AnonymBruker Skrevet 14. august #21 Del Skrevet 14. august Jeg liker Tatiana. Var det fineste navnet jeg visste da jeg var 16. Takket være hun her: Anonymkode: a2e9f...ade 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august #22 Del Skrevet 14. august Er dere norske eller russere da? Teit med et sånt navn på nordmenn Anonymkode: 55dee...ca8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august #23 Del Skrevet 14. august 4 minutter siden, AnonymBruker said: På norsk blir det fort Svett-lana. Tatiana.. tja. Av disse to stemmer jeg for det siste. Anonymkode: a721a...d32 Her betyr Tatt-er (kvinnelige) bryster. Ville ikke unnet ei lita jente å hete Tatiana (Tatt-i-Anna?) om hun bodde her i nærheten. Anonymkode: 7706f...e45 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august #24 Del Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Her betyr Tatt-er (kvinnelige) bryster. Ville ikke unnet ei lita jente å hete Tatiana (Tatt-i-Anna?) om hun bodde her i nærheten. Anonymkode: 7706f...e45 Har virkelig aldri tenkt på navnet Tatiana på den måten. Enig i at Svetlana fungerer dårlig i Norge. Anonymkode: 23d14...f41 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august #25 Del Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg syntes ikke det er fint. Hva med Anastasia? Anonymkode: b2ffc...4c0 Folk her sliter med uttalen. Anonymkode: 96385...622 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august #26 Del Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Folk her sliter med uttalen. Anonymkode: 96385...622 Av Anastasia???? Anonymkode: 74353...2d2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strawberry88 Skrevet 14. august #27 Del Skrevet 14. august Personlig hadde jeg valgt Tatiana av disse to 🙂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august #28 Del Skrevet 14. august Ville ikke likt å lese navnet mitt baklengs om jeg het "Svetlana"...😅 Anonymkode: c204f...e82 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august #29 Del Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ja man bør definitivt ha kultur tilhørighet, men Tatiana. Kan man muligens komme unna med.. men vil nok garantert få spm hele livet ang om hvor man er fra/familie osv Anonymkode: 7799e...795 Ja, for Chantelle, Charina og lignende bloggerbarnnavn er sååå mye bedre? Anonymkode: 26b0d...d9c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august #30 Del Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er dere norske eller russere da? Teit med et sånt navn på nordmenn Anonymkode: 55dee...ca8 Hvorfor er det teit?? Hva med alle nye «fancye» navn som mange norske hiver over og kaller barna, som «Kira», «Leander», «Angelina» og «Maximus»? Er de norske navn? Nei. Vi er i 2024, verden har gått videre etter 1973 hvor folk kun holdt seg til trofaste norske navn som Bjarne, Hilde og Trine. Anonymkode: 532fa...c6e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august #31 Del Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Her betyr Tatt-er (kvinnelige) bryster. Ville ikke unnet ei lita jente å hete Tatiana (Tatt-i-Anna?) om hun bodde her i nærheten. Anonymkode: 7706f...e45 Mens Mette (spist for mye?), RigMOR og LilleMOR er bedre? Man kan mobbe for navn uansett hva navnet er. De fleste mobber ikke. Anonymkode: 26b0d...d9c 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august #32 Del Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor er det teit?? Hva med alle nye «fancye» navn som mange norske hiver over og kaller barna, som «Kira», «Leander», «Angelina» og «Maximus»? Er de norske navn? Nei. Vi er i 2024, verden har gått videre etter 1973 hvor folk kun holdt seg til trofaste norske navn som Bjarne, Hilde og Trine. Anonymkode: 532fa...c6e Ikke sant? Og som sagt, ei av OL-svømmere fra Sør-Afrika heter Tatjana. Med J. Tatiana er også vanlig i flere latinamerikanske land. Du har for øvrig rett, nå til dags skal alle babyer hete Chrisander, Leander, Cornelia, Chantelle og lignende. Null norsk tilhørighet, men siden det er bloggere som bruker slike navn, er de automatisk "godtatt". Anonymkode: 26b0d...d9c 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august #33 Del Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Av Anastasia???? Anonymkode: 74353...2d2 Jeg har aldri møtt en nordmann som har uttalt navnet korrekt. Anonymkode: 96385...622 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august #34 Del Skrevet 14. august 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg har aldri møtt en nordmann som har uttalt navnet korrekt. Anonymkode: 96385...622 Hvordan er den korrekte uttalen? (Jeg sier Ana'sta:sia) Anonymkode: 7706f...e45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august #35 Del Skrevet 14. august Tatiana er helt ok. Ganske fint, egentlig. Svetlana er fælt syns jeg fordi det minner om svette. Tenk om hun sliter med svette da og blir kalt Svette Lana. Ikke så koselig. Anastasia er også fint. Anonymkode: 49c6a...af7 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august #36 Del Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvordan er den korrekte uttalen? (Jeg sier Ana'sta:sia) Anonymkode: 7706f...e45 Anonymkode: 96385...622 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august #37 Del Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (11 timer siden): Er du fra et land hvor dette er vanlige navn? Svetlana synes jeg ærlig talt fungerer dårlig i Norge, jeg hører det og tenker svett. Tatiana synes jeg egentlig er fint, men det ville være et litt pussig valg på en helnorsk unge. Anonymkode: 16642...20c Dette! Er barnet helnorsk ville jeg droppet begge. Svetlana ville jeg uansett ikke brukt i Norge. Anonymkode: 2f58b...178 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august #38 Del Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Dette! Er barnet helnorsk ville jeg droppet begge. Svetlana ville jeg uansett ikke brukt i Norge. Anonymkode: 2f58b...178 Har dine barn helt erkenorske navn? Eller noe moderne a la Leander, Martinus, Nathaniel og lignende? Anonymkode: 26b0d...d9c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august #39 Del Skrevet 15. august Svetlana er sikkert flott på russisk, men på norsk blir det raskt feil. Jeg så et innlegg fra en russisk ung kvinne som uttalte flere russiske jentenavn blant annet Svetlana, Olga og Anastasia på russisk. Og de navnene ble helt klart finere på russisk enn hvordan de uttales på norsk eller engelsk. Tatiana er helt klart bedre om dere bor i Norge. Anonymkode: 6a42b...1c5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august #40 Del Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg elske dette navne, er nydelig og flott. Kva synnes dere om det? Mitt baby skal få dette navn, kva synnes dere? Anonymkode: c204f...e82 Det er få i Noreg som veit at Sveta betyr lys på russisk, så litt av det vakre ved namnet Svetlana forsvinn her. Om du verkeleg vil gå for noko russisk: kva med Anna eller Maria? Veldig fine, feminine namn som finst i både Noreg og Russland. Olga er også eit namn som finst begge plassar, og er veldig på veg inn igjen i Noreg etter å ha vore ukult ein generasjon Anonymkode: 1ac1c...6e4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå