Merlin Skrevet 13. august 2024 #21 Del Skrevet 13. august 2024 Hunder er mer intelligente enn vi tror. Jeg har vært igjennom dette tre ganger og sorgen er like stor hver gang. Hunden din vil få en bedøvelsessprøyte først til den sovner, bli hos ham til sprøyte nr 2 . Jeg har alle gangene valgt at veterinæren ordner kremasjonen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #22 Del Skrevet 13. august 2024 Jeg klarte ikke. Verken akkurat da døden inntraff, eller fortsettelsen. Jeg kysset på hodet, og gikk ut i det bedøvelsen hadde slått inn. Lå helt stille og så meg inn i øynene hele tiden, til jeg så hun ikke var der mer. Men mannen min var der hele tiden, for meg og for henne. Følte det var en fin løsning for oss. Om han ikke hadde vært der hadde jeg nok hatt et behov for å være der. Men det er ikke minner jeg hadde ønsket å ha. Anonymkode: 638a8...074 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #23 Del Skrevet 13. august 2024 Maskinfører skrev (2 timer siden): Kondolerer så mye TS trist og høre ♥️🕯️jeg syns du skal følge din beste venn på hans siste reise jeg fulgte alle mine puser ♥️🕯️ Takk for omtanken. ❤️ Synes du var tøff som fulgte alle dine pauser hele veien. Carrot skrev (2 timer siden): Jeg tenker at om du er der frem til hjertet slutter slå er det hundens "siste reise" hva som skjer etter dette er for din egen del og ikke for hunden - hva er greit for deg? Jeg vet ikke enda. Håper jeg klarer bestemme meg til i morgen tidlig. AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg kjørte han selv med min datter. Veldig glad for at jeg gjorde det. Jeg ville ha urnen tilbake. 23 timer etter jeg hadde levert han var han hjemme igjen på den faste plassen han elsket å sitte. Beste avgjørelsen jeg har gjort. Angrer ikke. Anonymkode: 13c3a...770 Er også redd for at jeg skal angre. Håper jeg har bestemt meg til i morgen tidlig. ytmnd skrev (1 time siden): Jeg holdt han, kysset hodet hans og sa jeg elsker deg og kommer aldri til å glemme ham før han sovnet inn. Helt jævlig, grein så en drittunge. Tror ikke jeg hadde vært i stand å kjøre bilen min med den døde kroppen hans liggende i bagasjerommet/sete. Det blir fort overveldende! Så rørende! ❤️ Vet jeg kommer til å grine masse. MaggaBente skrev (1 time siden): Tenker du gjør det viktigste; er tilstede når han sovner inn❤️ Du vet kanskje ikke hva du skal gjøre før du er i situasjonen, så bestem deg da🙏 Ja, jeg har enda ikke bestemt meg. Anonymkode: 1f4b1...141 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #24 Del Skrevet 13. august 2024 Merlin skrev (1 time siden): Hunder er mer intelligente enn vi tror. Jeg har vært igjennom dette tre ganger og sorgen er like stor hver gang. Hunden din vil få en bedøvelsessprøyte først til den sovner, bli hos ham til sprøyte nr 2 . Jeg har alle gangene valgt at veterinæren ordner kremasjonen. Jeg tror det er flere som går før sprøyte nummer to? Det skjønner jeg veldig godt. Tenkte tanken selv en stund, siden mor som følger meg fordi jeg trenger støtte, går ut etter sprøyte nummer to, for hun vil ikke se ham dø. Anonymkode: 1f4b1...141 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #25 Del Skrevet 13. august 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Må dessverre avlive hunden i morgen pga alvorlig sykdom. 😢 Etter avlivningen, så kan jeg selv reise med ham i min bil til krematoriet. Men jeg klarer ikke bestemme meg. Bør jeg bli med på hans siste reis, eller bør veterinæren ordne dette, så de fra krematoriet kommer og henter ham? Hadde blitt glad hvis dere hadde kommet med innspill, for jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Anonymkode: 1f4b1...141 Kass spørsmål e det? Hunden din har vært deg for deg i alle år. Og nå dropper du han?? Anonymkode: c1268...cf0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KnitAndCoffee Skrevet 13. august 2024 #26 Del Skrevet 13. august 2024 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Kass spørsmål e det? Hunden din har vært deg for deg i alle år. Og nå dropper du han?? Anonymkode: c1268...cf0 Det er snakk om å frakte en død hund fra veterinærkontor til krematorium! Skjerp deg og les innlegget før du fjaser utav deg sånt! Jeg måtte bære min døde (avlivet) hund fra stua hjemme og ut i uthuset, for det var bare meg hjemme og hunden skulle begraves når mannen min kom hjem fra arbeid. Det var det tyngste løftet jeg noen gang har tatt... Hver meter var en pine, og det var en opplevelse jeg godt kunne ha vært foruten. Skjønner TS godt hvis hen vil overlate løft og frakting til dyrlege og krematorium-arbeiderne. Det viktigste er stunden fram til hunden dør, noe TS vil være en del av. Lykke til og måtte der bli en fredelig stund både for deg og hunden. ❤️ 3 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #27 Del Skrevet 13. august 2024 Veldig trist å høre om hunden din ❤️ Jeg synes du skal kjenne på hva du føler når situasjonen er der. I alle fall for min del kan jeg da si i etterkant at jeg gjorde det beste jeg maktet og klarte der og da, så klarer jeg å tilgi meg selv litt mer om jeg angrer i etterkant. Jeg hadde ikke mulighet til å kjøre min til krematoriet. Jeg var så nummen, så jeg tror jeg kunne gjort det forsvarlig om det var et alternativ. Derimot burde jeg hatt en annen sjåfør ved henting av urnen. Den kom til Obs sin postavdeling inne på et kjøpesenter, og det ble veldig vanskelig. Husker den ansatte holdt esken, og spurte om det gikk bra med meg. Jeg fikk hikstet frem at hun holdt på min døde hund, og nærmest treiv til meg esken, før jeg tråklet meg gjennom folkemengden helt oppløst i tårer. Ble en så veldig lite verdig slutt på det. Anonymkode: c1ea0...368 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #28 Del Skrevet 13. august 2024 ❤️ Anonymkode: 8c41c...690 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaffekanne Skrevet 13. august 2024 #29 Del Skrevet 13. august 2024 Uff så trist. Masse lykke til i morgen ❤️ Hvor lang biltur er dtøet snakk om, til krematoriumet? Kan du ikke se hvordan du føler på det etter at du er ferdig hos dyrlegen i morge ? stor klem 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet 13. august 2024 #30 Del Skrevet 13. august 2024 Jeg tenker du må bestemme det du føler for i nuet. Selv bar jeg hunden min ut i skogen der den fant sin siste elg og begravde den der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #31 Del Skrevet 14. august 2024 Jeg ville ikke ha kjørt selv, vil at det siste øyeblikket er at jeg er der med ham helt til han tar sitt siste pust. Jeg hadde ikke hatt lyst til at det siste jeg husket var at jeg kjørte den livløse kroppen hans til krematorium, det hadde blitt for dystert for meg. Så dette må du nesten kjenne litt på selv, hva som blir riktig, kondolerer ❤️ Anonymkode: bd807...260 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #32 Del Skrevet 14. august 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Kass spørsmål e det? Hunden din har vært deg for deg i alle år. Og nå dropper du han?? Anonymkode: c1268...cf0 Nå er det faktisk ikke så veldig vanlig å kjøre dyr til krematorie selv, det gjøres stort sett gjennom dyrlegen. Så kommentaren din kunne du spart deg for. Det er ikke snakk om å ikke være der når den avlives. Anonymkode: e25d5...09c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrmica Skrevet 14. august 2024 #33 Del Skrevet 14. august 2024 Det ville jeg bare latt veterinæren ta seg av. Det siste jeg vil se av hunden min er at han sovner fredfullt inn, tullet inn i sitt eget teppe i armene mine. Ikke en død kropp som blir båret rundt på, da er det ikke ham lenger uansett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Voyeur Skrevet 14. august 2024 #34 Del Skrevet 14. august 2024 Jeg ville kjørt til krematoriet. Eller, jeg hadde fått noen andre til å kjøre, og vært sammen med meg. Men jeg tror ikke jeg hadde klart å forlate hunden hos vetrinæren. Jeg vil følge den hele veien, og fått med meg asken hjem etterpå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #35 Del Skrevet 14. august 2024 Tenker på deg i dag TS ❤️ Anonymkode: e19b2...aa2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #36 Del Skrevet 14. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tenker på deg i dag TS ❤️ Anonymkode: e19b2...aa2 Tusen takk. Jeg klarer ikke å slutte å gråte. Anonymkode: 1f4b1...141 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå