Sponger Skrevet 16. august 2024 #21 Del Skrevet 16. august 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Dette er et rødt vaiende flagg, men du kan jo prøve samme taktikk tilbake og se hvordan han reagerer? Sånn før du dumper ham. Anonymkode: 905c7...621 Kona driver med akkurat det samme. Benekter samtaler vi har hatt. Tenker du det er ok at jeg dumper henne også da eller? Kanskje jeg skal kjøre samme taktikk tilbake? Hvordan ville du opplevd dette hvis noen brukte "taktikk" mot deg og så dumpet deg, for små bagateller? For min kones vedkommende, så har hun glemt det. Og det kunne like gjerne vært meg som har glemt slike ting. Jeg har en jobb hvor jeg må håndtere relativt mye informasjon. Det gjør at jeg glemmer ting og blir helt dement i hodet. Man kommer lenger ved å vise forståelse ovenfor hverandre, når man er i en relasjon. AnonymBruker skrev (På 15.8.2024 den 6.46): Har datet en mann en god stund nå. Og jeg tar han i små løgner hele tiden. Dette er små ting som egentlig er en bagatell, men det plager meg at han gjør det. Er dette noen form for hersketeknikk eller noe? Eks. Jeg spør han om han har planer i helgen, det ligger i kortene at vi skal treffes. Han sier "nei". "Flott, da kan jeg komme over på fredag", svarer jeg. Han sier: "Det må bli på lørdag, for jeg skal ut med jobben på fredag".. for to minutter siden hadde han ingen planer.. Annet eks. Han spør hva jeg vil ha til mat. "Hjemmelaget margarita-pizza" sier jeg, noe jeg vet han også er veldig glad i. Får servert noe helt annet og det er kjempegodt! Men så spør jeg om pizzaen. "Nei det har jeg ikke spurt deg om" svarer han. Og jeg bare.. jo? Misforstå rett her. Jeg er takknemlig for måltidet, men stusser over at han benekter samtalen vi hadde.. Har mange flere eksempler. Og alle er jo små bagateller, uten større konsekvenser. Men det føles rart likevel, å lyve/benekte noe som faktisk er "småting/hverdagslig" Anonymkode: 89b1f...8e9 De eksemplene her er jo ikke akkurat ting å lyve om. Det ene eksempelet høres mer ut som tolkning og på det andre, så høres det ut som at han er litt glemsk. Det er ikke ting jeg ville tatt som forsøk på å lyve. Da jeg var singel tok jeg en date i å lyve om at hun møtte noen andre. Da ble det ikke så mye mer dating med meg, for å si det slik 🤣. Se heller etter mer viktige ting med større konsekvenser.. Men husk å ha tillit, inntil det motsatte er bevist. Hvis ikke ender du muligens opp med å torpedere relasjonen dere jobber med. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #22 Del Skrevet 16. august 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): For meg er dette typisk tegn på en narsissist. Google det og se om du finner flere likheter med narsissisme, hvis du gjør det , må du bare kutte ut den personen . De ødelegger psyken til de rundt seg , skaper drama og intriger. Manipulering kommer like naturlig for dem som å puste for oss andre. Anonymkode: 2ca1d...a9d Hoi, det skal ingenting før man er narsissist og manipulerende på KG😳 At man har ulik oppfatning om hva helg er (fredag er for mange en helt vanlig hverdag), og at han sliter litt med hukommelsen en mer naturlig forklaring. Personlig hadde jeg nok blitt litt irritert over så dårlig hukommelse, og vurdert å ikke date vedkommende mer. Men det må du nesten finne ut av selv, ts. Anonymkode: 06b4c...7d9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #23 Del Skrevet 16. august 2024 Dement narsissist? Anonymkode: 93f44...456 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cornix Skrevet 16. august 2024 #24 Del Skrevet 16. august 2024 Kanskje han tenker helgen er lørdag og søndag? Når ble pizza bestemt? Samme dag eller noen dager i forveien, om det var noen dager i forveien kan han ha glemt det. Han kan ha svært dårlig hukommelse, konsentrasjon eller mulig han har mye å forholde seg til om dagen slik at "pizza" ikke fester seg? 🤷♀️ Trenger nesten mer eksempler for å avgjøre om det handler om dårlig hukommelse eller noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #25 Del Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (På 15.8.2024 den 18.39): Sånn oppførselsom du nevner for noe småting er virkelig dårlig oppførsel og etikk. Hadde aldri blitt sammen med en som vil dumpe noen for småpirk, kunne aldri ha stolt på personen og hatt er stabilt forhold hadde vært umulig. Anonymkode: 90d3a...7ed Daten til ts er ikke en trygg person å stole på som hun kan ha et stabilt forhold til. Det kan kun daten. Så det er ikke småpirk. Anonymkode: 9cad2...a5f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #26 Del Skrevet 18. august 2024 Med sånne ting som dager og tidspunkt må man være spesifikke. Ingen er jo enige om når helga begynner og når formiddag og ettermiddag er. Bedre å spørre, er du opptatt fredag, lørdag el søndag? Anonymkode: 1a37c...5ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #27 Del Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Med sånne ting som dager og tidspunkt må man være spesifikke. Ingen er jo enige om når helga begynner og når formiddag og ettermiddag er. Bedre å spørre, er du opptatt fredag, lørdag el søndag? Anonymkode: 1a37c...5ef Er ikke folk enige om at fredag kveld er helg? Den var ny for meg. Ts, det er ikke sikkert at han gjør det bevisst, men jeg har bodd med en slik person og det er forferdelig slitsomt med en kommunikasjon som ikke fungerer. Og man blir faktisk etterhvert trykket ned og blir usikker. Så jeg ville vært ekstremt skeptisk til å fortsette forholdet nå når du først ser det såpass tydelig. Anonymkode: 9cad2...a5f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #28 Del Skrevet 18. august 2024 Tenker du bare skal avslutte med en gang når han forvirrer deg såpass mye allerede i starten. Det blir aldri bedre, heller verre! Anonymkode: 0c8dc...610 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #29 Del Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er ikke folk enige om at fredag kveld er helg? Den var ny for meg. Nei, vi er ikke det. For meg er fredag en helt vanlig arbeidsdag, men fredagskveld er inngangen til helga. Når det gjelder resten så kan det være han bare er uoppmerksom. Jeg har selv en venninne som av og til prøver å fortelle meg hva jeg sa eller gjorde eller til og med tenkte ved anledninger vi har møttes og hun kan være svært så påståelig selv om det hun sier er direkte feil hva meg angår. Hun er ellers både oppegående og lojal og absolutt ingen løgner så jeg tror hun bare surrer med detaljer innimellom. Anonymkode: 74990...d75 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #30 Del Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, vi er ikke det. For meg er fredag en helt vanlig arbeidsdag, men fredagskveld er inngangen til helga. Anonymkode: 74990...d75 Og akkurat det er det vel for alle? Anonymkode: 9cad2...a5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #31 Del Skrevet 18. august 2024 Høres ut som kjæresten min, han har adhd😅 Anonymkode: 8c5de...3cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 18. august 2024 #32 Del Skrevet 18. august 2024 Høres mer ut som om han er ufokusert og distré, og kanskje har litt dårlig hukommelse. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #33 Del Skrevet 22. august 2024 Kanskje han ikke hører etter når du snakker, eller kanskje han rett og slett er ufokusert. Uansett, konfronter han med det, dette kommer til å bli slitsomt i lengden, hvis han ikke endrer seg på det. Anonymkode: 2736d...1e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #34 Del Skrevet 23. august 2024 Jeg hadde også tenkt at helg er lørdag og søndag. Fredag er ukedag. Kanskje han glemte at han hadde spurt deg om hva du ville ha å spise. Eller det kan ha vært andre grunner som at han allerede hadde ingredienser han burde bruke fra før, rakk ikke dra innom butikken/ de var utsolgt for et eller annet eller andre ting. Syns det var litt uhøflig av deg å nevne det faktisk. Du fikk mat servert som du likte. Da ser jeg ikke helt problemet. Et spørsmål om hva noen ønsker seg/ har lyst på, er ikke det samme som å love at du får det. Kanskje han blir litt satt ut over at du er så direkte og fremstår litt utakknemlig, og bare svarer noe random tilbake. Tenker du bør begynne å tenke mer over hvordan du selv kommuniserer. Hvis du vil møtes lørdag, får du foreslå det da. Så er det noe med å velge sine kamper. Dropp å ta opp ting som ikke har stor betydning. Trodde man skulle være fornøyd med maten man ble servert hos andre jeg. Man takker uansett for å være høflig. Så får du eventuelt lage pizza selv hjemme hvis du har kjempelyst på det. Får litt inntrykk av at du er en sånn som bare må komme med små stikk, og som er vanskelig å gjøre fornøyd. Hvem vet om han prøver å unngå konflikter ved å si det han gjør, i stedet for at småting ender opp som diskusjoner/ krangler. Så skal du bruke veldig negative ord om det også, som at han lyver og lurer på om han bruker hersketeknikker. Du er den som bruker hersketeknikker! Slutt med det. Anonymkode: 1b25c...dcd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå