Gå til innhold

Når venninna glemmer å svare - igjen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Altså, den følelsen, når man har en samtale (ja på nett) og man bare plutselig ikke svarer og ikke «tar opp tråden igjen» dagen etter heller 🤔

Er det ikke da normalt å si « er litt opptatt, svarer etterpå» og da faktisk gjøre det? 
Neida, for da glemmer man jo det også 😞 Nå sist så skjedde det 2 ganger på ei uke - er så lei, hva f er vitsen 🤨 

Selv er jeg ganske nøye med å svare på melding når jeg har tid, for jeg vet hvor sårt det er når meldingen er åpnet men responsen uteblir 😏 

Er det jeg som er hårsår? Har vi virkelig ikke tid til å kommunisere lenger? Er jo ikke alltid det passer å ringes, så da er det jo fint å kunne avtale/melde over nett, men når det stopper ut av det blå gang på gang….🫤

Anonymkode: e981e...c47

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og ja, det har skjedd flere ganger, men de siste gangene var nå nylig 😣

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er hun vel ikke interessert i vennskapet  mere selv opplevd dette med noen jeg trodde var venner er vondt :( 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sikkert ofte denne venninna. Noen dager har jeg ikke tid til å sette meg ned og se på tlf. Ofte ser jeg på snap mens jeg går fra a til b, og husker etterpå ikke lenger hva jeg så eller leste.

Men er fortsatt veldig glad i venninnene mine💕

Hadde noen følt det som deg, ville jeg satt stor pris på om du hadde fortslt hva du hadde følt. Så vet jeg hvordan du føler det, og siden du er viktig for meg, ville jeg valgt å gjort en ekstra innsats til å svare når jeg har mulighet.

Anonymkode: 72caf...df2

• Liker 17
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (5 minutter siden):

Da er hun vel ikke interessert i vennskapet  mere selv opplevd dette med noen jeg trodde var venner er vondt :( 

Jeg blir så lei meg, spesielt når jeg gjør det jeg kan selv for at andre ikke skal føle det sånn..😔 

Synd å høre at du har opplevd det samme 😔 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er sikkert ofte denne venninna. Noen dager har jeg ikke tid til å sette meg ned og se på tlf. Ofte ser jeg på snap mens jeg går fra a til b, og husker etterpå ikke lenger hva jeg så eller leste.

Hadde noen følt det som deg, ville jeg satt stor pris på om du hadde fortslt hva du hadde følt. Så vet jeg hvordan du føler det, og siden du er viktig for meg, ville jeg valgt å gjort en ekstra innsats til å svare når jeg har mulighet.

Takk for svar. Skjønner hva du mener 🙂↕️

Jeg har faktisk tatt det opp en gang før for noen år siden 😐 Så jeg vet ikke om jeg skal nevne det igjen eller bare la det skure? Orker egentlig ikke utsette meg for det igjen - for det skjer jo igjen uansett 

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor er det hennes ansvar å fortelle hvor sårende det er når den andre stopper en samtale midt i? 

Er det ikke den som stopper samtalen som burde ta en litt bedre kikk på hva en selv driver på med?? Gjør innsatsen før du sårer vennene dine 

Anonymkode: 2187c...a66

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ofte ser jeg på snap mens jeg går fra a til b, og husker etterpå ikke lenger hva jeg så eller leste.

Du husker ikke hva du så eller leste bare for noen minutter eller timer siden… ?

Ser det er en gjentaker at folk glemmer, men fatter ikke at det er mulig å være SÅ glemsk. At man åpner opp og glemmer å svare på en melding. Hvordan er det mulig? Respektløst er det også.

Selv om jeg har dårlig hukommelse (påvist svakt korttidsminne), så husker jeg å svare på meldinger, møte opp til avtaler etc. Folk må være utrolig distraherte i dag, og hva kan være grunnen mon tro?

Anonymkode: a5c2d...e26

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Altså, den følelsen, når man har en samtale (ja på nett) og man bare plutselig ikke svarer og ikke «tar opp tråden igjen» dagen etter heller 🤔

Er det ikke da normalt å si « er litt opptatt, svarer etterpå» og da faktisk gjøre det? 
Neida, for da glemmer man jo det også 😞 Nå sist så skjedde det 2 ganger på ei uke - er så lei, hva f er vitsen 🤨 

Selv er jeg ganske nøye med å svare på melding når jeg har tid, for jeg vet hvor sårt det er når meldingen er åpnet men responsen uteblir 😏 

Er det jeg som er hårsår? Har vi virkelig ikke tid til å kommunisere lenger? Er jo ikke alltid det passer å ringes, så da er det jo fint å kunne avtale/melde over nett, men når det stopper ut av det blå gang på gang….🫤

Enten er de ikke interesserte, vet ikke hvordan de skal avslutte eller de anser det ikke som viktig nok å ta opp. 

Hvor gamle er dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg blir så lei meg, spesielt når jeg gjør det jeg kan selv for at andre ikke skal føle det sånn..😔 

Synd å høre at du har opplevd det samme 😔 

Ja jeg blir også lei meg når jeg opplevde dette 😔 ja det er veldig vondt 😕 😔 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor er det hennes ansvar å fortelle hvor sårende det er når den andre stopper en samtale midt i? 

Er det ikke den som stopper samtalen som burde ta en litt bedre kikk på hva en selv driver på med?? Gjør innsatsen før du sårer vennene dine 

Godt poeng, takk for innspill. Ja det er jo ikke så gøy å ta det opp, når personen som stoppet ikke prøver heller - respektløst er helt riktig ord ja

til du som spurte om alder, 30-årene 

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan fort være denne venninna. Det er masse som skjer i mitt eget liv, og om det vi snakket om ikke er særlig viktig, kan jeg glemme å svare. Jeg har ikke kapasitet til å huske på alt mulig. Og innimellom så avsluttes jo bare samtalen også, det er ikke alltid man finner på noe å svare på en melding. 

Men er det derimot noe viktig venner spør om, eller forteller meg, husker jeg alltid på å ta opp tråden igjen når det passer seg. 

Og er det du skal fortelle så viktig at du må ha svar, så ringer du. 

Anonymkode: b34ff...606

• Liker 14
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du husker ikke hva du så eller leste bare for noen minutter eller timer siden… ?

Ser det er en gjentaker at folk glemmer, men fatter ikke at det er mulig å være SÅ glemsk. At man åpner opp og glemmer å svare på en melding. Hvordan er det mulig? Respektløst er det også.

Selv om jeg har dårlig hukommelse (påvist svakt korttidsminne), så husker jeg å svare på meldinger, møte opp til avtaler etc. Folk må være utrolig distraherte i dag, og hva kan være grunnen mon tro?

Hvordan det er mulig? Fordi man har barn eller samboer etc som sier noe idet man leser meldinga, og som er naturlig å respondere på. Eller at man raskt åpner mobilen mens man egentlig er sosial med andre for å sjekke om det er noe som haster, og når man ser det ikke er det tar man det senere? Eller man ser meldinga så seint på kvelden eller tidlig på morgenen at man ønsker å olle forstyrre, og så glemmer man det helt. Eller man så aldri at det kom et svar på det siste man skrev (det har skjedd meg, fikk svar mens jeg var inne på samtalen (hadde skrevet noe som ikke nødvendigvis trengte mer svar), og gikk så ut av den uten å tenke over det 

Du kan da ikke sammenlikne å glemme å svare på meldinger med å ikke møte opp til avtaler. Meldinger sender man frem og tilbake med mange hele tiden, og det bør helst ikke komme i veien for det man gjør her og nå. Det er rett og slett mye lettere og mindre alvorlig å glemme (er jo bare å sende en ny melding). 

Anonymkode: 39755...ba3

• Liker 9
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvordan er det mulig det lurer jeg på også…😏 

Ja de fleste av oss husker vel å svare/møte opp, og klarte det kan skje en glipp eller to, men flere ganger?😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

til du som spurte om alder, 30-årene

Da synes jeg det høres rart ut for min del. Vet at yngre folk gjør dette, men da er det fordi dem ikke anser samtalen som noe viktig eller interessant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg kan fort være denne venninna. Det er masse som skjer i mitt eget liv, og om det vi snakket om ikke er særlig viktig, kan jeg glemme å svare. Jeg har ikke kapasitet til å huske på alt mulig. Og innimellom så avsluttes jo bare samtalen også, det er ikke alltid man finner på noe å svare på en melding. 

Men er det derimot noe viktig venner spør om, eller forteller meg, husker jeg alltid på å ta opp tråden igjen når det passer seg. 

Det skjer mye i andres liv og…

Men som regel så husker man jo samtale og evnt ta opp tråden senere - da burde jo den som har glemt være den som tar opp tråden igjen, tenker jeg da - ikke alltid det passer å ringes som sagt, men selvsagt gjør man jo det når det passer ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

For deg. Om det ikke er særlig viktig for deg. 

Den andre i samtalen kan mene det er viktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For deg. Om det ikke er særlig viktig for deg. 

Den andre i samtalen kan mene det er viktig. 

Dette tenkte jeg på og - den samtalen kan være det som redder dagen. Eller gjør dagen bedre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg hadde har det travelt sender jeg en meldning der det står "Beklager, snakker med deg senere" .

Det tar faktisk ikke mange minutter å sende en slik melding og det kan hjelpe for mottakeren.:papirfly:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarer stort sett, men jeg også glemmer av og til. Det er ikke fordi den andre ikke betyr noe, men fordi jeg stadig blir opptatt av noe som gjelder barna mine. Jeg skriver ikke: nå må jeg gå, ungen min skriker..Hvis jeg husker, så svarer jeg senere, men av og til vil det gå i ett i mange timer her, så kanskje jeg dagen etter har glemt å følge opp samtalen videre.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...