Gå til innhold

Ulempe å bo nær studenthus?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe bolig nær et stort studenthus som er nær Universitetet her i byen. Det må vel være «ordnede forhold» i slike boliger, samt en studentsamskipnad man kan kontakte i tilfelle konflikt?

Hva tenker dere? Er det en stor ulempe?

Anonymkode: 90176...0b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker det kan bli mye trafikk - døgnet rundt, og også at en kan forvente litt støy

Anonymkode: ec688...d76

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bæst på fæst

Anonymkode: b95c0...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor nært er det, da? Tror nok du kan vente en del festing, og uansett hva lovverket sier, også etter kl. 23 ...

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det rolig på hyblene, en og annen fest ja. Men det er mye "flyving". mange som kommer og går. Mange biler. I vinter vsr de utleid til Ukrainere, og det ble mer trafikk en vanlig. (Mange studenter har ikke bil) 

Anonymkode: c81a4...b4d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er over gaten, tofeltsvei og gang/sykkelvei. Usikkert hvor inngangspartiet blir, da det fremdeles er under utbygging.

ts

Anonymkode: 90176...0b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ofte mindre baluba når det er studentersamskipnadene som driver i hvert fall. 

Anonymkode: 56362...e73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det selv, plaget ikke meg veldig. 

Men tenker det blir fest i helgene, både musikk og festlyder fra leiligheter, og så trafikk med fulle folk fra eller til byn som ler seg ihjel eller synger allsang. 

Var ikke så sjenerende for meg, er litt natteravn selv og soverommet var ikke på den siden.

Så spørs jo litt på hvem du er også. Er soverommet vendt mot studenthuset så kan du nok ikke forvente å legge deg kl. 22 lørdag kveld med vinduet åpent for frisk sommerluft liksom.

Anonymkode: 88f18...74d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bodd rett ved studenthus før og det var ofte jeg ble vekket av brannbil. Gjerne sent på natta i helgene. En eller annen som sovnet rett etter de satte inn en grandis i ovnen. 
 

Også er det mye trafikk. Ingen ting ble liggende ute for da havnet det alltid utenfor studenthuset og da ødelagt. 
 

Det er ingen stabilitet for det kommer jo mange nye folk hvert år. 

Anonymkode: fdd05...fad

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...