg ( ref at du ikke forventet at de skulle gjøre ting så gjennomtenkt som du bruker å gjøre ) Nå er det ikke noe i veien for det, for du gjør god innsats, men det som blir galt her, er at du furter og straffer dem for å ikke gjøre som du forventer og ja, har et slags krav på. Og så nå som du vel burde ha vært mer tilfreds uansett liksom? Anonymkode: 1b7b0...46f Her er det jo du som tar helt av, tolker fritt og er overdramatisk. TS er skuffet og har også uttrykt dette til vennene sine. At de da dukker opp på døra to uker etter bryllupet og skal ta igjen utdrikningslaget, er bare dumt. TS sier jo at det ikke er selve utdrikningslaget som er viktigst, men at hun følte seg glemt og lite verdsatt. Vennene burde ha dratt på besøk til henne, lagt seg flat og bedt om unnskyldning. Så kunne de ha snakket ut om hvorfor det ble som det ble, og avtalt å arrangere noe annet for å gjøre stas på TS som nygift og ikke minst som venninne. F.eks. ta henne med på spa eller ett eller annet moro som TS liker. Å invitere på utdrikningslag på den lokale puben to uker etter bryllupet, er å redde sin egen ræv og ikke for å gjøre stas på TS. Det er greit at man kan gjøre feil, men jeg tviler på at forloveren bryr seg veldig mye om TS når hun glemmer å arrangere utdrikningslag. Hvordan i alle videste verden klarer man å glemme noe sånt? Og når man først har bæsjet så på leggen, så burde man i det minste be om unnskyldning. TS overreagerte ikke, hun har all grunn til å bli såret og føle seg sviktet. Her har forloveren tydelig gjort en rævva jobb, både som forlover som som venn. Anonymkode: b1e0f...0b7 6 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #57 Del Skrevet 16. august 2024 Jeg har tenkt litt på denne tråden, for ts, er det virkelig slik at forloveren din glemte å stelle istand et utdrikningslag?? Og ingen av de andre venninnene klarte heller ikke å komme på at det burde stelles istand en markering for deg?? Det er jo egentlig kjempetrist og man kan lure på hvor gode venner de egentlig er.. Slik jeg tenker om dem nå, er at de er overfladiske, ego, late og gjerrige, og de er for godt vant med deg og at du pleier å strekke deg for andre. Anonymkode: ed783...501 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #58 Del Skrevet 16. august 2024 TS har all rett til å være skuffet, og jeg synes ikke du tar deg bryderiet med å arrangere noe for de igjen. Det kan vente mange år. Anonymkode: c2b01...163 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #59 Del Skrevet 16. august 2024 Hadde nok tolket ar de ikke gadd. Her har du jo ytret at du gledet deg flere ganger. Også blir det ikke gjort. At du blir lei deg handler jo ikke om at det i praksis ikke ble noe av. Men det symboliserer at de ikke bryr seg like mye om deg som du gjør med de. Det burde jo ikke ha vært så himla vanskelig å få til noe. Kanskje litt hardt å smelle døra i fjeset på dem. Litt usikker på om jeg ikke hadde gjort det selv. Det ene er at det blir ikke det samme. Det andre er vel at de burde ha tatt en ordentlig prat med deg først. Og ikke bare glatte over. Det blir ikke jeg skal gifte meg snart stemning etter bryllupet. Hadde mer vært fint om de tok en prat. Og kanskje heller laget en girls night for å komme videre i vennskapet Anonymkode: 5911e...1bb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #60 Del Skrevet 16. august 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er overhodet ikke vanlig at tidspunkt avtales med bruden, det avtales med brudgom som sørger for at det kan gjennomføres mht andre planer, barn etc, men tidspunktet et i seg selv en overraskelse for bruden. Gjestelisten er derimot naturlig å diskutere med bruden Anonymkode: fbd44...a97 Jeg er enig i at tidspunkt ikke avtales med brud, men med brudgom. (Som også sikrer at barnet passes og at bruden ikke gjør andre avtaler.) Men jeg er også vant med at gjestelisten finnes ut av via brudgommen. Altså at han spørres, og enten kommer opp med en liste selv, om han er trygg på det, eller at han lurer det ut av bruden, og videreformidler. I noen tilfeller vet jeg forlover har kjent bruden godt nok til å vite hvem som skal inviteres. Det at jeg er vant med at viktige detaljer ved utdrikningslaget avklares med brudgom gjør at jeg tenker at TS burde ha etterspurt dette via brudgom flere uker før bryllupet. Ikke som i "vet du når det er planlagt?", men mer "Har forloveren min vært i kontakt med deg om utdrikningslag ennå?" Da kunne han tatt opp dette med forloveren mens det ennå var tid til å rette feilen, og si ifra at dette var viktig for TS, og at han håpte de forsto det. Anonymkode: 74a8f...066 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå