AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #1 Del Skrevet 14. august 2024 Vi var veldig nære for rundt ett års tid siden. Nå har vi ikke truffet hverandre siden september i fjor. Siden da: • hun dukket ikke opp til en avtale, fikk ikke beskjed før dagen etter • hun avlyste brunsj samme morgen • jeg har blitt mor, hun har sagt - på eget initiativ - at hun vil komme og hilse på, men når jeg har forslått et tidspunkt eller spurt når det passer for henne, så har hun åpnet meldingen uten å svare Vi skulle egentlig treffes sammen med en større gruppe i april i år. Da avlyste hun igjen samme dag. Jeg sendte henne en melding, skrev at jeg ikke vet hva som foregår i livet hennes, men at jeg håper alt ordner seg til slutt. Den svarte hun aldri på. Forleden landet det plutselig en melding i innboksen min hvor hun spør om vi skal treffes. Jeg har lyst til å si at jeg ikke gidder å la henne kaste bort mer tid på meg, spørre passivt-aggressivt om hvordan jeg kan vite at hun faktisk kommer til å dukke opp, eventuelt bare la være å svare…det siste alternativet føles vanskelig fordi spørsmålet ble stilt i en gruppechat vi har med en tredje person, og hun har jo ikke gjort noe galt. Tanker? Anonymkode: cc11c...e75 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 14. august 2024 #2 Del Skrevet 14. august 2024 Jeg ville ha svart hyggelig: Ja, det hadde vært hyggelig. Fint om vi kan avtale sted og tid med en gang, da det er lettere å få det til å passe. For meg passer det f.eks i morgen .... kl .... eller ........eller ...... Hva tenker du? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #3 Del Skrevet 14. august 2024 48 minutter siden, exictence said: Jeg ville ha svart hyggelig: Ja, det hadde vært hyggelig. Fint om vi kan avtale sted og tid med en gang, da det er lettere å få det til å passe. For meg passer det f.eks i morgen .... kl .... eller ........eller ...... Hva tenker du? ville du tatt opp oppførselen hennes på annet vis? Anonymkode: cc11c...e75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #4 Del Skrevet 14. august 2024 Jeg er for gammel til å gå rundt grøten. Så jeg hadde svart. Å så hyggelig. Men kommer du denne gangen da? Har ikke tid til å kaste bort noen tid hvis du avlyser i siste liten denne gangen også. Så du kan finne en tid som passer for deg så skal jeg jobbe rundt den tiden for å få det til. jeg har tenkt at kanskje det har skjedd noe så hun har sikkert behov for å lette samvittigheten hennes no. Anonymkode: a97b5...7b1 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 14. august 2024 #5 Del Skrevet 14. august 2024 (endret) Min første tanke var om hun har barn? Om hum er ufrivillig barnløs kan det jo være hun synes det er vanskelig å forholde seg til det at du har blit mor. Mener ikke å si at du har gjort noe gale med å få barn altså, men det kan være hun synes temae barn er så vanskelig at hun ikke greier og forholde seg til det på en skikelig måte. Så kan det selfølgelig være alt annet som er grunnen også! Trenger ikke handle om barn i det helle tatt, kansje hun sliter med angst, kansje har der vært en misforståelse hvor hun er blit fornærmet av deg og kansje er det noe helt annet. Jeg synes uanset du burde gi henne en mulighet til å forklare seg. Om forklaringen ikke er troverdig eller akseptabel, kan du kutte henne ut med god samvittighet. Men ikke svar henne passivt agresivt før du har spurt hva som skjede, da fremstår du bare umoden og hun blir oferet. . Endret 14. august 2024 av Pippi Lotta 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 14. august 2024 #6 Del Skrevet 14. august 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): ville du tatt opp oppførselen hennes på annet vis? Anonymkode: cc11c...e75 Nei, det ville jeg ikke. Men ville presisert klokkeslettet og når etter at hun hadde svart: Fint, da ses vi ...... kl......... Gleder meg Og hvis hun så avlyser igjen dagen før, så ville jeg nok sagt at det var synd, da jeg hadde gledet meg. Så ville jeg muligens latt være å ta mer kontakt med henne. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #7 Del Skrevet 14. august 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): ville du tatt opp oppførselen hennes på annet vis? Anonymkode: cc11c...e75 Nei. Du skal ikke gå og gnage på gammelt vås. Ønsker du ta det opp med henne? Ta det muntlig når dere møtes. Og ta det som en voksen, ikke som et furtent barn. (altså, still åpne spørsmål, ikke kom med oppgulp eller anklager. Du har makt i form av at du er en voksen med ok helse - bruk den til å være hyggelig 100% av din tid, ikke til å være barnslig og ufin) Men premiss 1 er jo at DU ønsker ha kontakt med henne. Ønsker du ikke det? Avslå pent og høflig. Ønsker du ha kontakt med henne? Ta høyde for at hun ikke kommer. Feks kan du si «jeg og baby skal på biblioteket mandag kl 10, vi kan gjerne treffes der!» eller inkluder henne i noe annet du uansett skal gjøre. Så «kaster» du ikke bort tid. Anonymkode: 2eafb...870 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Undrer meg på Skrevet 14. august 2024 #8 Del Skrevet 14. august 2024 Jeg hadde laget en avtale med henne uten å si noe. Når vi så møttes hadde jeg ventet litt og sett om hun kom med en forklaring på hvorfor hun har vært fraværende. Hvis ikke hadde jeg spurt direkte men vennlig om det. Har hun ingen forklaring hadde jeg sagt noe om hvordan det føltes for meg (kort og ærlig), så hadde videre kontakt med henne vært avhengig av hva hun eventuelt sier selv, hva hun hadde svart og/eller hennes respons på det jeg hadde sagt. Alle kan ha vanskelige perioder i livet der man kanskje faller litt ut. Eller det er andre forklaringer. Men om hun ikke har noe å si eller kan møte deg på at det var kjipt for deg (hvis det ikke var en forklaring) så hadde jeg nok droppet å møte henne annet enn i felles sosiale settinger. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet 14. august 2024 #9 Del Skrevet 14. august 2024 Vi kjenner jo alle personer som bare kommer å går som de ønsker inn i livene våre. Cluet er å bare Ha det hyggelig når de først er der,men ikke sett noe krav,eller forvent noe som helst. Legg opp til kos og hygge selv. Har et par slike venner helt fra bardndommen som bare plutselig dukker opp. Hyggelig når det skjer,men de forsvinner like raskt igjen - Gjerne flere år i mellom. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #10 Del Skrevet 14. august 2024 Du vet jo hvordan hun nå har oppført seg en periode, men hun var ikke sånn før det (sånn jeg forstår deg). Jeg ville kjent på om jeg faktisk hadde lyst til å se henne igjen. Om jeg kjente at jeg var litt ferdig med hele relasjonen, hadde jeg svart litt svevende ('Ja, det må vi få til en dag'), og latt det koke bort i kålen. Hadde jeg hatt lyst, ville jeg ha sagt ja, men ikke lagt opp til å sette av egen tid til det. Om du skal et sted uansett (noen i tråden nevnte biblioteket med barnet ditt, det syntes jeg var et godt alternativ, om du helst vil møtes uten barn kan det være fordi du skal kjøpe en kjole eller så), ville jeg ha sagt: 'Så hyggelig, gjerne. Jeg skal til (f.eks) frisøren og er ferdig der klokken 16 på torsdag. Supert om du har tid da!' Dukker hun ikke opp, kan du bare dra hjem, og du har ikke kastet bort tid. Anonymkode: 5e5d4...deb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #11 Del Skrevet 14. august 2024 Jeg ville ha sagt ja til å møtes. Det er jo tydelig ett eller annet som har foregått i livet hennes siden hun trakk seg unna i fjor, og du skrev jo selv at du håpet det ville ordne seg for henne, men nå er du ikke interessert i å møte henne og kanskje få en forklaring? Hvis det hun har gjort er så utilgivelig for deg at du ikke finnes villig til å møte henne, så bør du bare si rett ut at du ikke anser henne som venn lengre og ikke vil ha noe med henne å gjøre mer. Anonymkode: 51264...79d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #12 Del Skrevet 14. august 2024 Si ja en siste gang. Og gjerne skriv dette som er foreslått tidligere i tråden: AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg er for gammel til å gå rundt grøten. Så jeg hadde svart. Å så hyggelig. Men kommer du denne gangen da? Har ikke tid til å kaste bort noen tid hvis du avlyser i siste liten denne gangen også. Så du kan finne en tid som passer for deg så skal jeg jobbe rundt den tiden for å få det til. jeg har tenkt at kanskje det har skjedd noe så hun har sikkert behov for å lette samvittigheten hennes no. Anonymkode: a97b5...7b1 Kommer hun ikke/avlyser på nytt så har du 100% ditt på det rene. Det er urolig frustrerende å forholde seg til slike mennesker, spesielt hvis man er veldig forskjellige når det kommer til verdien av å holde avtaler/si fra/være forsinket/osv. Jeg er selv en sånn som er opptatt av å holde avtaler og ha respekt for andres tid. Har jeg en avtale så legges dagen opp rundt den avtalen. Er ganske kjedelig å avlyse andre ting for noe som ikke blir noe av. Uansett...avlyser hun nok en gang så fortell henne at dere får bare ses når dere ses for dette blir bare tull ellers. Blir hun sur for det så er ikke det ditt problem. At noen har problemer i livet sitt betyr ikke at de skal få kunne gjøre som de vil spør du meg.. Anonymkode: 40ebb...845 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #13 Del Skrevet 16. august 2024 AnonymBruker skrev (På 14.8.2024 den 9.08): Vi var veldig nære for rundt ett års tid siden. Nå har vi ikke truffet hverandre siden september i fjor. Siden da: • hun dukket ikke opp til en avtale, fikk ikke beskjed før dagen etter • hun avlyste brunsj samme morgen • jeg har blitt mor, hun har sagt - på eget initiativ - at hun vil komme og hilse på, men når jeg har forslått et tidspunkt eller spurt når det passer for henne, så har hun åpnet meldingen uten å svare Vi skulle egentlig treffes sammen med en større gruppe i april i år. Da avlyste hun igjen samme dag. Jeg sendte henne en melding, skrev at jeg ikke vet hva som foregår i livet hennes, men at jeg håper alt ordner seg til slutt. Den svarte hun aldri på. Forleden landet det plutselig en melding i innboksen min hvor hun spør om vi skal treffes. Jeg har lyst til å si at jeg ikke gidder å la henne kaste bort mer tid på meg, spørre passivt-aggressivt om hvordan jeg kan vite at hun faktisk kommer til å dukke opp, eventuelt bare la være å svare…det siste alternativet føles vanskelig fordi spørsmålet ble stilt i en gruppechat vi har med en tredje person, og hun har jo ikke gjort noe galt. Tanker? Anonymkode: cc11c...e75 Uff, dette høres akkurat ut som en tidligere venninne av meg. Avlyser alltid samme dag med begrunnelse om at hun er forkjølet eller har hodepine. Anonymkode: ca0a7...8ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #14 Del Skrevet 16. august 2024 10 hours ago, AnonymBruker said: Uff, dette høres akkurat ut som en tidligere venninne av meg. Avlyser alltid samme dag med begrunnelse om at hun er forkjølet eller har hodepine. Anonymkode: ca0a7...8ca Det er så frustrerende! •• Takk for råd. Onsdag ettermiddag foreslo jeg en dato og en tid. Den meldingen har hun sett men ikke svart på…🥴 Anonymkode: cc11c...e75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #15 Del Skrevet 16. august 2024 Her trodde jeg at jeg skulle lese om den andre personen i historien som har gjenoppstått. Jesus 2.0 Skuffa.. Anonymkode: 41190...a2a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #16 Del Skrevet 16. august 2024 Du må nesten kjenne på om du ønsker å ha vedkommende i livet ditt eller ikke. Du sier du har fått barn, du kommer ikke til å ha tid til sånne som henne. Hvis du ønsker å ha noe med henne å gjøre så selvfølgelig må du vise interesse. Om ikke så ville jeg bare avslått på en vennlig måte. Eventuelt ventet til de hadde avtalt et tidspunkt å si at det ikke passer Anonymkode: 2c8b9...8ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 16. august 2024 #17 Del Skrevet 16. august 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er så frustrerende! •• Takk for råd. Onsdag ettermiddag foreslo jeg en dato og en tid. Den meldingen har hun sett men ikke svart på…🥴 Anonymkode: cc11c...e75 Dette er jo ikke engang en venn slik jeg leser det, det er i beste fall et bekjentskap. Når det er så skjørt som dette, la det ligge ! Hun prioriterer ikke deg, og da gir det hele seg selv. Ikke furt, syte eller klage. Bare gå videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #18 Del Skrevet 16. august 2024 AnonymBruker skrev (På 14.8.2024 den 10.01): ville du tatt opp oppførselen hennes på annet vis? Anonymkode: cc11c...e75 Jeg har en veldig lik historie. Jeg tok det opp. Jeg sa rett og slett til henne at jeg trodde hun hadde mistet interessen for meg, og ikke brydde seg. Jeg pakket det litt pent og sa at jeg derfor ble positivt overrasket over at hun tok initiativ til å ta en kaffe sammen etter så lang tid. Så det er på en måte både kritikk og kompliment Anonymkode: 6fb41...95e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #19 Del Skrevet 16. august 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det er så frustrerende! •• Takk for råd. Onsdag ettermiddag foreslo jeg en dato og en tid. Den meldingen har hun sett men ikke svart på…🥴 Anonymkode: cc11c...e75 Der har du svaret ditt. Hun der er det bare til å glemme, om hun vil fortsette relasjonen deres bør hun legge seg panneflat, samt legge seg i selen for å ordne opp. Ikke at jeg tror hun kommet til å gjøre noe av det. Jeg personlig er en som ikke kan fordra slik oppførsel, det er råttent gjort, så jeg hadde nok sagt noe til henne. Anonymkode: 1dd6e...1c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå