AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #1 Skrevet 13. august 2024 Alle har sitt blir det sagt. Men har alle egentlig det? Har du noe "alle" ikke vet som du/familien sliter med? Jeg føler jeg er ganske ærlig med det vi sliter med. Kronisk sykdom på barn og dårlig helse på meg, også psykiske vansker (sier ikke så mye om de, da jeg føler meg selvsentrert når jeg snakker om det). Anonymkode: 807e4...b89 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #2 Skrevet 13. august 2024 Generasjon traumer i familien, vi sliter alle med vårt. Kronisk sykdom, pengebroblemer, alkohol, rus, utroskap Anonymkode: 9912c...7d6 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #3 Skrevet 13. august 2024 Jeg har nylig fått en Asperger diagnose og er på vei inn i AAP fordi jeg ikke klarer å sjonglere familieliv+ jobb etter vi fikk barn. Kun min mann og mine foreldre vet. Alle andre tror jeg er i jobb og alt ok. Anonymkode: a4260...0da
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #4 Skrevet 13. august 2024 Nå er vi åpne om "problemene" våre da. Ene barnet har en kronisk sykdom som "alle" vet om, den er ganske krevende. Ett barn har dysleksi. Anonymkode: 4b65b...f1f
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #5 Skrevet 13. august 2024 Psykisk sykdom, et barn som er "vanskelig" (feil ord å bruke, men beskriver det best) fordi han merker jeg er syk, mye alene med barnet (ikke sammen med barnefar lenger) så det er mye baluba som sliter meg ut og gjør meg enda sykere. Ond sirkel. Lite/null avlastning. Anonymkode: 685a9...410 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #6 Skrevet 13. august 2024 Nei... Ikke da jeg vokste opp, ikke nå. Ingenting på mannens side heller med mindre de har holdt det godt gjemt. Anonymkode: 64b5e...c9d
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #7 Skrevet 13. august 2024 Det at alle har noe betyr jo ikke nødvendigvis at alle skjuler det de «har». Mange velger jo å være åpne om det de steg er med, og kanskje mer nå enn tidligere, når det ikke lenger er så tabu med psykiske diagnoser osv. Men ja, jeg tror de fleste kommer til å bale med et eller annet i familielivet i løpet av alle årene man lever, ja. Alvorsgraden vil jo variere - er forskjell på å ha et barn med alvorlig kreftdiagnose eller som er langt ute på autismespekteret, eller å ha et barn med dysleksi eller hjertefeil, liksom. Og ting kan forløpe veldig greit i mange år - til det plutselig smeller og et av barna får en kraftig depresjon, blir suicidal etc i tenårene. Anonymkode: 6081c...0a4
Trolltunge Skrevet 13. august 2024 #8 Skrevet 13. august 2024 (endret) Oh yess! Ikke er det særlig hemmelig heller. De nærmeste venner vet om det. Andre enn nærmeste venner kan nok derimot ikke tenke seg til dette. Det synes ikke på Facebook for å si det slik. 😆 Og ja, de aller fleste har noe. Har en venninne som mener at hun egentlig ikke har det, og er svært heldig slik sett, men hun har kun en bror og ingen bra relasjon til ham, hans kone eller deres barn, så jeg vil så absolutt kalle det også å ha noe, om enn ikke så alvorlig som det mange andre har. Vi har ikke noe, vi har mye. Endret 13. august 2024 av Trolltunge 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #9 Skrevet 13. august 2024 Ingenting i vår familie, ikke enda hvertfall. Men jeg ble utsatt for seksuelle overgrep av en bror i oppveksten, har et veldig anstrengt forhold til min familie siden det hele ble bysset ned og de driver fortsatt og presser han på meg. Senest i går mente mamma at han burde få bli GUDFAR til barnet jeg har i magen, ettersom de andre søsknene mine har fått være gudmor/gudfar/fadder for de eldste barna våre. Anonymkode: 65b93...0b0 3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #10 Skrevet 13. august 2024 Kronisk sykdom, sorg over tap av barn og samlivsutfordringer. Anonymkode: a2e43...006
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #11 Skrevet 13. august 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ingenting i vår familie, ikke enda hvertfall. Men jeg ble utsatt for seksuelle overgrep av en bror i oppveksten, har et veldig anstrengt forhold til min familie siden det hele ble bysset ned og de driver fortsatt og presser han på meg. Senest i går mente mamma at han burde få bli GUDFAR til barnet jeg har i magen, ettersom de andre søsknene mine har fått være gudmor/gudfar/fadder for de eldste barna våre. Anonymkode: 65b93...0b0 Men da har dere jo noe, i aller høyeste grad Anonymkode: 05c32...ba5 15 10
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #12 Skrevet 13. august 2024 Jeg har en kronisk sykdom men jeg jobber, og har en forelder med uhelbredelig kreft. Utover det har vi ikke noen annen sykdom eller ting vi sliter med. Anonymkode: b1b39...5e5
