AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #41 Del Skrevet 13. august 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hei Jeg har bestilt et treningsskjørt fra Temu. Det er i polyester uansett, tenkte jeg. Men kan det være helseskadelige stoffer i det? I motsetning til et fra for eksempel Adidas? Anonymkode: 7e032...95c AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hei Jeg har bestilt et treningsskjørt fra Temu. Det er i polyester uansett, tenkte jeg. Men kan det være helseskadelige stoffer i det? I motsetning til et fra for eksempel Adidas? Anonymkode: 7e032...95c Noen mener at Temu er livsfarlig. Andre bruker sunn fornuft, og handler deretter. Hva betyr det siste? Jo, at en ikke kjøper smykker, elektronikk eller ting som skal mat i fra Temu. Klær som du vasker, vesker som kan vaskes, kluter som vaskes, jeg anser det som en liten risiko. Folk i Kina er ligger jo ikke døde som fluer borti der. Farer er det og med både klær og mat som lages og selges i Norge. Senest i går var det masse Bama salater som ble tilbaketrukket på grunn av listeria bakterier. Her på forumet er det noen (ytterst få) brukere som svarer i alt som har med Temu å gjøre som om Temu er i ferd med å true deres liv og deres firma/virksomhet med konkurs. Overse dem, gjør deg opp dine egne vurderinger og gjør det du synes er best for deg og din lommebok. Jeg har to kjoler fra Temu. Den ene har jeg brukt som morgenkåpe i hele sommer. Den andre skal jeg ha med på ferie til sol og sommerland. Mobildeksler bruker jeg hele tiden på telefonen. Vesker fra Temu i stoff er vasket og brukes til treningstøy M.m. Klemmer til å ha rundt ladeledninger så de ikke ligger og slenger bruker vi hele tiden. Og en hel masse annet er sendt i retur. De som jobber i posten/helt hjem, i tollen på flyplassene skal og ha arbeid. Anonymkode: 31fb4...b3f 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #42 Del Skrevet 13. august 2024 Du kan være heldig at produktet du bestiller kommer fra en produsent som har alt på stell, men du kan også få en nøyaktig kopi av samme produkt fra en produsent som benytter seg av farlige kjemikaler. Det vet en aldri når en bestiller fra Temu. Anonymkode: 1a329...21f 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #43 Del Skrevet 13. august 2024 Temu eller ikke, du støtter en diktator i et land der demokrati har dårlige kår. Posten/helt hjem klarer å håndtere varer fra andre land en det diktatoriske Kina. Anonymkode: 6b837...ddb 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #44 Del Skrevet 13. august 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Noen mener at Temu er livsfarlig. Andre bruker sunn fornuft, og handler deretter. Hva betyr det siste? Jo, at en ikke kjøper smykker, elektronikk eller ting som skal mat i fra Temu. Klær som du vasker, vesker som kan vaskes, kluter som vaskes, jeg anser det som en liten risiko. Folk i Kina er ligger jo ikke døde som fluer borti der. Farer er det og med både klær og mat som lages og selges i Norge. Senest i går var det masse Bama salater som ble tilbaketrukket på grunn av listeria bakterier. Her på forumet er det noen (ytterst få) brukere som svarer i alt som har med Temu å gjøre som om Temu er i ferd med å true deres liv og deres firma/virksomhet med konkurs. Overse dem, gjør deg opp dine egne vurderinger og gjør det du synes er best for deg og din lommebok. Jeg har to kjoler fra Temu. Den ene har jeg brukt som morgenkåpe i hele sommer. Den andre skal jeg ha med på ferie til sol og sommerland. Mobildeksler bruker jeg hele tiden på telefonen. Vesker fra Temu i stoff er vasket og brukes til treningstøy M.m. Klemmer til å ha rundt ladeledninger så de ikke ligger og slenger bruker vi hele tiden. Og en hel masse annet er sendt i retur. De som jobber i posten/helt hjem, i tollen på flyplassene skal og ha arbeid. Anonymkode: 31fb4...b3f De fattige som bor ved fabrikkene er jo veldig syke og dør faktisk av forurensning jo. Barna deres fødes også med defekter. Slik har det vært i mange år. Dette er ikke noe nytt. Anonymkode: bb25a...e0f 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #45 Del Skrevet 13. august 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Noen mener at Temu er livsfarlig. Andre bruker sunn fornuft, og handler deretter. Hva betyr det siste? Jo, at en ikke kjøper smykker, elektronikk eller ting som skal mat i fra Temu. Klær som du vasker, vesker som kan vaskes, kluter som vaskes, jeg anser det som en liten risiko. Folk i Kina er ligger jo ikke døde som fluer borti der. Farer er det og med både klær og mat som lages og selges i Norge. Senest i går var det masse Bama salater som ble tilbaketrukket på grunn av listeria bakterier. Her på forumet er det noen (ytterst få) brukere som svarer i alt som har med Temu å gjøre som om Temu er i ferd med å true deres liv og deres firma/virksomhet med konkurs. Overse dem, gjør deg opp dine egne vurderinger og gjør det du synes er best for deg og din lommebok. Jeg har to kjoler fra Temu. Den ene har jeg brukt som morgenkåpe i hele sommer. Den andre skal jeg ha med på ferie til sol og sommerland. Mobildeksler bruker jeg hele tiden på telefonen. Vesker fra Temu i stoff er vasket og brukes til treningstøy M.m. Klemmer til å ha rundt ladeledninger så de ikke ligger og slenger bruker vi hele tiden. Og en hel masse annet er sendt i retur. De som jobber i posten/helt hjem, i tollen på flyplassene skal og ha arbeid. Anonymkode: 31fb4...b3f Posten må levere temu pakker gratis. De får ikke en krone av frakten du har betalt pga elendig regelverk som sier at når frakt er betalt til Kina ol skal det ikke betales noe i Norge. 20 tonn temu pakker kommer til Norge hver uke. Det er neste 100 tonn i måneden, som posten ikke får betalt for å levere engang. Du tenker kanskje det er greit å jobbe gratis. Anonymkode: bb25a...e0f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #46 Del Skrevet 13. august 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det kan være bpa i det, som er hormonhermende og kreftfremkallende. Har du det liggende i skapet kan det smitte over på andre klær. Bare liksom drit i å handle fra aktører som ikke sertifiserer varene sine. Dere har lest om ugiurene og interneringsfabrikkene? Dere støtter med 99% sannsynlighet slavearbeid. Skam dere. Anonymkode: 91a48...c66 Nå må jeg spørre som andre på forumet pleier:Lever du under en stein? Posten fordeler svært på pakker fra Temu. Hovedoppdraget for fordeling av pakker er det Helthjem som har. For ikke lenge siden var det et innslag på tv der Temu pakker hoppet seg opp hos et hentested. Der opplyste den ansatte at de fikk noen kroner for hver pakke de mottok fra Helt hjem og delte ut når folk kom og hentet. Vær gjerne Temu motstander for meg, men du får slutte med å spre falske rykter om Temu og slutte med å oppføre deg like tåpelig og dumt som en viss Donald Trump! Flaske nyheter og bløffer er hans spesialitet. Anonymkode: 31fb4...b3f 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #47 Del Skrevet 14. august 2024 Jeg kjøper aldri klær eller andre ting fra Temu. Man får kjøpt klær av bedre kvalitet i andre butikker, og det trenger ikke å være dyrt. Anonymkode: c3a1a...42b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #48 Del Skrevet 14. august 2024 Jeg syns ikke alltid det er så billig det folk legger ut at de kjøper heller. Om plagget koster over 200 kroner kunne man vel like gjerne kjøpt det hjemme i Norge. Anonymkode: 949be...a07 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #49 Del Skrevet 14. august 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Temu eller ikke, du støtter en diktator i et land der demokrati har dårlige kår. Posten/helt hjem klarer å håndtere varer fra andre land en det diktatoriske Kina. Anonymkode: 6b837...ddb 🙄 Anonymkode: 43b06...f2b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #50 Del Skrevet 14. august 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Nå må jeg spørre som andre på forumet pleier:Lever du under en stein? Posten fordeler svært på pakker fra Temu. Hovedoppdraget for fordeling av pakker er det Helthjem som har. For ikke lenge siden var det et innslag på tv der Temu pakker hoppet seg opp hos et hentested. Der opplyste den ansatte at de fikk noen kroner for hver pakke de mottok fra Helt hjem og delte ut når folk kom og hentet. Vær gjerne Temu motstander for meg, men du får slutte med å spre falske rykter om Temu og slutte med å oppføre deg like tåpelig og dumt som en viss Donald Trump! Flaske nyheter og bløffer er hans spesialitet. Anonymkode: 31fb4...b3f Det er ikke Posten som leverer pakker fra Temu. Dette er det Helt Hjem som gjør. Anonymkode: 43b06...f2b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #51 Del Skrevet 14. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er ikke Posten som leverer pakker fra Temu. Dette er det Helt Hjem som gjør. Anonymkode: 43b06...f2b Du vet at helt hjem bare leverer i en brøkdel av Norge. Finnes ikke helt hjem i Troms og Finnmark ol. Vi får pakkene våre av posten fra temu. Anonymkode: bb25a...e0f 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #52 Del Skrevet 14. august 2024 https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/eMGkz4/miljoesjekk-fant-giftige-stoffer-i-shein-og-temu-produkter?utm_source=vgfront-personalized&utm_content=hovedlopet_row5_pos2&utm_term=niche_personalized_front-test-standard_bandit-2-proteus4 Anonymkode: cb7e1...2a1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #53 Del Skrevet 14. august 2024 AnonymBruker skrev (På 13.8.2024 den 10.07): Jeg har kjøpt klær fra temu og er veldig fornøyd. Kjøpte truser som er 100% bomull og bedre truser har jeg aldri hatt. Kjøpte også noe barneklær og er fornøyd med det også. Rent og pent, ingen lukt. Vasker alltid klær før bruk og da anser jeg det som trygt. Polyester får vi kjøpt her i landet også, så er nok ikke noe verre å kjøpe fra temu. Anonymkode: 4ad94...6b1 Du kjøpte UNDERTØY og BARNEKLÆR på temu..? 😨 Folk er skremmende lite opplyste. Anonymkode: 3f4bf...b8f 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #54 Del Skrevet 14. august 2024 AnonymBruker skrev (På 13.8.2024 den 9.21): Kan være helseskadelig, men helt klart miljøskadelig! (polyester) Folk burde slutte å kjøpe dette. Anonymkode: 6b837...ddb Har du dunjakke, Gore Tex og soft shell tøy, Eller går du bare i bomull og ullklær på vinteren? Anonymkode: 58943...ed7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #55 Del Skrevet 14. august 2024 AnonymBruker skrev (På 13.8.2024 den 8.30): Hei Jeg har bestilt et treningsskjørt fra Temu. Det er i polyester uansett, tenkte jeg. Men kan det være helseskadelige stoffer i det? I motsetning til et fra for eksempel Adidas? Anonymkode: 7e032...95c Ja. Fordi det brukes mye kjemikalier i fargede stoffer. Og det er mange snarveier til rett farge som ikke er trygg. Det er bla funnet bly i leker å klær du ikke bør ha på kroppen eller i munnen. Og iallefall ikke ut med vaskevannet. Anonymkode: 97ba7...9f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #56 Del Skrevet 14. august 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Du kjøpte UNDERTØY og BARNEKLÆR på temu..? 😨 Folk er skremmende lite opplyste. Anonymkode: 3f4bf...b8f Det verste er at det mangler ikke på informasjonen… Å handle på Temu er ikke å være lite opplyst, det er å være ignorant og egoistisk. Anonymkode: cb7e1...2a1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #57 Del Skrevet 14. august 2024 AnonymBruker skrev (På 13.8.2024 den 8.30): Hei Jeg har bestilt et treningsskjørt fra Temu. Det er i polyester uansett, tenkte jeg. Men kan det være helseskadelige stoffer i det? I motsetning til et fra for eksempel Adidas? Anonymkode: 7e032...95c Nå må snart folk forstå at det er en grunn til at de kan selge alt så billig, de bruker ulovlige og kreftfremkallende stoffer i produksjonen i tillegg til at det er påvist at mange av produsentene bruker små barn som billig arbeidskraft. Dere som kjøper så mye der er igrunnen veldig egoistiske......dere bidrar til at fabrikkeiere tjener seg rike på fatttige barn. Har dere totalt mistet all mral for å spare noen tiere??? Dere burde faktisk skamme dere! Anonymkode: 7748d...e69 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #58 Del Skrevet 14. august 2024 AnonymBruker skrev (På 13.8.2024 den 10.21): Poenget er vel at vi må slutte å kjøpe/bruke polyester, miljøversting i tillegg til miljøskadelig transport fra Kina. Temu eller ikke. Anonymkode: 6b837...ddb To jakker kjøpt i Norge! En dunjakke fra Bergans og en skalljakke fra Phenix. Hva er vinterjakkene dressjakkene dine foret med...neppe natursilke! Anonymkode: 58943...ed7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #59 Del Skrevet 14. august 2024 Dere som er så mot nylon....dere sover ikke i telt og soveposer heller regner jeg med? Anonymkode: 58943...ed7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #60 Del Skrevet 14. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dere som er så mot nylon....dere sover ikke i telt og soveposer heller regner jeg med? Anonymkode: 58943...ed7 Hvorfor? Har ikke skjedd på 40 år.... Anonymkode: 6b837...ddb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå