AnonymBruker Skrevet 14. august #1 Del Skrevet 14. august Kan dere fortelle litt om jobben? - Har dere fleksitid? -Hjemmekontor? -Stressende arbeidshverdag? -Betalt lunsj (7,5-timersdag)? -Lønn (oppgi gjerne utdanning og ansiennitet)? Anonymkode: e1740...5de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august #2 Del Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan dere fortelle litt om jobben? - Har dere fleksitid? Ja, med kjernetid mellom 0900-1430 -Hjemmekontor? Kun ved behov. Syke barn, barn med legetime midt på dagen, elektriker osv. Studentene er på campus, og da er det viktig at vi også er der. -Stressende arbeidshverdag? Ja. Stadige nedskjæringer og strukturelle endringer. Vi skal bli færre og jobbe kjappere. Samtidig innføres det ofte nye systemer som vi må lære oss, og lære videre. Stort trykk ved studiestart og i eksamensperiode på henvendelser. Dagens studenter forventer og svar fort. Videre er det dårligere tider i sektoren, og man blir påvirket av de faglige ansatte som må søke sluttpakke/sies opp. -Betalt lunsj (7,5-timersdag)? Betalt lunsj. Arbeidsdagen er enten 0800-1500 (sommer) eller 0800-1545 (vinter) -Lønn (oppgi gjerne utdanning og ansiennitet)? Master, 10 års ansiennitet, 575K Anbefaler forøvrig at du leser litt om ståa i sektoren på Khrono. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Anonymkode: e1740...5de Anonymkode: 4aab8...f08 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august #3 Del Skrevet 14. august Signerer at det er dårlige tider i sektoren. Jeg ville tenkt meg nøye om før jeg sa ja til den jobben. Du må også regne med å tjene betydelig mindre enn du ville tjent i kommunen. Ansatte i administrative stillinger med master virker for meg å være lønnstaperne i UH-sektoren (og det sier ikke lite i seg selv). Anonymkode: f5ba2...33e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august #4 Del Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (12 timer siden): Signerer at det er dårlige tider i sektoren. Jeg ville tenkt meg nøye om før jeg sa ja til den jobben. Du må også regne med å tjene betydelig mindre enn du ville tjent i kommunen. Ansatte i administrative stillinger med master virker for meg å være lønnstaperne i UH-sektoren (og det sier ikke lite i seg selv). Anonymkode: f5ba2...33e Amen! Hilsen rådgiver ved universitet. Her i staben er det mye misnøye. Spesielt for oss som har lang ansiennitet og master. Nyutdannede kommer inn på samme lønn som vi har, eller høyere, fordi det er så viktig å rekruttere til nye stillinger. Mens lønnsposen er stramt lukket når vi som allerede jobber her ber om lønnssamtale. Blir mye murring i gangene og quiet quitting da.... Anonymkode: c3afa...d7e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august #5 Del Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (21 timer siden): Kan dere fortelle litt om jobben? - Har dere fleksitid? -Hjemmekontor? -Stressende arbeidshverdag? -Betalt lunsj (7,5-timersdag)? -Lønn (oppgi gjerne utdanning og ansiennitet)? Anonymkode: e1740...5de - Ja - Nei, kun om det er krise - Delvis, men myyye dødtid og elementære oppgaver som ledere og vitenskapelige ansatte ikke gjør selv. «Lederstøtte» høres fancy ut, men betyr sekretær. - Ja - 615 000, master, 7 år ansiennitet. Har kun så «høy» lønn fordi jeg bare fikk vikariat i begynnelsen og forhandlet meg opp hver gang. Starta på 430 000. Styr unna fast stilling de første årene, eneste måten å gå opp i lønn på er bytte jobb. Anonymkode: 6c88e...8e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå