Gå til innhold

Hvordan vaske strømpebukser og stay-ups slik at det blir skikkelige rene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har funnet igjen to store poser med strømpebukser og nylonstrømper. Så nå tenkte jeg skulle vaske de og så legge de bort på en sikklig måte. Har bare brukt de en gang. Spørsmålt mitt er da: "Hvordan vaske strømpebukser og stay-ups slik at det blir skikkelige rene?"

Er det lurt å dele de opp i farger? Eller skal jeg kjøre hele greia i et smell?

Også en liten ting til helt til slutt: Hvordan skal en finne ut at de har forskjellige tykkelse? For det er noen som er ikke ser forskjell mellom om det er den tykkelsen eller den tykkelsen.

Holder på å rydde opp i klesskap og komonder...er kommet godt i gang. Kan være at jeg spør om mer tips her inne..

Ha en fin dag om du rydder eller ikke :)

Anonymkode: 5b522...a3c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Putt i vaskepose og vask på 40 grader.

Anonymkode: ea958...cd3

Hadde gjort dette. 

Anonymkode: 8a464...d62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker i vaskepose på 40 grader.

Denier står ofte på en liten lapp ved ryggen/rumpa, men ellers er det ganske lett å se.

Anonymkode: c2453...589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke strømpebukser stort sett en gangs bruk (de tynneste)? Hender jeg bruker de to ganger uten å vaske, og deretter i søpla.

Anonymkode: 80f9e...b41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har funnet igjen to store poser med strømpebukser og nylonstrømper. Så nå tenkte jeg skulle vaske de og så legge de bort på en sikklig måte. Har bare brukt de en gang. Spørsmålt mitt er da: "Hvordan vaske strømpebukser og stay-ups slik at det blir skikkelige rene?"

Er det lurt å dele de opp i farger? Eller skal jeg kjøre hele greia i et smell?

Også en liten ting til helt til slutt: Hvordan skal en finne ut at de har forskjellige tykkelse? For det er noen som er ikke ser forskjell mellom om det er den tykkelsen eller den tykkelsen.

Holder på å rydde opp i klesskap og komonder...er kommet godt i gang. Kan være at jeg spør om mer tips her inne..

Ha en fin dag om du rydder eller ikke :)

Anonymkode: 5b522...a3c

Hvor skitne er disse strømpene? 
Hvor lenge har de brukte strømpene lagt skitne i en tett plastpose?

Syntetiske stoffer, som strømpebukser, bør vaskes i løpet av korter tid etter at de er brukt for å bli luktfrie og rene.

Du kan legge dem i bløt over natten i en vaskebøtta med litt bioterm eller Ariel annetvasket og skylt.  vaskemiddel du måtte ha, og så skylle dem opp i maskinen. Vaskepose trenges ikke om du har en grei maskin. Inni en vaskepose blir klærne dårligere 

Anonymkode: ac9e6...37f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjører til vanlig bare de billigste typene til Pierre Robert eller La Mote så det blir nesten alltid engangsbruk. Lettvint og greit.

Anonymkode: 80f9e...b41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvite og hudfargede strømpebukser i hvitvask. Ellers har jeg fargede og sorte i vanlig vask med farget tøy. Pass på å ikke vask ullstrømpebukser ialt for varmt. Da krymper de.

Anonymkode: 86877...991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...