Gå til innhold

Gjenkjent på Kvinneguiden?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har kjent igjen noen som skrev om bryllupet mitt her. 

Anonymkode: 13395...da8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjente igjen svigerinne. 

Basert på en TV-serie, en spesiell formulering om en scene, som jeg hadde hørt noen dager tidligere.

Selv om hun anonymiserte tar det ikke mange innlegg før man får bekreftet hvem det er. 

Anonymkode: a4adf...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/13/2024 at 11:53 PM, AnonymBruker said:

Skjedde oftere før, når folk skrev mer dagbøker og før AB funksjonen var så vanlig (ja, jeg har vært på KG lenge 😅). Har kjent igjen folk i dagbøkene. 

Anonymkode: bafe1...fc2

Dette.

Har kjent igjen flere. Blant annet en venninne og to (!) av mine svigersøstre. Den ene har hatt minst to brukere her som jeg har kjent igjen. Første gangen spurte jeg henne og fikk det bekreftet. Andre gangen orket jeg ikke å spørre, men kjente igjen både problemstilling, nick og skrivemåte. Den andre tok jeg på nicket, som er helt unikt. Fikk det bekreftet ved å lese gjennom innleggene hennes. Den tredje kjente jeg igjen på skrivemåten, men fikk det bekreftet gjennom dagbøkene til vedkommende. Visste at niesen min var født lenge før vi i familien fikk vite det.. I tillegg postet hun bilder av seg selv (den tiden bildetrådene var populære). Ikke spesielt gøy å lese om sexliv og ting om familien som var direkte løgn, men orket aldri å konfrontere henne. Heldigvis mange år siden hun var aktiv her.

Vet også hvem mange av de faste brukerne her er, uten at jeg kjenner de personlig. Av den grunn skriver jeg kun som AB. 

Anonymkode: 55e80...d29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.8.2024 den 9.12):

Det er jo nettopp det folk gjør, men så begynner noen å ville ha flere og flere detaljer. 

Hvorfor er det irriterende at folk prøver å være anonyme? Det er da irrelevant at småting ikke stemmer helt pga anonymisering, TS er jo ute etter råd om et eller annet hovedtema, ikke detaljene rundt. Problemet ligger jo hos trolljegerne,  som tror noen detaljer feil = alt helt usant/tull. Og det stemmer jo ikke nødvendigvis. 

Anonymkode: ff670...161

Det er ikke irriterende at folk prøver å være anonyme, det er irriterende at historien ikke henger sammen, og at premissene endrer seg utover i tråden.

Og igjen, hvis detaljene er så uviktige, hvorfor ta dem med i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper og tror at jeg ikke har blitt gjenkjent. Har gjenkjent noen, mest pga av brukernavn/nick og hvilke underforum de ofte skrev i. 

Det har vært noen ganske stygge episoder på barnimagen/dinbaby der brukere har blitt gjenkjent/avslørt og nærmest forfulgt eller trakassert. Husker spesielt godt én bruker der noen hadde samlet opp masse informasjon denne brukeren hadde postet og gitt det til familien eller svigerfamilien. Det ga meg en skikkelig støkk! 

En annen som har blitt avslørt i samme forum er Dr Yppert, som var veldig aktiv i det forumet en periode. Han var vel nærmest et nettroll. 

Anonymkode: 9a4f7...7a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/13/2024 at 11:10 PM, AnonymBruker said:

Jeg la en dag merke til et kallenavn her på KG som ei venninne av meg har brukt innimellom i andre settinger. Sjekket profilen, la to og to sammen, og skjønte at det var henne. Tror ikke, med bakgrunn i en del av det hun på det tidspunkt hadde skrevet, det var meningen at andre skulle kjenne henne igjen. 

Anonymkode: debb8...56d

Nå ble nysgjerrigheten min for stor, jeg tipper hun skrev om enten utroskap eller seksuelle fetisjer? Jeg hadde elska å oppdage sånt om noen jeg kjenner merker jeg 😅😂 i want the teaaaaa

Anonymkode: 539de...170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoia skrev (På 13.8.2024 den 23.04):

Jeg tror ikke så mange har paranoide trekk.

Jeg har gjenkjent 2 stk jeg kjenner :) 

Anonymkode: e0f53...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (På 13.8.2024 den 22.53):

Det er veldig mange som kjenner mitt nick her på kg. Ingenting har skjedd. Hva skulle skje? 

Ingenting som skjer, vel?? Men da vet de hva du skriver her inne. Alle er ikke komfortabel med det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke redd for å bli gjenkjent nei. Tror ikke det er mange i min omgangskrets som vet at jeg er her inne. Om de skulle gjort det, så hadde det ikke vært krise. Jeg skriver ingenting "farlig", som folk kan "ta" meg på. Skriver også alltid med brukernavn.  Og jeg står for det jeg skriver under brukernavn. 

Starter heller ikke mange tråder selv. Svarer stort sett bare på de som er laget av andre.  

Endret av Mardina
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.8.2024 den 9.00):

Jeg kjente igjen en tidligere venninne, da hun er i et slags forhold med svært spesifikke problemstillinger. Jeg har hørt veldig mye om det forholdet privat, og vi er ikke venner lenger fordi det viste seg at det hun forteller ikke er sant. Hun ble ganske raskt avslørt i tråden her inne, folk skjønte at historien ikke stemte. Da følte jeg meg litt dum, som trodde på henne i flere år før jeg skjønte lunta.

Men det hadde noen andre konsekvenser enn litt såret stolthet hos meg😂

Anonymkode: 81961...b90

Du skal ikke ta for god fisk at det faktisk var henne som skrev. Jeg opplevde at to ulike venninner utga seg for å være meg og skrev noen tråder om noen svært sårbare ting jeg kun hadde delt med dem irl. De la også til noen private detaljer slik at de som kjente meg kunne legge to og to sammen og tro at det var jeg som skrev her. Jeg fikk noen spørsmål fra flere som kjenner meg men de ville ikke tro meg når jeg sa jeg ikke hadde skrevet noe om dette på KG selv. Ikke før de to endelig innrømmet at de gjorde det for å henge meg ut.

Derfor tar jeg alle historier her inne med en god klype salt og velger allikevel å svare ts som om situasjonen er reell.

Anonymkode: 74982...9a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente igjen min brors daværende kjæreste da hun skrev et anonymt innlegg og forklarte problemene de hadde. Hun bekreftet at det var henne da jeg spurte. Synes for så vidt det var helt innafor å være frustrert og spørre om råd her, for min bror er ikke nødvendigvis enkel å leve med 😄  

Anonymkode: 6b964...db0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoia skrev (På 13.8.2024 den 23.06):

Jeg tror bare det er paranoide som tenker sånn. Folk flest vil bare drøfte problemstillinger, de forfølger ikke andre, noen få på den måten.

Altså,

«Var på hytte-tur i helgen med svigers og tre tantebarn på 3, 8 og 10år. De har alle en form for hjerneorganisk dysfunksjon. Verst er det med 10 åringen, hun har både adhd og sterk autisme. Hun raserte hele hytta, knuste vitrineskap, sølte ned sofa og lagde flere hakk i parketten. Nå har vi fått et krav på flere titalls tusen kr fra hytteeier. Svigerinna mener vi må dele på dette kravet siden vi var sammen på hytta. Kan forøvrig nevne at denne svigerinna er ekstremt egoistisk. Jeg er dritt lei av henne. Hun tror alle liker henne men egentlig er hun forhatt. Mannen hennes er en jævla tøffel og horebukk som har vært utro mange ganger. Hva ville dere gjort??».

Så tror man at man er anonym på norskes desidert største forum bare fordi man poster som anonymbruker eller under nick 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg håper og tror at jeg ikke har blitt gjenkjent. Har gjenkjent noen, mest pga av brukernavn/nick og hvilke underforum de ofte skrev i. 

Det har vært noen ganske stygge episoder på barnimagen/dinbaby der brukere har blitt gjenkjent/avslørt og nærmest forfulgt eller trakassert. Husker spesielt godt én bruker der noen hadde samlet opp masse informasjon denne brukeren hadde postet og gitt det til familien eller svigerfamilien. Det ga meg en skikkelig støkk! 

En annen som har blitt avslørt i samme forum er Dr Yppert, som var veldig aktiv i det forumet en periode. Han var vel nærmest et nettroll. 

Anonymkode: 9a4f7...7a8

Jeg hang der inne i mange år, før jeg "flyttet" over hit, og kan skrive under på at det er mye stygt der av sånt. 

Faktisk ble jeg delvis gjenkjent der inne en gang, jeg hadde hatt en ganske vill opplevelse og følte av en eller annen grunn for å fortelle om det der inne. Fordi jeg hadde mange tanker og spørmål etterpå og hadde ingen å snakke med. Jeg endret litt på detaljene, men siden det hadde skjedd ganske nylig og siden saken var såpass spesiell, var det noen som kjente igjen historien. 

Det var ikke en som direkte "involvert", men som kjente en dem det handlet om. Jeg vet ikke om jeg klarte å snakke meg ut av det, jeg hørte hvertfall ikke noe mer enn et par kommentarer i tråden. 

I en navnetråd der inne ble navnene til en bekjents barn nevnt, de navnene er så spesielle, tviler på at det er flere som heter det samme i hele landet, og det er snakk om flere barn der alle navnene ble nevnt, så sa det seg selv at det gjaldt min bekjente. Det var det flere andre som kommenterte og sa at de visse hvem vedkommende var, selv sa jeg ingenting. Det "kjipe" er at min bekjente er en som "alle" i området vet hvem er, så alle som er/var innpå der, eller googler navnene vet hvem det er snakk om.

Jeg lærte uansett når jeg var der inne, og nå er jeg veldig forsiktig med hva jeg skriver her inne. Jeg er ikke på dib lengre, men jeg husker begge sakene du nevner.

Anonymkode: 2061d...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ingenting som skjer, vel?? Men da vet de hva du skriver her inne. Alle er ikke komfortabel med det! 

Jeg har en ganske enkel livsfilosofi om at man bør ikke gjøre annet enn man kan stå for. Om det jeg gjør er noe jeg ikke kan være ærlig om vet jeg at har jeg gjort noe galt. Jeg unngå å gjøre ting jeg ikke kan stå for. Ukomfortabelt medfører imidlertid ikke at jeg ikke står for det. Jeg forventer ikke av meg selv at jeg skal være et perfekt menneske. Mennesker som eventuelt forventer slikt av meg får finne seg andre. Det jeg har gjort og gjør feil står jeg for. 

Jeg benytter meg av AnonymBruker dersom det jeg diskuterer er utleverende for andre utover det de er komfortabel med. 

Folk gidder ikke å gå inn her for å sjekke hva jeg skriver. Lurer de på noe kan de spørre, og så får de svar. Ærlig svar. Det vet de. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AllahBallah skrev (19 minutter siden):

Altså,

«Var på hytte-tur i helgen med svigers og tre tantebarn på 3, 8 og 10år. De har alle en form for hjerneorganisk dysfunksjon. Verst er det med 10 åringen, hun har både adhd og sterk autisme. Hun raserte hele hytta, knuste vitrineskap, sølte ned sofa og lagde flere hakk i parketten. Nå har vi fått et krav på flere titalls tusen kr fra hytteeier. Svigerinna mener vi må dele på dette kravet siden vi var sammen på hytta. Kan forøvrig nevne at denne svigerinna er ekstremt egoistisk. Jeg er dritt lei av henne. Hun tror alle liker henne men egentlig er hun forhatt. Mannen hennes er en jævla tøffel og horebukk som har vært utro mange ganger. Hva ville dere gjort??».

Så tror man at man er anonym på norskes desidert største forum bare fordi man poster som anonymbruker eller under nick 😅

Kan også være at det er strategisk. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du skal ikke ta for god fisk at det faktisk var henne som skrev. Jeg opplevde at to ulike venninner utga seg for å være meg og skrev noen tråder om noen svært sårbare ting jeg kun hadde delt med dem irl. De la også til noen private detaljer slik at de som kjente meg kunne legge to og to sammen og tro at det var jeg som skrev her. Jeg fikk noen spørsmål fra flere som kjenner meg men de ville ikke tro meg når jeg sa jeg ikke hadde skrevet noe om dette på KG selv. Ikke før de to endelig innrømmet at de gjorde det for å henge meg ut.

Derfor tar jeg alle historier her inne med en god klype salt og velger allikevel å svare ts som om situasjonen er reell.

Anonymkode: 74982...9a1

Da kjenner man igjen ett innlegg. Det er temmelig ufarlig. 

Forskjellen er når det ligger 1000+ innlegg du kan bla deg tilbake til. Så får du det bekreftet. Og får også mengder med informasjon. 

Anonymkode: a4adf...23f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk outer jo ekstremt mye og deler detaljer over en lav sko, så vil tro at noen kjenner seg igjen her inne. 

Anonymkode: dbc77...934

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet ut hvem fire av brukerne her er (jeg har vært her i veldig mange år). Et par av dem er ikke aktive lenger, mens to av dem fortsatt er ganske aktive, men den ene bytter nick med litt jevne mellomrom. Kjenner henne alltid igjen på meningene, interessene og skrivestilen, og når jeg googler henne (og sjekket FB før i tiden, nå har jo de fleste private innstillinger) får jeg støtt og stadig bekreftet at det er henne. Hvis hun skriver om at hun nylig byttet jobb, ser jeg på LinkedIn at det stemmer osv. 

Anonymkode: cf048...44b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...