Gå til innhold

Fremmede som forsyner seg i grønnsaksbedet

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Damen snakket dialekten her vi bor  og mannen kalte henne Grethe, så tror hun forstod hva jeg sa.

Ts

Anonymkode: b7955...e6b

Ja, det betviler jeg ikke.

Anonymkode: cad3f...1d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TomBombadil skrev (14 minutter siden):

Det var kommunal grunn…

Mjøsparken har masse flotte stauder, kan jeg grave opp de og flytte til hagen min? Er kommunalt så må gå bra? 

Og det kommunale sykehjemmet har et lønnetre i hagen, det er så fint og ikke vokst seg stort enda, det kan jeg ta med i samme slengen?? 

Anonymkode: d32de...331

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så totalt uenig med deg. Hvis moren ikke klarer å oppdra ungene sine så får andre vise tydelig at morens adferd er ulovlig og kan føre til politianmeldelse så kanskje ungene lærer å oppføre seg til tross for at de har en slik mor.

Anonymkode: 4bd4a...ef6

Og sånn gjør du en i utgangspunktet hyggelig opplevelse til noe uhyggelig. Flott psykologi. Syns TS burde sagt fra og så trukket seg tilbake. Tror neppe de hadde røsket opp alt av grønnsaker. Men det er jo klart at hvis moren ikke tenkte lenger, så må også andre voksne miste hode og true med politi. På grunn av noen blomkål og gulrøtter barna lærte navnet på. Det er jo i beste fall tragikomisk.

Anonymkode: 24f48...0df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MacadamiaNut skrev (8 timer siden):

Jeg ville anmeldt henne for tyveri.

Dette. Slike mennesker holder på sånn fordi de aldri har fått oppleve konsekvenser for atferden sin. Følg etter mens du ringer politiet og anmeld for tyveri. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er bare på kvinneguiden folk kan forsvare at noen forsyner seg av andres eiendom. Det må jeg huske på neste gang jeg ser fine blomster jeg får lyst på. 

Anonymkode: a80f9...e82

Off topic: sånn er det på hjemplassen min også. En fyr stjal strøm fra min mor som er minstepensjonist, men når hun anmeldte ham for tyveri, var det hun som ble lynsjet av bygda, enda han fikk allverdens mulighet til å gjøre opp for seg. For han var så trivelig og ålreit, heeeelt unødvendig å anmelde ham. Fysj så slemt!!

:ironi:

Anonymkode: 3b5b5...d49

• Liker 6
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomBombadil skrev (28 minutter siden):

Gidder ikke å lese fem sider med anonyme brukere som ikke engang kan bruke brukernavnet sitt om en grønnsakshage🙄

Hvis du ikke gidder å lese faktaene i tråden, hadde det vært bedre om du lot være å skrive, siden alt du kommer med er tullete kveruleringer og feilaktige påstander som allerede har blitt avklart i tråden her.

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Og sånn gjør du en i utgangspunktet hyggelig opplevelse til noe uhyggelig. Flott psykologi. Syns TS burde sagt fra og så trukket seg tilbake. Tror neppe de hadde røsket opp alt av grønnsaker. Men det er jo klart at hvis moren ikke tenkte lenger, så må også andre voksne miste hode og true med politi. På grunn av noen blomkål og gulrøtter barna lærte navnet på. Det er jo i beste fall tragikomisk.

Kjempehyggelig opplevelse for TS dette her 😆 En fremmed kommer og forsyner seg grovt av grønnsakene de har kjøpt frø til, plantet, vannet gjennom sommeren og venter på høsting. 

Gøy for TS å forklare dette til egne barn også. Nei grønnsakene? De er hos noen vi ikke kjenner, vi kan ikke trekke dem opp. Dere kan lære om grønnsaker neste år, i år var det noen andre barn som fikk oppleve det. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kjempehyggelig opplevelse for TS dette her 😆 En fremmed kommer og forsyner seg grovt av grønnsakene de har kjøpt frø til, plantet, vannet gjennom sommeren og venter på høsting. 

Gøy for TS å forklare dette til egne barn også. Nei grønnsakene? De er hos noen vi ikke kjenner, vi kan ikke trekke dem opp. Dere kan lære om grønnsaker neste år, i år var det noen andre barn som fikk oppleve det. 

Jeg tolket det som at vedkommende mente at det var en kjempehyggelig opplevelse for barna å være med å stjele grønnsaker.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Og sånn gjør du en i utgangspunktet hyggelig opplevelse til noe uhyggelig.

Jeg synes det er helt på sin plass å gjøre tyveri til en uhyggelig opplevelse både for foreldre og barn. Å forsyne seg av andres eiendom til tross for en tydelig plakat, bør aldri være en hyggelig opplevelse.

Siden foreldrene tydeligvis ikke synes det er problem å lære opp sine egne barn til tyveri, er det da absolutt positivt at de lærer av TS eller andre at dette ikke er greit.

• Liker 10
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så da er det ok å stjele? 

Anonymkode: 3fcef...355

Hva som er "lov" og "ikke lov" er ikke annet enn bare en flytende greie som en viss klikk av politikere har bestemt til enhver tid. 

Nå er kommentaren min sånn generelt sett. Det var lov å kjøpe sex i 2008, men har ikke vært lov siden 2009, for å ta et eksempel.

Det var lov å ha slaver i USA på det og det tidspunktet, men så ble det plutselig ikke lov. Osv, osv. Hva som er lov og ikke-lov er bare en flytende greie - og så har du tolkninger opp i det hele igjen, krydret med det evige etiske spørsmålet som er selvsagt lettest for de ressurssterke å fabulere lengst mulig om.

Jeg er enig i at hun ikke burde tatt grønnsaker siden det står sånt på skiltet, men samtidig i denne dyrtiden hvor fattigdommen er mer synlig i et land som har mer enn 18.000 MRD kroner i oljefondet, og med stadig større klasseforskjeller som heies frem av høyresiden, så er jeg ikke overrasket over at noen tar grønnsaker som de "ikke har lov" til. 

Noen vil kanskje sammenligne dette med pantflasker som kanskje står et sted man er usikker på om de kan tas eller ikke, men så bestemmer man seg bare for å ta de tomme pantflaskene selv. 

Eller, at det å dumpster-dive etter mat i søpla, noe som er brutalt nedverdigende i seg selv, er heller i teorien "ikke lov" å gjøre. Men, noen gjør det, som har "mage" nok til det å putte en mat i magen sin som de vet mentalt sett er blitt dumpet i en søppel container. Tragisk er det uansett. Det er en grunn til at Too-Good-To-Go dukket opp, for å knuse den trenden med dumpster diving, men det finnes også de som ikke har råd til en 49 kroners Too-Good-To-Go en gang. 

Anonymkode: 455e3...6d6

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis du mener at å se på mor stjele er en hyggelig opplevelse for barna så er nå i allefall det tragikomisk. En viktig oppgave ved å være forelder er å lære barnet om rett og galt, og her feilet moren totalt. Som ett resultat av at moren ikke er egnet til å lære barna om rett og galt så må andre ta den jobben slik at barna faktisk tilegner seg viktig sosial kompetanse. 

Anonymkode: 4bd4a...ef6

• Liker 10
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Herregud for en synsing 🙉

Vi har ikke egen grunn som vi kan dyrke på, så dette er vår "egen grunn" som vi har fått låne av kommunen.

Ts

låner dere eller leier dere? du sier forskjellig i flere innlegg.

Anonymkode: c7b86...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Er det slik man oppdrar barn? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg setter nok barna som var tilstede før TS her. Merkelig nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det slik man oppdrar barn? 

Det er jo god pedagogikk å lære barn navn på grønnsaker. Helt til en nabo kommer og er ufin mot moren og truer med politi da. Ikke så bra det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er åpenbart ikke greit å stjele.

Men dere har en grønnsakshage på offentlig grunn hvor dere har skiltet at det er lov å ta en type men ikke en annen. Kanskje på tide å innse at dere må bli litt tydeligere i språket og ikke invitere noen til å ta noe som helst, og samtidig akseptere at mennesker med dårligere moral enn dere går forbi?

De som stjeler vil stjele uansett hva som står på skiltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er jo god pedagogikk å lære barn navn på grønnsaker. Helt til en nabo kommer og er ufin mot moren og truer med politi da. Ikke så bra det. 

Jeg håper hun lærer navnet på sykkel, blomsterpotte og kost til ungene neste gang hun er utenfor huset ditt 😄

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Snublefot62 skrev (11 minutter siden):

Det er åpenbart ikke greit å stjele.

Men dere har en grønnsakshage på offentlig grunn hvor dere har skiltet at det er lov å ta en type men ikke en annen. Kanskje på tide å innse at dere må bli litt tydeligere i språket og ikke invitere noen til å ta noe som helst, og samtidig akseptere at mennesker med dårligere moral enn dere går forbi?

De som stjeler vil stjele uansett hva som står på skiltet.

I HI står det også at det er merket med "XXX (Bjørne-etterllerannet?) sin grønnsakshage". Det er annerledes enn om det står at det er borettslaget sin? Hun som tok bor i samme området, så kanskje hun tolket det som at den tilhører alle som bor i dette bjørne-nabolaget? 

Når det er sagt: det er ikke greit å ta andres eiendom, men når det er snakk om en så liten ting som litt grønnsaker så tenker jeg at TS får en bedre hverdag av å la denne gå.

Anonymkode: 89138...cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

😅🫣

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Som TS og sameiet betaler leie for. 

Mener du at alle kommunale boliger er fritt vilt for de som trenger et sted å være også?

Anonymkode: 0c975...266

Kommunal grunn =/= kommunal bolig.

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Da skal jeg huske på å ikke låse sykkelen min på kommunal grunn når jeg skal kjapt innom butikken. Kommunal grunn betyr nå allemannseie- notert!✍️

Fortsatt ulovlig å bryte opp låser.

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

LES ALLE SVARENE JEG HAR GITT FØR DU SVARER.

Ts

SLUTT Å BRUKE AB FOR Å DISKUTERE GRØNNSAKER SÅ SKAL JEG VURDERE DET.

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

De har nydelige blomsterbed rundt om i Stavanger. Jeg skal gå å forsyne meg 😉 Var ikke klar over at det var fritt fram for alle å ta med seg. Nå ble jeg glad. Blomster er dyrt.

Hva tror du skjer om du plukker blomster fra kommunale blomsterbed da?

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

JAAAAAAAA! TS HAR TILLATELSE OG DE BETALER FOR PLASSEN.

Glemt å ta medikamentene dine i dag?

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Mjøsparken har masse flotte stauder, kan jeg grave opp de og flytte til hagen min? Er kommunalt så må gå bra? 

Og det kommunale sykehjemmet har et lønnetre i hagen, det er så fint og ikke vokst seg stort enda, det kan jeg ta med i samme slengen?? 

Hva tror du skjer?

Capitan Fracassa skrev (40 minutter siden):

Hvis du ikke gidder å lese faktaene i tråden, hadde det vært bedre om du lot være å skrive, siden alt du kommer med er tullete kveruleringer og feilaktige påstander som allerede har blitt avklart i tråden her.

Jeg gidder å lese når folk slutter å kommentere som AB i en tråd om GRØNNSAKER.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er det beste jeg har lest i hele sommer. Folk er gærne. Forsvare noen som stjeler, er det mulig. 

God underholdning da 😄

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...