AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #41 Del Skrevet 14. august 2024 Jeg vet godt hvem en er her inne. Vedkommende er litt til og fra og ikke veldig aktiv, men bruker eget fornavn, og har initialen fra etternavnet også. Vedkommende er generelt en del på nett, og svarer alltid ordentlig og ryddig, men fakta, og det går igjen her inne også. Jeg tror ikke vedkommende kjenner meg igjen da, men jeg velger her å skrive anonymt for sikkerhet skyld. Jeg tvister litt på detaljer her inne, og skriver som anonym når jeg føler for det. Enkelte aktive brukere kan jeg kjenne igjen når de skriver som anonym, så jeg tror det å veksle mellom bruk av profil og anonym er ganske vanlig. Ingen krise om noen kjenner meg igjen, men det er ting som er veldig unikt med meg som jeg ikke deler, heller ikke som anonym for å prøve å unngå å bli gjenkjent. Jeg deler jo ting jeg kan stå inne for, bare ikke det mest personlige. KG er litt mitt fristed. Avkobling fra hverdagen. Det er blitt et miljø her inne i en litt isolert hverdag. Det er noen brukere her inne som jeg lurer på om det de har delt faktisk stemmer, eller om de fabrikkerer veldig. De er så aktive og en vet etterhvert mye om dem, men så er det om det er sant da. De jeg tenker på oppfører seg fint, og det har selvsagt ingen betydning for meg om det de deler faktisk stemmer, og jeg har heller ikke behov for å prøve å finne ut hvem de er i real life. Er mye ulikt her inne, men også mange fine folk. Anonymkode: 68a22...bd3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #42 Del Skrevet 14. august 2024 Jeg har kjent igjen en person jeg kjenner her, men det var vanskelig å ikke gjøre det, siden personen har oppgitt både navn og hvor personen bor. Så er det en jeg kjenner igjen fordi vedkommende bruker samme nick på ulike nettfora, og en annen som har lagt ut samme bilde av seg selv på ulike fora. Men disse to siste kjenner jeg jo ikke i IRL. Anonymkode: d3669...966 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #43 Del Skrevet 14. august 2024 Sikkert flere etter at kg begynte å dele på face Anonymkode: e89d7...315 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 14. august 2024 #44 Del Skrevet 14. august 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Disse to tingene er viktig. 1: Det er en del brukere her som klager på ab-funksjonen og argumenterer med at brukernavn også er anonymt. Ehm, nei, det er det faktisk ikke. 2: Brukere her som har som hobby å jakte på troll, argumenterer med at detaljer ikke stemmer og graver og spør for å få mer detaljer, og erklærer troll når alt ikke stemmer helt. Det er så SINNSYKT irriterende - skjønner de ikke at folk prøver å anonymisere litt? Så irriterende når de sporer av hele tråden med trolljakt. Anonymkode: ff670...161 Men kan du ikke bare utelate informasjon hvis du er redd for å bli gjenkjent? For informasjonen kan jo ikke ha så stor betydning for temaet hvis det ikke gjør noe at man endrer på ting? Ev. bli bedre til å anonymisere og faktisk huske hva man har skrevet? For det er også veldig irriterende å oppdage at man har engasjert seg i noe der fakta endrer seg etter hvert og mest sannsynlig bare er tull. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #45 Del Skrevet 14. august 2024 8 hours ago, AnonymBruker said: Ja, følte at jeg ble gjenkjent etter at noen kommenterte ting slik at jeg forstod at de hadde lest noe jeg hadde skrevet i en gruppe på fb. Vil nok slutte å be om råd på kvinneguiden etter dette... Anonymkode: 5b96b...941 Dette har også skjedd med meg to tre ganger i livet. Noen forteller meg ting jeg vet de kan ha fått informasjon om kun en plass om meg selv.Møtte de i person da. Hva de ville? Hevn? Skremme meg til stillhet?? Gi meg en klem? Har ikke peiling. Anonymkode: e9310...2e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #46 Del Skrevet 14. august 2024 Tror ikke jeg har blitt gjenkjent, men jeg har kjent igjen andre. Mannen til søsteren min som la ut det meste om sexlivet deres, det var passe kleint lesestoff. Anonymkode: 8b5e9...73c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #47 Del Skrevet 14. august 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Nysgjerrig: noen her som har blitt gjenkjent når de har skrevet et innlegg? Hvordan, og hva skjedde? Anonymkode: 131a2...376 Jeg har blitt "gjenkjent" to ganger, og begge gangene var jeg ikke den personen de trodde jeg var. Anonymkode: 97986...0b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #48 Del Skrevet 14. august 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Sikkert flere etter at kg begynte å dele på face Anonymkode: e89d7...315 Tror jeg også, det var faktisk sånn jeg ble mer aktiv her inne. Fikk det opp seøv + at venner begynte å dele morsomme tråder, så det gjør jo at det når ut til flere som i utgangspunktet ikke ville lest her inne. Anonymkode: 131a2...376 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #49 Del Skrevet 14. august 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg gjenkjente en jeg datet en kort periode som postet et innlegg her for noen år tilbake. Det var så spesifikk informasjon i innlegget at jeg skjønte hvem han var. Og det handlet om hvordan han fortsatt var forelsket i eksen og ville flytte dit hun bodde for å få henne tilbake. Kort tid senere skreiv han til meg at han skulle flytte til det stedet (bare ikke hvorfor), og han visste jo ikke at jeg visste det jeg gjorde ut i fra innlegget på KG 😅 Anonymkode: 622dc...a1f Haha, tror jeg hadde skrevet "lykke til med kjærlighetslivet" eller noe. Gøy å ta ham på senga😉 Anonymkode: 8f612...6a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #50 Del Skrevet 14. august 