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #13 Skrevet 13. august 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Men da har dere jo noe, i aller høyeste grad Anonymkode: 05c32...ba5 Synes det var litt ufint. Jeg valgte i mitt innlegg å formulere meg likt. "Vi" har ingenting, Heller ikke "da jeg vokste opp", eller "i mannens familie". Uten at jeg tenkte over det en gang. Det er ulike epoker av livet, ulike kjernefamilier. Anonymkode: 64b5e...c9d 1
Surpomp Skrevet 13. august 2024 #14 Skrevet 13. august 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Alle har sitt blir det sagt. Men har alle egentlig det? Har du noe "alle" ikke vet som du/familien sliter med? Jeg føler jeg er ganske ærlig med det vi sliter med. Kronisk sykdom på barn og dårlig helse på meg, også psykiske vansker (sier ikke så mye om de, da jeg føler meg selvsentrert når jeg snakker om det). Anonymkode: 807e4...b89 Det virker som folk i den vestlige verden blir sykere og sykere med en genmasse som stadig forringes. Ikke så merkelig når naturlig evolusjon og utvelgelse er satt ut av spill av oss selv i naiv godhet….. 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #15 Skrevet 13. august 2024 Føles som vi fikk alt Mor: borte for å finne seg sjæl istedetfor å være kone og forelder. Far: Dr Jekyll/Mr Hyde personlighet pga alkoholavhengighet. Vokste opp mest med han og sadistisk vold. Ble mobbet på skolen og måtte bytte skole. Mye ustabilitet og relasjonsbrudd og seksuelle overgrep første 6 leveår. Fosterforeldre: kjipe og iskalde fasade- og prestasjonsfokuserte og superkritiske folk som ikke så noe positivt med meg. Jeg: Kompleks dissosiativ lidelse, ender "alltid" i kjipe relasjoner og orker ikke mennesker mer. Bare mine 4-5 venner. Flere enn det har jeg ikke i livet mitt og har endelig litt sjelefred. En dårlig barndom er en livsvarig dom. Er i tillegg fattig og stygg. Anonymkode: 6d663...b9c 6
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #16 Skrevet 13. august 2024 Surpomp skrev (4 minutter siden): Det virker som folk i den vestlige verden blir sykere og sykere med en genmasse som stadig forringes. Ikke så merkelig når naturlig evolusjon og utvelgelse er satt ut av spill av oss selv i naiv godhet….. Dét og en kombinasjon av vondt i vilja og folk belåner seg til helvete. Om man må få AAP fordi man er for sliten til å sjonglere jobb og barn, så er det vel et økonomisk problem som ligger til grunn... Ingen vil tape en krone på å endre en livsstil som egentlig ikke funker for dem. Hadde vi redusert sykemeldingssatsen til 80 % hadde man sett en gigantisk reduksjon i sykemeldinger. Anonymkode: 46a78...1d9 4
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #17 Skrevet 13. august 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Dét og en kombinasjon av vondt i vilja og folk belåner seg til helvete. Om man må få AAP fordi man er for sliten til å sjonglere jobb og barn, så er det vel et økonomisk problem som ligger til grunn... Ingen vil tape en krone på å endre en livsstil som egentlig ikke funker for dem. Hadde vi redusert sykemeldingssatsen til 80 % hadde man sett en gigantisk reduksjon i sykemeldinger. Anonymkode: 46a78...1d9 AAP skaper jo et økonomisk problem i seg selv? Jeg går ned på 66% av lønna mi når jeg går over på AAP. Vi har ikke råd til å miste 34% inntekt, men vi har liksom ikke så mye annet valg. Ingen økonomisk gevinst i AAP i motsetning til å jobbe. Anonymkode: a4260...0da 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #18 Skrevet 13. august 2024 Velvel, utad er vi vel en übernormal familie, om enn noe uheldig med noen tilfeller av alvorlig sykdom, men det ikke "alle" vet er at jeg har to nære slektninger som er/har vært i fengsel. Anonymkode: 28194...139 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #19 Skrevet 13. august 2024 Jeg er kronisk syk. Det synes ikke utenpå og jeg tar meg veldig sammen med andre og bidrar med det jeg kan, men det koster en del. Jeg velger å ikke fortelle dette til alle fordi jeg ikke vil bli behandlet som syk. Gode venner vet det, men det er ikke noe jeg forteller på mammatreff for klassene så jeg gjør mitt når det gjelder FAU og klassekontakt og dugnad. I tillegg har en av oss en gammel og dement forelder som krever MYE oppfølging fra alle involverte. Anonymkode: 5efa1...a7c
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #20 Skrevet 13. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): AAP skaper jo et økonomisk problem i seg selv? Jeg går ned på 66% av lønna mi når jeg går over på AAP. Vi har ikke råd til å miste 34% inntekt, men vi har liksom ikke så mye annet valg. Ingen økonomisk gevinst i AAP i motsetning til å jobbe. Anonymkode: a4260...0da Hvorfor skal du gå på AAP? Hvorfor ikke heller gå ned i stilling? Det er familielivet som tærer på deg, hvorfor skal staten betale for det? Lev et liv som PASSER istedenfor. Anonymkode: 46a78...1d9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå