Gå til innhold

Hva feiler det meg? Fastlegen bryr seg ikke 😭😭

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg er så utslitt og lei nå 😭 blir ikke hørt og får rett og slett beskjed om «å ta meg sammen»… men jeg orker ikke ha det sånn her lenger… 

symptomene mine (som legen glatt overhører når jeg er der..): 

- vondt i hodet hver eneste dag de siste månedene. Bruker 1 pakke Paracet i uken. 

- kløe når jeg skal sove (under føttene, nese, øre, og andre rare steder)

- dårlig hukommelse 

- føler null energi (blir andpusten og utslitt av å rydde opp leker fra gulvet)

- gulper når jeg bøyer meg ned for å plukke opp nevnte leker (selv om jeg ikke engang har spist enda)

- ingen matlyst

- absolutt ingen sexlyst 

- svimmel og banker i hodet når jeg reiser meg opp 

- føler meg helt utkjørt 

- sliter veldig med å sovne (bruker timesvis, selv om jeg bare sover 4-5 tiner i døgnet)

- nesten panikk aktig følelse av å være på jobb

Bakgrunnsinfo: har hatt en stressende jobb i mange år, fått et barn og samtidig tatt en master. Skulle endelig ha fri og slappe av i sommer, da begynte alt dette 😭 nå er jeg tilbake på jobb, men jeg makter nesten ikke komme meg gjennom dagene. Når jeg kommer hjem må jeg bare ligge. Helt ødelagt 😢

Anonymkode: 31c5a...b06

Skift fastlege. Det har jeg nettopp gjort og var til han i går for første gang … det var så trivelig blid uformell, tok seg god tid. Fikk tid til å spørre han spurte om jeg trengte noe mot bihulebetennelse og fikk med en gang Rinexin. Forrige nekta meg det så ble så jeg kjøpte på nett da jeg ønsker og jobbe og ikke gå å hangle i 3 uker. Bihulene er kjent problem for meg. Nei du har ikke kjemi med legen Finn en som oppriktig bryr seg og ser deg. Lykke til🍀

Anonymkode: 1a536...00f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1: skift fastlege

2: gå privat mens du venter på ny fastlege, koster lite i forhold til alle plagene du har nå

Anonymkode: 87508...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Siden midten av juni ca.. det begynte nesten rett etter master var ferdig og jeg endelig hadde fri 😔

Det er helt typisk at resultatet av langvarig stress slår ned når man endelig kan slappe av. 

Anonymkode: 5e6c2...c6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyppig bruk av Paracet fører til hodepine, du er lang over den grensen. Det går ikke på hva man kan bruke hver dag, men totalbelastningen for kroppen. Resten høres ut som en klassisk stressreaksjon, det er det kun du som kan gjøre noe med.

Anonymkode: fe223...43b

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg er så utslitt og lei nå 😭 blir ikke hørt og får rett og slett beskjed om «å ta meg sammen»… men jeg orker ikke ha det sånn her lenger… 

- vondt i hodet hver eneste dag de siste månedene. Bruker 1 pakke Paracet i uken. 

- dårlig hukommelse 

- gulper når jeg bøyer meg ned for å plukke opp nevnte leker (selv om jeg ikke engang har spist enda)

- ingen matlyst

- absolutt ingen sexlyst 

- føler meg helt utkjørt 

- sliter veldig med å sovne (bruker timesvis, selv om jeg bare sover 4-5 tiner i døgnet)

Bakgrunnsinfo: har hatt en stressende jobb i mange år, fått et barn og samtidig tatt en master. Skulle endelig ha fri og slappe av i sommer, da begynte alt dette 😭 nå er jeg tilbake på jobb, men jeg makter nesten ikke komme meg gjennom dagene. Når jeg kommer hjem må jeg bare ligge. Helt ødelagt 😢

Høres egentlig veldig ut som stress/angst/depresjon.

Har legen tatt blodprøver av deg for å sjekke stoffskifte/vitaminer o.l? F.eks lave verdier av b12, jern og d vitamin påvirker mental helse. 

(beklager hvis dette har blitt spurt om/besvart før). 

Anonymkode: bea19...976

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utbrent, angst/stress/depresjon? Noe autoimmunt som f eks stoffskifte? Jeg trodde jeg hadde ME da jeg gikk rundt med kjempehøyt stoffskifte, men en blodprøve viste jo dette ganske kjapt. Ville først og fremst bedt om en generell helsesjekk + blodprøver med stoffkskifte, hormoner, hb+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gå til privat lege siden dette haster.

Skift dessuten fastlege og klag inn din nåværende lege, vedkommende høres ikke ut som hen ivaretar pasientsikkerhet når hen ikke tar deg på alvor, og ikke tar blodprøver, og ikke henviser deg til spesialist. Du er neppe den eneste pasienten som opplever dette (sjekk fastlegelisten). 

Anonymkode: c8a3c...20b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

- dårlig hukommelse 

- ingen matlyst

- absolutt ingen sexlyst 

- føler meg helt utkjørt 

Hvis du tar mye paracet går det utover leveren din og kan gi mange av disse symptomene du nevner. 

Feks bivirkninger av overforbruk er hodepine bla. Selv får jeg hodepine på dag 3. 

Så her tenker jeg du i utgangspunktet er på vei til utbrenthet, også får du smerter pga stress.  Og tar mye smertestillende  som igjen på sikt gir mer symptomer. Du skal ikke gå på paracet over tid

Anonymkode: 52fdb...ddb

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo stressa unødvendig mye over lengre tid. Hvorfor? Har det aldri slått deg at det ikke er bra for kroppen?

Anonymkode: e1ea4...606

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres helt ut som overgangsalder!!! Eller evt tidlig overgangsalder. Les deg opp på dette

Anonymkode: 45e8d...1aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Føler ikke det nei. Faktisk motsatt. Renner ofte. 

Rennende øyne er faktisk tegn på tørre øyne.

Anonymkode: 1e4c0...a11

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les deg opp på POTS, MCAS, sjekk om antihistaminer gir noe bedring (fås reseptfritt). 

Anonymkode: aea74...155

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med deg en venn til legen som observatør. Det vil få fart på sakene. Ikke gi deg!

Anonymkode: 602e8...45a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 hours ago, AnonymBruker said:

- dårlig hukommelse 

- ingen matlyst

- absolutt ingen sexlyst 

- føler meg helt utkjørt 

Har du long covid? 

Anonymkode: d8f61...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! En oppdatering fra meg.. jeg var jo hos legen i dag og jeg er vel ikke egentlig så veldig fornøyd… 

Ingen prøver tatt, ingenting undersøkt. Fikk sykemelding i 3 uker og beskjed om å skrive ned alt jeg har å gjøre på en liste. Men det er jo ikke sånn at jeg føler meg overveldet av gjøremål nå, det er mer det at jeg føler meg helt tom, kraftløs og ikke klarer tenke på ansvar og oppgaver i det hele tatt 🙄 

jeg får bytte fastlege ja. Takk for svar fra dere alle sammen. Kan komme tilbake med oppdatering om jeg noengang får noen diagnose eller de finner ut hva som er galt med meg 🌺

• Liker 2
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.8.2024 den 22.05):

Men alt begynte etter masterutdanning og mens jeg var i foreldrepermisjon.. når jeg egentlig hadde helt fri og bare skulle være mamma og nyte livet 😢

Ja, det er jo da det kommer. Alltid.

Anonymkode: afb49...b4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hei dere! En oppdatering fra meg.. jeg var jo hos legen i dag og jeg er vel ikke egentlig så veldig fornøyd… 

Ingen prøver tatt, ingenting undersøkt. Fikk sykemelding i 3 uker og beskjed om å skrive ned alt jeg har å gjøre på en liste. Men det er jo ikke sånn at jeg føler meg overveldet av gjøremål nå, det er mer det at jeg føler meg helt tom, kraftløs og ikke klarer tenke på ansvar og oppgaver i det hele tatt 🙄 

jeg får bytte fastlege ja. Takk for svar fra dere alle sammen. Kan komme tilbake med oppdatering om jeg noengang får noen diagnose eller de finner ut hva som er galt med meg 🌺

Ba du om å få tatt blodprøver da?? 

Anonymkode: fb960...367

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når eg hadde det sånn var det anemi (lett) og hypoterose. 

Anonymkode: 0fd14...56e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.8.2024 den 21.58):

- dårlig hukommelse 

- ingen matlyst

- absolutt ingen sexlyst 

- føler meg helt utkjørt 

1) Bytt fastlege 

2) Har du råd: gå privat og få en utredning 

3) Kan du være utbrent og i overgangsalderen? 

Anonymkode: 640ae...324

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.8.2024 den 22.09):

Nei har ikke sjekket noenting fordi legen min mener jeg må slutte å sykeliggjøre meg og bare skjerpe meg.. 😢

Herregud, hvis du ikke har bitt sjekket for noe kan du jo ha alt mulig rart? Bytt fastlege, det her høres helt ekstremt kritikkverdig ut. 

Anonymkode: 640ae...324

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...