Gå til innhold

Fremmede som forsyner seg i grønnsaksbedet

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Igjen, mest mulig om å gjøre å legge skyld på ts. Folk her er rare. Selv om det er kommunalgrunn er det jo ikke fritt frem å gjøre som man vil. Og hvis det står et skilt der i tillegg.

Anonymkode: 650cf...121

• Liker 17
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette har aldri vært noe problem frem til i dag.

Ingen oppegående mennesker oppfører seg slik som denne damen.

I går stod det en gjeng med cruisebåt turister utenfor, og jeg hørte at de snakket på engelsk om at grønnsakshagen helt sikkert var privat og tilhørte vår bygård. Dette forstod de selv om de ikke kunne norsk og kunne lese plakaten.

Ts

Anonymkode: b7955...e6b

Jeg syns fortsatt det høres litt rart ut at dere har dyrket en privat grønnsakshage på kommunal grunn. Betaler dere en form for leie av disse områdene for privat dyrking? ‘Urbant landbruk? Det er lett gjort at noen har misforstått dette. At rykte om ‘selvplukk av urter på urbant kommunal landbruk’,har utviklet seg og folk har trodd en kan forsyne seg av det som er. Kan også være noen har sett skiltet, men mener det ikke er lov å ta eiendom over kommunal mark  og lar seg provosere.. Uansett frekt. Men de kan altså ha tenkt det var du som var frekk. 
Uansett merkelig adferd ved å bare fortsette fortsette å grave opp som ingenting når du sa det ikke var ok. Kanskje hun ikke ville tape ansikt mht barna. Hun burde uansett hatt åpen kommunikasjon rundt eventuelle misforståelser. Om hun mente det var lov å ta grønnsaker pga det var kommunal mark burde hun sagt det i en vennlig tone.

Anonymkode: 99429...6a6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

hvis hun bor i nabolaget, OG grønnsakene står på kommunal grunn, så tror hun kanskje at de er for henne og da. Det er ikke nødvendigvis så rart.

Anonymkode: c7b86...623

Det står en plakat + at ts sier ifra. Det burde ikke være så vanskelig å skjønne at det ikke er lov til å ta grønnsaker da!

Merkelig oppførsel!

• Liker 21
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanne67 skrev (Akkurat nå):

Det står en plakat + at ts sier ifra. Det burde ikke være så vanskelig å skjønne at det ikke er lov til å ta grønnsaker da!

Merkelig oppførsel!

Enig. Helt utrolig at folk faktisk sitter her og forsvarer tyver.

Anonymkode: eb3b2...1a6

• Liker 21
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Enig. Helt utrolig at folk faktisk sitter her og forsvarer tyver.

Anonymkode: eb3b2...1a6

jeg forsvarer ikke tyver. Jeg peker bare på muligheten for at det kan ha vært en misforståelse. Min erfaring etter noen år på KG er at den sannheten vi får servert i et HI ikke nødvendigvis viser hele bildet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Greit at hun burde latt være når du sa fra, men du må jo ha skremt barna når du ble så sint og truet med politi?!  Det der hadde jeg ikke gjort om jeg var deg, stakkars barn! 

Anonymkode: 24f48...0df

Da skal jeg ta med meg ungene mine for å stjele litt av naboene. Ingen kan kjefte på meg eller ringe politiet så lenge barna er med 😜

Anonymkode: 3fcef...355

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de er fattige ? Mange som sliter nå og har lite penger å kjøpe mat

Anonymkode: d31ee...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kanskje de er fattige ? Mange som sliter nå og har lite penger å kjøpe mat

Så da er det ok å stjele? 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

jeg forsvarer ikke tyver. Jeg peker bare på muligheten for at det kan ha vært en misforståelse. Min erfaring etter noen år på KG er at den sannheten vi får servert i et HI ikke nødvendigvis viser hele bildet.

Hun har lest plakaten og får forklart at det er privat, jeg skjønner ikke helt hva hun kunne misforstå. 

Anonymkode: 01c00...542

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommunal grunn. Blir som jeg plukker noen bringebær i Frognerparken. 
Tips til Bjørnhaugen borettslag. Dyrk grønnsakshage på deres egen eiendom og gjerde det inn. 
Frekt av familie på slang? Ja. Men ikke ulovlig. 

Anonymkode: 458ea...ee2

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Så da er det ok å stjele? 

Nei det er aldri ok. Men er du fattig kan du bli desperat...kanskje hun ønsket å gi barna noe sunt å spise men ikke hadde råd å kjøpe nok grønnsaker...? Bare en tanke. Men jeg forstår frustrasjonen over å miste egne dyrkede mat. Kanskje en ide å gjerde inn med plakat om at det er privat. Det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble beskyldt av naboen for å stjele jordbærene hans noe jeg ikke gjorde men koste meg med god samvittighet med de  kurvene han kom med når han kom og beklaget seg over hva rådyrene hadde gjort 

• Liker 3
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Greit at hun burde latt være når du sa fra, men du må jo ha skremt barna når du ble så sint og truet med politi?!  Det der hadde jeg ikke gjort om jeg var deg, stakkars barn! 

Hun var ikke "så sint" 🙄

Anonymkode: c622e...cd4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det rare her er ikke stjelinga i begynnelsen, men at mennesket faktisk fortsetter selvom ts sier fra. Her hadde jeg gått direkte bort og stått ganske nær om hun hadde ignorert meg. 

Anonymkode: c622e...cd4

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan ikke gi lillefingeren til  folk og ikke tro de tar hele hånden. 

Anonymkode: b7dbd...c24

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes tvert imot det var bra at ts sa skikkelig fra, slik at barna forsto at stjeling ikke er ok! 

Anonymkode: d7d59...7f3

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok du ikke bilde av dem mens de holdt på? Jeg hadde filmen og lagt ut på Facebook. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Kommunal grunn. Blir som jeg plukker noen bringebær i Frognerparken. 
Tips til Bjørnhaugen borettslag. Dyrk grønnsakshage på deres egen eiendom og gjerde det inn. 
Frekt av familie på slang? Ja. Men ikke ulovlig. 

Anonymkode: 458ea...ee2

Det blir ikke det samme. Var disse bringebærene gjerdet inn og merket med at det tilhører noen og at bringebærene skulle høstes senere? 

Da kan du ikke sammenligne. 

Anonymkode: 650cf...121

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Dere burde ikke åpne for at noen skal ta urter. Folk må ha tydelig(ete) grenser. 

Anonymkode: 20bda...258

Vanlige folk greier å følge instruksjonene som står på skiltet. 

Anonymkode: 8c427...53e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...