2024 Jeg kjente igjen en tidligere venninne, da hun er i et slags forhold med svært spesifikke problemstillinger. Jeg har hørt veldig mye om det forholdet privat, og vi er ikke venner lenger fordi det viste seg at det hun forteller ikke er sant. Hun ble ganske raskt avslørt i tråden her inne, folk skjønte at historien ikke stemte. Da følte jeg meg litt dum, som trodde på henne i flere år før jeg skjønte lunta. Men det hadde noen andre konsekvenser enn litt såret stolthet hos meg😂 Anonymkode: 81961...b90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #51 Del Skrevet 14. august 2024 Jeg kjente igjen naboen (som er mann forsåvidt), men jeg har ikke sagt noe om det. Anonymkode: fedf5...863 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #52 Del Skrevet 14. august 2024 Seff skrev (30 minutter siden): Men kan du ikke bare utelate informasjon hvis du er redd for å bli gjenkjent? For informasjonen kan jo ikke ha så stor betydning for temaet hvis det ikke gjør noe at man endrer på ting? Ev. bli bedre til å anonymisere og faktisk huske hva man har skrevet? For det er også veldig irriterende å oppdage at man har engasjert seg i noe der fakta endrer seg etter hvert og mest sannsynlig bare er tull. Det er jo nettopp det folk gjør, men så begynner noen å ville ha flere og flere detaljer. Hvorfor er det irriterende at folk prøver å være anonyme? Det er da irrelevant at småting ikke stemmer helt pga anonymisering, TS er jo ute etter råd om et eller annet hovedtema, ikke detaljene rundt. Problemet ligger jo hos trolljegerne, som tror noen detaljer feil = alt helt usant/tull. Og det stemmer jo ikke nødvendigvis. Anonymkode: ff670...161 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #53 Del Skrevet 14. august 2024 Jeg ble "gjenkjent" en gang i en tråd og brukeren sendte meg PM. Vi snakket litt, og det viste seg at personen tok feil. Men skal innrømme at det gikk et lite "støkk" i meg, jeg skriver aldri noe veldig personlig og utleverende, og har aldri opprettet en tråd, men av en eller annen grunn var det litt ubehagelig da jeg trodde jeg var blitt gjenkjent. Gir ikke mye mening, men. Selv er jeg 100% sikker på at jeg vet hvem 2 stk her inne her, det er ingen tvil. Har ikke sagt det til dem, og lar dem være i fred i tråder de deltar i. Anonymkode: d916d...0fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #54 Del Skrevet 14. august 2024 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg kjente igjen en tidligere venninne, da hun er i et slags forhold med svært spesifikke problemstillinger. Jeg har hørt veldig mye om det forholdet privat, og vi er ikke venner lenger fordi det viste seg at det hun forteller ikke er sant. Hun ble ganske raskt avslørt i tråden her inne, folk skjønte at historien ikke stemte. Da følte jeg meg litt dum, som trodde på henne i flere år før jeg skjønte lunta. Men det hadde noen andre konsekvenser enn litt såret stolthet hos meg😂 Anonymkode: 81961...b90 Kanskje det ikke var henne som skrev? Er jo mange lignende problemstillinger folk har. Anonymkode: e9310...2e7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #55 Del Skrevet 14. august 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Kanskje det ikke var henne som skrev? Er jo mange lignende problemstillinger folk har. Anonymkode: e9310...2e7 Nei, det er helt utenkelig at det finnes to med såpass spesiell problemstilling. Det skyldes delvis at det ikke egentlig er en problemstilling, men at hun av en eller annen grunn gjør noe helt normalt til et problem. For å gi en indikasjon på hvor sprø problemstillingen er, så er det i samme gate som "Jeg har avslørt at kjæresten min er utro fordi han kjøpte seg en blå genser" Anonymkode: 81961...b90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #56 Del Skrevet 14. august 2024 Jeg ljuger så mye på kg at jeg tror ikke noen kjenner meg. Men jeg har kjent igjen en her, typisk skrivestil og sutrestil .Har ikke sagt noe da, for da får jeg ikke med meg det hun skriver om hun slutter å skrive her. Anonymkode: 21c36...5df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #57 Del Skrevet 14. august 2024 Jeg har kjent igjen flere her. Jeg har ikke sagt noe til noen av dem fordi jeg tenker de kan få beholde sin (liksom)anonyme tilværelse her i fred. Anonymkode: 43c0d...585 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoia Skrevet 14. august 2024 #58 Del Skrevet 14. august 2024 Jeg har også fått rare meldinger i inboxen, svarer aldri på det. Poenget her inne er at man skal være anonym, så det å lete etter noen som ligner eller om det er gjenkjennbart, så er det ødeleggende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #59 Del Skrevet 14. august 2024 19 hours ago, AnonymBruker said: Skjedde oftere før, når folk skrev mer dagbøker og før AB funksjonen var så vanlig (ja, jeg har vært på KG lenge 😅). Har kjent igjen folk i dagbøkene. Anonymkode: bafe1...fc2 En del folk skriver detaljer om graviditet og fødsel og navn på barna osv. Og tenker ikke over at alle i etterkant også kan lese om nøyaktig hvordan barna ble til. 😬 Anonymkode: 477b3...c08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #60 Del Skrevet 15. august 2024 Jeg har hverken gjenkjent eller blitt gjenkjent som jeg vet. Jeg er i en vond situasjon akkurat nå, som jeg egentlig kunne tenkt meg å lufte her for å kunne få ulike perspektiver på saken fra mange som ikke er farget av at de kjenner meg selv eller henne. Men da risikerer jeg jo at vedkommende saken gjelder vil gjenkjenne historien, siden den helt sikkert ville blitt delt på FB! Så spesifikke situasjoner som dette deler jeg aldri. Anonymkode: bd388...755 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå