Gå til innhold

Klær fra Temu, helseskadelige?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du, gjør hva du vil med ditt eget liv, det er greit. Bare ikke glem at alle rundt deg også utsettes for skjørtet ditt. På bussen, på jobb, barna dine, matvarene på butikken. 

Det handler ikke om å skremme, men om å OPPLYSE. 

Anonymkode: cb7e1...2a1

Ikke bare det, hun går med helt uten noe under, dvs. hun flasher musa for omverden også.

Anonymkode: 6b837...ddb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det kan være bpa i det, som er hormonhermende og kreftfremkallende. Har du det liggende i skapet kan det smitte over på andre klær. 

Bare liksom drit i å handle fra aktører som ikke sertifiserer varene sine. Dere har lest om ugiurene og interneringsfabrikkene? Dere støtter med 99% sannsynlighet slavearbeid. Skam dere.

Anonymkode: 91a48...c66

Før du retter en pekefinger til folk om slavehandel, så bør su sjekke hvor feks Bergans får sine klær produsert. Sjekk den lille lappen i for eksempel en jakke og du vil se den er laget i Myanmar. Fattig land hvor de ikke tjener godt i klesfabrikkene.

Det er sikkert andre merkeklær som også lages i fattige land og klær må vi ha. Det er forbudt å gå naken offentlig og lite egnet på arbeidsplasser også.

Min Bergansjakke kostet noen tusen og altså laget i Myanmar. Like god og varm 😊

Skal vi tenke på slavejobb og dårlig lønn, så får dere begynne å sy klærne selv.

Anonymkode: 4ad94...6b1

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har kjøpt klær fra temu og er veldig fornøyd. Kjøpte truser som er 100% bomull og bedre truser har jeg aldri hatt.

Kjøpte også noe barneklær og er fornøyd med det også. Rent og pent, ingen lukt. Vasker alltid klær før bruk og da anser jeg det som trygt. Polyester får vi kjøpt her i landet også, så er nok ikke noe verre å kjøpe fra temu.

Poenget er vel at vi må slutte å kjøpe/bruke polyester, miljøversting i tillegg til miljøskadelig transport fra Kina. Temu eller ikke.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Før du retter en pekefinger til folk om slavehandel, så bør su sjekke hvor feks Bergans får sine klær produsert. Sjekk den lille lappen i for eksempel en jakke og du vil se den er laget i Myanmar. Fattig land hvor de ikke tjener godt i klesfabrikkene.

Det er sikkert andre merkeklær som også lages i fattige land og klær må vi ha. Det er forbudt å gå naken offentlig og lite egnet på arbeidsplasser også.

Skal vi tenke på slavejobb og dårlig lønn, så får dere begynne å sy klærne selv.

Men Bergansjakken din er testet og godkjent etter europeiske krav 🙂. Det er ikke varer fra Temu.

Anonymkode: 07331...0a0

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om man tenker på alle klær som henger i skap og aldri blir brukt en gang, + alle gode klær som kan brukes videre av andre,- ja så tror jeg du skal slippe å gå naken i din levetid!

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle billigoroduserte klær med lang transportvei er miljøskadelig, og miljøskadelig er helseskadelig. For alle. Hva med gjenbruk?

Anonymkode: 30827...d96

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kven er denne Temu?

Anonymkode: dd400...0bb

Har du bodd under en stein de siste årene? 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til info så reagerer jeg på truser som er kjøpt på butikker her i Norge. Kjøpte truser fra Temu og har ikke hatt noe trøbbel der nede nå. Så da lurer jeg på om dette er propaganda slik at folk skal handle dyrt her i Norge😅🙈

Anonymkode: 644d7...932

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Til info så reagerer jeg på truser som er kjøpt på butikker her i Norge. Kjøpte truser fra Temu og har ikke hatt noe trøbbel der nede nå. Så da lurer jeg på om dette er propaganda slik at folk skal handle dyrt her i Norge😅🙈

Er vel heller diktaturer som Russland og Kina som driver med propaganda? Kan jeg unngå å kjøpe Kina-varer, så gjør jeg det!

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Correlation does not imply causation, and anecdotes are not evidence. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Kanskje jeg kan bruke det om jeg ikke har det rett på huden 🤔

Jeg kan ha en kort sykkelbukse i bomull under.

Anonymkode: 7e032...95c

Slapp av. Du dør ikke av å bruke det.

Anonymkode: 43b06...f2b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Er vel heller diktaturer som Russland og Kina som driver med propaganda? Kan jeg unngå å kjøpe Kina-varer, så gjør jeg det!

Har du sjekket at bilen din ikke har deler fra Kina? Samme med pc og mobil.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Alle billigoroduserte klær med lang transportvei er miljøskadelig, og miljøskadelig er helseskadelig. For alle. Hva med gjenbruk?

Anonymkode: 30827...d96

Kommer aldri på tale. Det er ekkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Har du sjekket at bilen din ikke har deler fra Kina? Samme med pc og mobil.

Som jeg skriver: Så langt det lar seg gjøre. Vet jeg det er Kina-vare, eller at jeg kan klare meg uten, lar jeg være. Har for øvrig mobil som er 12 år gammel, Mercedes som er 34 år (tror ikke det er alt for mye Kina der) I det hele tatt utrolig mye man ikke MÅ HA om man tenker etter, spesielt juggel fra Kina.

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Som jeg skriver: Så langt det lar seg gjøre. Vet jeg det er Kina-vare, eller at jeg kan klare meg uten, lar jeg være. Har for øvrig mobil som er 12 år gammel, Mercedes som er 34 år (tror ikke det er alt for mye Kina der) I det hele tatt utrolig mye man ikke MÅ HA om man tenker etter, spesielt juggel fra Kina.

Hvorfor kjører du rundt i et vrak av en bil? Det er dyrt og lite miljøvennlig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvorfor kjører du rundt i et vrak av en bil? Det er dyrt og lite miljøvennlig.

Min gamle Mercedes er finere og i bedre stand en mange tre-fire år gamle biler, bare så det er klart. Har også en noen år nyere bil. Poenget er at det går an å være bilentusiast. Å kunne kjøre bilene i både 40 og 50 år anser jeg som mer miljøvennlig en bruk og kast av batteribiler etter kanskje 10 år. Påfallende mange nesten nye elbiler rundt om kring på bilkirkegårder. Liker å skru og liker å ta vare på det jeg har.

• Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker mye tynne knestrømper på temu. 4 par for 16-18kr. Ser ut til å inneholde det samme som på HM. Fine nylonstrømper. Kvaliteten er god. 

Anonymkode: 1b554...7ef

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Kanskje jeg kan bruke det om jeg ikke har det rett på huden 🤔

Jeg kan ha en kort sykkelbukse i bomull under.

Anonymkode: 7e032...95c

Ville heller ikke vasket det med andre klær, og kanskje renset maskinen etterpå. 

Anonymkode: bb25a...e0f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argumentet at alle klær produsert i Kina/fattige land innebærer slavearbeid og derfor rettferdiggjør sin egen temu-shopping er helt på viddene. I fabrikker som syr klær for hm, Cubus, Bergans osv er det krav til arbeidsmiljø/hms osv og dette kan i mye større grad sjekkes enn temu/wish/all den andre røkla som er lukket. Dvs finner de barnearbeid/slaveri ved hm, osv så kan det gjøres noe med! Hvis du kjøper en pakke T-skjorter rett fra Kina til 20 kr, hvor mye av den 20-kroningen tror du havner på arbeideren som sydde den? 

ingen kan stanse noen fra å kjøpe fra temu, så kjøp i vei men da har du ikke mye samvittighet, verken for andre mennesker eller miljøet…

Anonymkode: 9eb11...fbd

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...