AnonymBruker Skrevet 13. august #1 Del Skrevet 13. august Er det noe marked for strikkede gensere? Hva selger og hva er populært? Hva vil du som kjøper ha? Hvilken pris er ok å sette? Anonymkode: cbdea...55f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august #2 Del Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det noe marked for strikkede gensere? Hva selger og hva er populært? Hva vil du som kjøper ha? Hvilken pris er ok å sette? Anonymkode: cbdea...55f Det beste er nok å strikke på bestilling. Timeprisen er uansett ikke høy her og garn er jo også veldig dyrt. Petiteknit er vel litt populært? Jeg har ihvertfall strikket mye av hennes design. Selv ville jeg vært skeptisk til å kjøpe strikk av ukjente, man vet jo lite om kvalitet på arbeidet. Hjemmestrikkede gensere selges billig på Tise, men disse er jo sikkert litt brukt. Mener å ha hørt garnpris x 2 er ok pris. Vet mange setter pris på hjemmestrikkede sokker og det krever jo ikke like mye arbeid. Sokkegarn er heller ikke så dyrt. Anonymkode: 1fde9...e61 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august #3 Del Skrevet 15. august Jeg strikker for salg, men går mest i klassiske mønstre som Marius (må søke om tillatelse), og mønster jeg har laget selv. Sånn ellers er det lurt sjekke om du faktisk kan selge produktene. Petite Knit som er nevnt over feks er ikke lovlig strikke for salg. Anonymkode: d4079...2b8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august #4 Del Skrevet 15. august Å produsere andres oppskrifter for massesalg er ikke lov, men om du strikker en genser eller to fra petiteknit og legger den ut for salg så er jo det lovlig. Jeg har strikket mye til mine barn, som jeg selger brukt etterpå. Det meste er faktisk fra petiteknit. hvis du holder deg oppdatert på hva som er populært og ikke så vil det nok selge, strikk til barn er alltids populært. Strikk i nøytrale farger, og heller la kjøperen velge farge på knapper/tilbehør. Vil du strikke mange av en type for å selge, så kan du jo lage noe eget/evnt bruke oppskrift og legge til noe mønster slik at det ikke blir 100% likt. Anonymkode: 40e88...874 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august #5 Del Skrevet 15. august Sjekk på Finn. Det er overflod av strikkede gensere der, og prisen for meg som kjøper er altfor høy, jeg forstår de ønsker pris for garn og litt til men det er myyyyye billigere å kjøpe gensere på butikken, bergans, devold,osv blir jo billigere. Og da har man jo bytte rett og garanti osv. jeg ser at de samme selgerene legger ut de samme genserene om og om igjen, så er nok ikke så lett å selge dessverre siden det er så mye av de. men sjekk markedet først, mulig det er andre ting som selger bedre som du kunne strikket, barneklær, skjerf eller noe 😉 Anonymkode: 2ec52...265 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august #6 Del Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Sjekk på Finn. Det er overflod av strikkede gensere der, og prisen for meg som kjøper er altfor høy, jeg forstår de ønsker pris for garn og litt til men det er myyyyye billigere å kjøpe gensere på butikken, bergans, devold,osv blir jo billigere. Og da har man jo bytte rett og garanti osv. jeg ser at de samme selgerene legger ut de samme genserene om og om igjen, så er nok ikke så lett å selge dessverre siden det er så mye av de. men sjekk markedet først, mulig det er andre ting som selger bedre som du kunne strikket, barneklær, skjerf eller noe 😉 Anonymkode: 2ec52...265 Ja er jo enig i at Bergans og Devold er både billig og supre plagg så ser den Takker for tips Ser ut som barneklær går igjen. Har aldri strikket det, men det kan vel ikke være vanskeligere enn lage klær til voksne?🤷♀️ Anonymkode: cbdea...55f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august #7 Del Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Å produsere andres oppskrifter for massesalg er ikke lov, men om du strikker en genser eller to fra petiteknit og legger den ut for salg så er jo det lovlig. Jeg har strikket mye til mine barn, som jeg selger brukt etterpå. Det meste er faktisk fra petiteknit. hvis du holder deg oppdatert på hva som er populært og ikke så vil det nok selge, strikk til barn er alltids populært. Strikk i nøytrale farger, og heller la kjøperen velge farge på knapper/tilbehør. Vil du strikke mange av en type for å selge, så kan du jo lage noe eget/evnt bruke oppskrift og legge til noe mønster slik at det ikke blir 100% likt. Anonymkode: 40e88...874 Tusen takk for tips! Anonymkode: cbdea...55f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august #8 Del Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg strikker for salg, men går mest i klassiske mønstre som Marius (må søke om tillatelse), og mønster jeg har laget selv. Sånn ellers er det lurt sjekke om du faktisk kan selge produktene. Petite Knit som er nevnt over feks er ikke lovlig strikke for salg. Anonymkode: d4079...2b8 Ja jeg mener å ha lest om det. At det er lov strikke til eget bruk, men ikke til salg. Men takk for tips Aldri hørt om Petite Knit Anonymkode: cbdea...55f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august #9 Del Skrevet 15. august Jeg har aldri hatt noe problem med å selge strikk på Tise og Finn. Men det er ikke en lukrativ "business". Det meste jeg har fått for et plagg var 2000 for en stor cardigan som gikk ned til gulvet. Med andre ord mye garn! Jeg tror du gjør best i å peile deg inn på plagg som trender. Ikke alle bryr seg om det er originalgarn, så du kan (hvis du vet hva du holder på med) bytte ut garnet til billigere sorter. Men da må du vite hvordan ulike typer garn oppfører seg, at plagget ikke vil endre fasong, sige, og noen ganger regne om oppskriften pga. strikkefasthet. Men det kan du sikkert fra før 🤗 Anonymkode: 7adb8...52c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 15. august #10 Del Skrevet 15. august Tror ikke du kommer til å tjene noe på det, prisene er så billige på finn at jeg tviler på at de får tilbake for garnet en gang... 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august #11 Del Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (På 15.8.2024 den 10.17): Å produsere andres oppskrifter for massesalg er ikke lov, men om du strikker en genser eller to fra petiteknit og legger den ut for salg så er jo det lovlig. Jeg har strikket mye til mine barn, som jeg selger brukt etterpå. Det meste er faktisk fra petiteknit. hvis du holder deg oppdatert på hva som er populært og ikke så vil det nok selge, strikk til barn er alltids populært. Strikk i nøytrale farger, og heller la kjøperen velge farge på knapper/tilbehør. Vil du strikke mange av en type for å selge, så kan du jo lage noe eget/evnt bruke oppskrift og legge til noe mønster slik at det ikke blir 100% likt. Anonymkode: 40e88...874 Det står helt på bunnen av oppskriftene til petite knit at det ikke er lovt strikke produkter for salg. Så skal en strikke for salg må en sjekke opp i det. Ganske mange som ikke godtar det. Samme med symønster, noen godtar i småskala. Noen skriver det ikke er lovt. Anonymkode: d4079...2b8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august #12 Del Skrevet 16. august Mariusgenser er ganske qlt Anonymkode: a2be1...393 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august #13 Del Skrevet 16. august De fleste jeg kjenner strikker selv for eget bruk og familie, så det er ikke lukrativt å strikke for å tjene penger. En av de som strikker ville jeg aldri i livet ha kjøpt fra heller. Ullplaggene stinker av matos og har pelsbiller kravlende i seg da hun har det møkkete og ekkelt i huset. Skryter ofte av å strikke Marius gensere til barn. Anonymkode: 6328c...0dc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august #14 Del Skrevet 16. august Jeg strikker en del gensere for salg. Tjener ofte bare et par hundre per genser. Noen har jeg også solgt for garnpris, for å få solgt de. Jeg strikker for min egen del, blir rastløs av å ikke ha et strikketøy mellom hendene, så for meg gjør det ikke noe at jeg ikke tjener stort på det. Jeg bruker også en del billig garn, gjerne Dropsgarn på tilbud. Skal man strikke en del av "motegenserene" i originalgarnet, blir prisen så høy, at man ikke får solgt det (er min erfaring). Jeg skjønner at folk ikke er villige til å kjøpe dyre strikkagensere, for selv om man gjerne vil tenke på strikkaplagg som tidløse, så er det mote som kommer og går dette også. Ikke så mange år siden "alle" gikk i kofter, nå er det ikke mange som kjøper eller bruker det lengre. Anonymkode: dddbf...c0e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august #15 Del Skrevet 16. august Det er mer noe man gjør for å finansiere hobby og ikke har noen å strikke til. Ikke for å tjene penger😊 Anonymkode: 8d62f...d09 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august #16 Del Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (12 timer siden): De fleste jeg kjenner strikker selv for eget bruk og familie, så det er ikke lukrativt å strikke for å tjene penger. En av de som strikker ville jeg aldri i livet ha kjøpt fra heller. Ullplaggene stinker av matos og har pelsbiller kravlende i seg da hun har det møkkete og ekkelt i huset. Skryter ofte av å strikke Marius gensere til barn. Anonymkode: 6328c...0dc Hva snakker du om her? Tror de fleste som strikker for salg er nok nøye på sånt noe? Eller? Anonymkode: cbdea...55f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 17. august #17 Del Skrevet 17. august Jeg har kjøpt flere hjemmestrikk på finn/tise da jeg liker modellene skikkelig godt, men ikke strikker selv. Kjenner heller ingen som strikker såpass mye at jeg har lyst til å be dem strikke til meg. Jeg har kjøpt et par Skappel-gensere blant annet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august #18 Del Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg strikker en del gensere for salg. Tjener ofte bare et par hundre per genser. Noen har jeg også solgt for garnpris, for å få solgt de. Jeg strikker for min egen del, blir rastløs av å ikke ha et strikketøy mellom hendene, så for meg gjør det ikke noe at jeg ikke tjener stort på det. Jeg bruker også en del billig garn, gjerne Dropsgarn på tilbud. Skal man strikke en del av "motegenserene" i originalgarnet, blir prisen så høy, at man ikke får solgt det (er min erfaring). Jeg skjønner at folk ikke er villige til å kjøpe dyre strikkagensere, for selv om man gjerne vil tenke på strikkaplagg som tidløse, så er det mote som kommer og går dette også. Ikke så mange år siden "alle" gikk i kofter, nå er det ikke mange som kjøper eller bruker det lengre. Anonymkode: dddbf...c0e Samme her strikker også fordi jeg synes det er koselig, og spennende lage egne oppskrifter. Alltid noe nytt å lære også. Men det hoper seg jo opp med gensere til slutt, så hadde vært moro fått solgt noe Anonymkode: cbdea...55f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august #19 Del Skrevet 17. august Ser for meg at litt forseggjorte nisseluer til barn er noe som folk kjøper. Her er gensere som chunky dahlia, potegenseren, sundaysweather, og fine litt enkle kofter populært. Anonymkode: 4ba1b...b19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august #20 Del Skrevet 17. august Jeg har ikke strikket direkte for salg men har solgt strikkede plagg om de ikke har passet eller blitt brukt. Det meste av populær strikk er lett å selge. De siste plaggene jeg har solgt er en Storm sweater av Petiteknit, en villmarksgenser i islandsk ull, festivaljakka til Hipknitshop og sunday cardigan mohair edition fra Petiteknit Anonymkode: ccaa9...5fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå