AnonymBruker Skrevet 14. august #1 Del Skrevet 14. august Jeg er eksepsjonelt dårlig i matematikk, så jeg håper noen av dere kloke hoder kan hjelpe meg. På min tredemølle er det 4 cm høydeforskjell på løpebåndet fra øverst til nederst. Løpebåndet er 150 cm langt. Hvor mange prosent stigning utgjør dette? Jeg kom fram til 2 % , men det kan vel ikke være riktig? Anonymkode: 863c8...1e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
senior Skrevet 14. august #2 Del Skrevet 14. august 2 prosent er ikke så langt unna. Svaret er 2.67% En prosent blir 150cm/100 = 1.5 cm. Svare blir da 4 / 1.5 = 2.66666 . . . . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august #3 Del Skrevet 14. august Virkelig? Nå sjokkerte jeg meg selv Takk for hjelpen Anonymkode: 863c8...1e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september #4 Del Skrevet 3. september For å finne stigningsprosenten på tredemøllen din, må du først forstå at prosent stigning er definert som høydeforskjellen delt på den horisontale avstanden, multiplisert med 100 for å konvertere til prosent. Du har oppgitt følgende mål: Høydeforskjell: 4 cm Lengde på løpebåndet: 150 cm Prosent stigning regnes ut som følger: Prosent stigning = ( Høydeforskjell Lengde ) × 100 Prosent stigning=(LengdeHøydeforskjell )×100 Setter vi inn dine tall: Prosent stigning = ( 4 cm 150 cm ) × 100 = ( 4 150 ) × 100 ≈ 2.67 % Prosent stigning=(150 cm4 cm )×100=(1504 )×100≈2.67% Så stigningen på tredemøllen din er faktisk omtrent 2.67 %, ikke 2 % som du antok. Du var veldig nær, men det riktige svaret er litt høyere. Anonymkode: 34a75...8f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå