Gå til innhold

Han «vet ikke» hvorfor han var utro

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller, utro og utro, han hadde flørtende kontakt med en dame bak ryggen på meg, med planer om å møtes, tekstet osv, og slettet meldinger, samtalelogger og nettsøk. Kontakten er nå avsluttet. Utifra det jeg har fått se, var dialogen ikke seksuell.
Jeg har behov for å reparere tilliten, men på alt utover det rent konkrete, at de faktisk hadde kontakt, så er svarene «vet ikke» eller «husker ikke».
Vet ikke hvorfor han gjorde det, vet ikke hva han tenkte da han valge å ha kontakt, vet ikke hva han tenkte da han bestemte seg for å slette alt, vet ikke hvordan de kom fram til at meldinger kun kunne sendes i arbeidstid, vet ikke hva de egentlig snakket om osv.

Jeg kjenner at det er vanskelig å stole på han videre, når han ikke kan svare på noe av det mer emosjonelle/svikefulle i beslutningene han tok da han valgte å gå bak ryggen min. Hvordan kan jeg vite at det han faktisk sier er sant? Hvordan kan jeg stole på at dette ikke gjentar seg? 
Jeg har aldri selv gått bak ryggen hans, så jeg skjønner ikke hvilke tankeprosesser som faktisk er i sving. Krever jeg for mye når jeg vil ha disse svarene? Er det vanlig kanskje, å blokke ute på en slik måte at det er vanskelig å huske i ettertid?

Anonymkode: 81a38...623

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han har gjort noe galt, og frasier seg ansvaret ved å si "vet ikke" og "husker ikke".

Selvsagt er det kjipt å bli tatt på fersken, men livet er ikke alltid lett. Spesielt ikke når han svikter partneren sin.

Vet ikke hvorfor han gikk bak ryggen på deg? Husker ikke? Var han sinnsyk i gjerningsøyeblikket? Ble han dopet ned av denne dama? Hvis han ikke har kontroll på sine egne handlinger, hvordan kan han da forhindre at det skjer igjen?

Idiotiske unnskyldninger! Sannheten er at han vil ha deg og samtidig andre damer.

Anonymkode: 2cdae...dc8

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva han svarer, vil du føle at han har sviktet deg. 

Du vil aldri klarer å få tilbake tilliten etter noe sånt, vet hva jeg hadde gjort for å skåne meg for usikkerhet. Gått. 

Hvis han svarer at han hadde lyst på sex med andre, at hun er finere enn deg, at han var kåt og du ikke strekker til, at det var spennende, at han alltid vil være sånn osv.. hva hjelper svaret deg? 

Anonymkode: 79b68...b73

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp han, med mindre dere har flere små barn sammen og det er helt umulig for deg å komme deg ut av dette forholdet da? Det der hadde jeg ikke giddi å finne meg i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor være utro? 

Fordi man har lyst på sex, bekreftelse, spenning med noen andre. Fordi det er kjedelig med bare deg. Fordi muligheden presenterte seg. Fordi han er usikker på seg selv og hvor attraktiv han er. Bare fordi det er gøy.

Du vet grunner til å være utro. 

Han vil ikke si det fordi han kommer dårlig ut av det.

Anonymkode: a45a4...50a

• Liker 4
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Uansett hva han svarer, vil du føle at han har sviktet deg. 

Du vil aldri klarer å få tilbake tilliten etter noe sånt, vet hva jeg hadde gjort for å skåne meg for usikkerhet. Gått. 

Hvis han svarer at han hadde lyst på sex med andre, at hun er finere enn deg, at han var kåt og du ikke strekker til, at det var spennende, at han alltid vil være sånn osv.. hva hjelper svaret deg? 

Jeg har egentlig unngått spørsmål som gir anledning til svare akkurat det. Det jeg vil vite er hvilke «vurderinger» han gjorde. Hvordan ble de enige om at det var hemmelig, og hva tenkte han da han vurderte at det var alvorlig nok til å slette sporene. Hva tenkte han om meg og vårt forhold, når han gjorde som han gjorde. Etc. Hun er forresten også i et langvarig forhold.

Vi har vært gift i nesten 20 år, og har barn. Ingen av oss vil avslutte elteskapet.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor være utro? 

Fordi man har lyst på sex, bekreftelse, spenning med noen andre. Fordi det er kjedelig med bare deg. Fordi muligheden presenterte seg. Fordi han er usikker på seg selv og hvor attraktiv han er. Bare fordi det er gøy.

Du vet grunner til å være utro. 

Han vil ikke si det fordi han kommer dårlig ut av det.

Joda, det forstår jeg uten at han sier det. Eller benekter det. Men jeg vil vite refleksjonene hans underveis. Det varte ikke lenge, så han «kom til fornuft» raskt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Joda, det forstår jeg uten at han sier det. Eller benekter det. Men jeg vil vite refleksjonene hans underveis. Det varte ikke lenge, så han «kom til fornuft» raskt.

Han er en mann, han har neppe videre reflektert særlig lenge. Bare nytt spenningen. 

Anonymkode: 24cf3...5ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Refleksjonene er at han trodde han ville slippe unna med det. Og han gjorde sitt beste for å skjule det. 

Hans problemer startet når du oppdaget det. Ikke før. 

Det er ingen svar på det du spør om som vil hjelpe deg. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen her gjorde det samme. Han fikk faktisk beskjed om å dra seg til en psykolog, og der fant han fort ut hva årsaken til både utroskap og alkoholmisbruk var. Han / vi har jobbet oss gjennom dette. For han sin del handlet ikke dette om meg, vårt forhold eller at noe var feil for oss.

Han sleit skikkelig med selvfølelsen og hadde dårlig selvbilde. Det handlet rett å slett om bekreftelsesbehov (jeg sier ikke at utroskap er greit). Og for han så bunnet problemene hans i barndommen (foreldre som aldri har sett han, ikke vært tilstede eller brydd seg tilstrekkelig osv). 

Du må selv velge hva du skal gjøre. Jeg valgte å tilgi, og vi jobbet oss gjennom det sammen. Det tok tid, men jeg har prøvd å se på dette fra flere sider, og ikke bare fra min side. Han endret seg veldig etter han fikk hjelp til å forstå problemene sine. Dette er nå nesten 10 år siden… vi har et bedre forhold nå enn før utroskapen , vi har barn , kjøpt hus og er gift. 

Men en ting som jeg tror er viktig er at du MÅ velge å tilgi og gå videre fra det her om du skal bli i forholdet. Du må velge å stole på han. Ja, risikoen er der for at det skjer igjen. Risikoen for at du blir såret igjen er der, og risikoen for at det ikke fikser seg er der. Du må rett å slett ta et valg, også må DERE jobbe gjennom problemene. Han kan ikke gjøre det alene, du kan ikke gjøre det alene… 

Anonymkode: 56495...2db

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Refleksjonene er at han trodde han ville slippe unna med det. Og han gjorde sitt beste for å skjule det. 

Hans problemer startet når du oppdaget det. Ikke før. 

Det er ingen svar på det du spør om som vil hjelpe deg. 

Han avsluttet kontakten før jeg fikk vite om det. Det er noe av det lille jeg er helt sikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg har behov for å reparere tilliten, men på alt utover det rent konkrete, at de faktisk hadde kontakt, så er svarene «vet ikke» eller «husker ikke».

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg kjenner at det er vanskelig å stole på han videre, når han ikke kan svare på noe av det mer emosjonelle/svikefulle i beslutningene han tok da han valgte å gå bak ryggen min. Hvordan kan jeg vite at det han faktisk sier er sant? Hvordan kan jeg stole på at dette ikke gjentar seg? 
Jeg har aldri selv gått bak ryggen hans, så jeg skjønner ikke hvilke tankeprosesser som faktisk er i sving. Krever jeg for mye når jeg vil ha disse svarene? Er det vanlig kanskje, å blokke ute på en slik måte at det er vanskelig å huske i ettertid?

Han bygger ikke akkurat tillitt ved å 'ikke vite' hvorfor han gjorde som han gjorde. Men hva sier han til om hvordan han tenker å bygge opp tilliten på nytt? Om svaret også der er Vet ikke, hadde jeg avslutta forholdet. Hadde aldri klart å stole på han igjen når han har så utrolig lite selvinnsikt og tanker om et forhold og hva det faktisk innebærer.

Han sier nok vet ikke fordi det er lettere enn å forklare hvorfor han er så idiot og han ikke minst at han tror han kommer seg unna det på den måten. Det kan også være at han egentlig ikke bryr seg så mye om evt konsekvenser for deg at han gjør som han gjør, og at han ikke er noe særlig investert i forholdet dere.

Anonymkode: 21144...ce3

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han sier nok vet ikke fordi det er lettere enn å forklare hvorfor han er så idiot og han ikke minst at han tror han kommer seg unna det på den måten. Det kan også være at han egentlig ikke bryr seg så mye om evt konsekvenser for deg at han gjør som han gjør, og at han ikke er noe særlig investert i forholdet dere.

Anonymkode: 21144...ce3

Det er kanskje dette jeg kjenner på.. Han forteller at han skammer seg, og jeg vet det han har gjort er ulikt han, han er en person som vanligvis ikke ser på andre damer en gang, og aldri flørter. Men han skammer seg altså på egne vegne. Jeg opplever ikke at han klarer å se min side av saken, og defor blir jeg opphengt i hvor jeg var i tankene hans, da dette skjedde. Og hva som ev har blitt sagt om meg, når de var enige om hemmeligholdet. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Eller, utro og utro, han hadde flørtende kontakt med en dame bak ryggen på meg, med planer om å møtes, tekstet osv, og slettet meldinger, samtalelogger og nettsøk. Kontakten er nå avsluttet. Utifra det jeg har fått se, var dialogen ikke seksuell.
Vet ikke hvorfor han gjorde det, vet ikke hva han tenkte da han valge å ha kontakt, vet ikke hva han tenkte da han bestemte seg for å slette alt, vet ikke hvordan de kom fram til at meldinger kun kunne sendes i arbeidstid, vet ikke hva de egentlig snakket om osv.

Selvsagt husker han..og vet nøyaktig hvorfor. Tviler sterkt på at kontakten er avsluttet, og er den det er han på jakt etter neste kontakt nå...

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ga faan, i deg, forholdet deres og hva du eventuelt syntes om det. Derfor vil han ikke svare.

Han trodde også at han var mye smartere enn alle andre som blir tatt.

Anonymkode: 3f602...627

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg har egentlig unngått spørsmål som gir anledning til svare akkurat det. Det jeg vil vite er hvilke «vurderinger» han gjorde. Hvordan ble de enige om at det var hemmelig, og hva tenkte han da han vurderte at det var alvorlig nok til å slette sporene. Hva tenkte han om meg og vårt forhold, når han gjorde som han gjorde. Etc. Hun er forresten også i et langvarig forhold.

Vi har vært gift i nesten 20 år, og har barn. Ingen av oss vil avslutte elteskapet.

Ok, jeg er litt klokere nå. 

Da synes jeg helt klart han bør svare for seg, ikke minst når ingen av dere vil avslutte. Er han i stand til å gå bak ryggen din på denne måten, bør han også være mann nok til å forklare deg hvorfor han valgte å gjøre dette. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en selvfølge at han forklarer deg hva han tenkte og er åpen og svarer på spørsmålene dine rundt dette nå. Det synes jeg helt klart du skal kreve. Han kan ikke forvente at du bare skal si ok og gå videre etter et sånt tillitsbrudd. Hvis han ikke ønsker brudd, må han vise det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde krevd at han satte seg ned og reflekterte over 'vet ikke' og 'husker ikke', for deretter å gi meg et gjennomtenkt og ærlig svar. Jeg hadde garantert følt at han av en eller annen grunn skjulte noe for meg, forsøkte å skåne meg for noe og/eller hadde følelser og tanker han ikke ville være ærlig om eller stå inne for. Sannheten måtte kommet på bordet. Deretter samtaleterapi ved en veileder ala familievernkontoret eller lignende. 

Anonymkode: ea276...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han VET. Bare at sannheten ikke er så vakker. Å ha langvarig kontakt er et valg, ikke en engangstabbe i fylla der man er nesten bevisstløs og ikke vet hva man gjør. Han har valgt å flørte med ei annen dame, og det er selvfølgelig en grunn til slik oppførsel. Og så lenge han ikke kan forklare hvorfor det skjedde, kan du aldri være sikker på at det ikke skjer igjen. 

Anonymkode: 7438d...fd4

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...