Gå til innhold

Hva luktet så godt på bestemødres baderom?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 8/14/2024 at 9:22 PM, AnonymBruker said:

Jeg prøver å finne ut hva dette kan være. Jeg husker en lukt av såpe som kom fra en skål med tørkede blomster som jeg ofte så på gamle folk sitt baderom når jeg var liten. Jeg husker det luktet sterkt av gammeldags såpe og blomster. Og noen gsng en skål med såper som var formet som blomster som var brukt som romduft. Hva er dette og hvor kan jeg finne dette?

Anonymkode: 1d2bf...954

Sjekk også ut Dove såpestykker. Innså når jeg hadde sommerjobb i matbutikk at det jeg tenkte på som "gammel tante lukt" var den duften... 

Anonymkode: 5d932...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 14.8.2024 den 21.22):

Jeg prøver å finne ut hva dette kan være. Jeg husker en lukt av såpe som kom fra en skål med tørkede blomster som jeg ofte så på gamle folk sitt baderom når jeg var liten. Jeg husker det luktet sterkt av gammeldags såpe og blomster. Og noen gsng en skål med såper som var formet som blomster som var brukt som romduft. Hva er dette og hvor kan jeg finne dette?

Anonymkode: 1d2bf...954

Lux såpestykker luktet. Fantes i flere fager og varianter. Bestemødre hadde ikke sås tort utvalg å velge i, som vi har i dag. 

Anonymkode: 0a83d...032

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Sjekk også ut Dove såpestykker. Innså når jeg hadde sommerjobb i matbutikk at det jeg tenkte på som "gammel tante lukt" var den duften... 

Sov har ikke vært så lenge på markedet at det fantes i bestemors tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Sov har ikke vært så lenge på markedet at det fantes i bestemors tid. 

Det spørs vel også alderen til TS, og bestemoren... Dove har vel vært i Norge siden 80-90-tallet en gang. Min bestemor levde på 80-90 tallet, når jeg vokste opp. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det spørs vel også alderen til TS, og bestemoren... Dove har vel vært i Norge siden 80-90-tallet en gang. Min bestemor levde på 80-90 tallet, når jeg vokste opp. 

Dove kom til Norge på slutten av 1990 tallet , altså for om lag 25 år siden. De hadde Dove i USA før den tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 14.8.2024 den 23.15):

Bildet kom ikke med, så prøver på nytt

IMG_7147.thumb.jpeg.16a7764d1d49b56e3fc98e93785de85c.jpg.587b1c373eabf388ab12a1d363753b71.jpg

Anonymkode: cbe71...bf6

Ååå de husker jeg godt. Lukta så godt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...