Gå til innhold

Fortvilet ..

Kineklok

Anbefalte innlegg

Kineklok skrev (15 timer siden):

Hei, ja kom to prøver .. viste veldig lav HCG 😔 som at det ikke var noe dessverre. 
Men gir ikke opp, dette var bare nytt for meg å hadde litt håp mens alt stod på- da ettersom jeg leste at mange har blødninger som menstruasjon i beg av svangerskap og alikevel kunne være gravid.

Vi fatter mot å vil uansett fortsette å prøve.

Når alt er sagt så har menstruasjon vært regelmessig, men ikke di to siste månedene, da jeg sist bare blødde i 3 dager og samme som nå, bare den kom en dag før .. men så skal det jo nevnes at jeg snart bikker 40, og er redd jeg begynner nærme meg overgangsalderen kanskje (?)

Men har aldri hadd problemer bli gravid, for jeg endte opp gravid to ganger før, en ma, og hvor jeg ble gravid igjen hvor vi ikke var helt klar 😔 dette var i mai og i juni … 

Så synd når det er så ønsket nå denne gangen ❤️

Tok du frivillig abort senest i juni i år? Da er det kanskje derfor du har uregelmessig mens nå. Men hvis du ikke var klar for 2mnd siden, er du klar nå?

Anonymkode: 2f558...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, ja kom to prøver .. viste veldig lav HCG 😔 som at det ikke var noe dessverre. 
Men gir ikke opp, dette var bare nytt for meg å hadde litt håp mens alt stod på- da ettersom jeg leste at mange har blødninger som menstruasjon i beg av svangerskap og alikevel kunne være gravid.

Når alt er sagt så har menstruasjon vært regelmessig, men ikke di to siste månedene, da jeg sist bare blødde i 3 dager og samme som nå, bare den kom en dag før .. men så skal det jo nevnes at jeg snart bikker 40, og er redd jeg begynner nærme meg overgangsalderen kanskje (?)

Men har aldri hadd problemer bli gravid, for jeg endte opp gravid to ganger før, en ma, og hvor jeg ble gravid igjen hvor vi ikke var helt klar 😔 dette var i mai og i juni … 

Du valgte å ta abort for to mnd siden? Så det vil si at dere har prøvd fra rett etter den aborten? Jeg dømmer ikke, men hva som var grunnen til at dere ikke var klar da du var gravid, men er klar direkte etter aborten?

Jeg misforsto hi, for jeg trodde det var snakk om ivf og det var det jeg svarte utifra tidligere i tråden. Men dere er "bare" vanlige prøvere? Det er mulig mensen er uregelmessig pga aborten, og det kan være det er alderen som begynner å vise seg.

Jeg har et ivf-barn på 18 år, den gangen var det pga av far vi trengte det. Når jeg var 34 år begynte min nye mann og jeg prøvingen, når jeg var 36 prøvde vi ivf, men det var helt umulig da jeg hadde lite egg. Og min mensen ble mer uregelmessig, mindre blødninger og kortere syklus som følge av mindre/dårlige egg.

Anonymkode: b5f98...859

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke for å demotivere deg, men det er fakta at du har litt oddsene i mot deg nå. Det er vanskeligere å bli gravid, og forbli det "slik at den sitter", når man er i 40 årene. Det er ofte slik at man kan bli gravid, men bare opplever at svangerskapene ender i spontanaborter i den alderen. Det er er ganske stor økning i antall spontanaborter når man er på din alder og ut i 40+.

Fra NHI.no

Mors alder er svært avgjørende når det gjelder risikoen for spontanabort. En norsk undersøkelse fant følgende risiko for spontanabort i ulike aldersgrupper:

• I aldersgruppen 25 til 29 år var risikoen 10 prosent
  • I aldersgruppen 35 til 39 år var risikoen 17 prosent
  • I aldersgruppen 40 til 44 år var risikoen 33 prosent
  • I aldersgruppen 45 år eller eldre var risikoen nesten 60 prosent

Anonymkode: 382a3...58d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Tok du frivillig abort senest i juni i år? Da er det kanskje derfor du har uregelmessig mens nå. Men hvis du ikke var klar for 2mnd siden, er du klar nå?

Anonymkode: 2f558...bc3

Det stemmer, og ja denne gangen er man veldig klare og bedre planlagt. Var ikke så lett for oss i etterkant, så håper vi blir ‘velsignet en gang i fremtiden ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Dette er ikke for å demotivere deg, men det er fakta at du har litt oddsene i mot deg nå. Det er vanskeligere å bli gravid, og forbli det "slik at den sitter", når man er i 40 årene. Det er ofte slik at man kan bli gravid, men bare opplever at svangerskapene ender i spontanaborter i den alderen. Det er er ganske stor økning i antall spontanaborter når man er på din alder og ut i 40+.

Fra NHI.no

Mors alder er svært avgjørende når det gjelder risikoen for spontanabort. En norsk undersøkelse fant følgende risiko for spontanabort i ulike aldersgrupper:

• I aldersgruppen 25 til 29 år var risikoen 10 prosent
  • I aldersgruppen 35 til 39 år var risikoen 17 prosent
  • I aldersgruppen 40 til 44 år var risikoen 33 prosent
  • I aldersgruppen 45 år eller eldre var risikoen nesten 60 prosent

Anonymkode: 382a3...58d

Jeg har lest å googlet, vi får se hva som skjer.

Tydeligvis har det ikke vært noe svangerskap og heller tull med testene. Hcg var ikke å se, så jeg aner ikke.

Har hadd veldig lett for å bli gravid i forkant før dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du valgte å ta abort for to mnd siden? Så det vil si at dere har prøvd fra rett etter den aborten? Jeg dømmer ikke, men hva som var grunnen til at dere ikke var klar da du var gravid, men er klar direkte etter aborten?

Jeg misforsto hi, for jeg trodde det var snakk om ivf og det var det jeg svarte utifra tidligere i tråden. Men dere er "bare" vanlige prøvere? Det er mulig mensen er uregelmessig pga aborten, og det kan være det er alderen som begynner å vise seg.

Jeg har et ivf-barn på 18 år, den gangen var det pga av far vi trengte det. Når jeg var 34 år begynte min nye mann og jeg prøvingen, når jeg var 36 prøvde vi ivf, men det var helt umulig da jeg hadde lite egg. Og min mensen ble mer uregelmessig, mindre blødninger og kortere syklus som følge av mindre/dårlige egg.

Anonymkode: b5f98...859

Han var ikke klar og usikker, det påvirket dessverre meg. Vi vet begge nå at vi aldri skulle tatt det valget. 
Han har ingen barn fra før og følte at alt kom veldig brått på uten planlegging.

Han som meg tar det enda tungt, men vi gir ikke opp- og han er mere sikker en noen gang etter lange samtaler.

At jeg nærmer meg 40 spiller nok en betydelig rolle når det gjelder mine egg, men ser at mange er heldige å lykkes fordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...