Gå til innhold

Hvor mye har du i fond/aksjer/sparing som din partner ikke vet om?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

500.000. Han vet jeg arvet av onkel. Men ikke hva som ble igjen etter nedbetalt lån. Er gift

Anonymkode: c3a9d...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså, han vet at jeg sparer i aksjer og fond. Både til meg selv og barna. 
Og jeg vet at han gjør det samme, i tillegg til å ha satt en del arvepenger i fond og aksjer. 
Vi snakker en del om dette. 
Både hvordan det går, og hvilke aksjer vi satser på og har tro på. 

Men han vet ikke akkurat hvor mye penger jeg har i fond og aksjer. Og jeg vet ikke akkurat hvor mye penger han har i fond og aksjer. 

Men jeg opplever ikke at noen av oss holder det skjult likevel. Hadde jeg bedt om å få innsyn i hva han har av penger hvor, så er jeg trygg på at jeg hadde fått det. På samme måte som han ville fått sett mine pengeplasseringer. 

Vi er gift, om det har betydning.

Anonymkode: 9118e...9e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er grunnen til at dere holder det skjult!

Altså min samboer vet jo ikke akkurat i kroner og øre status på sparekonto og i fond, men sånn ca. Åpen om økonomien vår og hva vi sparer til og for :) 

Anonymkode: f6c95...83f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sparer litt ekstra som jeg ikke har sagt til mannen min - en tusenlapp i måneden. Det er pga at jeg vil reise og kose meg med venninner når jeg blir pensjonist! Jeg bruker mindre penger nå på grunn av det. Jeg vil ha kontroll over det, ikke at disse 1000 kr hver mnd går inn i det store felles dragsuget når vi blir pensjonister. Da skal jeg på criuse med venninner, eller kose meg litt ekstra i spania om vinteren, eller noe sånt.

Anonymkode: b26be...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

0kr. 
Vi er gift, så det hadde uansett ikke vært noe poeng i å gjemme bort noe. Han hadde hatt rett på halvparten uansett.

Anonymkode: a372f...83f

Til og med om du hadde særeie?

Anonymkode: 6535f...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboere. Han har ikke noe med hva jeg eier og har, og det hadde han ikke hatt om jeg hadde vært gift heller. Jeg eier huset og har ca 7 mill i fond. Det synes han er greit.

Anonymkode: 6535f...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke hemmelig at jeg sparer, men han har ikke oversikt over hvor mye jeg har spart opp. Hvis han spør får han vite, men han har ikke spurt. Jeg har ca 1,2 mill spart opp, fordelt på fond og sparekonto. 

Han har ingenting på sin sparekonto, da han prøver å få betalt ned den delen av lånet som kun han er ansvarlig for (jeg hadde mer egenkapital enn han, så da fikk han noe mer lån). 

Vi er samboere med felles barn. 

Anonymkode: 77fc6...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Akkurat begynt å spare i Kron. Har bare 6000kr så langt. Vi er gift og har ingen hemmeligheter egentlig. Det at jeg har begynt å spare uten å informere ham er for å kunne vise om en stund at jeg faktisk klarer å spare og ikke bare bruke penger som jeg er veeeldig flink til. Så jeg gjør det ikke for å skjule pengene fra ham, men for å vise at jeg er litt mer økonomisk enn han tror :)

Anonymkode: e332a...c4f

Hva er Kron? 

Anonymkode: c14ed...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han vet jo men om han husker, det er jeg usikker. Vi er ikke gift vi er samboere, men vi har vært sammen i 18 år. jeg har penger både på sparekontoen og i fond men jeg skjuller ingenting. Hver gang vi søker finansieringbevis f.eks, så kommer jo det frem hvor mye vi har. 

Anonymkode: d088e...9aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skjuler vel i grunn ingenting for hverandre, men han vet jeg har mye større sparekonto enn han. Mulig jeg er dum nå, men jeg visste ikke at sparekonto/fondskonto deles ved eventuell skillsmisse? Jeg på min side synes jo det kan bli svært urettferdig da jeg sparer, mens han svir av omtrent hver krone han har til overs. Sykkel, klokker, sportsutstyr, gaming, etc.

Anonymkode: 3c4f1...c81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva er grunnen til at dere holder det skjult!

Altså min samboer vet jo ikke akkurat i kroner og øre status på sparekonto og i fond, men sånn ca. Åpen om økonomien vår og hva vi sparer til og for :) 

Anonymkode: f6c95...83f

Når man leser tråder om økonomi her inne, er det ikke rart noen sparer litt i det skjulte. Mange med felles økonomi skal avklare med partner bruk av felles midler. Litt kjipt å sitte i Paris med venninner og ikke kunne kjøpe Champagne fordi mannen mener det blir for dyrt. Da er det bedre å bruke av penger det ikke blir diskusjon rundt.

Endret av Brunello
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har verdier for rundt 100 millioner(det meste i eiendom) som samboeren ikke aner noe om. 

Anonymkode: c6e2e...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har verdier for rundt 100 millioner(det meste i eiendom) som samboeren ikke aner noe om. 

Anonymkode: c6e2e...0ad

Da er det en livsløgn som jeg tror de fleste vil anse som et svik å ikke fortelle om.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva er grunnen til at dere holder det skjult!

Altså min samboer vet jo ikke akkurat i kroner og øre status på sparekonto og i fond, men sånn ca. Åpen om økonomien vår og hva vi sparer til og for :) 

Anonymkode: f6c95...83f

Holder det ikke skjult, men vi har ikke tilgang til alle hverandres kontoer, kun noen er felles.

ts

Anonymkode: 493b5...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kona er verken intr. eller motivert for å spare, er redd for å spare i fond også. Så jeg har spart på "edle metaller" som ligger skjult i mitt våpenskap. Med prisstigning de siste par-tre åra nærmer det seg vel en mill. Det blir verken synlig avanse eller formue på skatteseddel, så ho aner ingen ting.

Anonymkode: 22c78...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kona er verken intr. eller motivert for å spare, er redd for å spare i fond også. Så jeg har spart på "edle metaller" som ligger skjult i mitt våpenskap. Med prisstigning de siste par-tre åra nærmer det seg vel en mill. Det blir verken synlig avanse eller formue på skatteseddel, så ho aner ingen ting.

Anonymkode: 22c78...345

Hvor kjøper du gull?

Blir det betalt kontant?

Anonymkode: 493b5...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mannen min vet om at jeg har penger i fond, men han vet ikke hvor mye.

Uansett er det mine penger som jeg har særeie på også. 

Anonymkode: e9f67...e42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi skjuler vel i grunn ingenting for hverandre, men han vet jeg har mye større sparekonto enn han. Mulig jeg er dum nå, men jeg visste ikke at sparekonto/fondskonto deles ved eventuell skillsmisse? Jeg på min side synes jo det kan bli svært urettferdig da jeg sparer, mens han svir av omtrent hver krone han har til overs. Sykkel, klokker, sportsutstyr, gaming, etc.

Anonymkode: 3c4f1...c81

Er dere gift uten en avtale om noe, må du nok dele ja. I hvert fall det du har spart i ekteskapet. 

 

Anonymkode: e9f67...e42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (1 time siden):

Da er det en livsløgn som jeg tror de fleste vil anse som et svik å ikke fortelle om.

Det er nok mere en livsløgn å en fjern drøm tror jeg. 

Anonymkode: 9625f...a44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, 12.000 som står på "sparekonto" men det er en vanlig bankkonto, ikke høyrente engang, og eneste grunnen til at han ikke vet om det er at han har null interesse for økonomi og budsjett og slikt, så jeg styrer alt sammen. (Og tjener mye mer enn ham også.)

Anonymkode: 5affa...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...