Gå til innhold

Fremmede som forsyner seg i grønnsaksbedet

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

TomBombadil skrev (4 minutter siden):

Du kan jo ikke nekte noen å plukke ting som vokser fra bakken på kommunal grunn.

Har dere egentlig tillatelse til å plante på den kommunale grunnen?

De har tillatelse og de betaler leie. 

TS, du har ikke lov til å sette opp gjerde, men dere kan sette opp flyttbare hindre som espalier og lignende.

Anonymkode: 0c975...266

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TomBombadil skrev (9 minutter siden):

Ja, de betaler leie for det området de bruker og. Les tråden!

Anonymkode: eb3b2...1a6

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, de betaler leie for det området de bruker og. Les tråden!

Anonymkode: eb3b2...1a6

Gidder ikke å lese fem sider med anonyme brukere som ikke engang kan bruke brukernavnet sitt om en grønnsakshage🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Frekt?

Alle som har bodd i bygården har opp gjennom årene trodd at dette lille området har tilhørt bygården.

Da vi ønsket å sette grønnsaker sjekket vi likevel med kommunen for å ha alt på det stell. Kommunen sa først at dette området tilhørte bygården, men så viser det seg at for 100 år siden var det kommunen som bygget bygården, men for 40 år siden ble bygården solgt og da ble dette lille området ikke innlemmet i tomten og "glemt", fikk vi vite hos kommunen.

Kommunen sa vi ikke kunne sette opp gjerde siden vi ikke var sikker på om dette skulle bli en permanent løsning, men hvis det skulle bli det måtte vi søke om å få sette opp gjerde. 

Hadde vi hatt gjerde rundt grønnsakskassene, hadde vi ikke hatt hengelås på gjerdet, men en liten port, så jeg tror at de som hadde vært frekke nok til å stjele grønnsaker hadde gått rett inn uansett.

Ts

Anonymkode: b7955...e6b

Da hadde jeg søkt om å få sette opp gjerde, evt prøvd å få til at området ble innlemmet i tomten, det må gå an at borettslaget kjøper området av kommunen. For da kan dere også sette opp kamera og henge opp at alt tyveri blir anmeldt :)

Anonymkode: 0e977...772

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomBombadil skrev (12 minutter siden):

Du kan jo ikke nekte noen å plukke ting som vokser fra bakken på kommunal grunn.

Mais og blomkål er jo ikke akkurat viltvoksende i Norge, er det da også greit å plukke blomster fra kommunale bed? Rundkjøringer? 

Anonymkode: 18ab3...051

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

hvis dere har plantet på kommunal grunn, så har dere vel strengt tatt vært litt frekke selv?

Anonymkode: c7b86...623

Det er ikke motsetning i at private tiltak bruker kommunal grunn. Hos oss har frivillighetssentralen søkt om og fått bruke en stor, kommunal plen til å dyrke en kjøkkenhage i pallekarmer til glede for barn , flyktninger som ønsker å bli kjent med  norske tradisjoner etc....

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis du brukte de ordene som du gjengir i hi, så tror jeg ikke at du snakket i vanlig toneleie. Når en voksen oppfører seg som en idiot så betyr det ikke at andre må det. Jeg ville aldri truet med politi når så småbarn sto og hørte på! Vi er ansvarlige for hva vi sier selv om andre er idioter! Så det er ikke noe "hvis hun ikke hadde.."    Men skaden er skjedd, og jeg er enig i at hun oppførte seg frekt. 

Anonymkode: 24f48...0df

Du tror ikke det? Nei, men da er saken avklart da.

Anonymkode: cad3f...1d0

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Det er bare på kvinneguiden folk kan forsvare at noen forsyner seg av andres eiendom. Det må jeg huske på neste gang jeg ser fine blomster jeg får lyst på. 

Anonymkode: a80f9...e82

Ja, men bare unngå å lage eget HI om det for da er det plutselig galt og du angripes som TS. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mais og blomkål er jo ikke akkurat viltvoksende i Norge, er det da også greit å plukke blomster fra kommunale bed? Rundkjøringer? 

Anonymkode: 18ab3...051

Ja, hva skjer om du plukker blomster der mon tro?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg bor i en bygård der vi har gått sammen og ryddet et område like utenfor, og plantet grønnsaker/ urter i store trekasser.

Vi har hengt opp et skilt der det står: "Bjørnehaugen Grønnsakshage".

Smak gjerne på urtene, men grønnsakene må få stå i fred til vi skal høste de".

I dag satt jeg utenfor bygården og solte meg, og så en familie med to barn forsyne seg av grønnsakene.

Moren lesset gulerøtter, mais og blomkål i favnen til barna, og fortalte hva grønnsakene het.

Jeg ropte til henne at dette var grønnsakshagen til bygården vår, og at hun var velkommen til å ta litt gressløk, persille eller timian, men ikke grønnsaker. Jeg pekte på plakaten som hang der, og hun sa at hun hadde sett den.

"Hvorfor tar du grønnsaker hvis du har lest hva som står på plakaten?" sa jeg, men fikk ikke noe svar og hun fortsatte å rive opp grønnsaker og gi til barna.

Jeg sa hun ikke hadde lov til å forsyne seg av grønnsakene og at hun skulle legge de fra seg, men damen begynte da å plukke markjordbær sammen med guttene, mens mannen stod å så på de.

Da sa jeg at hvis hun ikke pellet seg bort fra grønnsakene i løpet av 10 sekunder ringer jeg politiet, og først da gikk de, men de la ikke fra seg grønnsakene.

Dette var en dame i 30-årene som så helt normal ut, og jeg er helt sjokkert over at hun drar med seg ungene sine på "grønnsaksslang", og gir så fullstendig faen når jeg informerer om at det er privat.

For en elendig rollemodell hun er for ungene sine!

Jeg spurte hvor hun bodde hen, og da sa hun at hun bodde i nabostrøket.

Er det mulig å være så forbanna frekk? 

😖

Dessverre det oser over av frekke folk. Problemet TS er at du krangler med henne så kan hun anmelde deg for diverse ting. Forstår godt at det er irriterende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Det er bare på kvinneguiden folk kan forsvare at noen forsyner seg av andres eiendom. Det må jeg huske på neste gang jeg ser fine blomster jeg får lyst på. 

Anonymkode: a80f9...e82

Det var kommunal grunn…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Hva har det å si hvor r de kom fra?? 🤣

Herremin, tenker du at slang er mer utbredt i Kongo enn i Romsdalen, eller leiter vi etter ting nå monn tro? 

Min første tanke var hvordan forhindre dette i fremtiden, mens din var hvilket land folk kom fra🥴

Anonymkode: 52b1b...604

Det kan jo være litt formildende om dama det var snakk om ikke forsto språket ordentlig og at det derfor ble misforståelser. Kulturelle forskjeller kan også spille inn. Det handler ikke om rasisme. Jeg regner med de spurte for å prøve å finne en logisk forklaring på at hun oppførte seg uventet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomBombadil skrev (1 minutt siden):

Det var kommunal grunn…

Som TS og sameiet betaler leie for. 

Mener du at alle kommunale boliger er fritt vilt for de som trenger et sted å være også?

Anonymkode: 0c975...266

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TomBombadil skrev (2 minutter siden):

Det var kommunal grunn…

Da skal jeg huske på å ikke låse sykkelen min på kommunal grunn når jeg skal kjapt innom butikken. Kommunal grunn betyr nå allemannseie- notert!✍️

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Greit at hun burde latt være når du sa fra, men du må jo ha skremt barna når du ble så sint og truet med politi?!  Det der hadde jeg ikke gjort om jeg var deg, stakkars barn! 

Anonymkode: 24f48...0df

Så totalt uenig med deg. Hvis moren ikke klarer å oppdra ungene sine så får andre vise tydelig at morens adferd er ulovlig og kan føre til politianmeldelse så kanskje ungene lærer å oppføre seg til tross for at de har en slik mor.

Anonymkode: 4bd4a...ef6

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomBombadil skrev (22 minutter siden):

LES ALLE SVARENE JEG HAR GITT FØR DU SVARER.

Ts

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
TomBombadil skrev (6 minutter siden):

Det var kommunal grunn…

De har nydelige blomsterbed rundt om i Stavanger. Jeg skal gå å forsyne meg 😉 Var ikke klar over at det var fritt fram for alle å ta med seg. Nå ble jeg glad. Blomster er dyrt.

Anonymkode: 3fcef...355

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TLR skrev (6 minutter siden):

Dessverre det oser over av frekke folk. Problemet TS er at du krangler med henne så kan hun anmelde deg for diverse ting. Forstår godt at det er irriterende. 

Jeg kranglet ikke, for hun sa kun at hun hadde lest plakaten.

Ts

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det kan jo være litt formildende om dama det var snakk om ikke forsto språket ordentlig og at det derfor ble misforståelser. Kulturelle forskjeller kan også spille inn. Det handler ikke om rasisme. Jeg regner med de spurte for å prøve å finne en logisk forklaring på at hun oppførte seg uventet.

Damen snakket dialekten her vi bor  og mannen kalte henne Grethe, så tror hun forstod hva jeg sa.

Ts

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomBombadil skrev (28 minutter siden):

JAAAAAAAA! TS HAR TILLATELSE OG DE BETALER FOR PLASSEN.

Anonymkode: 3fcef...355

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...