flopp Skrevet 19. februar 2006 #1 Skrevet 19. februar 2006 Vil egentlig bare klage litt.... Det er så kjedelig med syke barn!! Minstejenta har ligget på sofaen siden kl. 10 i dag - masse feber og stygg hoste . Fikk gudskjelov snedt bort eldstejenta til en venninne så hun får en ok dag. Nå har jeg ryddet og vasket hele huset og sitter og tvinner tommeltotter... Middag gidder jeg ikke å lage; mannen jobber, hun eldste spiser borte og hun minste orker knapt en slurk saft hver tredje time. Må nok bli hjemme fra jobb i morgen. Godt at det er OL på tv i alle fall! Noen tips til hva man kan finne på når man en nødt til å holde seg innendørs? Jeg har ikke noe håndrbeid liggende heller :icon_frown:
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2006 #2 Skrevet 19. februar 2006 Tuller du?! Jeg blir rystet her jeg sitter og leser innlegget ditt...riktignok er jeg singel, barnløs og over 30 men hallo, en voksen dame som ikke vet hva hun skal gjøre hjemme, gidder ikke lage middag og klager over at barnet sitt er sykt, det er da horribelt. Stakkars barn, kan du ikke gjør det beste ut av det når barna dine er syke da? Gi dem pleie, fortelle dem en historie, lese eventyr, vise en tegnefilm, og lage middag samt andre ting du ellers ikke får gjort fordi du ikke er hjemme... Stakkars barn hvis du skal ha på OL i bakgrunnen når det er sykt..jeg mener hvertfall at OL er støy..sportsreportere som skriker og roper er ikke den beste medisinen for et sykt barn.
Gjest vsn Skrevet 19. februar 2006 #3 Skrevet 19. februar 2006 Jeg synes gjesten overdriver Kan du ikke ta med den syke ungen og komme til meg å vaske??!
flopp Skrevet 19. februar 2006 Forfatter #4 Skrevet 19. februar 2006 Kjære gjest: Det er ikke snakk om å ikke gidde å lage middag, men hva er vitsen med å lage bare til meg selv og ha en syk tre-åring som ligger på sofaen?? Og jeg gidder faktisk ikke å sitte å lese eventyr for et barn som ligger og sover!! Den tiden hun var våken var det eneste hun orket å se på film. Og når huset er strøkent er det faktisk ikke så mye mer å finne på. Jeg ønsket innspill fra andre mødre / fedre som opplever det samme - ikke fra single, barnløse over 30 som sikkert har helt andre "problemer" å hanskes med i hverdagen!
marta Skrevet 19. februar 2006 #5 Skrevet 19. februar 2006 Tuller du?! Jeg blir rystet her jeg sitter og leser innlegget ditt...riktignok er jeg singel, barnløs og over 30 men hallo, en voksen dame som ikke vet hva hun skal gjøre hjemme, gidder ikke lage middag og klager over at barnet sitt er sykt, det er da horribelt. Stakkars barn, kan du ikke gjør det beste ut av det når barna dine er syke da? Gi dem pleie, fortelle dem en historie, lese eventyr, vise en tegnefilm, og lage middag samt andre ting du ellers ikke får gjort fordi du ikke er hjemme... Stakkars barn hvis du skal ha på OL i bakgrunnen når det er sykt..jeg mener hvertfall at OL er støy..sportsreportere som skriker og roper er ikke den beste medisinen for et sykt barn. ← Jeg er sikker på at jenta di får pleie selv om du ikke har noe å gjøre. Det er jo måte på hvor mange ganger man skal vaske huset i løpet av et døgn Og hvorfor lage middag bare til seg selv? Hadde ikke jeg heller giddet. Stikk ut og lei en film til deg selv når mannen kommer hjem. Kjøp noen ukeblader og kos deg som best du kan. Jeg vet hvor kjedelig det er med sykt barn. Har ingenting med at barnet ikke får pleie, men at man er "låst" innendørs en hel dag og kanskje ikke har så mye å gjøre. God bedring!
Lealaus Skrevet 19. februar 2006 #6 Skrevet 19. februar 2006 Stakkars som har et sykt barn og må kjede deg. Jeg for min del, synes syndt i barnet som er sykt.
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2006 #7 Skrevet 19. februar 2006 Stakkars som har et sykt barn og må kjede deg. Jeg for min del, synes syndt i barnet som er sykt. ←
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2006 #8 Skrevet 19. februar 2006 Hvis man føler seg innelåst og ikke vet hva man skal ta seg til en dag man "må" være hjemme, stiller jeg seriøst spørsmålstegn ved om du er skikket som mor.
Gjest Gjesta Skrevet 19. februar 2006 #9 Skrevet 19. februar 2006 Herregud, her kommer det perverse hylekoret av perfekte mødre! Hjelpe meg! Trådstarter; jeg har desverre ingen gode råd mht hva du/dere skal ta dere til, men håper morgendagen går greit
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2006 #10 Skrevet 19. februar 2006 Det handler jo ikke om å være en perfekt mor, men er man ansvarlig og flink mor stiller man ikke spørsmål om hva man skal ta seg til når ens barn er sykt!
Gjest Gjesta Skrevet 19. februar 2006 #11 Skrevet 19. februar 2006 Det handler jo ikke om å være en perfekt mor, men er man ansvarlig og flink mor stiller man ikke spørsmål om hva man skal ta seg til når ens barn er sykt! ← Hva er en "flink" mor, du har åpenbart malen? Selvsagt kan hun slite med å finne på noe når ungen bare ligger der og er syk! Mulig du har et rom fullt av hobbyaktiviteter osv som står klart hver gang det skulle passe seg slik, men trådstarter har altså ikke det
flopp Skrevet 19. februar 2006 Forfatter #12 Skrevet 19. februar 2006 Er det mulig . Hvordan klarer noen å hisse seg sånn opp fordi jeg syntes det er kjedelig å sitte på sofaen en hel dag?? Det har da ingen verdens ting med om man er skikket som mor eller ikke! Jeg forsømmer på ingen måte barnet mitt om det kribler i kroppen etter å ha hatt en liten glovarm jente sovende på fanget i noen timer!
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2006 #13 Skrevet 19. februar 2006 Nei, men innlegget kan faktisk tolkes i mange retninger. Det kan gi inntrykk avc tiltaksløshet og det er ikke akkurat en bra egenskap overfpor et stakkars lite sykt barn.
Gjest Gjesta Skrevet 19. februar 2006 #14 Skrevet 19. februar 2006 Nei, men innlegget kan faktisk tolkes i mange retninger. Det kan gi inntrykk avc tiltaksløshet og det er ikke akkurat en bra egenskap overfpor et stakkars lite sykt barn. ← Nei, barnet får nok mer feber av at mor sitter i en stol og kjeder seg!
suzie Skrevet 19. februar 2006 #15 Skrevet 19. februar 2006 Oh my god... hylekoret av perfekte mødre (uten barn regner jeg med....) barn som er syke sover mye , bare til opplysning! Hva med å se over klærne og plukke vekk det som er for smått? Eller finn deg en god bok, noe det ofte blir lite tid til med småttiser...
marta Skrevet 19. februar 2006 #16 Skrevet 19. februar 2006 Man synest jo selvfølgelig synd på et barn som ligger febersykt!!! At man kjeder seg hjemme har jo ingenting med å vere en perfekt mor eller ikke! Jeg kjeder meg også hjemme når barnet mitt sykt, men jeg er den perfekte mor likevel! Det har jeg flere beviser for. Senest i morges da jeg våknet av en liten lubben hånd som klappet meg på kinnet og en liten lys, søt stemme som sa "Du er snill, mamma" Det beste beviset for meg at jeg er en perfekt mor!!....med litt pedagogiske bommerter innimellom Stå på og håper du får dagen til å gå! Jeg vet at du bryr deg om barnet ditt selv om dagen kan bli lang!
Gjest Gamle Alex Skrevet 19. februar 2006 #17 Skrevet 19. februar 2006 Hadde det dette vært dag 4 hadde du hatt min sympati , men ikke dag 1. (og det er lov å kjede seg og allikvel synes synd på barnet, men det er jo utrolig mange " frustrerte fruer her inne -veldig opptatt av det perfekte yttre)
marta Skrevet 19. februar 2006 #18 Skrevet 19. februar 2006 Hadde det dette vært dag 4 hadde du hatt min sympati , men ikke dag 1. (og det er lov å kjede seg og allikvel synes synd på barnet, men det er jo utrolig mange " frustrerte fruer her inne -veldig opptatt av det perfekte yttre) ← Men er det ikke oftest når man er frustrert eller har et eller annet "problem" at man trenger hjelp, støtte og gode råd? Og ja, mange er opptatt det perfekte yttre, men langt i fra alle.
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2006 #19 Skrevet 19. februar 2006 Herregud altså!!!!! La oss stille spørsmålet på en litt annen måte: Har du noe forslag til hva man kan gjøre hvis man kjeder seg en dag og ikke kan gå ut? Hvorfor i all erden er konklusjonen blant mange her: Hun bryr seg ikke om ungen, hun er egoistisk! Hun kan da vel bry seg om ungen og synes synd på den, og kose og lese og stryke på og ha i fanget,- men samtidig ha lyst til å finne å noe hyggelig når den sover, - men kommer ikke på noe spesielt. Hvorfor må folk være så negative og vri og vende på ting og tro det verste??!! Forslag: Skrive kort, brev, klippe ut bilder av ungene og lage kort av dem, lage en perm med ungenes tegninger, -sortere dem, lage en perm til ungen/-e med gjennomsidige skilleark med fargeark i som du limer bilder av familien, tegnnger, utklipp etc.,lime inn bilder i fotoalbum, lese et blad/ bok, finne noe interessant på nett som du har lyst til å lære litt om, sende et hyggelig kort på nett, sortere ut for små klær, rydde bort noen av ungenes leker som de ikke bruker, ta en ansiktsmaske, lakk neglene, ta et fotbad Puh Ha en fin kveld!
Gjest Gjesta Skrevet 19. februar 2006 #20 Skrevet 19. februar 2006 Herregud altså!!!!! La oss stille spørsmålet på en litt annen måte: Har du noe forslag til hva man kan gjøre hvis man kjeder seg en dag og ikke kan gå ut? Hvorfor i all erden er konklusjonen blant mange her: Hun bryr seg ikke om ungen, hun er egoistisk! Hun kan da vel bry seg om ungen og synes synd på den, og kose og lese og stryke på og ha i fanget,- men samtidig ha lyst til å finne å noe hyggelig når den sover, - men kommer ikke på noe spesielt. Hvorfor må folk være så negative og vri og vende på ting og tro det verste??!! Forslag: Skrive kort, brev, klippe ut bilder av ungene og lage kort av dem, lage en perm med ungenes tegninger, -sortere dem, lage en perm til ungen/-e med gjennomsidige skilleark med fargeark i som du limer bilder av familien, tegnnger, utklipp etc.,lime inn bilder i fotoalbum, lese et blad/ bok, finne noe interessant på nett som du har lyst til å lære litt om, sende et hyggelig kort på nett, sortere ut for små klær, rydde bort noen av ungenes leker som de ikke bruker, ta en ansiktsmaske, lakk neglene, ta et fotbad Puh Ha en fin kveld! ← flink gjest!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå