AnonymBruker Skrevet 19. august #61 Del Skrevet 19. august Kvinne, 55 år; jeg har ikke drukket vann på så lenge jeg kan huske. Kun Pepsi Max (+ 1 lite glass melk til frokost). Ingen helseutfordringer og ikke hatt hull i ei tann siden barneskolen. Faktisk sa tannlegen forrige uke at emaljen og alt var overraskende fin (og han vet ikke at jeg drikker brus). Så nei, man dør tydeligvis ikke av det. Men at vann er sunnere enn brus vet vi alle sammen. Anonymkode: bbc23...400 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 19. august #62 Del Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Man får ikke nyreproblemer av å drikke saft/kaffe/brus i stedet for vann. Anonymkode: cf828...347 Om man kun drikker koffeinholdig væske kan man det, ja. Koffeinholdige drikker er vanndrivende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordis Skrevet 19. august #63 Del Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kaffe er 98% vann... Anonymkode: 9c14a...1e0 Siden koffein er vanndrivende er det lurt å huske på å drikke vann også, ikke kun kaffe. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august #64 Del Skrevet 19. august Jeg mener dette først og fremst handler om tilvenning, valg og vaner. Moren min fortalte meg hele oppveksten at vannet i springen smakte ekkelt, så jeg nektet å drikke rent vant før jeg ble ung voksen. Liker det ikke spesielt godt, det smaker strengt tatt ingenting, men etter å ha tvunget det i meg i flere år tenker jeg ikke på det. Såklart foretrekker jeg å drikke noe med smak. Jeg hadde også foretrukket å spise smågodt hver kveld, drukket vin til alle middager og kanelbolle hver dag til lunsj, men som regel må jeg velge det kjedeligste alternativet, fordi det er best for meg. Jeg prøver å ramme det inn som selvomsorg. Anonymkode: c9914...7c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august #65 Del Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (På 13.8.2024 den 23.53): Jeg har ikke drukket vann på mange år. Går helt fint med meg. Er sunn og frisk, fine tenner. Sover godt også da jeg ikke reagerer på koffein. Anonymkode: d0de1...3c9 Samme her. Anonymkode: ad89f...5be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomBombadil Skrevet 19. august #66 Del Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (På 14.8.2024 den 8.55): Har du prøvd og ha en liten cola slump stående i et hvitt proselensglass eller farget plastglass, og så helle ut? Jeg er veldig glad i brus, men det synet byr meg faktisk litt imot, tenk at det belegget heller vi i oss frivillig. Hæ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomBombadil Skrevet 19. august #67 Del Skrevet 19. august Sjukt hvor mange barnslige kvinner det er i Norge som ikke engang klarer å drikke vann, og som tror de er sunne og friske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august #68 Del Skrevet 19. august On 8/14/2024 at 12:58 PM, AnonymBruker said: Kullsyre er ikke bra. Du lever ikke sunt om du dropper vann, da lider kroppen din om enn i stillhet.. Anonymkode: 76deb...a4c Det har jeg ikke hørt, men har hørt at en hydreres raskere med kullsyre. Anonymkode: 1f80d...389 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august #69 Del Skrevet 19. august On 8/13/2024 at 11:50 PM, AnonymBruker said: Jeg liker ikke vann og det byr meg i mot. Jeg er ellers smart og spiser sunne måltider laget av råvarer. Men jeg drikker ikke vann, kun cola zero og litt kaffe. Jeg husker ikke sist jeg drakk vann, i mai kanskje? Kan det være farlig? Hva kan skje? Andre som er som meg? en annen ting, jeg synes det er så flaut at jeg er så barnslig!! Anonymkode: e2951...e5e Du får jo vann i deg fra både brus og kaffe. Så går sikkert bra. Anonymkode: 5436f...685 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august #70 Del Skrevet 19. august Ts her. Har fått i meg masse vann i dag og jeg tror vi kan konstantere at jeg er/var dehydrert. Har knapt tisset i hele dag, tross masse væske inn. Anonymkode: e2951...e5e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august #71 Del Skrevet 20. august Jeg er imponert over dere som aldri drikker vann, blir ikke dere hinsides tørste? Når jeg er tørst forsvinner ikke tørsten av en kopp kaffe. Og cola blir jeg bare mer tørst av. Jeg hadde ikke overlevd 1 dag uten vann 😅 Anonymkode: be6ac...f87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august #72 Del Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (På 14.8.2024 den 12.09): ts her Jeg drikker aldri på trening, men har alltid ei flaske lett tilgjengelig til etterpå. På lengre turer har jeg cola i sekken slik andre har kaffe 😜 Jeg må nok få meg en rutine der jeg styrter et glass her og der, det skal jeg få til. Kullsyrevann er jeg ikke så fan av, men saft kan gå. Men er ikke det ca det samme som cola da? Anonymkode: e2951...e5e Romtemperert vann er lettere å «styrte. Er litt flatere slik at det glir lett ned uten å få sånn «luftboble» i halsen. Anonymkode: ef91e...4d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august #73 Del Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (22 timer siden): Ts her. Har fått i meg masse vann i dag og jeg tror vi kan konstantere at jeg er/var dehydrert. Har knapt tisset i hele dag, tross masse væske inn. Anonymkode: e2951...e5e Bra! Håper du fortsetter med det Anonymkode: 7d058...246 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MegJa Skrevet 20. august #74 Del Skrevet 20. august Elsker å drikke vann jeg! Hver dag. Hadde faktisk aldri greid meg uten det ☺️ Men vi er forskjellige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomBombadil Skrevet 21. august #75 Del Skrevet 21. august (endret) MegJa skrev (12 timer siden): Elsker å drikke vann jeg! Hver dag. Hadde faktisk aldri greid meg uten det ☺️ Men vi er forskjellige. Det finnes ikke et menneske på jorden som hadde klart seg uten vann, ingen forskjell på de 8.2 milliarder menneskene her. Endret 21. august av TomBombadil 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultima Skrevet 21. august #76 Del Skrevet 21. august Går helt fint å ikke drikke vann, så lenge du drikker noe annet - og det vil de fleste av oss gjøre helt av seg selv. Likevel, er det et par ting det er greit å være oppmerksom på: - Ikke erstatt all drikke med kaffe og andre drikker med koffein (cola f.eks). - Drikke med smak er ofte sur og sliter på emaljen. Jeg er heller ikke så glad i å drikke rent vann, med mindre jeg er veldig tørst. Men svakt blandet saft fungerer fint. I perioder har jeg havnet på "bruskjøret" men merker at det i stor grad dreper lysten på all annen drikke og gjør at jeg generelt drikker mindre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august #77 Del Skrevet 22. august Thyra skrev (På 19.8.2024 den 6.33): Om man kun drikker koffeinholdig væske kan man det, ja. Koffeinholdige drikker er vanndrivende. Nordis skrev (På 19.8.2024 den 6.49): Siden koffein er vanndrivende er det lurt å huske på å drikke vann også, ikke kun kaffe. Selv om det stemmer at kaffe er vanndrivende, vil det ikke gjøre deg dehydrert. Forskning har vist at 2–3 kopper kaffe om dagen ikke har noen påvirkning på væskebalansen i kroppen. Selv om kaffe gjør at man må oftere på do, får man likevel i seg mer væske gjennom kaffen enn kroppen kvitter seg med. Anonymkode: 9c14a...1e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 23. august #78 Del Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (8 timer siden): Selv om det stemmer at kaffe er vanndrivende, vil det ikke gjøre deg dehydrert. Forskning har vist at 2–3 kopper kaffe om dagen ikke har noen påvirkning på væskebalansen i kroppen. Selv om kaffe gjør at man må oftere på do, får man likevel i seg mer væske gjennom kaffen enn kroppen kvitter seg med. Anonymkode: 9c14a...1e0 Om kaffe er det eneste man drikker, blir det litt verre. 2-3 kopper kaffe går selvsagt fint om man også får i seg annen væske. Man tisser nok ikke mer enn 2-3 kopper av 2-3 kopper kaffe. Men mer enn man ville ha tisset av 2-3 kopper vann, og man mister jo også væske gjennom pusten og man svetter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august #79 Del Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (13 timer siden): Selv om det stemmer at kaffe er vanndrivende, vil det ikke gjøre deg dehydrert. Forskning har vist at 2–3 kopper kaffe om dagen ikke har noen påvirkning på væskebalansen i kroppen. Selv om kaffe gjør at man må oftere på do, får man likevel i seg mer væske gjennom kaffen enn kroppen kvitter seg med. Anonymkode: 9c14a...1e0 Kaffe svekker absorpsjon av mineraler som bidrar til å påvirke væskebalansen. Det er nesten umulig å påvise ubalanse per blodprøver, med mindre det er av så alvorlig grad at man må legges inn. Jeg har vært gjennom det selv, med tydelige tegn på dehydrering, hvor blodprøver viser normale verdier. Nå ble det samtidig også sjekket alle mulig andre årsaker. Symptomfri innen få dager ved å drikke elektrolytter (salt, kalium, magnesium, kalsium). Så jo, kaffe bidrar i større grad til dehydrering enn den gjør til hydrering. Anonymkode: 7d058...246 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august #80 Del Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Kaffe svekker absorpsjon av mineraler som bidrar til å påvirke væskebalansen. Det er nesten umulig å påvise ubalanse per blodprøver, med mindre det er av så alvorlig grad at man må legges inn. Jeg har vært gjennom det selv, med tydelige tegn på dehydrering, hvor blodprøver viser normale verdier. Nå ble det samtidig også sjekket alle mulig andre årsaker. Symptomfri innen få dager ved å drikke elektrolytter (salt, kalium, magnesium, kalsium). Så jo, kaffe bidrar i større grad til dehydrering enn den gjør til hydrering. Anonymkode: 7d058...246 Det i mitt innlegg stemmer. Anonymkode: 9c14a...1e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå