AnonymBruker Skrevet 15. august #1 Del Skrevet 15. august Hei, mann på 35 år her. Jeg har vært gift med en dame i snart 7 år nå, og vi har det VELDIG bra sammen! Like bra nå som da vi møttes. "Problemet" er at hun er veldig dårlig på å ta initiativ til f.eks bare sånne småting som å stryke meg i håret, på skuldrene, generelt sånne småting og tar heller ikke initiativ til samleie selvom hun er klar som et egg når jeg begynner å beføle/og spørre om sex. Hun sier selv hun er dårlig på å ta initiativ, men gjør liksom ikke noe med det.. jeg på min side har ikke så lyst til å ta det opp siden hun da kan begynne å gjøre det og der blir falsk fra hennes side siden hun ikke er sånn nå. Spørsmålet mitt: er det bare sånn noen damer er? Hun innrømmer det jo selv at hun er dårlig på å ta initiativ. Er jeg bare smålig når jeg litt på prinsipp nå vil være litt avventende og la hun ta litt styringa nå framover for å se? Håper på seriøse svar, dette er et seriøst innlegg. Anonymkode: 77820...209 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 15. august #2 Del Skrevet 15. august Jeg kan bare svare for meg selv. Dame, 41år. Jeg er ikke redd for å ta initiativ, og gjør det gjerne med glede. Har jeg lyst på sex i et forhold så uttrykker jeg det. Er veldig glad i kos ellers også slik du beskriver. Vet ikke om det har noe å si, men jeg er ekstrovert og veldig sensuell av meg. Er mitt kjærlighetsspråk. Du kan jo spørre henne om det? Slikt kan ha annet opphav enn bare det seksuelle...Bare husk å spørre som om du er nysgjerrig på henne, og ikke for å forlange, forvente eller slikt. Ellers blir det ikke konstruktivt. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august #3 Del Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei, mann på 35 år her. Jeg har vært gift med en dame i snart 7 år nå, og vi har det VELDIG bra sammen! Like bra nå som da vi møttes. "Problemet" er at hun er veldig dårlig på å ta initiativ til f.eks bare sånne småting som å stryke meg i håret, på skuldrene, generelt sånne småting og tar heller ikke initiativ til samleie selvom hun er klar som et egg når jeg begynner å beføle/og spørre om sex. Hun sier selv hun er dårlig på å ta initiativ, men gjør liksom ikke noe med det.. jeg på min side har ikke så lyst til å ta det opp siden hun da kan begynne å gjøre det og der blir falsk fra hennes side siden hun ikke er sånn nå. Spørsmålet mitt: er det bare sånn noen damer er? Hun innrømmer det jo selv at hun er dårlig på å ta initiativ. Er jeg bare smålig når jeg litt på prinsipp nå vil være litt avventende og la hun ta litt styringa nå framover for å se? Håper på seriøse svar, dette er et seriøst innlegg. Anonymkode: 77820...209 Dette er ikke en dame eller manne-ting, men en personlighetsting. Kjønn er ikke den avgjørende faktoren her. Det kan godt hende din dame er slik. Men nei, det er ikke en dameting. Foreslår at du forteller henne hvor viktig dette er for deg, og at du setter pris på om hun kan forsøke. Anonymkode: d8fbc...6ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august #4 Del Skrevet 15. august Jeg er nok litt som dama di, er bare sånn.. det faller meg ikke naturlig, føles litt kleint å skal ta initiativ på en måte, er ikke så veldig direkte av meg heller, så de gangene jeg faktisk prøver så tar han ikke hinte eller "blir med" så da mister jeg mote litt. Men jeg koser, pjusker, kysser og klemmer på kjæresten sånn ellers ila dagen da. Anonymkode: 83a69...a3a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august #5 Del Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (9 timer siden): Spørsmålet mitt: er det bare sånn noen damer er? Hun innrømmer det jo selv at hun er dårlig på å ta initiativ. Er jeg bare smålig når jeg litt på prinsipp nå vil være litt avventende og la hun ta litt styringa nå framover for å se? Håper på seriøse svar, dette er et seriøst innlegg. Anonymkode: 77820...209 Kan bare svare for meg selv og jeg er sånn. Jeg tar aldri initiativ. Om mannen min skulle sluttet å ta initiativ og vente på at jeg gjorde det, så hadde nok sexliv/intimitet dødd ut raskt. Jeg er utpreget responsiv i mitt tenningsmønster. Når partner ikke tar initiativ, så er ikke sex/intimitet i tankene mine i det hele tatt. Kunne nok lett gått et år uten sex, uten at jeg hadde tenkt på å ta noe initiativ. Skjønner jo at det kan være fryktelig kjipt for noen som har en partner som meg. Anonymkode: 02f8d...800 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august #6 Del Skrevet 15. august Nei, alle damer er ikke sånn! ❤️🔥 - K, 44 år. Anonymkode: 01773...318 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august #7 Del Skrevet 15. august Jeg er også dårlig på å ta initiativ, mye fordi jeg frykter avvisning. Men det handler også om at jeg tar initiativ på en annen måte enn samboeren min, han er gjerne mer fysisk og direkte på kyssing og berøring, mens jeg feks heller kanskje sniffer litt på han etter vi har lagt oss, eller stryker han litt på armen. Jeg er heller ikke så god på å ta initiativ til kos som feks klemming eller å ligge inntil hverandre i sofaen hvis vi ser på serie. Anonymkode: 72be9...f04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MegJa Skrevet 15. august #8 Del Skrevet 15. august Hvis det har vært sånn i alle de årene dere har vært sammen/gift, så er det sikkert blitt til et " mønster ", at det er du som har " oppgaven " med å være den som tar initiativ. Kanskje du kunne snakke med henne om det, spørre henne hva hun tenker? Bare luft tankene dine for henne, og få hennes synspunkt på saken. Hvis dere har det bra sammen, så er ikke dette noe som vil ødelegge noe, heller at det kan bidra til at dere kanskje kan få det enda finere og nærere dere imellom. Siden hun allerede har innrømmet at hun er dårlig til å ta initiativ til sånt, så er det jo ikke et tema som er ukjent for henne heller, så dere kan kanskje bare spinne litt videre på sånne ting? Bare legge alt frem på bordet, og komme med ønsker til hverandre, begge to? Jeg er dårlig på å ta initiativ til sånt selv, men jeg elsker jo å bli tatt på, strøket på, kysset/klina osv, så lenge det er den rette som gjør det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august #9 Del Skrevet 15. august Jeg har vært i litt lignende situasjon. Hun elsket sex, og kos generelt, men tok veldig sjelden initiativ. Hun fikk så mye kos og massasje hun ønsket, men gjorde det sjelden på eget initiativ tilbake, og det gjorde etterhvert veldig vondt, for selv om jeg er mann, så ønsker jeg å føle dama virkelig har lyst på meg og viser det, føle meg elsket Og når jeg prøvde forsiktig å forklare hvordan jeg følte det, så merket jeg fort at hun følte litt press, så da ville jeg ikke "mase" mer. Tok det opp igjen senere, men kommunikasjon rundt det gikk ikke, og da måtte jeg avslutte, for det er kommunikasjon som er løsningen, og klarer man ikke kommunisere på en god måte der, så blir det nesten umulig Da kom det til et punkt der jeg bestemte meg for å ikke ta initiativ selv, og vente på hun tok initiativ. Vel, det funket dårlig, hun trodde plutselig jeg ikke elsket henne lenger pga jeg ikke var like fysisk lenger. Hun skjønte ikke helt at hun følte på det samme jeg hadde følt på i lang tid.. Anonymkode: 52c70...d2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå