Gå til innhold

Fremmede som forsyner seg i grønnsaksbedet

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Barna blir ikke skremt av at moren tar grønnsaker og lærer dem navnene på dem. De blir kun skremt av voksne som blir sure på foreldrene og truer med å ringe politiet. Jeg håper de som har barn forstår dette.

Anonymkode: 24f48...0df

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

sa du ikke at dere ikke har lov å sette opp gjerde?

Anonymkode: c7b86...623

Vi spurte om å sette opp gjerde helt i starten for 3 år siden, og da sa kommunen nei siden det ikke var ment som en permanent grønnsakshage.

De sa at hvis vi bestemmer oss for at det blir en permanent ordning, så kan vi søke om å få satt opp gjerde.

Ts

Anonymkode: b7955...e6b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Nei det er aldri ok. Men er du fattig kan du bli desperat...kanskje hun ønsket å gi barna noe sunt å spise men ikke hadde råd å kjøpe nok grønnsaker...? Bare en tanke. Men jeg forstår frustrasjonen over å miste egne dyrkede mat. Kanskje en ide å gjerde inn med plakat om at det er privat. Det hjelper.

Anonymkode: d31ee...4b0

Hvis man er så desperat, så drar man ut i nattens mulm og mørke UTEN barna på slep. Man tar ikke med seg ungene på høylys dag og lærer dem å stjele fra andre.

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er jo god pedagogikk å lære barn navn på grønnsaker. Helt til en nabo kommer og er ufin mot moren og truer med politi da. Ikke så bra det. 

Trenger man virkelig røske opp grønnsakene for å lære navnet på dem? Det holder i massevis å peke.
Det er dessuten god pedagogikk i å vise barn at det å stjele kan gjøre at man blir meldt til politiet.

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er barna jeg tenker på først uansett situasjon. Jeg kunne aldri skremt barn selv om foreldre gjorde feil. Man må nesten ta hensyn til dem først og fremst og ikke legge ansvaret for egen  på andre fordi de sa og gjorde noe du ikke likte eller om så var, ulovlig. 

Hvis folk skal tenke som deg, er det jo bare å ta med seg barn når man skal ut og gjøre noe alvorlig. F.eks. kjøre konsekvent over fartsgrensa når man har barn i bilen. Hvis politiet stopper deg og gir deg tilsnakk og bot fordi du kjørte for fort, er det jo bare å hysje på politiet og be dem om å ikke skremme barna. Eller ta med barna i butikken, og stjel masse varer mens man er der. Hvis butikkansatte eller securitas kommer, er det bare å argumentere med at de ikke må skremme barna.
Jeg nekter å tro at du virkelig er så tankeløs at du mener barn er et alibi for å ikke få tilsnakk når man gjør noe ulovlig?
TS gjorde barna en tjeneste ved å lære dem at det er galt å stjele andres grønnsaker.

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Herre fred og skaper for et flisespikkeri det har blitt her inne 🙈Siden jeg satt på en benk 4 meter unna ropte jeg først ned til henne at dette var privat grønnsakshage, men til slutt gikk jeg ned til henne og sa med vanlig stemme at hun hadde 10 sekunder på å komme seg bort hvis ikke ringte jeg politiet.

Er det plutselig jeg som skal tas fordi jeg ikke gjengir presist det jeg skrev i hovedinnlegget?

Ts

Ja, enkelte er så usaklige og påståelige at det eneste halmstrået de har å klamre seg til er å ta deg for bittesmå flisepikkerfeil i innleggene dine ;)

Fjaselina skrev (3 timer siden):

Eg trur det neste skiltet (neste sesong) må vere strengare. Ikkje lov å ta verken urter eller grønsaker. Det kan vere ei dårlig utdanna mamma med lav moral som "ikkje veit" forskjellen mellom urter og grønsaker. Tydelig språk er tryggast for å sikre at frekke uvedkommende ikkje forsyner seg.

Hvis mammaen er så dårlig utdanna og har så lav moral at hun ikke skjønner verken skriftlige eller muntlige beskjeder, og driter i tilsnakk, så burde hun strengt tatt ikke gå løs i samfunnet.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det jeg har reagert på var at du truet med politi når det sto to små barn der, ingenting annet. Moren var frekk, og ja hun tok ting som ikke var hennes. Jeg har ikke vært uenig i det, så alt jeg tar deg for er trusler når barna sto der. 

Det høres jo ut som at du mener TS sto og skrek til ungene og truet med fanden og busemannen. Å true med å ringe politiet er ikke mer skremmende for barn enn det som sunt er. Det er jo tydelig at disse barna har lært at stjeling er greit, så TS gjør dem en stor tjeneste; hun lærte dem noe som moren ikke har lært dem.

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Barna blir ikke skremt av at moren tar grønnsaker og lærer dem navnene på dem. De blir kun skremt av voksne som blir sure på foreldrene og truer med å ringe politiet. Jeg håper de som har barn forstår dette.

Jeg håper du troller, for dette er virkelig helt skrullete argumentasjon.
Barn tåler fint å lære at hvis man stjeler, kan noen bli sint og ringe politiet. På tide at noen lærer disse stakkars barna at verden ikke er sånn skrudd sammen at man bare kan forsyne seg med ting man ser.

Anonymkode: 638a8...ef7

• Liker 7
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow. Enkelte mennesker eier ikke verken skam eller folkeskikk. 

Anonymkode: 3d427...233

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Moren har vel forhåpentligvis hatt grønnsaker til middag tidligere så ungene vet hva de heter. Hvis ikke har de rikelig med grønnsaker i butikken som hun kan vise de.

Anonymkode: defc0...6a0

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Greit at hun burde latt være når du sa fra, men du må jo ha skremt barna når du ble så sint og truet med politi?!  Det der hadde jeg ikke gjort om jeg var deg, stakkars barn! 

Er du helt idiot, så da skal heretter alle som vil være kjeltring bare ta unger med seg så kan de unngå at det blir tilkalt politi osv. Tenk før du skriver/prater!

Anonymkode: caeb5...584

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 hours ago, AnonymBruker said:

Hun har lest plakaten og får forklart at det er privat, jeg skjønner ikke helt hva hun kunne misforstå. 

Anonymkode: 01c00...542

Men det er jo ikke privat... Jeg kan ikke sette opp tomatplante på fortauet i byen og bli sinna om noen tar en tomat 

Anonymkode: 421c0...a62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jane78 skrev (6 minutter siden):

Sett opp skilt hvor det står "Her bruker vi økologisk gjødsel produsert av Parkveien eldresenter" 

😆

Ts

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men det er jo ikke privat... Jeg kan ikke sette opp tomatplante på fortauet i byen og bli sinna om noen tar en tomat 

Ts her.

Det står et stort skilt foran grønnsakskassene og der står det at grønnsakshagen tilhører Bjørnehaugen bygård.

Vi leier området av kommunen og da er det Björnehaugen bygård/ borettslag som disponerer grønnsakshagen.

Hva er vanskelig å forstå med det?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ok du tuller 😅 Jeg har hele tiden trodd du var seriøs 🫣

Anonymkode: 3fcef...355

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er du helt idiot, så da skal heretter alle som vil være kjeltring bare ta unger med seg så kan de unngå at det blir tilkalt politi osv. Tenk før du skriver/prater!

Anonymkode: caeb5...584

Så mye støy for noen grønnsaker 🙂 Hvis jeg var TS så hadde jeg gått ned og sagt at det var fint at de fikk noen grønnsaker og lærte hva de var, og så hadde jeg sagt så barna forsto det at det er mange som skal ha, så de kunne dessverre ikke få flere. At de likevel kunne lage noe av det de hadde. Så enkelt det kan gjøres uten at noen blir skremt, at noen blir sure og oppretter tråd som tar helt fyr. Det er sånn alle kriger startet selv om mange misforstår og tror det er religion, men det var faktisk eiendomsretten som forårsaket den første krigen, og som startet dem mange ganger etter. Mitt mitt mitt, uansett om det gjelder en sabla blomkål og en gulrot. Uff, det er så trist men samtidig latterlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så mye støy for noen grønnsaker 🙂 Hvis jeg var TS så hadde jeg gått ned og sagt at det var fint at de fikk noen grønnsaker og lærte hva de var, og så hadde jeg sagt så barna forsto det at det er mange som skal ha, så de kunne dessverre ikke få flere. At de likevel kunne lage noe av det de hadde. Så enkelt det kan gjøres uten at noen blir skremt, at noen blir sure og oppretter tråd som tar helt fyr. Det er sånn alle kriger startet selv om mange misforstår og tror det er religion, men det var faktisk eiendomsretten som forårsaket den første krigen, og som startet dem mange ganger etter. Mitt mitt mitt, uansett om det gjelder en sabla blomkål og en gulrot. Uff, det er så trist men samtidig latterlig.

er du dum? Det man har dyrka selv lar man jo ikke andre stjele! Hadde endt opp med kjeppjaging her hvertfall!

Anonymkode: 8c427...53e

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Ts her

Det var jo ikke barna som tok grønnsaker men moren!

Barna (ca 6-8 år) stod som to tente lys bak moren med favnen full av nepe, blomkål, mais og gulrøtter.

For alt jeg vet kan det hende at barna var full av skam over å ha slike bedritne foreldre som stjal  på høylys dag.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jo, i utgangspunktet kan du det. Spesielt om du merker med et skilt. Sjansen er større for at noen stjeler, siden det er lett tilgjengelig, men folk kan selvsagt ikke bare ta det de finner på fortauet i byen. En forlatt sykkel som ikke er låst er dumdristig, men blir den tatt er det like fullt tyveri.

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Hahaha, nei nå får du gi deg! :ler: Dette blir for dumt!
Kriger starter fordi noen voksne er forvokste, uoppdragne unger som tror verden skylder dem noe og at de har rett til å ta det de vil ha.

Anonymkode: 638a8...ef7

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville veddet ganske mye på at den dama der kommer tilbake..

Anonymkode: f15f6...065

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så her har vi selveste kjerringa i grønnsakshagen altså 😆 Ikke ta med deg barna neste gang om du er redd de skal bli skremt. Det blir for dumt å late som at du skal lære 6-8 åringer navn på grønnsaker når du i realiteten kun bruker ungene dine som et frikort for å stjele.

Anonymkode: cad3f...1d0

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er du dum? Det man har dyrka selv lar man jo ikke andre stjele! Hadde endt opp med kjeppjaging her hvertfall!

Anonymkode: 8c427...53e

Det er påfallende hvor ufine flere av dere som er mot grønnsakstjeling er? Så mange ufine kommentarer. Jeg tror jeg foretrekker mødre som tar grønnsaker og lærer barna navnet på dem fremfor så aggressive folk som er i tråden her. Any day 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er påfallende hvor ufine flere av dere som er mot grønnsakstjeling er? Så mange ufine kommentarer. Jeg tror jeg foretrekker mødre som tar grønnsaker og lærer barna navnet på dem fremfor så aggressive folk som er i tråden her. Any day 

Lærer barna sine på 6-8 år å STJELE mener du. Forsyne seg av noe som ikke er ditt. Gjøre noe ulovlig. Være respektløs. Ufordragelig. Frekk.

Så pass store barn håper jeg kan navn på grønnsaker.

Hvordan er det egentlig du lærer barna dine navn på ting?

Anonymkode: 3fcef...355

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett opp et skilt, uvedkommende og unna, det er nok mav grønt på Kiwi 

Anonymkode: 24542...774

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er påfallende hvor ufine flere av dere som er mot grønnsakstjeling er?

Det er dessverre alt for lett på forum å ikke bare argumentere sak, men å ta med unødvendige personangrep. 

Sitat

jeg tror jeg foretrekker mødre som tar grønnsaker og lærer barna navnet på dem fremfor så aggressive folk som er i tråden her. Any day 

For min del synes jeg ikke uhøflige folk på internett gir noen grunn til å foretrekke eller forsvare at folk lærer opp barna sine til å bli tyver, og jeg synes det er utrolig at du og andre gjør det.

Å lære barna sine navn på grønnsaker kan gjøres i butikk, med en bok, eller hundre andre måter som ikke involverer tyveri, så det er en elendig unnskyldning.

Endret av Capitan Fracassa
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...